ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Πρώτη η Ξάνθη σε εξαγωγές στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης

Την έβδομη θέση κατέχει η Περιφέρεια ΑΜΘ στη γενική κατάταξη των εξαγωγών ανά περιφέρεια στην Ελλάδα, με την αξία των εξαγώγιμων προϊόντων να φτάνει το 1.055.544.126 ευρώ - Διοργανώθηκε ημερίδα εξωστρέφειας στην Καβάλα

 27/05/2024 10:02

Πρώτη η Ξάνθη σε εξαγωγές στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης

Την έβδομη θέση κατέχει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στη γενική κατάταξη των εξαγωγών ανά περιφέρεια στην Ελλάδα, με την αξία των εξαγώγιμων προϊόντων να φτάνει το 1.055.544.126 ευρώ. Την πρώτη θέση στον πίνακα των ελληνικών περιφερειών κατέχει η Αττική με εξαγωγές που φτάνουν τα 28.043.731.449 ευρώ και ακολουθούν η Κεντρική Μακεδονία, η Πελοπόννησος, η Στερεά Ελλάδα, η Θεσσαλία και η Κρήτη. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με 111.606.280 ευρώ.

Η πορεία των ελληνικών εξαγωγών και ειδικότερα η εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, παρουσιάστηκαν -μεταξύ άλλων- στην ημερίδα εξωστρέφειας που διοργάνωσε, στην Καβάλα, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Κ. Φραγκογιάννης: «Επιδιώκουμε να δημιουργούμε νέες ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις»

Ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης παρουσίασε από το βήμα της εκδήλωσης όλες τις υποστηρικτικές δράσεις εξωστρέφειας που υλοποιούνται από το 2019 στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Εξωστρέφειας.

Η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών στο 48% του ΑΕΠ από το 37% που ήταν το 2018 και η κατάταξη της Ελλάδας μέσα στις είκοσι πιο αναγνωρίσιμες θέσεις διεθνώς από την 34η θέση που κατείχε το 2019, αποτελούν τους στρατηγικούς στόχους στο πλαίσιο υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Εξωστρέφειας, τόνισε -μεταξύ άλλων- ο υφυπουργός Εξωτερικών.

«Αυτό που επιδιώκουμε», υπογράμμισε ο κ. Φραγκογιάννης, «είναι από τη μία να δημιουργούμε οικονομικές συνεργασίες, εμπορικές συμφωνίες και ένα πλαίσιο συνεργασίας με χώρες όπου υπάρχει μια γεωπολιτική ενδυνάμωση. Και ταυτόχρονα, να δημιουργούμε ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις που ήδη δραστηριοποιούνται σε χώρες με τις ποιες έχουμε μια ειδική σχέση, ώστε να αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο, και αυτό γίνεται μέσα από πολύ συγκεκριμένες και στοχευμένες δράσεις».

Οι εκπρόσωποι των δυο φορέων που έχουν την ευθύνη υλοποίησης του Εθνικού Σχεδιασμού Εξωστρέφειας και εποπτεύονται από το υπουργείο Εξωτερικών, η Export Credit Greece (ECG) και η Enterprise Greece παρουσίασαν στη διάρκεια της εκδήλωσης ενδιαφέροντα στοιχεία για τις στρατηγικές κατευθύνσεις που ακολουθούνται για την άσκηση αποτελεσματικής οικονομικής διπλωματίας, υποστήριξης των εξαγωγών και διεθνοποίησης της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Πρώτη η Ξάνθη σε εξαγωγές στην ΑΜΘ

Ο Γιάννης Ρέτσας, γενικός διευθυντής Στρατηγικής Ανάπτυξης Εξωτερικού Εμπορίου της Enterprise Greece αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- στην πορεία των εξαγωγικών επιχειρήσεων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σημειώνοντας ότι μεταξύ των πέντε περιφερειακών ενοτήτων, η Ξάνθη παρουσιάζει τη μεγαλύτερη εξαγωγική δραστηριότητα για το 2023 σε ποσοστό 32%, με δεύτερη την Καβάλα με ποσοστό 23% και ακολουθούν η Δράμα, η Ροδόπη και ο Έβρος. Σύμφωνα με τον κ. Ρέτσα, η πρώτη θέση της Ξάνθης οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό και στην εξαγωγή των καπνών.

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι τα βασικότερα εξαγώγιμα προϊόντα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και ακολουθούν οι πλαστικές ύλες, διάφορες μηχανές, το μάρμαρο, το αλάτι, τα καπνά, τα λιπάσματα κ.ά. Τα περισσότερα από τα εξαγώγιμα προϊόντα κατευθύνονται στην αγορά της Γερμανίας και ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Ιταλία, η Βουλγαρία, η Τουρκία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο η Κίνα, η Κύπρος και η Ισπανία.

Να σημειωθεί πως η Enterprise Greece αποτελεί τον αρμόδιο εθνικό φορέα, υπό την εποπτεία του υπουργείου Εξωτερικών, που προσελκύει ξένες άμεσες επενδύσεις στην Ελλάδα και προωθεί τις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στο εξωτερικό. Συνεργάζεται στενά με το δίκτυο των πρεσβειών, των προξενείων και των γραφείων ΟΕΥ, σε όλες τις σημαντικές αγορές του κόσμου, καθώς και λοιπούς θεσμικούς και κλαδικούς φορείς, ώστε να επιτυγχάνει συνέργειες και να υλοποιεί κοινές δράσεις, εξοικονομώντας πόρους και αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, για την επίτευξη αποτελεσμάτων με το μεγαλύτερο δυνατό θετικό αντίκτυπο.

Γ. Σταματόπουλος: «Να αναδείξουμε διεθνώς τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες»

Ο διευθύνων σύμβουλος της ECG, Γρηγόρης Σταματόπουλος, μιλώντας στην ημερίδα εξωστρέφειας που διοργάνωσε η Περιφέρεια ΑΜΘ παρουσίασε το προφίλ της Ελληνικής Εταιρείας Εξαγωγικών Πιστώσεων Α.Ε. (Export Credit Greece S.A.).

Η ECG αποτελεί τον καθολικό διάδοχο του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων με τη μεταρρύθμιση που ψηφίστηκε τον Μάρτιο του 2022 και αποστολή της είναι η στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων που πραγματοποιούν διεθνείς συναλλαγές ή επενδύσεις στο εξωτερικό. Όπως υπογράμμισε ο κ. Σταματόπουλος, «όραμά μας είναι να ενισχύσουμε την επιχειρηματικότητα και να αναδείξουμε διεθνώς τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες, ενθαρρύνοντας την εξωστρέφεια των εταιρειών και υποστηρίζοντας τις εξαγωγές».

Στην ημερίδα εξωστρέφειας συμμετείχαν και μίλησαν εκπρόσωποι μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα, όπως η Amazon Web Services, η Eurobank, η Grant Thornton, η 7L lnternational, η PwC Greece, η Seeders, η IDS, η Consulting και παρουσίασαν εργαλεία, εφαρμογές και δράσεις που στοχεύουν στην ανάπτυξη και τόνωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και κατ' επέκταση στην ενίσχυση των εξαγωγών. Επίσης, μίλησαν και εκπρόσωποι ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια ΑΜΘ και παρουσιάζουν μεγάλο εξαγωγικό ενδιαφέρον, οι οποίοι μοιράστηκαν με τους συμμετέχοντες τις εμπειρίες και τις δυσκολίες που συνάντησαν στην προσπάθειά τους να επεκταθούν στις αγορές του εξωτερικού.

Χ. Τοψίδης: «Οι προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης είναι πολλές και ποικίλες»

Ανοίγοντας τις εργασίες της ημερίδας εξωστρέφειας, ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, σημείωσε πως «οι δημιουργικές ιδέες και οι προοδευτικές συζητήσεις που θα ακουστούν σε αυτή την συνάντηση θα καθοδηγήσουν τις μελλοντικές μας δράσεις».

«Η εξωστρέφεια ως έννοια», υπογράμμισε ο κ. Τοψίδης, «αναφέρεται σε μια στρατηγική ή μια πολιτική που ακολουθεί μια περιοχή για να προωθήσει τις δραστηριότητές της πέρα από τα εθνικά ή τοπικά σύνορα. Εστιάζοντας στα στρατηγικά οφέλη, μπορούμε να προσδοκούμε σε πολλαπλά και πολυεπίπεδα αποτελέσματα. Τα πρακτικά οφέλη μπορεί να είναι πολλά, μπορεί να είναι και κανένα. Όπως αναφέρει μια δημοφιλής φράση που αποδίδεται στον Σενέκα: "Τύχη είναι αυτό που συμβαίνει, όταν η προετοιμασία συναντά την ευκαιρία". Η προετοιμασία για την αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας προκύπτει, μέσω προσεκτικού σχεδιασμού και στόχευσης».

«Για να είναι αποτελεσματική μια στρατηγική εξωστρέφειας», συνέχισε ο κ. Τοψίδης, «μια περιοχή πρέπει να αναγνωρίζει τη θέση της, να κατανοεί τις δυνάμεις και τις αδυναμίες της, τις ανάγκες και τις ελλείψεις. Αυτή η συνειδητοποίηση θα λειτουργήσει ως πυξίδα για έναν πρακτικό και αποτελεσματικό σχεδιασμό. Είναι σαφές ότι οι προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης είναι πολλές και ποικίλες, αλλά με συνεργασία, διαλεκτική και ανοιχτή συζήτηση, είναι δυνατόν να βρούμε τις καταλληλότερες λύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής μας».

Την έβδομη θέση κατέχει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στη γενική κατάταξη των εξαγωγών ανά περιφέρεια στην Ελλάδα, με την αξία των εξαγώγιμων προϊόντων να φτάνει το 1.055.544.126 ευρώ. Την πρώτη θέση στον πίνακα των ελληνικών περιφερειών κατέχει η Αττική με εξαγωγές που φτάνουν τα 28.043.731.449 ευρώ και ακολουθούν η Κεντρική Μακεδονία, η Πελοπόννησος, η Στερεά Ελλάδα, η Θεσσαλία και η Κρήτη. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με 111.606.280 ευρώ.

Η πορεία των ελληνικών εξαγωγών και ειδικότερα η εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, παρουσιάστηκαν -μεταξύ άλλων- στην ημερίδα εξωστρέφειας που διοργάνωσε, στην Καβάλα, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Κ. Φραγκογιάννης: «Επιδιώκουμε να δημιουργούμε νέες ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις»

Ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης παρουσίασε από το βήμα της εκδήλωσης όλες τις υποστηρικτικές δράσεις εξωστρέφειας που υλοποιούνται από το 2019 στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Εξωστρέφειας.

Η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών στο 48% του ΑΕΠ από το 37% που ήταν το 2018 και η κατάταξη της Ελλάδας μέσα στις είκοσι πιο αναγνωρίσιμες θέσεις διεθνώς από την 34η θέση που κατείχε το 2019, αποτελούν τους στρατηγικούς στόχους στο πλαίσιο υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Εξωστρέφειας, τόνισε -μεταξύ άλλων- ο υφυπουργός Εξωτερικών.

«Αυτό που επιδιώκουμε», υπογράμμισε ο κ. Φραγκογιάννης, «είναι από τη μία να δημιουργούμε οικονομικές συνεργασίες, εμπορικές συμφωνίες και ένα πλαίσιο συνεργασίας με χώρες όπου υπάρχει μια γεωπολιτική ενδυνάμωση. Και ταυτόχρονα, να δημιουργούμε ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις που ήδη δραστηριοποιούνται σε χώρες με τις ποιες έχουμε μια ειδική σχέση, ώστε να αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο, και αυτό γίνεται μέσα από πολύ συγκεκριμένες και στοχευμένες δράσεις».

Οι εκπρόσωποι των δυο φορέων που έχουν την ευθύνη υλοποίησης του Εθνικού Σχεδιασμού Εξωστρέφειας και εποπτεύονται από το υπουργείο Εξωτερικών, η Export Credit Greece (ECG) και η Enterprise Greece παρουσίασαν στη διάρκεια της εκδήλωσης ενδιαφέροντα στοιχεία για τις στρατηγικές κατευθύνσεις που ακολουθούνται για την άσκηση αποτελεσματικής οικονομικής διπλωματίας, υποστήριξης των εξαγωγών και διεθνοποίησης της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Πρώτη η Ξάνθη σε εξαγωγές στην ΑΜΘ

Ο Γιάννης Ρέτσας, γενικός διευθυντής Στρατηγικής Ανάπτυξης Εξωτερικού Εμπορίου της Enterprise Greece αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- στην πορεία των εξαγωγικών επιχειρήσεων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σημειώνοντας ότι μεταξύ των πέντε περιφερειακών ενοτήτων, η Ξάνθη παρουσιάζει τη μεγαλύτερη εξαγωγική δραστηριότητα για το 2023 σε ποσοστό 32%, με δεύτερη την Καβάλα με ποσοστό 23% και ακολουθούν η Δράμα, η Ροδόπη και ο Έβρος. Σύμφωνα με τον κ. Ρέτσα, η πρώτη θέση της Ξάνθης οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό και στην εξαγωγή των καπνών.

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι τα βασικότερα εξαγώγιμα προϊόντα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και ακολουθούν οι πλαστικές ύλες, διάφορες μηχανές, το μάρμαρο, το αλάτι, τα καπνά, τα λιπάσματα κ.ά. Τα περισσότερα από τα εξαγώγιμα προϊόντα κατευθύνονται στην αγορά της Γερμανίας και ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Ιταλία, η Βουλγαρία, η Τουρκία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο η Κίνα, η Κύπρος και η Ισπανία.

Να σημειωθεί πως η Enterprise Greece αποτελεί τον αρμόδιο εθνικό φορέα, υπό την εποπτεία του υπουργείου Εξωτερικών, που προσελκύει ξένες άμεσες επενδύσεις στην Ελλάδα και προωθεί τις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στο εξωτερικό. Συνεργάζεται στενά με το δίκτυο των πρεσβειών, των προξενείων και των γραφείων ΟΕΥ, σε όλες τις σημαντικές αγορές του κόσμου, καθώς και λοιπούς θεσμικούς και κλαδικούς φορείς, ώστε να επιτυγχάνει συνέργειες και να υλοποιεί κοινές δράσεις, εξοικονομώντας πόρους και αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, για την επίτευξη αποτελεσμάτων με το μεγαλύτερο δυνατό θετικό αντίκτυπο.

Γ. Σταματόπουλος: «Να αναδείξουμε διεθνώς τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες»

Ο διευθύνων σύμβουλος της ECG, Γρηγόρης Σταματόπουλος, μιλώντας στην ημερίδα εξωστρέφειας που διοργάνωσε η Περιφέρεια ΑΜΘ παρουσίασε το προφίλ της Ελληνικής Εταιρείας Εξαγωγικών Πιστώσεων Α.Ε. (Export Credit Greece S.A.).

Η ECG αποτελεί τον καθολικό διάδοχο του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων με τη μεταρρύθμιση που ψηφίστηκε τον Μάρτιο του 2022 και αποστολή της είναι η στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων που πραγματοποιούν διεθνείς συναλλαγές ή επενδύσεις στο εξωτερικό. Όπως υπογράμμισε ο κ. Σταματόπουλος, «όραμά μας είναι να ενισχύσουμε την επιχειρηματικότητα και να αναδείξουμε διεθνώς τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες, ενθαρρύνοντας την εξωστρέφεια των εταιρειών και υποστηρίζοντας τις εξαγωγές».

Στην ημερίδα εξωστρέφειας συμμετείχαν και μίλησαν εκπρόσωποι μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα, όπως η Amazon Web Services, η Eurobank, η Grant Thornton, η 7L lnternational, η PwC Greece, η Seeders, η IDS, η Consulting και παρουσίασαν εργαλεία, εφαρμογές και δράσεις που στοχεύουν στην ανάπτυξη και τόνωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και κατ' επέκταση στην ενίσχυση των εξαγωγών. Επίσης, μίλησαν και εκπρόσωποι ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια ΑΜΘ και παρουσιάζουν μεγάλο εξαγωγικό ενδιαφέρον, οι οποίοι μοιράστηκαν με τους συμμετέχοντες τις εμπειρίες και τις δυσκολίες που συνάντησαν στην προσπάθειά τους να επεκταθούν στις αγορές του εξωτερικού.

Χ. Τοψίδης: «Οι προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης είναι πολλές και ποικίλες»

Ανοίγοντας τις εργασίες της ημερίδας εξωστρέφειας, ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, σημείωσε πως «οι δημιουργικές ιδέες και οι προοδευτικές συζητήσεις που θα ακουστούν σε αυτή την συνάντηση θα καθοδηγήσουν τις μελλοντικές μας δράσεις».

«Η εξωστρέφεια ως έννοια», υπογράμμισε ο κ. Τοψίδης, «αναφέρεται σε μια στρατηγική ή μια πολιτική που ακολουθεί μια περιοχή για να προωθήσει τις δραστηριότητές της πέρα από τα εθνικά ή τοπικά σύνορα. Εστιάζοντας στα στρατηγικά οφέλη, μπορούμε να προσδοκούμε σε πολλαπλά και πολυεπίπεδα αποτελέσματα. Τα πρακτικά οφέλη μπορεί να είναι πολλά, μπορεί να είναι και κανένα. Όπως αναφέρει μια δημοφιλής φράση που αποδίδεται στον Σενέκα: "Τύχη είναι αυτό που συμβαίνει, όταν η προετοιμασία συναντά την ευκαιρία". Η προετοιμασία για την αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας προκύπτει, μέσω προσεκτικού σχεδιασμού και στόχευσης».

«Για να είναι αποτελεσματική μια στρατηγική εξωστρέφειας», συνέχισε ο κ. Τοψίδης, «μια περιοχή πρέπει να αναγνωρίζει τη θέση της, να κατανοεί τις δυνάμεις και τις αδυναμίες της, τις ανάγκες και τις ελλείψεις. Αυτή η συνειδητοποίηση θα λειτουργήσει ως πυξίδα για έναν πρακτικό και αποτελεσματικό σχεδιασμό. Είναι σαφές ότι οι προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης είναι πολλές και ποικίλες, αλλά με συνεργασία, διαλεκτική και ανοιχτή συζήτηση, είναι δυνατόν να βρούμε τις καταλληλότερες λύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής μας».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία