Προσεχώς... χάος: Τέλος για τους χάρτες της Google;
29/12/2022 18:07
29/12/2022 18:07
Σημαντικές αναμένονται οι εξελίξεις το 2023 και στον τομέα της τεχνολογίας και ειδικότερα στις εφαρμογές τις οποίες χρησιμοποιούμε όλοι μας για την πλοήγησή μας στους δρόμους.
Όπως γράφει το Car and Driver, η Google κατέχεται τον ρόλο του απόλυτου πρωταγωνιστή και σε αυτό το πεδίο, καθώς οι περίφημοι χάρτες της συναντώνται σε κάθε συσκευή κινητής τηλεφωνίας, ακόμα κι αυτή δεν λειτουργεί σε περιβάλλον Android.
Αυτό, όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε την αντίδραση άλλων τεχνολογικών κολοσσών, οι οποίοι είδαν ότι οι μεμονωμένες προσπάθειες να αποσπάσουν ένα κομμάτι της πίτας των εφαρμογών δορυφορικής πλοήγησης απέτυχαν, προσφέροντας απλόχερα στην Google ένα ακόμα μονοπώλιο.
Κάπως έτσι εταιρείες όπως η Microsoft, η Meta (facebook), η Amazon και η TomTom, αποφάσισαν να συνασπιστούν δημιουργώντας μια μη κερδοσκοπική οργάνωση, η οποία με τη σειρά της θα προωθήσει την κατασκευή μιας «ανοιχτής» βάσης δεδομένων που εν δυνάμει θα μπορούσε να αποτελέσει την απαρχή μιας νέας, εξαιρετικά ανταγωνιστικής πλατφόρμας δορυφορικής πλοήγησης.
Επί της ουσίας, η Linux Foundation, θα αξιοποιήσει την παγκόσμια τεχνολογική κοινότητα για τη εξέλιξη πρωτοποριακών και αξιόπιστων εφαρμογών πλοήγησης, οι οποίες θα επισκιάσουν τις υπηρεσίες που προσφέρει σε αυτόν τον τομέα η Google.
Τα πρώτα αποτελέσματα των εργασιών της Linux Foundation αναμένεται να γίνουν γνωστά στα μέσα του 2023, ωστόσο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ περισσότερο ώστε να έχουμε ένα έτοιμο προϊόν στα χέρια μας.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρα από την Apple, η οποία διαθέτει το δικό της σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, και η Huawei έχει καταλήξει σε αυτή τη λύση μετά τον αποκλεισμό της από την Google.
Σε περιβάλλον Android, πάντως, ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές της Google είναι το Waze, το οποίο αν και συμπληρώνει 10 χρόνια ζωής δεν έχει κατακτήσει εκείνο τον αριθμό των χρηστών που θα επέτρεπε στη συγκεκριμένη εφαρμογή να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στον ακήρυχτο πόλεμο της δορυφορικής πλοήγησης.
07/12/2022 11:49
20/01/2023 14:20
Σημαντικές αναμένονται οι εξελίξεις το 2023 και στον τομέα της τεχνολογίας και ειδικότερα στις εφαρμογές τις οποίες χρησιμοποιούμε όλοι μας για την πλοήγησή μας στους δρόμους.
Όπως γράφει το Car and Driver, η Google κατέχεται τον ρόλο του απόλυτου πρωταγωνιστή και σε αυτό το πεδίο, καθώς οι περίφημοι χάρτες της συναντώνται σε κάθε συσκευή κινητής τηλεφωνίας, ακόμα κι αυτή δεν λειτουργεί σε περιβάλλον Android.
Αυτό, όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε την αντίδραση άλλων τεχνολογικών κολοσσών, οι οποίοι είδαν ότι οι μεμονωμένες προσπάθειες να αποσπάσουν ένα κομμάτι της πίτας των εφαρμογών δορυφορικής πλοήγησης απέτυχαν, προσφέροντας απλόχερα στην Google ένα ακόμα μονοπώλιο.
Κάπως έτσι εταιρείες όπως η Microsoft, η Meta (facebook), η Amazon και η TomTom, αποφάσισαν να συνασπιστούν δημιουργώντας μια μη κερδοσκοπική οργάνωση, η οποία με τη σειρά της θα προωθήσει την κατασκευή μιας «ανοιχτής» βάσης δεδομένων που εν δυνάμει θα μπορούσε να αποτελέσει την απαρχή μιας νέας, εξαιρετικά ανταγωνιστικής πλατφόρμας δορυφορικής πλοήγησης.
Επί της ουσίας, η Linux Foundation, θα αξιοποιήσει την παγκόσμια τεχνολογική κοινότητα για τη εξέλιξη πρωτοποριακών και αξιόπιστων εφαρμογών πλοήγησης, οι οποίες θα επισκιάσουν τις υπηρεσίες που προσφέρει σε αυτόν τον τομέα η Google.
Τα πρώτα αποτελέσματα των εργασιών της Linux Foundation αναμένεται να γίνουν γνωστά στα μέσα του 2023, ωστόσο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ περισσότερο ώστε να έχουμε ένα έτοιμο προϊόν στα χέρια μας.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρα από την Apple, η οποία διαθέτει το δικό της σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, και η Huawei έχει καταλήξει σε αυτή τη λύση μετά τον αποκλεισμό της από την Google.
Σε περιβάλλον Android, πάντως, ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές της Google είναι το Waze, το οποίο αν και συμπληρώνει 10 χρόνια ζωής δεν έχει κατακτήσει εκείνο τον αριθμό των χρηστών που θα επέτρεπε στη συγκεκριμένη εφαρμογή να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στον ακήρυχτο πόλεμο της δορυφορικής πλοήγησης.
ΣΧΟΛΙΑ