Ψηφιακά όλες οι διαδικασίες σχετικά με την κάρτα Ψηφιακού Ταχογράφου Οδηγού
15/11/2022 17:40
15/11/2022 17:40
Στο tacho-cards.services.gov.gr θα γίνονται ψηφιακά όλες οι διαδικασίες σχετικά με την κάρτα Ψηφιακού Ταχογράφου Οδηγού
Μέσω του gov.gr, με μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία, μπορούν πλέον οι επαγγελματίες οδηγοί να εκδίδουν, να ανανεώνουν και να αντικαθιστούν την κάρτα Ψηφιακού Ταχογράφου Οδηγού. Ειδικότερα, οι επαγγελματίες οδηγοί που διαθέτουν ισχύουσα άδεια οδήγησης για τις κατηγορίες ΒΕ, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D και DE έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ψηφιακά αίτηση για τις εξής περιπτώσεις:
• Αρχική έκδοση κάρτας
• Ανανέωση κάρτας
• Αντικατάσταση κάρτας λόγω απώλειας
• Αντικατάσταση κάρτας λόγω κλοπής
Η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε εφαρμογή της προγραμματικής συμφωνίας που έχουν υπογράψει τα συναρμόδια Υπουργεία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του τομέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο tacho-cards.services.gov.gr, είτε μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Επιχειρηματική δραστηριότητα» και την υποενότητα «Αδειοδοτήσεις» και στον τομέα «Μεταφορές».
Η χρήση της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή:
1. Οι επαγγελματίες οδηγοί εισέρχονται στην πλατφόρμα χρησιμοποιώντας τους κωδικούς τους στο Taxisnet.
2. Κατόπιν, συμπληρώνουν την αίτησή τους, επισυνάπτοντας τη φωτογραφία και το δείγμα της υπογραφής τους
3. Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την έκδοση και την πληρωμή του κατάλληλου ηλεκτρονικού παραβόλου.
4. Μόλις ολοκληρωθεί η επεξεργασία της αίτησης, οι ενδιαφερόμενοι ειδοποιούνται για να παραλάβουν την Κάρτα Ψηφιακού Ταχογράφου αυτοπροσώπως ή μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου, από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της περιφερειακής ενότητας που θα επιλέξουν.
Η πλατφόρμα παρέχει επίσης τη δυνατότητα σε όποιον υποβάλλει αίτηση να παρακολουθεί την πορεία της. Με τον τρόπο αυτό, απλουστεύεται μια ιδιαίτερα σημαντική αλληλεπίδραση των επαγγελματιών οδηγών με το Δημόσιο, αποφεύγοντας τις περιττές επισκέψεις με φυσική παρουσία και μειώνοντας δραστικά τη γραφειοκρατία.
Σημειώνεται ότι από το 2006 όλα τα νέα φορτηγά και λεωφορεία που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι υποχρεωτικά εξοπλισμένα με ψηφιακό ταχογράφο. Σε ετήσια βάση στην Ελλάδα εκδίδονται περισσότερες από 20.000 κάρτες Ψηφιακού Ταχογράφου Οδηγού. Η κάρτα οδηγού του ψηφιακού ταχογράφου είναι απαραίτητη προκειμένου να μπορεί ο οδηγός να χρησιμοποιεί το όχημα. Επιπλέον, η κάρτα ψηφιακού ταχογράφου λειτουργεί ως έγγραφο ταυτοποίησης για τους οδηγούς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και μέσω αυτής είναι δυνατή η αποθήκευση δεδομένων που διασφαλίζουν την οδική ασφάλεια όπως, ενδεικτικά: χρόνοι οδήγησης και ανάπαυλας, ταχύτητα οχήματος και διανυθείσα απόσταση.
15/11/2022 12:19
Στο tacho-cards.services.gov.gr θα γίνονται ψηφιακά όλες οι διαδικασίες σχετικά με την κάρτα Ψηφιακού Ταχογράφου Οδηγού
Μέσω του gov.gr, με μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία, μπορούν πλέον οι επαγγελματίες οδηγοί να εκδίδουν, να ανανεώνουν και να αντικαθιστούν την κάρτα Ψηφιακού Ταχογράφου Οδηγού. Ειδικότερα, οι επαγγελματίες οδηγοί που διαθέτουν ισχύουσα άδεια οδήγησης για τις κατηγορίες ΒΕ, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D και DE έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ψηφιακά αίτηση για τις εξής περιπτώσεις:
• Αρχική έκδοση κάρτας
• Ανανέωση κάρτας
• Αντικατάσταση κάρτας λόγω απώλειας
• Αντικατάσταση κάρτας λόγω κλοπής
Η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε εφαρμογή της προγραμματικής συμφωνίας που έχουν υπογράψει τα συναρμόδια Υπουργεία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του τομέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο tacho-cards.services.gov.gr, είτε μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Επιχειρηματική δραστηριότητα» και την υποενότητα «Αδειοδοτήσεις» και στον τομέα «Μεταφορές».
Η χρήση της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή:
1. Οι επαγγελματίες οδηγοί εισέρχονται στην πλατφόρμα χρησιμοποιώντας τους κωδικούς τους στο Taxisnet.
2. Κατόπιν, συμπληρώνουν την αίτησή τους, επισυνάπτοντας τη φωτογραφία και το δείγμα της υπογραφής τους
3. Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την έκδοση και την πληρωμή του κατάλληλου ηλεκτρονικού παραβόλου.
4. Μόλις ολοκληρωθεί η επεξεργασία της αίτησης, οι ενδιαφερόμενοι ειδοποιούνται για να παραλάβουν την Κάρτα Ψηφιακού Ταχογράφου αυτοπροσώπως ή μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου, από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της περιφερειακής ενότητας που θα επιλέξουν.
Η πλατφόρμα παρέχει επίσης τη δυνατότητα σε όποιον υποβάλλει αίτηση να παρακολουθεί την πορεία της. Με τον τρόπο αυτό, απλουστεύεται μια ιδιαίτερα σημαντική αλληλεπίδραση των επαγγελματιών οδηγών με το Δημόσιο, αποφεύγοντας τις περιττές επισκέψεις με φυσική παρουσία και μειώνοντας δραστικά τη γραφειοκρατία.
Σημειώνεται ότι από το 2006 όλα τα νέα φορτηγά και λεωφορεία που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι υποχρεωτικά εξοπλισμένα με ψηφιακό ταχογράφο. Σε ετήσια βάση στην Ελλάδα εκδίδονται περισσότερες από 20.000 κάρτες Ψηφιακού Ταχογράφου Οδηγού. Η κάρτα οδηγού του ψηφιακού ταχογράφου είναι απαραίτητη προκειμένου να μπορεί ο οδηγός να χρησιμοποιεί το όχημα. Επιπλέον, η κάρτα ψηφιακού ταχογράφου λειτουργεί ως έγγραφο ταυτοποίησης για τους οδηγούς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και μέσω αυτής είναι δυνατή η αποθήκευση δεδομένων που διασφαλίζουν την οδική ασφάλεια όπως, ενδεικτικά: χρόνοι οδήγησης και ανάπαυλας, ταχύτητα οχήματος και διανυθείσα απόσταση.
ΣΧΟΛΙΑ