ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ProCredit Bank: Η Τράπεζα που ήρθε στα capital controls και έδωσε δάνεια μισό δισ. σε μικρομεσαίους

Η Τράπεζα που στηρίζει τους μικρομεσαίους, τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, την πρωτογενή παραγωγή και τις πράσινες επενδύσεις

 22/05/2024 07:00

ProCredit Bank: Η Τράπεζα που ήρθε στα capital controls και  έδωσε δάνεια μισό δισ. σε μικρομεσαίους

Άννη Καρολίδου

Στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ, έφτασαν το 2023 οι χορηγήσεις της ProCredit Bank Greece , αυξημένες κατά 25% σε σύγκριση με τα 400 εκατ. της προηγούμενης χρονιάς , ενώ τα δάνεια της Τράπεζας, που είχε την απίστευτη πρωτοβουλία να μπει στην ελληνική αγορά τη χρονιά των capital controls στη χώρα μας, καλύπτονται στο 100% από τις καταθέσεις των πελατών της.

Για την πορεία της ProCredit Bank, που ήρθε στη χώρα μας το 2015 και, έχει έδρα και μοναδικό φυσικό κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ενημέρωσαν τους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος κ. Petar Slavov, με την ευκαιρία της εκδήλωσης που συνδιοργανώνει για την Πέμπτη 23 Μαΐου, με το ΣΕΒΕ, με σκοπό να έρθει πλησιέστερα τους Έλληνες εξαγωγείς. Στη συνάντηση με τους δημοσιογράφους, παρόντες ήταν από πλευράς Τράπεζας και ο διευθυντής καταστήματος, Στυλιανός Βλησίδης όπως και η διευθύντρια της ProCredit, Γεωργία Τσίνα.

petar-slavov3.JPG

ο πρόεδρος της ProCredit Bank Greece, Petar Slavov

Όπως εξήγησαν ο επικεφαλής και τα διευθυντικά στελέχη της Τράπεζας, η ProCredit Bank, έχει το δικό της ιδιαίτερο μοντέλο ανάπτυξης, που πλησιάζει πιο πολύ σε αυτό μίας αναπτυξιακής τράπεζας και, λιγότερο, σε μία καθαρώς εμπορικής. Άλλωστε , να σημειωθεί ότι μεταξύ των μετόχων της ProCredit Bank Holding ( έδρα στη Φραγκφούρτη) , είναι και η γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα KfW.

H ProCredit Bank Greece, έχει ένα υβριδικό μοντέλο ανάπτυξης εργασιών, το οποίο στηρίζεται μόνο σε ένα φυσικό κατάστημα αλλά σε προσωποιημένη επαφή με τους πελάτες, κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις και, στην ηλεκτρονική τραπεζική.

Όπως επισημάνθηκε, η ProCredit Bank, στην Ελλάδα, έχει πελάτες από την Αλεξανδρούπολη ως την Κρήτη, 5.000 εταιρικούς πελάτες και 10.000 φυσικά πρόσωπα. Η Τράπεζα, εστιάζει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με τζίρους κάτω των 10 εκατ. ευρώ, στις οποίες και έχει κατευθυνθεί το 90% των δανειοδοτήσεών της. Επίσης, δίπλα στις MμΕ, μπαίνει η εξαγωγική επιχείρηση, την οποία και θέλει να υποστηρίξει.

Να σημειωθεί ότι το 1/3 των δανείων των πελατών της αφορά τον πρωτογενή τομέα, ενώ το 65% και πλέον των δανείων της, είναι «πράσινα» δάνεια, τα οποία δίνονται με αυστηρά κριτήρια. Η ProCredit, συνεργάτης της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, ήταν από τις πρώτες Τράπεζες που δανειοδότησε φωτοβολταϊκά έργα στην Ελλάδα και επενδύσεις σε ΑΠΕ, ενώ έχει χρηματοδοτήσει το 20% των επενδύσεων σε έργα βιοαερίου.

Nα σημειωθεί ότι η Τράπεζα χορηγεί δάνεια για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών με net metering , τόσο σε εταιρείες, όσο και σε ιδιώτες- φυσικά πρόσωπα.

Road Show και pitching για τα 'ατού' της ProCredit

Η ProCredit, βρίσκεται σε ένα πολύμηνο road show στη χώρα μας, που ξεκίνησε πριν 18 μήνες σε Βόρειο Ελλάδα και Θεσσαλία, με σταθμούς στην Βέροια , στην Κατερίνη , στην Κοζάνη , στα Γρεβενά , στα Τρίκαλα , στον Βόλο , στην Λάρισα, στις Σέρρες και στην Καβάλα , για να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη για την εκδήλωση της Πέμπτης 23 Μαΐου, που συνδιοργανώνεται με τον ΣΕΒΕ στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δεξιοτήτων DT&S.

