Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το 2024 η αυτοκινητοβιομηχανία
03/04/2024 12:48
03/04/2024 12:48
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους πιο δυναμικούς και καινοτόμους τομείς της οικονομίας, που προσαρμόζεται συνεχώς στις μεταβαλλόμενες ανάγκες, προσδοκίες και κανονισμούς της κοινωνίας. Φέτος αναμένεται να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις, τόσο τεχνολογικές όσο και στον τομέα των πωλήσεων, που θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τα πλάνα και τους στόχους της.
Οι πτυχές ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας τα επόμενα χρόνια είναι γνωστές: Μειώσεις στις εκπομπές ρύπων λόγω της βιωσιμότητας και των οικολογικών πεποιθήσεων, υψηλές απαιτήσεις για ασφάλεια και άνεση, καθώς και ανάπτυξη «έξυπνων» τεχνολογιών καθιστούν τις διαδικασίες παραγωγής όλο και πιο περίπλοκες. Όλα αυτά μέσα στο φάσμα της απόλυτης ανταγωνιστικότητας και των μεγάλων επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες από τις κατασκευάστριες εταιρείες. Σήμερα είναι ακόμη αισθητές οι επιπτώσεις της παγκόσμιας κρίσης που προκλήθηκε από την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Υπό το φως όλων αυτών των πτυχών, οι κατασκευαστές αναζητούν λύσεις για την αντιμετώπιση της περιορισμένης διαθεσιμότητας και της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια σειρά ζητήματα που απαιτούν ευέλικτη προσαρμογή σε δύσκολες οικονομικές και γεωπολιτικές συνθήκες, αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις ή τεχνολογικές αλλαγές που σχετίζονται με την απόλυτη ψηφιοποίηση. Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η στροφή σε εναλλακτικά καύσιμα όπως η πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ή το υδρογόνο αποτελούν ένα μεγάλο στοίχημα, ειδικά εν όψει του 2035. Το Euro 7 αναγκάζει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να βγάζουν στην παραγωγή ηλεκτρικά μοντέλα και πολλά υβριδικά, για τα ρίξουν τον μέσο όρο των ρύπων. Με δεδομένο ότι ακόμη υπάρχει πολύς δρόμος για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων, η λύση των plug-in μοντέλων με ακόμη μεγαλύτερες μπαταρίες και με μεγαλύτερη αυτονομία φαντάζει μονόδρομος -τουλάχιστον αυτό που θα επιδιώξουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα επόμενα χρόνια.
Οι τεχνολογικές αλλαγές και η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης κάνουν τους χρήστες να αναμένουν καλύτερη εξατομίκευση των οχημάτων και μεγαλύτερη οδηγική άνεση. Σύμφωνα με ορισμένες προβλέψεις, η εμπειρία χρήσης ενός οχήματος θα αποτελέσει βασικό παράγοντας στην απόφαση αγοράς ενός μοντέλου. Επίσης, ένα από τα πιο σημαντικά κριτήρια θα είναι η ευελιξία της προσφοράς. Η σχεδιαστική ταυτότητα του οχήματος, η άνεση και η ασφάλεια κάτω από διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, καθώς και η μείωση του βάρους που συνεπάγεται μείωση καυσίμου ή της ηλεκτρικής ενέργειας θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή.
Σύμφωνα με μια έκθεση που ανέθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει να κάνει με τα καυσαέρια, αυτή αναφέρει ότι έως και το 55% των εκπομπών PM 10 από την αστική κυκλοφορία προκαλούνται από τριβή των ελαστικών και των φρένων. Αυτό σημαίνει ότι τα επόμενα χρόνια θα δοθεί πολύ μεγάλη βαρύτητα και σε αυτόν τον τομέα.
Από την άλλη μια έκθεση της DSR Consulting δείχνει ότι έως το 2030 το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα ανέλθει στο 40%, και στην Κίνα έως και στο 50%. Τώρα, το νέο πρότυπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτεί από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων να έχουν ελάχιστη διάρκεια ζωής μπαταρίας. Τα δεδομένα για την καλή κατάσταση μιας μπαταρίας είναι να υπάρχει χωρητικότητα μέχρι 80% για τα πέντε πρώτα χρόνια ή στα 100.000 χιλιόμετρα ή χωρητικότητα μέχρι το 72% μετά από οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Στο μέλλον η διάρκεια ζωής της μπαταρίας των νέων αυτοκινήτων θα είναι σαφώς μεγαλύτερη και τα δεδομένα θα είναι προς όφελος των πελατών. Φυσικά αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να προσαρμόσουν τις γραμμές παραγωγής, τις διαδικασίες της εφοδιαστικής διαδικασίας και τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας στις νέες τεχνικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Οι απαιτήσεις για τη μείωση του βάρους και την απαίτηση αύξησης της αναλογίας ανακυκλώσιμων πρώτων υλών αναγκάζουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν πολύ λιγότερα μονωτικά υλικά. Τα παχιά στρώματα από τσόχα, σφουγγάρια ή ασφαλτικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν πριν από χρόνια έχουν αντικατασταθεί από άλλα υλικά τα οποία είναι πιο οικολογικά, ανθεκτικά και ελαφρύτερα.
Σύμφωνα με μελέτη της Deloitte, το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας έως το 2035 θα χαρακτηρίζεται από αρκετά δυναμικές αλλαγές, που θα οδηγούνται από αλλαγές στις προτιμήσεις των πελατών, απαιτήσεις προστασίας του κλίματος και τεχνολογικές εξελίξεις. Τα αυτοκίνητα που θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης θα δίνουν ολοένα και περισσότερο τη θέση τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα αποκτούν πιο «έξυπνα» χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση τα πλήρως αυτόνομα οχήματα θα βγουν στους δρόμους αρκετά χρόνια έπειτα από σήμερα και αφού πρώτα επιλυθούν μια σειρά από προβλήματα...
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους πιο δυναμικούς και καινοτόμους τομείς της οικονομίας, που προσαρμόζεται συνεχώς στις μεταβαλλόμενες ανάγκες, προσδοκίες και κανονισμούς της κοινωνίας. Φέτος αναμένεται να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις, τόσο τεχνολογικές όσο και στον τομέα των πωλήσεων, που θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τα πλάνα και τους στόχους της.
Οι πτυχές ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας τα επόμενα χρόνια είναι γνωστές: Μειώσεις στις εκπομπές ρύπων λόγω της βιωσιμότητας και των οικολογικών πεποιθήσεων, υψηλές απαιτήσεις για ασφάλεια και άνεση, καθώς και ανάπτυξη «έξυπνων» τεχνολογιών καθιστούν τις διαδικασίες παραγωγής όλο και πιο περίπλοκες. Όλα αυτά μέσα στο φάσμα της απόλυτης ανταγωνιστικότητας και των μεγάλων επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες από τις κατασκευάστριες εταιρείες. Σήμερα είναι ακόμη αισθητές οι επιπτώσεις της παγκόσμιας κρίσης που προκλήθηκε από την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Υπό το φως όλων αυτών των πτυχών, οι κατασκευαστές αναζητούν λύσεις για την αντιμετώπιση της περιορισμένης διαθεσιμότητας και της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια σειρά ζητήματα που απαιτούν ευέλικτη προσαρμογή σε δύσκολες οικονομικές και γεωπολιτικές συνθήκες, αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις ή τεχνολογικές αλλαγές που σχετίζονται με την απόλυτη ψηφιοποίηση. Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η στροφή σε εναλλακτικά καύσιμα όπως η πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ή το υδρογόνο αποτελούν ένα μεγάλο στοίχημα, ειδικά εν όψει του 2035. Το Euro 7 αναγκάζει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να βγάζουν στην παραγωγή ηλεκτρικά μοντέλα και πολλά υβριδικά, για τα ρίξουν τον μέσο όρο των ρύπων. Με δεδομένο ότι ακόμη υπάρχει πολύς δρόμος για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων, η λύση των plug-in μοντέλων με ακόμη μεγαλύτερες μπαταρίες και με μεγαλύτερη αυτονομία φαντάζει μονόδρομος -τουλάχιστον αυτό που θα επιδιώξουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα επόμενα χρόνια.
Οι τεχνολογικές αλλαγές και η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης κάνουν τους χρήστες να αναμένουν καλύτερη εξατομίκευση των οχημάτων και μεγαλύτερη οδηγική άνεση. Σύμφωνα με ορισμένες προβλέψεις, η εμπειρία χρήσης ενός οχήματος θα αποτελέσει βασικό παράγοντας στην απόφαση αγοράς ενός μοντέλου. Επίσης, ένα από τα πιο σημαντικά κριτήρια θα είναι η ευελιξία της προσφοράς. Η σχεδιαστική ταυτότητα του οχήματος, η άνεση και η ασφάλεια κάτω από διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, καθώς και η μείωση του βάρους που συνεπάγεται μείωση καυσίμου ή της ηλεκτρικής ενέργειας θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή.
Σύμφωνα με μια έκθεση που ανέθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει να κάνει με τα καυσαέρια, αυτή αναφέρει ότι έως και το 55% των εκπομπών PM 10 από την αστική κυκλοφορία προκαλούνται από τριβή των ελαστικών και των φρένων. Αυτό σημαίνει ότι τα επόμενα χρόνια θα δοθεί πολύ μεγάλη βαρύτητα και σε αυτόν τον τομέα.
Από την άλλη μια έκθεση της DSR Consulting δείχνει ότι έως το 2030 το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα ανέλθει στο 40%, και στην Κίνα έως και στο 50%. Τώρα, το νέο πρότυπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτεί από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων να έχουν ελάχιστη διάρκεια ζωής μπαταρίας. Τα δεδομένα για την καλή κατάσταση μιας μπαταρίας είναι να υπάρχει χωρητικότητα μέχρι 80% για τα πέντε πρώτα χρόνια ή στα 100.000 χιλιόμετρα ή χωρητικότητα μέχρι το 72% μετά από οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Στο μέλλον η διάρκεια ζωής της μπαταρίας των νέων αυτοκινήτων θα είναι σαφώς μεγαλύτερη και τα δεδομένα θα είναι προς όφελος των πελατών. Φυσικά αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να προσαρμόσουν τις γραμμές παραγωγής, τις διαδικασίες της εφοδιαστικής διαδικασίας και τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας στις νέες τεχνικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Οι απαιτήσεις για τη μείωση του βάρους και την απαίτηση αύξησης της αναλογίας ανακυκλώσιμων πρώτων υλών αναγκάζουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν πολύ λιγότερα μονωτικά υλικά. Τα παχιά στρώματα από τσόχα, σφουγγάρια ή ασφαλτικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν πριν από χρόνια έχουν αντικατασταθεί από άλλα υλικά τα οποία είναι πιο οικολογικά, ανθεκτικά και ελαφρύτερα.
Σύμφωνα με μελέτη της Deloitte, το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας έως το 2035 θα χαρακτηρίζεται από αρκετά δυναμικές αλλαγές, που θα οδηγούνται από αλλαγές στις προτιμήσεις των πελατών, απαιτήσεις προστασίας του κλίματος και τεχνολογικές εξελίξεις. Τα αυτοκίνητα που θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης θα δίνουν ολοένα και περισσότερο τη θέση τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα αποκτούν πιο «έξυπνα» χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση τα πλήρως αυτόνομα οχήματα θα βγουν στους δρόμους αρκετά χρόνια έπειτα από σήμερα και αφού πρώτα επιλυθούν μια σειρά από προβλήματα...
ΣΧΟΛΙΑ