Πρεμιέρα στα πανεπιστήμια με σημαντικές ελλείψεις
02/10/2018 11:00
02/10/2018 11:00
Άνοιξε η αυλαία για τους φοιτητές των Πανεπιστημίων της χώρας που κλήθηκαν να καθίσουν στα έδρανα προκειμένου να παρακολουθήσουν τα πρώτα τους μαθήματα για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Μετά το τέλος της εξεταστικής περιόδου για τους παλιούς φοιτητές και τις εγγραφές των νεοεισαχθέντων φοιτητών σειρά έχουν τα μαθήματα τα οποία σύμφωνα με το ακαδημαϊκό ημερολόγιο άρχισαν χθες, την πρώτη ημέρα του Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν στο τέλος του Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, ημερομηνία που συνήθως ολοκληρώνεται και η εξεταστική περίοδος του χειμερινού εξαμήνου.
Η έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς φέρνει στην επιφάνεια τις σοβαρές ελλείψεις που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστήμια, με την απουσία εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και τους κτιριακούς περιορισμούς να αποτελούν όπως λένε οι πρυτάνεις, τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Θεσσαλονίκης.
Τα επιμέρους προβλήματα
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα του ΑΠΘ είναι η υποστελέχωση γιατί αυτές οι θέσεις που χάνονται δεν αναπληρώνονται με αποτέλεσμα παράλληλα να χάνονται και γνωστικά αντικείμενα, με ορισμένες ομάδες να μένουν χωρίς προσωπικό. Τα μεγαλύτερα προβλήματα τα αντιμετωπίζουν τα τμήματα των Αρχιτεκτόνων, το Μαθηματικό και της Αγγλικής Φιλολογίας που έχασε αρκετούς καθηγητές. Επίσης, το τμήμα της Ψυχολογίας και της Ιατρικής θα πρέπει να ενισχυθούν, καθώς κυρίως το τελευταίο κάθε χρόνο χάνει καθηγητές από ένα μεγάλο αριθμό αποχωρήσεων», δηλώνει στο makthes.gr ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Περικλής Μήτκας.
Το κτιριακό πρόβλημα αποτελεί εδώ και χρόνια μια από τις μεγάλες πληγές του πανεπιστημίου «Μακεδονίας». Μιλώντας στο makthes.gr ο πρύτανης του Πανεπιστημίου, Στέλιος Κατρανίδης, σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «το κτιριακό πρόβλημα είναι σημαντικό. Το υπάρχον κτίριο σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε για πολύ πιο περιορισμένες ανάγκες, για λιγότερα τμήματα, για λιγότερους φοιτητές και λιγότερους καθηγητές. Στην πορεία ο αριθμός των τμημάτων αυξήθηκε, τα μεταπτυχιακά προγράμματα επεκτάθηκαν και είχαν μεγάλη επιτυχία, με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε έναν αριθμό πολλαπλάσιο από τον αριθμό που ξεκινήσαμε τη δεκαετία του ‘90».
«Είναι πάγιο το αίτημα μας, ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Ευχής έργον θα ήταν να μπορούσαμε να έχουμε περισσότερο προσωπικό αλλά συνδέεται με τις διαδικασίες της πανεπιστημιοποιήσης και της προσπάθειας να συνενωθούν τα τέσσερα ιδρύματα» τονίζει από την πλευρά του ο Παναγιώτης Τζιώνας, Πρύτανης του «Αλεξάνδρειου» ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Άνοιξε η αυλαία για τους φοιτητές των Πανεπιστημίων της χώρας που κλήθηκαν να καθίσουν στα έδρανα προκειμένου να παρακολουθήσουν τα πρώτα τους μαθήματα για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Μετά το τέλος της εξεταστικής περιόδου για τους παλιούς φοιτητές και τις εγγραφές των νεοεισαχθέντων φοιτητών σειρά έχουν τα μαθήματα τα οποία σύμφωνα με το ακαδημαϊκό ημερολόγιο άρχισαν χθες, την πρώτη ημέρα του Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν στο τέλος του Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, ημερομηνία που συνήθως ολοκληρώνεται και η εξεταστική περίοδος του χειμερινού εξαμήνου.
Η έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς φέρνει στην επιφάνεια τις σοβαρές ελλείψεις που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστήμια, με την απουσία εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και τους κτιριακούς περιορισμούς να αποτελούν όπως λένε οι πρυτάνεις, τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Θεσσαλονίκης.
Τα επιμέρους προβλήματα
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα του ΑΠΘ είναι η υποστελέχωση γιατί αυτές οι θέσεις που χάνονται δεν αναπληρώνονται με αποτέλεσμα παράλληλα να χάνονται και γνωστικά αντικείμενα, με ορισμένες ομάδες να μένουν χωρίς προσωπικό. Τα μεγαλύτερα προβλήματα τα αντιμετωπίζουν τα τμήματα των Αρχιτεκτόνων, το Μαθηματικό και της Αγγλικής Φιλολογίας που έχασε αρκετούς καθηγητές. Επίσης, το τμήμα της Ψυχολογίας και της Ιατρικής θα πρέπει να ενισχυθούν, καθώς κυρίως το τελευταίο κάθε χρόνο χάνει καθηγητές από ένα μεγάλο αριθμό αποχωρήσεων», δηλώνει στο makthes.gr ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Περικλής Μήτκας.
Το κτιριακό πρόβλημα αποτελεί εδώ και χρόνια μια από τις μεγάλες πληγές του πανεπιστημίου «Μακεδονίας». Μιλώντας στο makthes.gr ο πρύτανης του Πανεπιστημίου, Στέλιος Κατρανίδης, σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «το κτιριακό πρόβλημα είναι σημαντικό. Το υπάρχον κτίριο σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε για πολύ πιο περιορισμένες ανάγκες, για λιγότερα τμήματα, για λιγότερους φοιτητές και λιγότερους καθηγητές. Στην πορεία ο αριθμός των τμημάτων αυξήθηκε, τα μεταπτυχιακά προγράμματα επεκτάθηκαν και είχαν μεγάλη επιτυχία, με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε έναν αριθμό πολλαπλάσιο από τον αριθμό που ξεκινήσαμε τη δεκαετία του ‘90».
«Είναι πάγιο το αίτημα μας, ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Ευχής έργον θα ήταν να μπορούσαμε να έχουμε περισσότερο προσωπικό αλλά συνδέεται με τις διαδικασίες της πανεπιστημιοποιήσης και της προσπάθειας να συνενωθούν τα τέσσερα ιδρύματα» τονίζει από την πλευρά του ο Παναγιώτης Τζιώνας, Πρύτανης του «Αλεξάνδρειου» ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
ΣΧΟΛΙΑ