Όπως επισημάνθηκε, η ProCredit Bank βασίζει τη διείσδυσή της στην αγορά, σε τρία συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει και τα οποία, όπως υποστηρίχθηκε, την διαφοροποιούν έναντι του ανταγωνισμού.

Το Πρώτο είναι, ότι προσφέρει δωρεάν εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες, στην ουσία private banking, με τον κάθε πελάτη να έχει το δικό του business consultant. Oι business consultants της Τράπεζας ( συνολικά 40 τραπεζικοί) , τουλάχιστον μία φορά το χρόνο επισκέπτονται τον κάθε πελάτη τους.

Το Δεύτερο ‘συν’ της ProCredit είναι η ευελιξία που διαθέτει για να προσαρμόσει τα προΪόντα της, στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, στις ανάγκες του πελάτη, ενώ το Τρίτο συγκριτικό της πλεονέκτημα είναι η τιμολογιακή της πολιτική, καθώς προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές.

Όπως επισημάνθηκε, η ProCredit Bank Greece, αναπτύσσεται πάνω σε υγιές χαρτοφυλάκιο, αφού  τα ΝPL’s που κατέχει είναι μόλις στο 1,3% των συνολικών δανείων της, όταν στην υπόλοιπη τραπεζική αγορά αυτό το ποσοστό είναι στο 9,4%.

Η χρονιά, όπως επισήμανε ο κ.Slavov, μπήκε θετικά για τον όμιλο της ProCredit Bank,καθώς σύμφωνα με στοιχεία Α’ τριμήνου 2024, οι χορηγήσεις αυξήθηκαν κατά 3% (ή 187 έκατ. Ευρώ) με εξαίρεση την Ουκρανία όπου οι χορηγήσεις μειώθηκαν, ενώ οι καταθέσεις αυξήθηκαν επίσης, κατά 2,8%. Θετικά , όπως σημειώθηκε, ξεκίνησε η χρονιά και για την ProCredit Bank στην Ελλάδα.

Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος της ProCredit , έχει παρουσία κυρίως στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη ( Σερβία, Ρουμανία, Βόρεια Μακεδονία, Μολδαβία, Κόσοβο, Γεωργία, Βουλγαρία, Αλβανία, Ελλάδα, Βοσνία Ερζεγοβίνη, βεβαίως στη Γερμανία, αλλά και στο Εκουαδόρ, ενώ συνεχίζει να δραστηριοποιείται στην Ουκρανία.

Στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ, έφτασαν το 2023 οι χορηγήσεις της ProCredit Bank Greece , αυξημένες κατά 25% σε σύγκριση με τα 400 εκατ. της προηγούμενης χρονιάς , ενώ τα δάνεια της Τράπεζας, που είχε την απίστευτη πρωτοβουλία να μπει στην ελληνική αγορά τη χρονιά των capital controls στη χώρα μας, καλύπτονται στο 100% από τις καταθέσεις των πελατών της.

Για την πορεία της ProCredit Bank, που ήρθε στη χώρα μας το 2015 και, έχει έδρα και μοναδικό φυσικό κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ενημέρωσαν τους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος κ. Petar Slavov, με την ευκαιρία της εκδήλωσης που συνδιοργανώνει για την Πέμπτη 23 Μαΐου, με το ΣΕΒΕ, με σκοπό να έρθει πλησιέστερα τους Έλληνες εξαγωγείς. Στη συνάντηση με τους δημοσιογράφους, παρόντες ήταν από πλευράς Τράπεζας και ο διευθυντής καταστήματος, Στυλιανός Βλησίδης όπως και η διευθύντρια της ProCredit, Γεωργία Τσίνα.

petar-slavov3.JPG

ο πρόεδρος της ProCredit Bank Greece, Petar Slavov

Όπως εξήγησαν ο επικεφαλής και τα διευθυντικά στελέχη της Τράπεζας, η ProCredit Bank, έχει το δικό της ιδιαίτερο μοντέλο ανάπτυξης, που πλησιάζει πιο πολύ σε αυτό μίας αναπτυξιακής τράπεζας και, λιγότερο, σε μία καθαρώς εμπορικής. Άλλωστε , να σημειωθεί ότι μεταξύ των μετόχων της ProCredit Bank Holding ( έδρα στη Φραγκφούρτη) , είναι και η γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα KfW.

H ProCredit Bank Greece, έχει ένα υβριδικό μοντέλο ανάπτυξης εργασιών, το οποίο στηρίζεται μόνο σε ένα φυσικό κατάστημα αλλά σε προσωποιημένη επαφή με τους πελάτες, κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις και, στην ηλεκτρονική τραπεζική.

