ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς γίνεσαι σταθμάρχης στην Ελλάδα; Η δοκιμασία που περνούν οι υποψήφιοι για την κρίσιμη θέση προκαλεί νέο κύμα οργής (βίντεο)

Τα όσα έρχονται στο φως μετά την τραγωδία των Τεμπών είναι άκρως αποκαλυπτικά και εξοργιστικά για την κατάσταση στη χώρα

 12/03/2023 08:13

Πώς γίνεσαι σταθμάρχης στην Ελλάδα; Η δοκιμασία που περνούν οι υποψήφιοι για την κρίσιμη θέση προκαλεί νέο κύμα οργής (βίντεο)

Ενώ ο θρήνος για τους 57 ανθρώπους που χάθηκαν τόσο άδικα και βάναυσα στα Τέμπη κρατά όλη τη χώρα μουδιασμένη, όσα συνεχίζουν να έρχονται στο φως για όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ, αλλά και όσα οδήγησαν στην ανείπωτη τραγωδία, συγκλονίζουν. 

Εκτός από τις βάρδιες που σβήστηκαν με… μπλάνκο, τους σταθμάρχες που φαίνεται ότι έφυγαν νωρίτερα από τη βάρδιά τους, τρία νέα μοιραία λάθη αποκάλυψε στο Mega ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος. 

Το πρώτο και το σημαντικότερο λάθος είναι πως ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας, αδυνατούσε να χαράξει ηλεκτρονική πορεία της μοιραίας αμαξοστοιχίας που θα μπορούσε να αποτρέψει την αλλαγή της πορείας του Intercity 62.

Το σύστημα ηλεκτρονικής κατεύθυνσης, η τηλεδιοίκηση των τρένων, που λειτουργούσε μόνο στα όρια του σταθμού και με την χρήση του σχετικού πίνακα, επέτρεπε στον σταθμάρχη να προχωρήσει σε ηλεκτρονική χάραξη προσδιορισμού της πορείας του Intercity αυτόματα. Κατά αυτόν τον τρόπο, θα εντοπιζόταν άμεσα και θα διορθωνόταν το πρόβλημα με το κλειδί που έστειλε την αμαξοστοιχία στην γραμμή καθόδου.

Ωστόσο, ο 59χρονος λόγω απειρίας και ελλιπών γνώσεων, πέραν του ότι βρισκόταν σε σύγχυση, δεν γνώριζε και πώς να κάνει τον ηλεκτρονικό σχεδιασμό της πορείας του τρένου.

Επιπλέον, ο μηχανοδηγός του Intercity δεν επικοινώνησε με συντονιστή μηχανοδηγό της Hellenic Train στα κεντρικά του Οργανισμού, που καταγράφει ηλεκτρονικά τα ίχνη των τρένων μέσω GPS, και θα μπορούσε έτσι να ενημερωθεί για το αν υπήρχε στη γραμμή του εμπορική αμαξοστοιχία.

Η δοκιμασία για την ευστροφία των σταθμαρχών

Τρίτον, ζήτημα προκύπτει και από τη μη αξιολόγηση των σταθμαρχών μέσω ψυχομετρικών ελέγχων. Κάτι τέτοιο προβλέπεται μόνο για τους μηχανοδηγούς, ενώ η γνωστική ικανότητα των σταθμαρχών, η ευστροφία και η παρατηρητικότητά τους, προσδιορίζεται μόνο εάν ανταπεξέλθει σε μια δοκιμασία, η οποία, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος, προβλέπει την καταμέτρηση των βαγονιών σε μια αμαξοστοιχία!

Ενώ ο θρήνος για τους 57 ανθρώπους που χάθηκαν τόσο άδικα και βάναυσα στα Τέμπη κρατά όλη τη χώρα μουδιασμένη, όσα συνεχίζουν να έρχονται στο φως για όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ, αλλά και όσα οδήγησαν στην ανείπωτη τραγωδία, συγκλονίζουν. 

Εκτός από τις βάρδιες που σβήστηκαν με… μπλάνκο, τους σταθμάρχες που φαίνεται ότι έφυγαν νωρίτερα από τη βάρδιά τους, τρία νέα μοιραία λάθη αποκάλυψε στο Mega ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος. 

Το πρώτο και το σημαντικότερο λάθος είναι πως ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας, αδυνατούσε να χαράξει ηλεκτρονική πορεία της μοιραίας αμαξοστοιχίας που θα μπορούσε να αποτρέψει την αλλαγή της πορείας του Intercity 62.

Το σύστημα ηλεκτρονικής κατεύθυνσης, η τηλεδιοίκηση των τρένων, που λειτουργούσε μόνο στα όρια του σταθμού και με την χρήση του σχετικού πίνακα, επέτρεπε στον σταθμάρχη να προχωρήσει σε ηλεκτρονική χάραξη προσδιορισμού της πορείας του Intercity αυτόματα. Κατά αυτόν τον τρόπο, θα εντοπιζόταν άμεσα και θα διορθωνόταν το πρόβλημα με το κλειδί που έστειλε την αμαξοστοιχία στην γραμμή καθόδου.

Ωστόσο, ο 59χρονος λόγω απειρίας και ελλιπών γνώσεων, πέραν του ότι βρισκόταν σε σύγχυση, δεν γνώριζε και πώς να κάνει τον ηλεκτρονικό σχεδιασμό της πορείας του τρένου.

Επιπλέον, ο μηχανοδηγός του Intercity δεν επικοινώνησε με συντονιστή μηχανοδηγό της Hellenic Train στα κεντρικά του Οργανισμού, που καταγράφει ηλεκτρονικά τα ίχνη των τρένων μέσω GPS, και θα μπορούσε έτσι να ενημερωθεί για το αν υπήρχε στη γραμμή του εμπορική αμαξοστοιχία.

Η δοκιμασία για την ευστροφία των σταθμαρχών

Τρίτον, ζήτημα προκύπτει και από τη μη αξιολόγηση των σταθμαρχών μέσω ψυχομετρικών ελέγχων. Κάτι τέτοιο προβλέπεται μόνο για τους μηχανοδηγούς, ενώ η γνωστική ικανότητα των σταθμαρχών, η ευστροφία και η παρατηρητικότητά τους, προσδιορίζεται μόνο εάν ανταπεξέλθει σε μια δοκιμασία, η οποία, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος, προβλέπει την καταμέτρηση των βαγονιών σε μια αμαξοστοιχία!

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία