Ποδηλατόδρομο, περισσότερο πράσινο και φωτισμό σε Εγνατία και πλατεία Δημοκρατίας προτείνει ο Αγγελούδης
20/09/2023 14:13
20/09/2023 14:13
Την πρότασή της για την... «επάνοδο» της Εγνατίας Οδού μέσα από μικρές παρεμβάσεις αρχικά και συγκεκριμένη μελέτη στην συνέχεια παρουσίασε σήμερα η παράταξη «Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη» με επικεφαλής και υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης τον Στέλιο Αγγελούδη. Η παρουσίαση έγινε στο... σημείο μηδέν στην πλατεία Δημοκρατίας ή πλατεία Βαρδαρίου στη σκιά του έφιππου ανδριάντα του Κωνσταντίνου Α’.
Η πρόταση περιλαμβάνει την δημιουργία κεντρικού ποδηλατόδρομου επί της οδού Εγνατίας, στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, όπως είναι η Βαρκελώνη, εξωραϊσμό των πλατειών που «κόβονται» από την Εγνατία, εμπλουτισμό του πράσινου στην περιοχή και κατάργηση παραδρόμων ήπιας κυκλοφορίας που χρησιμοποιούνται περισσότερο ως... χώρος στάθμευσης και όχι διέλευσης.
Σύμφωνα με τον υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη η οδός Εγνατία που στο παρελθόν μεσουρανούσε βιώνει την απόλυτη υποβάθμιση. Σύμφωνα με τον ίδιο οι προτάσεις που καταθέτει η παράταξή του είναι μελετημένες από τεχνοκράτες. Ο κ. Αγγελούδης τόνισε ότι αυτός και οι συνεργάτες του επιλέγουν έργα ουσίας και ειδικότερα εκείνα που συνδέονται με την παραμέληση και την παρακμή της πόλης, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά. Είπε ότι ο άξονας της Εγνατίας έχει καταστραφεί, ενώ πριν χρόνια ο δρόμος αποτελούσε την βασική είσοδο της πόλης, έσφυζε από ζωή και κίνηση. Στόχος μας, τόνισε ο κ. Αγγελούδης, είναι ο δημόσιος χώρος να είναι βιώσιμος και ανοιχτός. «Εστιάζουμε στις γειτονιές χωρίς να παραμερίζουμε το ιστορικό κέντρο» σχολίασε ο κ. Αγγελούδης.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της πρότασης που κατέθεσε η «Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη»: «Ο περιορισμός των λωρίδων κυκλοφορίας, η μερική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η δημιουργία κεντρικού προστατευμένου και δεντροφυτεμένου ποδηλατόδρομου είναι μερικές από τις προτάσεις μας που θα συμπληρωθούν με τις επιμέρους αναπλάσεις μικρών πλατειών και διευρύνσεων του δημόσιου χώρου. Ο επιμελημένος φωτισμός του δημόσιου χώρου και ο επιλεκτικός φωτισμός των προς ανάδειξη διατηρητέων κτιρίων θα δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό νυχτερινό περιβάλλον. Τέλος, οι φυτεύσεις σε όλο το μήκος της οδού Εγνατία θα υπερδιπλασιάσουν τον αριθμό των δέντρων και γενικότερα των φυτών».
Όπως τόνισε από την πλευρά του ο αρχιτέκτονας της Νέας Παραλίας και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την «Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη» Πρόδρομος Νικηφορίδης «Το Βαρδάρη μπορεί με μικρές παρεμβάσεις, με την κατάργηση των δύο παράδρομων που δεν είναι απαραίτητοι, με μικρές αναδιατάξεις να ξαναγίνει το φιλόξενο Βαρδάρη, το Βαρδάρη όλων μας, αν και μία ολόκληρη γενιά δεν το γνωρίζει. Το κόστος πολύ μικρό για το όφελος που θα προσδώσει στην πόλη και στην περιβάλλουσα περιοχή».
Όπως είπε ο κ. Νικηφορίδης η Εγνατία είναι ίσως ο δρόμος με τα περισσότερα μνημεία στην πόλη. Πρόθεση όταν γίνουμε διοίκηση, συνέχισε ο κ. Νικηφορίδης είναι να αναδείξουμε το ιστορικό και μνημειακό αυτό απόθεμα. «Παρατηρούμε ότι στην πλατεία οι άνθρωποι συνεχώς τρέχουν. Οι πλατείες υπάρχουν για να τις ζούμε, να τις χαιρόμαστε. Δεν γίνεται να τεμαχίζονται οι πλατείες» σχολίασε ο κ. Νικηφορίδης.
«Παρά την υποβάθμιση που έχει υποστεί τις δύο τελευταίες δεκαετίες, η οδός Εγνατία είναι ο κατεξοχήν οδικός άξονας που η ανάπλαση του μπορεί να προκαλέσει την αναζωογόνηση του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης» συμπλήρωσε.