Όπως επισημάνθηκε, η ProCredit Bank, στην Ελλάδα, έχει πελάτες από την Αλεξανδρούπολη ως την Κρήτη, 5.000 εταιρικούς πελάτες και 10.000 φυσικά πρόσωπα. Η Τράπεζα, εστιάζει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με τζίρους κάτω των 10 εκατ. ευρώ, στις οποίες και έχει κατευθυνθεί το 90% των δανειοδοτήσεών της. Επίσης, δίπλα στις MμΕ, μπαίνει η εξαγωγική επιχείρηση, την οποία και θέλει να υποστηρίξει.

Να σημειωθεί ότι το 1/3 των δανείων των πελατών της αφορά τον πρωτογενή τομέα, ενώ το 65% και πλέον των δανείων της, είναι «πράσινα» δάνεια, τα οποία δίνονται με αυστηρά κριτήρια. Η ProCredit, συνεργάτης της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, ήταν από τις πρώτες Τράπεζες που δανειοδότησε φωτοβολταϊκά έργα στην Ελλάδα και επενδύσεις σε ΑΠΕ, ενώ έχει χρηματοδοτήσει το 20% των επενδύσεων σε έργα βιοαερίου.

Nα σημειωθεί ότι η Τράπεζα χορηγεί δάνεια για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών με net metering , τόσο σε εταιρείες, όσο και σε ιδιώτες- φυσικά πρόσωπα.

Road Show και pitching για τα 'ατού' της ProCredit

Η ProCredit, βρίσκεται σε ένα πολύμηνο road show στη χώρα μας, που ξεκίνησε πριν 18 μήνες σε Βόρειο Ελλάδα και Θεσσαλία, με σταθμούς στην Βέροια , στην Κατερίνη , στην Κοζάνη , στα Γρεβενά , στα Τρίκαλα , στον Βόλο , στην Λάρισα, στις Σέρρες και στην Καβάλα , για να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη για την εκδήλωση της Πέμπτης 23 Μαΐου, που συνδιοργανώνεται με τον ΣΕΒΕ στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δεξιοτήτων DT&S.

Όπως επισημάνθηκε, η ProCredit Bank βασίζει τη διείσδυσή της στην αγορά, σε τρία συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει και τα οποία, όπως υποστηρίχθηκε, την διαφοροποιούν έναντι του ανταγωνισμού.

Το Πρώτο είναι, ότι προσφέρει δωρεάν εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες, στην ουσία private banking, με τον κάθε πελάτη να έχει το δικό του business consultant. Oι business consultants της Τράπεζας ( συνολικά 40 τραπεζικοί) , τουλάχιστον μία φορά το χρόνο επισκέπτονται τον κάθε πελάτη τους.

Το Δεύτερο ‘συν’ της ProCredit είναι η ευελιξία που διαθέτει για να προσαρμόσει τα προΪόντα της, στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, στις ανάγκες του πελάτη, ενώ το Τρίτο συγκριτικό της πλεονέκτημα είναι η τιμολογιακή της πολιτική, καθώς προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές.

Όπως επισημάνθηκε, η ProCredit Bank Greece, αναπτύσσεται πάνω σε υγιές χαρτοφυλάκιο, αφού  τα ΝPL’s που κατέχει είναι μόλις στο 1,3% των συνολικών δανείων της, όταν στην υπόλοιπη τραπεζική αγορά αυτό το ποσοστό είναι στο 9,4%.

Η χρονιά, όπως επισήμανε ο κ.Slavov, μπήκε θετικά για τον όμιλο της ProCredit Bank,καθώς σύμφωνα με στοιχεία Α’ τριμήνου 2024, οι χορηγήσεις αυξήθηκαν κατά 3% (ή 187 έκατ. Ευρώ) με εξαίρεση την Ουκρανία όπου οι χορηγήσεις μειώθηκαν, ενώ οι καταθέσεις αυξήθηκαν επίσης, κατά 2,8%. Θετικά , όπως σημειώθηκε, ξεκίνησε η χρονιά και για την ProCredit Bank στην Ελλάδα.

Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος της ProCredit , έχει παρουσία κυρίως στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη ( Σερβία, Ρουμανία, Βόρεια Μακεδονία, Μολδαβία, Κόσοβο, Γεωργία, Βουλγαρία, Αλβανία, Ελλάδα, Βοσνία Ερζεγοβίνη, βεβαίως στη Γερμανία, αλλά και στο Εκουαδόρ, ενώ συνεχίζει να δραστηριοποιείται στην Ουκρανία.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία