ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ενοποίηση του κέντρου ελέγχου των φαναριών

Το περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας ενέκρινε τη δημοπράτηση του έργου με ανοιχτή διαδικασία

 26/11/2018 19:05

Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ενοποίηση του κέντρου ελέγχου των φαναριών

Φανή Σοβιτσλή

Το πράσινο φως για την υλοποίηση του έργου που αφορά στην ενοποίηση των κέντρων ελέγχου κυκλοφορίας για τους φωτεινούς σηματοδότες της Θεσσαλονίκης, άναψε το περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας. Στη διάρκεια της σημερινής του συνεδρίασης, το σώμα, ενέκρινε τη δημοπράτηση του έργου, προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ, με ανοιχτή διαδικασία.

Σύμφωνα με τις τεχνικές υπηρεσίες της ΠΚΜ τα συστήματα που λειτουργούν σήμερα προέρχονται από διαφορετικούς τεχνολογικούς παρόχους και αφορούν την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον απομακρυσμένο έλεγχο φωτεινής σηματοδότησης. Μέσω του έργου που προωθείται, τα κέντρα αυτά θα ενοποιηθούν ώστε να υπάρξει σύνδεση μεταξύ των υφιστάμενων ρυθμιστών κυκλοφορίας που σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα. Θα γίνουν, επίσης, παρεμβάσεις σε πάρα πολλούς κόμβους του οδικού δικτύου που καλύπτεται από φανάρια ώστε να ολοκληρωθούν συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και εφαρμογής ολοκληρωμένων στρατηγικών.

Στόχος του έργου είναι η λειτουργική ενοποίηση των τριών συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας που υπάρχουν σήμερα, ώστε να γίνεται καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης, να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη κίνηση στων οχημάτων και να αντιμετωπίζονται πιο αποτελεσματικά περιστατικά κυκλοφοριακού φόρτου.

Όπως τονίστηκε στη συνεδρίαση, θα υπάρχει παράλληλα η δυνατότητα παροχής πληροφοριών και υπηρεσιών στον πολίτη και ενημέρωσης των μετακινούμενων κατά μήκος των βασικών οδικών αξόνων.

Εξετάζεται να δοθεί προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία

Σύμφωνα, εξάλλου, με υπηρεσιακούς παράγοντες της διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, το σύστημα θα είναι ανοιχτό, ώστε να εντάσσονται σε αυτό και άλλες περιοχές και εγκαταστάσεις, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να δίνεται η δυνατότητα προτεραιότητας σε αστικά λεωφορεία. Μάλιστα, προωθείται η χρήση ασύρματου δικτύου ρυθμιστών κυκλοφορίας ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα που δημιουργούνται από βλάβες στο καλωδιακό δίκτυο της Περιφέρειας κατά τη διάρκεια εργασιών για την εγκατάσταση άλλων υπόγειων δικτύων.

Το πράσινο φως για την υλοποίηση του έργου που αφορά στην ενοποίηση των κέντρων ελέγχου κυκλοφορίας για τους φωτεινούς σηματοδότες της Θεσσαλονίκης, άναψε το περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας. Στη διάρκεια της σημερινής του συνεδρίασης, το σώμα, ενέκρινε τη δημοπράτηση του έργου, προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ, με ανοιχτή διαδικασία.

Σύμφωνα με τις τεχνικές υπηρεσίες της ΠΚΜ τα συστήματα που λειτουργούν σήμερα προέρχονται από διαφορετικούς τεχνολογικούς παρόχους και αφορούν την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον απομακρυσμένο έλεγχο φωτεινής σηματοδότησης. Μέσω του έργου που προωθείται, τα κέντρα αυτά θα ενοποιηθούν ώστε να υπάρξει σύνδεση μεταξύ των υφιστάμενων ρυθμιστών κυκλοφορίας που σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα. Θα γίνουν, επίσης, παρεμβάσεις σε πάρα πολλούς κόμβους του οδικού δικτύου που καλύπτεται από φανάρια ώστε να ολοκληρωθούν συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και εφαρμογής ολοκληρωμένων στρατηγικών.

Στόχος του έργου είναι η λειτουργική ενοποίηση των τριών συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας που υπάρχουν σήμερα, ώστε να γίνεται καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης, να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη κίνηση στων οχημάτων και να αντιμετωπίζονται πιο αποτελεσματικά περιστατικά κυκλοφοριακού φόρτου.

Όπως τονίστηκε στη συνεδρίαση, θα υπάρχει παράλληλα η δυνατότητα παροχής πληροφοριών και υπηρεσιών στον πολίτη και ενημέρωσης των μετακινούμενων κατά μήκος των βασικών οδικών αξόνων.

Εξετάζεται να δοθεί προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία

Σύμφωνα, εξάλλου, με υπηρεσιακούς παράγοντες της διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, το σύστημα θα είναι ανοιχτό, ώστε να εντάσσονται σε αυτό και άλλες περιοχές και εγκαταστάσεις, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να δίνεται η δυνατότητα προτεραιότητας σε αστικά λεωφορεία. Μάλιστα, προωθείται η χρήση ασύρματου δικτύου ρυθμιστών κυκλοφορίας ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα που δημιουργούνται από βλάβες στο καλωδιακό δίκτυο της Περιφέρειας κατά τη διάρκεια εργασιών για την εγκατάσταση άλλων υπόγειων δικτύων.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία