ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προσφυγόπουλα αγαπούν τα αρχαία ελληνικά και μαθαίνουν άλγεβρα και αγγλικά

Το Κέντρο Αλληλεγγύης και Υποστήριξης Προσφύγων της SolidarityNow στη Θεσσαλονίκη έγινε καταφύγιο εκπαίδευσης για πρόσφυγες και μετανάστες

 24/11/2018 08:00

Προσφυγόπουλα αγαπούν τα αρχαία ελληνικά και μαθαίνουν άλγεβρα και αγγλικά

Φανή Σοβιτσλή

Ήρθαν στην Ελλάδα πριν από δυο τρία χρόνια, αφήνοντας πίσω τους την πατρίδα και τον πόλεμο που του ξερίζωσε με τον πιο βίαιο τρόπο. Σήμερα ο 15χρονος Αλί από το Πακιστάν, ο 17χρονος συντοπίτης του Χαϊντέρ και η επίσης 17χρονη Μαριάμ από το Αφγανιστάν είναι μερικά από τα παιδιά που ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία, καθώς η Ελλάδα έγινε η δεύτερη πατρίδα τους και το σχολείο δεύτερο σπίτι τους.

maram.jpg

H 17χρονη Μαριάμ από το Αφγανιστάν.
Ο Αλί ζει στη Θεσσαλονίκη μαζί με την οικογένειά του τα τελευταία τρία χρόνια. Πηγαίνει στην τρίτη γυμνασίου και τα αγαπημένα του μαθήματα είναι τα αρχαία ελληνικά και η φυσική. Καταφύγιο στη γνώση και την εκπαίδευσή του έδωσε το Κέντρο Υποστήριξης Προσφύγων της οργάνωσης «SolidarityNow» στη Θεσσαλονίκη, όπου δεκάδες εκατοντάδες προσφυγόπουλα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν μαθήματα ελληνικών, αγγλικών, φυσικής, χημείας και μαθηματικών.

Ο 17χρονος Πακιστανός βρέθηκε στο δρόμο, μεταφορικά και κυριολεκτικά, αλλά έμαθε, όπως λέει, πολλά από αυτό το ταξίδι. «Ήταν δύσκολο ταξίδι. Δεν τα έχω ξεχάσει, τα θυμάμαι όλα», εξομολογείται ο Αλί και συνεχίζει «έμαθα από τον πατέρα μου να μην τα παρατάω ποτέ. Πρέπει όλα τα παιδιά να κάνουν προσπάθεια να μάθουν ελληνικά. Μερικά δεν μιλάνε γιατί νιώθουν ντροπή ή φοβούνται ότι θα τους παρεξηγήσουν. Εγώ όμως δεν φοβάμαι. Μου αρέσει να μιλάω ελληνικά με Έλληνες, γιατί μαθαίνω πολλά πράγματα» δηλώνει ο ίδιος.

Ο Αλί, η Μαριάμ και ο Χαϊντέρ είναι τρία από τα συνολικά 169 παιδιά που διαμένουν σε δομές στέγασης της οργάνωσης «SolidarityNow» σε Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα και Τήλο, και πηγαίνουν σχολείο, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μαθημάτων που προσφέρει η οργάνωση μέσα από τα κέντρα του στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, σε πρόσφυγες και μετανάστες.

«Είχα να πάω σχολείο έναν χρόνο»

Η Μαριάμ μαζί με τη μητέρα της και τα τέσσερα αγόρια αδέρφια της ήρθαν στην Ελλάδα τον Μάιο του 2017. Αναγκάστηκαν να φύγουν, έπειτα από απόφαση της μητέρας της. «Δεν ήμασταν ασφαλής. Είχα να πάω σχολείο έναν χρόνο», σημειώνει η 17χρονη από το Αφγανιστάν. Η Μαριάμ πηγαίνει β’ λυκείου και τα απογεύματα κάνει μαθήματα ελληνικών, αγγλικών και μαθηματικών στο Κέντρο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης. Όνειρό της είναι να σπουδάσει Ιατρική. «Ως γιατρός θα μπορέσω να βοηθήσω τους άλλους ανθρώπους», λέει χαρακτηριστικά. Μάλιστα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού που γιορτάστηκε στις 20 Νοεμβρίου έστειλε το δικό της μήνυμα προς όλα τα παιδιά: «Θέλω να τους πω ότι πρέπει να διαβάζουν, να είναι καλοί, να βοηθούν ο ένας τον άλλον και να μην κάνουν διακρίσεις».

Το Κέντρο Αλληλεγγύης στη Θεσσαλονίκη

Τα εκπαιδευτικά μαθήματα που γίνονται στο Κέντρο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης της SolidarityNow, με την υποστήριξη της UNICEF, απευθύνονται σε πρόσφυγες, αιτούντες άσυλο και μετανάστες, και είναι δωρεάν. Ο Χαϊντέρ έφτασε στην Ελλάδα μαζί με την οικογένειά του, πριν από έναν χρόνο, πέρυσι γράφτηκε στην α’ λυκείου και φέτος πηγαίνει στη β’ λυκείου. «Στην αρχή είχα μεγάλο πρόβλημα με τη γλώσσα. Δεν καταλάβαινα τίποτα μέσα στην τάξη», θυμάται και συνεχίζει λέγοντας πως σήμερα έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο. Στο τετράδιό του σημειώνει καθημερινά τα ρήματα και όλες τις νέες λέξεις που μαθαίνει. «Αυτή είναι η τεχνική μου, μαθαίνω ρήματα και λέξεις, και προσπαθώ να μιλάω ελληνικά», προσθέτει χαμογελώντας. Ωστόσο τα αγαπημένα του μαθήματα είναι η άλγεβρα, η βιολογία, η χημεία και η πληροφορική. Εκτός όμως από επιμελής μαθητής, ο Χαϊντέρ γράφει στίχους, τραγουδάει στα αγγλικά, ενώ θέλει να γίνει γιατρός. «Θέλω να πω στα παιδιά που έχουν φύγει από τις χώρες τους για να έρθουν στην Ελλάδα ότι πρέπει να μη χάνουν χρόνο και να μάθουν ελληνικά, να πάνε σχολείο και να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες» επισημαίνει ο 17χρονος από το Πακιστάν.

Το SolidarityNow έχει υποστηρίξει 4.000 παιδιά

Μέχρι σήμερα, το SolidarityNow έχει υποστηρίξει σε όλη την Ελλάδα περίπου 4.000 παιδιά, που εντάσσονται στα προγράμματά του να γραφτούν στο σχολείο, ενώ έχει προσφέρει περισσότερες από 10.000 δραστηριότητες μη τυπικής εκπαίδευσης. Στο Κέντρο Αλληλεγγύης και Υποστήριξης Προσφύγων της Θεσσαλονίκης 709 παιδιά έχουν παρακολουθήσει τις 3.700 εκπαιδευτικές δραστηριότητες που έχουν διοργανωθεί από την αρχή του 2017 έως και σήμερα.

«Σε έναν κόσμο που δοκιμάζεται συνεχώς, τα παιδιά αποτελούν εκείνη την ευάλωτη πληθυσμιακή ομάδα που χρήζει ιδιαίτερης προστασίας κι αυτό για εμάς στο SolidarityNow είναι βασική προτεραιότητα σε όλα μας τα προγράμματα. Όπως προτεραιότητά μας είναι διασφαλίσουμε ότι τα χιλιάδες παιδιά που βλέπουν καθημερινά οι ομάδες μας στο πεδίο θα γραφτούν στο σχολείο, θα παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, που ίσως διακόπηκαν βίαια στις χώρες τους, θα ενταχθούν στις δωρεάν εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες που αναπτύσσουμε. Με λίγα λόγια, προσπαθούμε να διασφαλίσουμε για τα παιδιά αυτά μια κανονικότητα στη ζωή αλλά και πρόσβαση στο αναφαίρετο και καθολικό δικαίωμα της εκπαίδευσης» επισημαίνει η γενική διευθύντρια του SolidarityNow, Αντιγόνη Λυμπεράκη.

Ήρθαν στην Ελλάδα πριν από δυο τρία χρόνια, αφήνοντας πίσω τους την πατρίδα και τον πόλεμο που του ξερίζωσε με τον πιο βίαιο τρόπο. Σήμερα ο 15χρονος Αλί από το Πακιστάν, ο 17χρονος συντοπίτης του Χαϊντέρ και η επίσης 17χρονη Μαριάμ από το Αφγανιστάν είναι μερικά από τα παιδιά που ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία, καθώς η Ελλάδα έγινε η δεύτερη πατρίδα τους και το σχολείο δεύτερο σπίτι τους.

maram.jpg

H 17χρονη Μαριάμ από το Αφγανιστάν.
Ο Αλί ζει στη Θεσσαλονίκη μαζί με την οικογένειά του τα τελευταία τρία χρόνια. Πηγαίνει στην τρίτη γυμνασίου και τα αγαπημένα του μαθήματα είναι τα αρχαία ελληνικά και η φυσική. Καταφύγιο στη γνώση και την εκπαίδευσή του έδωσε το Κέντρο Υποστήριξης Προσφύγων της οργάνωσης «SolidarityNow» στη Θεσσαλονίκη, όπου δεκάδες εκατοντάδες προσφυγόπουλα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν μαθήματα ελληνικών, αγγλικών, φυσικής, χημείας και μαθηματικών.

Ο 17χρονος Πακιστανός βρέθηκε στο δρόμο, μεταφορικά και κυριολεκτικά, αλλά έμαθε, όπως λέει, πολλά από αυτό το ταξίδι. «Ήταν δύσκολο ταξίδι. Δεν τα έχω ξεχάσει, τα θυμάμαι όλα», εξομολογείται ο Αλί και συνεχίζει «έμαθα από τον πατέρα μου να μην τα παρατάω ποτέ. Πρέπει όλα τα παιδιά να κάνουν προσπάθεια να μάθουν ελληνικά. Μερικά δεν μιλάνε γιατί νιώθουν ντροπή ή φοβούνται ότι θα τους παρεξηγήσουν. Εγώ όμως δεν φοβάμαι. Μου αρέσει να μιλάω ελληνικά με Έλληνες, γιατί μαθαίνω πολλά πράγματα» δηλώνει ο ίδιος.

Ο Αλί, η Μαριάμ και ο Χαϊντέρ είναι τρία από τα συνολικά 169 παιδιά που διαμένουν σε δομές στέγασης της οργάνωσης «SolidarityNow» σε Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα και Τήλο, και πηγαίνουν σχολείο, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μαθημάτων που προσφέρει η οργάνωση μέσα από τα κέντρα του στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, σε πρόσφυγες και μετανάστες.

«Είχα να πάω σχολείο έναν χρόνο»

Η Μαριάμ μαζί με τη μητέρα της και τα τέσσερα αγόρια αδέρφια της ήρθαν στην Ελλάδα τον Μάιο του 2017. Αναγκάστηκαν να φύγουν, έπειτα από απόφαση της μητέρας της. «Δεν ήμασταν ασφαλής. Είχα να πάω σχολείο έναν χρόνο», σημειώνει η 17χρονη από το Αφγανιστάν. Η Μαριάμ πηγαίνει β’ λυκείου και τα απογεύματα κάνει μαθήματα ελληνικών, αγγλικών και μαθηματικών στο Κέντρο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης. Όνειρό της είναι να σπουδάσει Ιατρική. «Ως γιατρός θα μπορέσω να βοηθήσω τους άλλους ανθρώπους», λέει χαρακτηριστικά. Μάλιστα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού που γιορτάστηκε στις 20 Νοεμβρίου έστειλε το δικό της μήνυμα προς όλα τα παιδιά: «Θέλω να τους πω ότι πρέπει να διαβάζουν, να είναι καλοί, να βοηθούν ο ένας τον άλλον και να μην κάνουν διακρίσεις».

Το Κέντρο Αλληλεγγύης στη Θεσσαλονίκη

Τα εκπαιδευτικά μαθήματα που γίνονται στο Κέντρο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης της SolidarityNow, με την υποστήριξη της UNICEF, απευθύνονται σε πρόσφυγες, αιτούντες άσυλο και μετανάστες, και είναι δωρεάν. Ο Χαϊντέρ έφτασε στην Ελλάδα μαζί με την οικογένειά του, πριν από έναν χρόνο, πέρυσι γράφτηκε στην α’ λυκείου και φέτος πηγαίνει στη β’ λυκείου. «Στην αρχή είχα μεγάλο πρόβλημα με τη γλώσσα. Δεν καταλάβαινα τίποτα μέσα στην τάξη», θυμάται και συνεχίζει λέγοντας πως σήμερα έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο. Στο τετράδιό του σημειώνει καθημερινά τα ρήματα και όλες τις νέες λέξεις που μαθαίνει. «Αυτή είναι η τεχνική μου, μαθαίνω ρήματα και λέξεις, και προσπαθώ να μιλάω ελληνικά», προσθέτει χαμογελώντας. Ωστόσο τα αγαπημένα του μαθήματα είναι η άλγεβρα, η βιολογία, η χημεία και η πληροφορική. Εκτός όμως από επιμελής μαθητής, ο Χαϊντέρ γράφει στίχους, τραγουδάει στα αγγλικά, ενώ θέλει να γίνει γιατρός. «Θέλω να πω στα παιδιά που έχουν φύγει από τις χώρες τους για να έρθουν στην Ελλάδα ότι πρέπει να μη χάνουν χρόνο και να μάθουν ελληνικά, να πάνε σχολείο και να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες» επισημαίνει ο 17χρονος από το Πακιστάν.

Το SolidarityNow έχει υποστηρίξει 4.000 παιδιά

Μέχρι σήμερα, το SolidarityNow έχει υποστηρίξει σε όλη την Ελλάδα περίπου 4.000 παιδιά, που εντάσσονται στα προγράμματά του να γραφτούν στο σχολείο, ενώ έχει προσφέρει περισσότερες από 10.000 δραστηριότητες μη τυπικής εκπαίδευσης. Στο Κέντρο Αλληλεγγύης και Υποστήριξης Προσφύγων της Θεσσαλονίκης 709 παιδιά έχουν παρακολουθήσει τις 3.700 εκπαιδευτικές δραστηριότητες που έχουν διοργανωθεί από την αρχή του 2017 έως και σήμερα.

«Σε έναν κόσμο που δοκιμάζεται συνεχώς, τα παιδιά αποτελούν εκείνη την ευάλωτη πληθυσμιακή ομάδα που χρήζει ιδιαίτερης προστασίας κι αυτό για εμάς στο SolidarityNow είναι βασική προτεραιότητα σε όλα μας τα προγράμματα. Όπως προτεραιότητά μας είναι διασφαλίσουμε ότι τα χιλιάδες παιδιά που βλέπουν καθημερινά οι ομάδες μας στο πεδίο θα γραφτούν στο σχολείο, θα παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, που ίσως διακόπηκαν βίαια στις χώρες τους, θα ενταχθούν στις δωρεάν εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες που αναπτύσσουμε. Με λίγα λόγια, προσπαθούμε να διασφαλίσουμε για τα παιδιά αυτά μια κανονικότητα στη ζωή αλλά και πρόσβαση στο αναφαίρετο και καθολικό δικαίωμα της εκπαίδευσης» επισημαίνει η γενική διευθύντρια του SolidarityNow, Αντιγόνη Λυμπεράκη.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία