ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πότε θα είναι έτοιμο το Μετρό της Θεσσαλονίκης -Αυτοί είναι οι νέοι σταθμοί που έρχονται

Το πρώτο εισιτήριο του Μετρό της Θεσσαλονίκης προγραμματίζεται να κοπεί μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ θα πάρουν σειρά οι επεκτάσεις

 19/06/2024 10:32

Πότε θα είναι έτοιμο το Μετρό της Θεσσαλονίκης -Αυτοί είναι οι νέοι σταθμοί που έρχονται

Στα τέλη του Νοεμβρίου θα παραδοθεί η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης όπως επανέλαβε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, κατά την ομιλία του στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ.

Η βασική γραμμή, μήκους 9,6 χλμ., θα περιλαμβάνει 13 σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

Η γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Ν.Σ.Σ., και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.

    Ο κ. Ταχιάος πρόσθεσε ότι εντός του 2025 θα ακολουθήσει η επέκταση προς Καλαμαριά, που υπενθυμίζουμε ότι θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

    Οι επεκτάσεις

    Σύμφωνα με τον υφυπουργό αμέσως μετά θα αρχίσει να εξετάζεται η βορειοδυτική επέκταση. Η απόφαση να δοθεί προτεραιότητα στη συγκεκριμένη επέκταση προκύπτει από μελέτη της Ελληνικό Μετρό που δείχνει οτι οι δήμοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης έχουν τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική, ενώ κρίνεται αναγκαίο να βγουν το συντομότερο δυνατό από την απομόνωση.

    Ειδικότερα, προβλέπεται η επέκταση της βασικής γραμμής από τον σταθμό Δημοκρατίας, μέχρι το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου με 6 σταθμούς, ενώ στον σχεδιασμό υπάρχει και μια δεύτερη γραμμή (πράσινου χρώματος) που θα έχει δύο κλάδους: Ο ένας θα περνάει από Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο, θα αγγίζει την περιφερειακή και θα καταλήγει στον Άνω Εύοσμο, ενώ ο δεύτερος θα περνάει από το ΚΤΕΛ Μακεδονία, την Επτανήσου και θα καταλήγει στο Κορδελιό.

    Αργότερα, το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να φτάσει Πυλαία, διασχίζοντας Τούμπα και Χαριλάου, ενώ προβλέπεται και η επέκταση προς Αεροδρόμιο.

    Στόχος είναι μέχρι το 2024 να υπάρχουν 44 σταθμοί που θα καλύπτουν όλο το πολεοδομικό συγκρότημα πόλης και τη γύρω ζώνη, εξυπηρετώντας καθημερινά 678.000 επιβάτες.

    Από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη

    Από την πρώτη στιγμή λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό, οι συρμοί θα είναι driverless (δίχως οδηγό), στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτόματες θύρες που θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη των συρμών, ενώ ασπίδα προστασίες στους επιβάτες θα παρέχει το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC που θα προσδιορίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού ώστε αυτοί να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.

    Στα τέλη του Νοεμβρίου θα παραδοθεί η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης όπως επανέλαβε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, κατά την ομιλία του στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ.

    Η βασική γραμμή, μήκους 9,6 χλμ., θα περιλαμβάνει 13 σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

    Η γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Ν.Σ.Σ., και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.

      Ο κ. Ταχιάος πρόσθεσε ότι εντός του 2025 θα ακολουθήσει η επέκταση προς Καλαμαριά, που υπενθυμίζουμε ότι θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

      Οι επεκτάσεις

      Σύμφωνα με τον υφυπουργό αμέσως μετά θα αρχίσει να εξετάζεται η βορειοδυτική επέκταση. Η απόφαση να δοθεί προτεραιότητα στη συγκεκριμένη επέκταση προκύπτει από μελέτη της Ελληνικό Μετρό που δείχνει οτι οι δήμοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης έχουν τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική, ενώ κρίνεται αναγκαίο να βγουν το συντομότερο δυνατό από την απομόνωση.

      Ειδικότερα, προβλέπεται η επέκταση της βασικής γραμμής από τον σταθμό Δημοκρατίας, μέχρι το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου με 6 σταθμούς, ενώ στον σχεδιασμό υπάρχει και μια δεύτερη γραμμή (πράσινου χρώματος) που θα έχει δύο κλάδους: Ο ένας θα περνάει από Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο, θα αγγίζει την περιφερειακή και θα καταλήγει στον Άνω Εύοσμο, ενώ ο δεύτερος θα περνάει από το ΚΤΕΛ Μακεδονία, την Επτανήσου και θα καταλήγει στο Κορδελιό.

      Αργότερα, το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να φτάσει Πυλαία, διασχίζοντας Τούμπα και Χαριλάου, ενώ προβλέπεται και η επέκταση προς Αεροδρόμιο.

      Στόχος είναι μέχρι το 2024 να υπάρχουν 44 σταθμοί που θα καλύπτουν όλο το πολεοδομικό συγκρότημα πόλης και τη γύρω ζώνη, εξυπηρετώντας καθημερινά 678.000 επιβάτες.

      Από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη

      Από την πρώτη στιγμή λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό, οι συρμοί θα είναι driverless (δίχως οδηγό), στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτόματες θύρες που θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη των συρμών, ενώ ασπίδα προστασίες στους επιβάτες θα παρέχει το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC που θα προσδιορίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού ώστε αυτοί να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.

      ΣΧΟΛΙΑ

      Επιλέξτε Κατηγορία