Ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος στον οδικό άξονα Σοφούλη – Πλαστήρα – Αναμορφώνεται και ο Κελλάριος όρμος
06/04/2021 11:01
06/04/2021 11:01
Στη λίστα των περιοχών που είναι φιλικές για το ποδήλατο και περίπατο φιλοδοξεί να ενταχθεί ο δήμος Καλαμαριάς, διαμορφώνοντας στους οδικούς άξονες Θεμιστοκλή Σοφούλη και Νικ. Πλαστήρα, ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο, που σταδιακά θα ενοποιηθούν με την παραλιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης.
Ο συνολικός σχεδιασμός προωθείται άμεσα, στο πλαίσιο της ανάπλασης του συγκεκριμένου άξονα, καθώς οι μελέτες εγκρίθηκαν πριν από λίγες μέρες για να χρηματοδοτηθούν από τα τομεακά προγράμματα του υπουργείου Τουρισμού, γεγονός που ανοίγει την προοπτική το έργο να αρχίσει να κατασκευάζεται σε ένα χρόνο από σήμερα.
Όπως τόνισε μιλώντας στο makthes.gr ο δήμαρχος Καλαμαριάς Γιάννης Δαρδαμανέλης, σε αυτή τη φάση οι αναπλάσεις της Σοφούλη, ο δρόμος που ενώνει την περιοχή με την Θεσσαλονίκη και η οδός Νικ. Πλαστήρα ωριμάζουν νωρίτερα από ότι περίμενε ο δήμος, ανοίγοντας το δρόμο για την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου των δύο δήμων.
«Το έργο αυτό είναι ανάμεσα στα πλέον σημαντικά που σχεδιάσαμε ως νέα δημοτική αρχή και σιγά- σιγά παίρνει σάρκα και οστά, καθώς το υπουργείο Τουρισμού ενέταξε τις μελέτες στα τομεακά του προγράμματα» τόνισε ο δήμαρχος, προσθέτοντας πως αυτό σηματοδοτεί την επιτάχυνση των διαδικασιών καθώς ο δήμος δεν θα εμπλακεί αλλά θα συνυπογράψει τη σχετική σύμβαση με την Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης Α.Ε «Εκτιμώ ότι αν οι διαδικασίες τρέξουν όπως προβλέπεται η κατασκευή του έργου δεν αποκλείεται να αρχίσει του χρόνου» σημείωσε» χαρακτηριστικά.
Ποδήλατο από τη Ρέμβη ως το λιμάνι
Αναφερόμενος στο σχεδιασμό και την ανάπλαση του άξονα Σοφούλη – Πλαστήρα ο κ. Δαρδαμανέλης εξήγησε ότι αφορά σε δύο σκέλη. Το πρώτο σκέλος περιλαμβάνει μία πεζοδρόμηση, που θα έχει ένα σαφή χώρο για να προχωρούν οι πεζοί και όχι πεζοδρόμηση της οδού, γιατί, όπως είπε ο δήμαρχος δεν μπορεί να αποκλειστεί η κίνηση των οχημάτων και έναν ποδηλατόδρομο, ο οποίος θα θυμίζει μία σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη.
«Στόχος μας είναι σε δυο χρόνια από σήμερα η Καλαμαριά να αποκτήσει έναν ποδηλατόδρομο που θα αρχίζει από την Ρέμβη και θα καταλήγει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Θα είναι μια παρέμβαση την οποία θέλουν οι πολίτες, δίπλα στη θάλασσα, όπου θα μπορούν να κάνουν ποδήλατο σε ένα δρόμο περίπου 4,5 χιλιομέτρων. Μια ποδηλατική και περιπατητική διαδρομή που θα είναι λειτουργική τόσο για τους κατοίκους της Καλαμαριάς, όσο και της Θεσσαλονίκης» επισήμανε ο δήμαρχος..
Ο ίδιος ανέφερε ότι ήδη τη πιλοτική πεζοδόμηση της οδού Ν. Πλαστήρα στη Κρήνη αγκαλιάστηκε από τους πολίτες, πόσο μάλλον όταν το έργο λειτουργήσει μόνιμα, ενώνοντας τους δύο δήμους με το ποδήλατο, το πλέον φιλικό μέσο μετακίνησης για το περιβάλλον.
Ο δήμαρχος προσδιορίζοντας τα όρια της Καλαμαριάς ανέφερε ότι δεν ξεκινάει από το Ποσειδώνιο, αλλά από το ύψος της ακτής Ντοβίλ και εκτείνεται μέχρι την Mίκρα. Είναι, όπως σημείωσε, ένα παραλιακό μέτωπο περίπου 6 χλμ, στο οποίο δυστυχώς ο δήμος δεν έχει ούτε ένα μέτρο και για το λόγο αυτό, όπως είπε, καμία δημοτική αρχή να μην επιχείρησε να αλλάξει η σημερινή κατάσταση. «Πάντως είτε ανήκει είτε όχι στο δήμο, είναι μία έκταση που θα πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να βελτιωθεί» σχολίασε ο κ. Δαρδαμανέλης.
Ενοποίηση παραλιακού μετώπου
Το δεύτερο σκέλος του σχεδιασμού αφορά στην ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Καλαμαριάς με το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα την ενοποίηση του τμήματος από το Ποσειδώνιο και τον Κελλάριο όρμο, το παράλληλο τμήμα της οδού Σοφούλη, το οποίο όπως εξήγησε ο δήμαρχος Καλαμαριάς είναι το πιο υποβαθμισμένο ως ένα βαθμό κομμάτι του Θερμαϊκού. «Αν προχωρήσει αυτό και θεωρώ ότι θα γίνει, καθώς η πρόταση κατατέθηκε από κοινού με το δήμο Θεσσαλονίκης, θα μιλάμε για μία ενοποιημένη ζώνη περιπάτου και ζώνη ποδηλάτου, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι τη σημερινή Ρέμβη στη Κρήνη. Ένα τεράστιο έργο που θα αλλάξει τη φυσιογνωμία συνολικά της πόλης» υπογράμμισε ο κ. Δαρδαμανέλης.
09/01/2023 12:18
Στη λίστα των περιοχών που είναι φιλικές για το ποδήλατο και περίπατο φιλοδοξεί να ενταχθεί ο δήμος Καλαμαριάς, διαμορφώνοντας στους οδικούς άξονες Θεμιστοκλή Σοφούλη και Νικ. Πλαστήρα, ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο, που σταδιακά θα ενοποιηθούν με την παραλιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης.
Ο συνολικός σχεδιασμός προωθείται άμεσα, στο πλαίσιο της ανάπλασης του συγκεκριμένου άξονα, καθώς οι μελέτες εγκρίθηκαν πριν από λίγες μέρες για να χρηματοδοτηθούν από τα τομεακά προγράμματα του υπουργείου Τουρισμού, γεγονός που ανοίγει την προοπτική το έργο να αρχίσει να κατασκευάζεται σε ένα χρόνο από σήμερα.
Όπως τόνισε μιλώντας στο makthes.gr ο δήμαρχος Καλαμαριάς Γιάννης Δαρδαμανέλης, σε αυτή τη φάση οι αναπλάσεις της Σοφούλη, ο δρόμος που ενώνει την περιοχή με την Θεσσαλονίκη και η οδός Νικ. Πλαστήρα ωριμάζουν νωρίτερα από ότι περίμενε ο δήμος, ανοίγοντας το δρόμο για την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου των δύο δήμων.
«Το έργο αυτό είναι ανάμεσα στα πλέον σημαντικά που σχεδιάσαμε ως νέα δημοτική αρχή και σιγά- σιγά παίρνει σάρκα και οστά, καθώς το υπουργείο Τουρισμού ενέταξε τις μελέτες στα τομεακά του προγράμματα» τόνισε ο δήμαρχος, προσθέτοντας πως αυτό σηματοδοτεί την επιτάχυνση των διαδικασιών καθώς ο δήμος δεν θα εμπλακεί αλλά θα συνυπογράψει τη σχετική σύμβαση με την Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης Α.Ε «Εκτιμώ ότι αν οι διαδικασίες τρέξουν όπως προβλέπεται η κατασκευή του έργου δεν αποκλείεται να αρχίσει του χρόνου» σημείωσε» χαρακτηριστικά.
Ποδήλατο από τη Ρέμβη ως το λιμάνι
Αναφερόμενος στο σχεδιασμό και την ανάπλαση του άξονα Σοφούλη – Πλαστήρα ο κ. Δαρδαμανέλης εξήγησε ότι αφορά σε δύο σκέλη. Το πρώτο σκέλος περιλαμβάνει μία πεζοδρόμηση, που θα έχει ένα σαφή χώρο για να προχωρούν οι πεζοί και όχι πεζοδρόμηση της οδού, γιατί, όπως είπε ο δήμαρχος δεν μπορεί να αποκλειστεί η κίνηση των οχημάτων και έναν ποδηλατόδρομο, ο οποίος θα θυμίζει μία σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη.
«Στόχος μας είναι σε δυο χρόνια από σήμερα η Καλαμαριά να αποκτήσει έναν ποδηλατόδρομο που θα αρχίζει από την Ρέμβη και θα καταλήγει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Θα είναι μια παρέμβαση την οποία θέλουν οι πολίτες, δίπλα στη θάλασσα, όπου θα μπορούν να κάνουν ποδήλατο σε ένα δρόμο περίπου 4,5 χιλιομέτρων. Μια ποδηλατική και περιπατητική διαδρομή που θα είναι λειτουργική τόσο για τους κατοίκους της Καλαμαριάς, όσο και της Θεσσαλονίκης» επισήμανε ο δήμαρχος..
Ο ίδιος ανέφερε ότι ήδη τη πιλοτική πεζοδόμηση της οδού Ν. Πλαστήρα στη Κρήνη αγκαλιάστηκε από τους πολίτες, πόσο μάλλον όταν το έργο λειτουργήσει μόνιμα, ενώνοντας τους δύο δήμους με το ποδήλατο, το πλέον φιλικό μέσο μετακίνησης για το περιβάλλον.
Ο δήμαρχος προσδιορίζοντας τα όρια της Καλαμαριάς ανέφερε ότι δεν ξεκινάει από το Ποσειδώνιο, αλλά από το ύψος της ακτής Ντοβίλ και εκτείνεται μέχρι την Mίκρα. Είναι, όπως σημείωσε, ένα παραλιακό μέτωπο περίπου 6 χλμ, στο οποίο δυστυχώς ο δήμος δεν έχει ούτε ένα μέτρο και για το λόγο αυτό, όπως είπε, καμία δημοτική αρχή να μην επιχείρησε να αλλάξει η σημερινή κατάσταση. «Πάντως είτε ανήκει είτε όχι στο δήμο, είναι μία έκταση που θα πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να βελτιωθεί» σχολίασε ο κ. Δαρδαμανέλης.
Ενοποίηση παραλιακού μετώπου
Το δεύτερο σκέλος του σχεδιασμού αφορά στην ενοποίηση του παραλιακού μετώπου της Καλαμαριάς με το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα την ενοποίηση του τμήματος από το Ποσειδώνιο και τον Κελλάριο όρμο, το παράλληλο τμήμα της οδού Σοφούλη, το οποίο όπως εξήγησε ο δήμαρχος Καλαμαριάς είναι το πιο υποβαθμισμένο ως ένα βαθμό κομμάτι του Θερμαϊκού. «Αν προχωρήσει αυτό και θεωρώ ότι θα γίνει, καθώς η πρόταση κατατέθηκε από κοινού με το δήμο Θεσσαλονίκης, θα μιλάμε για μία ενοποιημένη ζώνη περιπάτου και ζώνη ποδηλάτου, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι τη σημερινή Ρέμβη στη Κρήνη. Ένα τεράστιο έργο που θα αλλάξει τη φυσιογνωμία συνολικά της πόλης» υπογράμμισε ο κ. Δαρδαμανέλης.
ΣΧΟΛΙΑ