Δείτε τα σχέδια της πρότασης της παράταξης Αγγελούδη:
Την πρότασή της για την... «επάνοδο» της Εγνατίας Οδού μέσα από μικρές παρεμβάσεις αρχικά και συγκεκριμένη μελέτη στην συνέχεια παρουσίασε σήμερα η παράταξη «Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη» με επικεφαλής και υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης τον Στέλιο Αγγελούδη. Η παρουσίαση έγινε στο... σημείο μηδέν στην πλατεία Δημοκρατίας ή πλατεία Βαρδαρίου στη σκιά του έφιππου ανδριάντα του Κωνσταντίνου Α’.
Η πρόταση περιλαμβάνει την δημιουργία κεντρικού ποδηλατόδρομου επί της οδού Εγνατίας, στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, όπως είναι η Βαρκελώνη, εξωραϊσμό των πλατειών που «κόβονται» από την Εγνατία, εμπλουτισμό του πράσινου στην περιοχή και κατάργηση παραδρόμων ήπιας κυκλοφορίας που χρησιμοποιούνται περισσότερο ως... χώρος στάθμευσης και όχι διέλευσης.
Σύμφωνα με τον υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη η οδός Εγνατία που στο παρελθόν μεσουρανούσε βιώνει την απόλυτη υποβάθμιση. Σύμφωνα με τον ίδιο οι προτάσεις που καταθέτει η παράταξή του είναι μελετημένες από τεχνοκράτες. Ο κ. Αγγελούδης τόνισε ότι αυτός και οι συνεργάτες του επιλέγουν έργα ουσίας και ειδικότερα εκείνα που συνδέονται με την παραμέληση και την παρακμή της πόλης, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά. Είπε ότι ο άξονας της Εγνατίας έχει καταστραφεί, ενώ πριν χρόνια ο δρόμος αποτελούσε την βασική είσοδο της πόλης, έσφυζε από ζωή και κίνηση. Στόχος μας, τόνισε ο κ. Αγγελούδης, είναι ο δημόσιος χώρος να είναι βιώσιμος και ανοιχτός. «Εστιάζουμε στις γειτονιές χωρίς να παραμερίζουμε το ιστορικό κέντρο» σχολίασε ο κ. Αγγελούδης.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της πρότασης που κατέθεσε η «Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη»: «Ο περιορισμός των λωρίδων κυκλοφορίας, η μερική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η δημιουργία κεντρικού προστατευμένου και δεντροφυτεμένου ποδηλατόδρομου είναι μερικές από τις προτάσεις μας που θα συμπληρωθούν με τις επιμέρους αναπλάσεις μικρών πλατειών και διευρύνσεων του δημόσιου χώρου. Ο επιμελημένος φωτισμός του δημόσιου χώρου και ο επιλεκτικός φωτισμός των προς ανάδειξη διατηρητέων κτιρίων θα δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό νυχτερινό περιβάλλον. Τέλος, οι φυτεύσεις σε όλο το μήκος της οδού Εγνατία θα υπερδιπλασιάσουν τον αριθμό των δέντρων και γενικότερα των φυτών».
Όπως τόνισε από την πλευρά του ο αρχιτέκτονας της Νέας Παραλίας και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την «Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη» Πρόδρομος Νικηφορίδης «Το Βαρδάρη μπορεί με μικρές παρεμβάσεις, με την κατάργηση των δύο παράδρομων που δεν είναι απαραίτητοι, με μικρές αναδιατάξεις να ξαναγίνει το φιλόξενο Βαρδάρη, το Βαρδάρη όλων μας, αν και μία ολόκληρη γενιά δεν το γνωρίζει. Το κόστος πολύ μικρό για το όφελος που θα προσδώσει στην πόλη και στην περιβάλλουσα περιοχή».
Όπως είπε ο κ. Νικηφορίδης η Εγνατία είναι ίσως ο δρόμος με τα περισσότερα μνημεία στην πόλη. Πρόθεση όταν γίνουμε διοίκηση, συνέχισε ο κ. Νικηφορίδης είναι να αναδείξουμε το ιστορικό και μνημειακό αυτό απόθεμα. «Παρατηρούμε ότι στην πλατεία οι άνθρωποι συνεχώς τρέχουν. Οι πλατείες υπάρχουν για να τις ζούμε, να τις χαιρόμαστε. Δεν γίνεται να τεμαχίζονται οι πλατείες» σχολίασε ο κ. Νικηφορίδης.
«Παρά την υποβάθμιση που έχει υποστεί τις δύο τελευταίες δεκαετίες, η οδός Εγνατία είναι ο κατεξοχήν οδικός άξονας που η ανάπλαση του μπορεί να προκαλέσει την αναζωογόνηση του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης» συμπλήρωσε.
Δείτε τα σχέδια της πρότασης της παράταξης Αγγελούδη:
ΣΧΟΛΙΑ