Ψήφος Αποδήμων: Υπέρ τάσσονται Σπαρτιάτες, ΝΙΚΗ, Πλεύση - Επιφυλακτική η Ελ. Λύση, «Όχι» από το ΚΚΕ
20/07/2023 15:40
20/07/2023 15:40
Υπέρ επί της Αρχής του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εσωτερικών για την «'Αρση των περιορισμών για την εγγραφή στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους εκλογέων εξωτερικού» τάχθηκαν οι ειδικοί αγορητές των «Σπαρτιατών», της «ΝΙΚΗΣ» και της Πλεύσης Ελευθερίας στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής. Επιφύλαξη, με αρνητικό πρόσημο, εξέφρασε η Ελληνική Λύση.
Ειδικότερα, ο ειδικός αγορητής των «Σπαρτιατών» Πέτρος Δημητριάδης, ανέφερε πως «το νομοσχέδιο μπορεί να έχει ελλείψεις αλλά κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Αποκαθίστανται αδικίες και αίρονται πολλοί περιορισμοί που υπήρχαν, για αυτό και θα το υπερψηφίσουμε, γιατί το θέμα είναι εθνικό και όχι κομματικό».
Ο βουλευτής υποστήριξε πως η συζήτηση του νομοσχεδίου «δεν θα πρέπει να γίνει υπό το πρίσμα τυχοδιωκτισμού και ωφελιμισμού, αλλά να γίνει με έναν ουσιαστικό ενδιαφέρον». Η ψήφος των αποδήμων, τόνισε, «δεν θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ένα πεδίο στείρων κομματικών αντιπαραθέσεων και να μην χρεωθούν οι Έλληνες του εξωτερικού τις ιδεολογικές μας αντιπαραθέσεις, γιατί το θέμα είναι εθνικό και υπερβαίνει τις κομματικές μας ταυτότητες».
Επισήμανε ότι το νομοσχέδιο θα μπορούσε να ήταν πιο πλήρες, όπως το να υπήρχε η ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος της επιστολικής ψήφου. Να υπήρχε η διευκρίνιση μέχρι ποιας γενιάς Ελλήνων θα παρέχεται το δικαίωμα ψήφου, καθώς οι «Σπαρτιάτες» θεωρούν ότι αυτό θα έπρεπε να επεκταθεί έως και την τρίτη γενιά. Επίσης σημείωσε ότι για την εγγραφή στους καταλόγους να υπερισχύει το δίκαιο της καταγωγής, κάτι που δεν διευκρινίζεται στο νομοσχέδιο, όπως και να δημιουργηθούν εκλογικές περιφέρειες εξωτερικού, με δυνατότητα να εκλέγουν τους απόδημους Έλληνες της δικής τους περιφέρειας.
Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Παύλος Σαράκης, ανέφερε πως το κόμμα του επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια, δηλώνοντας όμως ότι «είμαστε αντίθετοι ακόμα και με το πώς τιτλοφορείται το νομοσχέδιο, γιατί είναι αδιανόητο να μιλάμε για Ελληνισμό και ομογένεια και αυτά να μην προσδιορίζονται» αλλά να χρησιμοποιούνται επικοινωνιακά και μόνο.
Ο βουλευτής υπογράμμισε πως το κόμμα του «στηρίζει τον Ελληνισμό που αγωνιά για το μέλλον της Ελλάδας, αλλά διατηρεί δεσμούς με την πατρίδα μας, διατηρώντας την εθνική και πολιτιστική του ταυτότητα, όπως αυτά εξασφάλιζε ο 4648/2019 που και η Ελληνική Λύση είχε συντελέσει τα μέγιστα για την ψήφισή του». Υπενθύμισε ότι το κόμμα του και το 2019 είχε ταχθεί υπέρ της αυτοπρόσωπης ψήφου και όχι της επιστολικής ψήφου, που μπορεί να θέσει σε αμφισβήτηση το αδιάβλητο της διαδικασίας. Ο κ. Σαράκης ανέφερε ότι από την εμπειρία των εκλογών του Μαΐου και του Ιουνίου απαιτείται χρόνος για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων και μια ουσιαστική διαβούλευση στο τι είναι ορθό και δίκαιο.
Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης μεταξύ άλλων επισήμανε ότι οι ρυθμίσεις που αφορούν τους Έλληνες που διαμένουν μόνιμα στο εξωτερικό, από εκείνους που έτυχε την ημέρα των εκλογών να είναι στο εξωτερικό, δεν μπορεί να είναι οι ίδιες. Οι δεύτεροι θα πρέπει να ψηφίζουν τους υποψηφίους της περιφέρειάς τους, εκεί που διαμένουν και έχουν τα δικαιώματά τους. Αντίθετα, οι μόνιμοι διαμένοντες στο εξωτερικό να ψηφίζουν υποψηφίους της ομογένειας σε αντίστοιχες ειδικές περιφέρειες που θα δημιουργηθούν.
Υπογράμμισε ότι θα πρέπει να γίνει απογραφή του απόδημου Ελληνισμού ώστε να έχουμε και την κατανομή των σχετικών εδρών σε αυτές τις ειδικές περιφέρειες που θα σχηματιστούν και πως θα καταμετρούνται επί του αποτελέσματος χωρίς να προκαλούνται αλλοιώσεις στην τελική κατανομή των εδρών της Βουλής. Ο κ. Σαράκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «βάζει στα κόμματα το μαχαίρι στο λαιμό, εκβιάζοντας να ψηφίσουν ένα νομοσχέδιο που αλλάζει και επηρεάζει το εκλογικό αποτέλεσμα».
Ο ειδικός αγορητής της «ΝΙΚΗΣ» Γιώργος Αποστολάκης τάχθηκε επί της Αρχής υπέρ του νομοσχεδίου, τονίζοντας ότι το κόμμα του «από την ίδρυσή του έχει δηλώσει πως είναι στο πλευρό του απόδημου Ελληνισμού, μιας Ελλάδας χωρίς σύνορα, μιας δεύτερης Ελλάδας, αλλά Ελλάδας».
Ο βουλευτής παρατήρησε πως «οι απόδημοι στην πλειοψηφία τους είναι συντηρητικοί» και αναρωτήθηκε «εάν κανείς φοβάται αυτόν τον Ελληνισμό». Ο κ. Αποστολάκης ανέφερε ότι οι περιορισμοί και οι προϋποθέσεις που τέθηκαν στο Ν. 4648/2019 δεν επέτρεψαν παρά να συμμετάσχουν στις εκλογές του Μαΐου και Ιουνίου μόλις 18.000 ομογενείς, όταν οι απόδημοί μας υπολογίζονται σε 2 εκατομμύρια και συνεπώς είναι δικαιολογημένη η νομοθετική ρύθμιση στην οποία προχωρά η Κυβέρνηση. Σχετικά με το σχέδιο νόμου, ο αγορητής της «ΝΙΚΗΣ» είπε πως η άρση των περιορισμών είναι συμβατή και με της αποφάσεις του ΕΣΔΑ και με το πνεύμα του συνταγματικού νομοθέτη. Απέρριψε ως μη ορθό το επιχείρημα ότι δεν μπορεί εκείνοι που δεν ζουν στην χώρα να αποφασίζουν δια της ψήφου τους ποιες πολιτικές επιλογές θα ακολουθούνται και σημείωσε ότι δεν πρόκειται για χορήγηση ενός νέου δικαιώματος. Επίσης, δήλωσε πως η «ΝΙΚΗ» δεν είναι κατ΄αρχήν αντίθετη και με την επιστολική ψήφο, εάν και «καλώς η κυβέρνηση δεν εισάγει το θέμα αυτό στο νομοσχέδιο, καθώς χρειάζεται μελέτη για να είναι ασφαλής αυτή η επιστολική ψήφος».
Ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Αλέξανδρος Καζαμίας, από την πλευρά του, ανέφερε ότι το κόμμα του «προσεγγίζει το θέμα της ψήφου των αποδήμων ως θέμα δημοκρατικού δικαιώματος. Δεν μπορεί να υπάρχουν συμπολίτες που έχουν δικαίωμα ψήφου και δεν μπορούν να το ασκήσουν». Τασσόμενος επί της Αρχής υπέρ του σχεδίου νόμου, ο κ. Καζαμίας είπε ότι «αυτό είναι ένα πρώτο θετικό βήμα της προσπάθειας που πρέπει να κάνει η Πολιτεία μας για να προσεγγίσει και την γενιά που έφυγε από την χώρα μας την δεκαετία της κρίσης». Ο εισηγητής της Πλεύσης Ελευθερίας, υπενθύμισε πως το κόμμα του έθεσε εμφατικά το ζήτημα αυτό της άρσης των περιορισμών στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των αποδήμων κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στην Βουλή. Επισήμανε όμως ότι θα έπρεπε στο νομοσχέδιο να προβλέπονται μέτρα που θα διευκολύνουν πραγματικά τους απόδημους στο να μπορούν να συμμετάσχουν στις εκλογές, όπως περισσότερα εκλογικά τμήματα. Επίσης, να αντιμετωπιστούν πιο αποτελεσματικά ορισμένα τεχνικά ζητήματα, όπως η κατάργηση της αναφοράς στο σχέδιο νόμου περί «ειδικών καταλόγων».
Ο κ. Καζαμίας καταλήγοντας ανέφερε πως «καλωσορίζουμε το σχέδιο νόμου, για εμάς είναι μια αρχή αλλά είναι μόνο μια μόνο αρχή. Δεν έχει αντιμετωπιστεί συνολικά το ζήτημα» και θα πρέπει «να εξεταστεί η προοπτική διεύρυνσης του δικαιώματος ψήφου σε μεγαλύτερες κατηγορίες Ελλήνων του εξωτερικού».
ΚΚΕ: Μνημείο υποκρισίας, τυχοδιωκτισμού, ψηφοθηρίας και ψεμάτων, το νομοσχέδιο για άρση περιορισμών για εγγραφή στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους
«Μνημείο υποκρισίας, τυχοδιωκτισμού, ψηφοθηρίας και ψεμάτων», χαρακτήρισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Γκιόκας, το νομοσχέδιο για την άρση περιορισμών για εγγραφή στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους, εκλογέων του εξωτερικού, επισημαίνοντας πως ανοίγει πολύ επικίνδυνους δρόμους, αφού παραχωρεί δικαίωμα εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους χωρίς καμία απολύτως υποχρέωση, με βάση και την αστική λογική της ενεργητικής σχέσης δικαιώματος και υποχρέωσης.
Αφού ενημέρωσε την αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, στην οποία εξελίσσεται η επεξεργασία του νομοσχεδίου, ότι το ΚΚΕ θα καταψηφίσει, υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο ανοίγει πάρα πολύ επικίνδυνους δρόμους για την αλλοίωση του εκλογικού σώματος, αλλά και τελικά του εκλογικού αποτελέσματος, αφού καταργώντας κάθε κριτήριο που ίσχυε μέχρι σήμερα, με βάση το νόμο του 2019, δίνει τη δυνατότητα να διαμορφωθεί ένα εκλογικό σώμα, δυνητικά τεράστιο και ανυπολόγιστο που θα περιλαμβάνει ψηφοφόρους χωρίς κανέναν οικονομικό και κοινωνικό δεσμό με την Ελλάδα, θα περιλαμβάνει ψηφοφόρους που έρχονται ενδεχομένως μόνο για διακοπές στη χώρα, που θα συμμετέχουν στις εκλογές με κριτήριο τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες των χωρών όπου κατοικούν και το κυριότερο, δεν θα υφίστανται καμία συνέπεια από την όποια πολιτική τους επιλογή.
Ο κ. Γκιόκας είπε ότι η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα που στηρίζουν το νομοσχέδιο πρέπει να εξηγήσουν στον ελληνικό λαό ότι με αυτό θα συνδιαμορφώνουν ψηφοφόροι, που δεν εργάζονται στην Ελλάδα, το είδος των εργασιακών σχέσεων (αν ισχύει 8ωρο ή 10ωρο), θα συνδιαμορφώνουν το ύψος της σύνταξης που θα παίρνουν οι συνταξιούχοι, χωρίς οι ίδιοι να λαμβάνουν σύνταξη, θα συνδιαμορφώνουν τι σχολεία και τι νοσοκομεία θα έχουμε στην Ελλάδα, όταν οι ίδιοι δεν θα επισκεφτούν ποτέ αυτά τα σχολεία και τα νοσοκομεία, θα συνδιαμορφώνουν τι φορολογία θα πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες, χωρίς αυτοί να πληρώνουν ποτέ, θα συνδιαμορφώνουν την εξωτερική πολιτική που θα εφαρμόζεται, όταν δεν θα κληθούν οι ίδιοι να υπερασπιστούν τα σύνορα.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ χαρακτήρισε ως παράδειγμα υποκρισίας εκ μέρους της κυβέρνησης, τον ισχυρισμό ότι διευκολύνονται όσοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και αντέτεινε πως η κυβέρνηση δεν λέει ότι σύμφωνα με το δίκαιο του αίματος, που ισχύει στη χώρα μας για την απόκτηση ελληνικής ιθαγένειας, ο Έλληνας υπήκοος προσδιορίζεται από τα γονίδια του, και αυτοί οι εγγεγραμμένοι τελικά, μπορούν να διευρυνθούν σε απροσδιόριστο αριθμό. Όπως ανέφερε, σήμερα οι εγγεγραμμένοι είναι περίπου 800.000, όμως με το υφιστάμενο δίκαιο της ιθαγένειας και το δίκαιο του αίματος, αυτός ο αριθμός μπορεί να πάει στα δύο ή τρία εκατομμύρια, γεγονός που «ανοίγει επικίνδυνους δρόμους, διευρύνεται ανυπολόγιστα το εκλογικό Σώμα και διαμορφώνονται προϋποθέσεις για καταλυτική αλλοίωσή του και για ανοιχτή επίδραση στο εκλογικό αποτέλεσμα». Ακόμη, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν βάζει κανένα όριο στην απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας και άρα την αυτόματη εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν τη δυνατότητα αυτή, μετανάστες τρίτης ή και τέταρτης γενιάς που δεν έχουν καμία επαφή με την ελληνική πραγματικότητα.
«Απέναντι στην άθλια υποκρισία και τα πολιτικά παιχνίδια της κυβέρνησης, η θέση του ΚΚΕ είναι σταθερή, ξεκάθαρη και θέση αρχών, γεγονός που αποδείχθηκε και στο αποτέλεσμα των τελευταίων εκλογών, όπου το ποσοστό του ΚΚΕ στους απόδημους ήταν περίπου το διπλάσιο των ψήφων από αυτό που πήρε εντός της επικράτειας» είπε και καταλήγοντας καταλόγισε στην κυβέρνηση την υπονόμευση των κριτηρίων του προηγούμενου νόμου, ενώ τόνισε ότι απεναντίας από ότι ισχυρίζεται η κυβέρνηση περί συναφών πρακτικών από άλλες χώρες, δεν τις έλαβε υπόψη της.
21/07/2023 15:28
Υπέρ επί της Αρχής του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εσωτερικών για την «'Αρση των περιορισμών για την εγγραφή στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους εκλογέων εξωτερικού» τάχθηκαν οι ειδικοί αγορητές των «Σπαρτιατών», της «ΝΙΚΗΣ» και της Πλεύσης Ελευθερίας στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής. Επιφύλαξη, με αρνητικό πρόσημο, εξέφρασε η Ελληνική Λύση.
Ειδικότερα, ο ειδικός αγορητής των «Σπαρτιατών» Πέτρος Δημητριάδης, ανέφερε πως «το νομοσχέδιο μπορεί να έχει ελλείψεις αλλά κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Αποκαθίστανται αδικίες και αίρονται πολλοί περιορισμοί που υπήρχαν, για αυτό και θα το υπερψηφίσουμε, γιατί το θέμα είναι εθνικό και όχι κομματικό».
Ο βουλευτής υποστήριξε πως η συζήτηση του νομοσχεδίου «δεν θα πρέπει να γίνει υπό το πρίσμα τυχοδιωκτισμού και ωφελιμισμού, αλλά να γίνει με έναν ουσιαστικό ενδιαφέρον». Η ψήφος των αποδήμων, τόνισε, «δεν θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ένα πεδίο στείρων κομματικών αντιπαραθέσεων και να μην χρεωθούν οι Έλληνες του εξωτερικού τις ιδεολογικές μας αντιπαραθέσεις, γιατί το θέμα είναι εθνικό και υπερβαίνει τις κομματικές μας ταυτότητες».
Επισήμανε ότι το νομοσχέδιο θα μπορούσε να ήταν πιο πλήρες, όπως το να υπήρχε η ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος της επιστολικής ψήφου. Να υπήρχε η διευκρίνιση μέχρι ποιας γενιάς Ελλήνων θα παρέχεται το δικαίωμα ψήφου, καθώς οι «Σπαρτιάτες» θεωρούν ότι αυτό θα έπρεπε να επεκταθεί έως και την τρίτη γενιά. Επίσης σημείωσε ότι για την εγγραφή στους καταλόγους να υπερισχύει το δίκαιο της καταγωγής, κάτι που δεν διευκρινίζεται στο νομοσχέδιο, όπως και να δημιουργηθούν εκλογικές περιφέρειες εξωτερικού, με δυνατότητα να εκλέγουν τους απόδημους Έλληνες της δικής τους περιφέρειας.
Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Παύλος Σαράκης, ανέφερε πως το κόμμα του επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια, δηλώνοντας όμως ότι «είμαστε αντίθετοι ακόμα και με το πώς τιτλοφορείται το νομοσχέδιο, γιατί είναι αδιανόητο να μιλάμε για Ελληνισμό και ομογένεια και αυτά να μην προσδιορίζονται» αλλά να χρησιμοποιούνται επικοινωνιακά και μόνο.
Ο βουλευτής υπογράμμισε πως το κόμμα του «στηρίζει τον Ελληνισμό που αγωνιά για το μέλλον της Ελλάδας, αλλά διατηρεί δεσμούς με την πατρίδα μας, διατηρώντας την εθνική και πολιτιστική του ταυτότητα, όπως αυτά εξασφάλιζε ο 4648/2019 που και η Ελληνική Λύση είχε συντελέσει τα μέγιστα για την ψήφισή του». Υπενθύμισε ότι το κόμμα του και το 2019 είχε ταχθεί υπέρ της αυτοπρόσωπης ψήφου και όχι της επιστολικής ψήφου, που μπορεί να θέσει σε αμφισβήτηση το αδιάβλητο της διαδικασίας. Ο κ. Σαράκης ανέφερε ότι από την εμπειρία των εκλογών του Μαΐου και του Ιουνίου απαιτείται χρόνος για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων και μια ουσιαστική διαβούλευση στο τι είναι ορθό και δίκαιο.
Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης μεταξύ άλλων επισήμανε ότι οι ρυθμίσεις που αφορούν τους Έλληνες που διαμένουν μόνιμα στο εξωτερικό, από εκείνους που έτυχε την ημέρα των εκλογών να είναι στο εξωτερικό, δεν μπορεί να είναι οι ίδιες. Οι δεύτεροι θα πρέπει να ψηφίζουν τους υποψηφίους της περιφέρειάς τους, εκεί που διαμένουν και έχουν τα δικαιώματά τους. Αντίθετα, οι μόνιμοι διαμένοντες στο εξωτερικό να ψηφίζουν υποψηφίους της ομογένειας σε αντίστοιχες ειδικές περιφέρειες που θα δημιουργηθούν.
Υπογράμμισε ότι θα πρέπει να γίνει απογραφή του απόδημου Ελληνισμού ώστε να έχουμε και την κατανομή των σχετικών εδρών σε αυτές τις ειδικές περιφέρειες που θα σχηματιστούν και πως θα καταμετρούνται επί του αποτελέσματος χωρίς να προκαλούνται αλλοιώσεις στην τελική κατανομή των εδρών της Βουλής. Ο κ. Σαράκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «βάζει στα κόμματα το μαχαίρι στο λαιμό, εκβιάζοντας να ψηφίσουν ένα νομοσχέδιο που αλλάζει και επηρεάζει το εκλογικό αποτέλεσμα».
Ο ειδικός αγορητής της «ΝΙΚΗΣ» Γιώργος Αποστολάκης τάχθηκε επί της Αρχής υπέρ του νομοσχεδίου, τονίζοντας ότι το κόμμα του «από την ίδρυσή του έχει δηλώσει πως είναι στο πλευρό του απόδημου Ελληνισμού, μιας Ελλάδας χωρίς σύνορα, μιας δεύτερης Ελλάδας, αλλά Ελλάδας».
Ο βουλευτής παρατήρησε πως «οι απόδημοι στην πλειοψηφία τους είναι συντηρητικοί» και αναρωτήθηκε «εάν κανείς φοβάται αυτόν τον Ελληνισμό». Ο κ. Αποστολάκης ανέφερε ότι οι περιορισμοί και οι προϋποθέσεις που τέθηκαν στο Ν. 4648/2019 δεν επέτρεψαν παρά να συμμετάσχουν στις εκλογές του Μαΐου και Ιουνίου μόλις 18.000 ομογενείς, όταν οι απόδημοί μας υπολογίζονται σε 2 εκατομμύρια και συνεπώς είναι δικαιολογημένη η νομοθετική ρύθμιση στην οποία προχωρά η Κυβέρνηση. Σχετικά με το σχέδιο νόμου, ο αγορητής της «ΝΙΚΗΣ» είπε πως η άρση των περιορισμών είναι συμβατή και με της αποφάσεις του ΕΣΔΑ και με το πνεύμα του συνταγματικού νομοθέτη. Απέρριψε ως μη ορθό το επιχείρημα ότι δεν μπορεί εκείνοι που δεν ζουν στην χώρα να αποφασίζουν δια της ψήφου τους ποιες πολιτικές επιλογές θα ακολουθούνται και σημείωσε ότι δεν πρόκειται για χορήγηση ενός νέου δικαιώματος. Επίσης, δήλωσε πως η «ΝΙΚΗ» δεν είναι κατ΄αρχήν αντίθετη και με την επιστολική ψήφο, εάν και «καλώς η κυβέρνηση δεν εισάγει το θέμα αυτό στο νομοσχέδιο, καθώς χρειάζεται μελέτη για να είναι ασφαλής αυτή η επιστολική ψήφος».
Ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Αλέξανδρος Καζαμίας, από την πλευρά του, ανέφερε ότι το κόμμα του «προσεγγίζει το θέμα της ψήφου των αποδήμων ως θέμα δημοκρατικού δικαιώματος. Δεν μπορεί να υπάρχουν συμπολίτες που έχουν δικαίωμα ψήφου και δεν μπορούν να το ασκήσουν». Τασσόμενος επί της Αρχής υπέρ του σχεδίου νόμου, ο κ. Καζαμίας είπε ότι «αυτό είναι ένα πρώτο θετικό βήμα της προσπάθειας που πρέπει να κάνει η Πολιτεία μας για να προσεγγίσει και την γενιά που έφυγε από την χώρα μας την δεκαετία της κρίσης». Ο εισηγητής της Πλεύσης Ελευθερίας, υπενθύμισε πως το κόμμα του έθεσε εμφατικά το ζήτημα αυτό της άρσης των περιορισμών στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των αποδήμων κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στην Βουλή. Επισήμανε όμως ότι θα έπρεπε στο νομοσχέδιο να προβλέπονται μέτρα που θα διευκολύνουν πραγματικά τους απόδημους στο να μπορούν να συμμετάσχουν στις εκλογές, όπως περισσότερα εκλογικά τμήματα. Επίσης, να αντιμετωπιστούν πιο αποτελεσματικά ορισμένα τεχνικά ζητήματα, όπως η κατάργηση της αναφοράς στο σχέδιο νόμου περί «ειδικών καταλόγων».
Ο κ. Καζαμίας καταλήγοντας ανέφερε πως «καλωσορίζουμε το σχέδιο νόμου, για εμάς είναι μια αρχή αλλά είναι μόνο μια μόνο αρχή. Δεν έχει αντιμετωπιστεί συνολικά το ζήτημα» και θα πρέπει «να εξεταστεί η προοπτική διεύρυνσης του δικαιώματος ψήφου σε μεγαλύτερες κατηγορίες Ελλήνων του εξωτερικού».
ΚΚΕ: Μνημείο υποκρισίας, τυχοδιωκτισμού, ψηφοθηρίας και ψεμάτων, το νομοσχέδιο για άρση περιορισμών για εγγραφή στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους
«Μνημείο υποκρισίας, τυχοδιωκτισμού, ψηφοθηρίας και ψεμάτων», χαρακτήρισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Γκιόκας, το νομοσχέδιο για την άρση περιορισμών για εγγραφή στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους, εκλογέων του εξωτερικού, επισημαίνοντας πως ανοίγει πολύ επικίνδυνους δρόμους, αφού παραχωρεί δικαίωμα εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους χωρίς καμία απολύτως υποχρέωση, με βάση και την αστική λογική της ενεργητικής σχέσης δικαιώματος και υποχρέωσης.
Αφού ενημέρωσε την αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, στην οποία εξελίσσεται η επεξεργασία του νομοσχεδίου, ότι το ΚΚΕ θα καταψηφίσει, υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο ανοίγει πάρα πολύ επικίνδυνους δρόμους για την αλλοίωση του εκλογικού σώματος, αλλά και τελικά του εκλογικού αποτελέσματος, αφού καταργώντας κάθε κριτήριο που ίσχυε μέχρι σήμερα, με βάση το νόμο του 2019, δίνει τη δυνατότητα να διαμορφωθεί ένα εκλογικό σώμα, δυνητικά τεράστιο και ανυπολόγιστο που θα περιλαμβάνει ψηφοφόρους χωρίς κανέναν οικονομικό και κοινωνικό δεσμό με την Ελλάδα, θα περιλαμβάνει ψηφοφόρους που έρχονται ενδεχομένως μόνο για διακοπές στη χώρα, που θα συμμετέχουν στις εκλογές με κριτήριο τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες των χωρών όπου κατοικούν και το κυριότερο, δεν θα υφίστανται καμία συνέπεια από την όποια πολιτική τους επιλογή.
Ο κ. Γκιόκας είπε ότι η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα που στηρίζουν το νομοσχέδιο πρέπει να εξηγήσουν στον ελληνικό λαό ότι με αυτό θα συνδιαμορφώνουν ψηφοφόροι, που δεν εργάζονται στην Ελλάδα, το είδος των εργασιακών σχέσεων (αν ισχύει 8ωρο ή 10ωρο), θα συνδιαμορφώνουν το ύψος της σύνταξης που θα παίρνουν οι συνταξιούχοι, χωρίς οι ίδιοι να λαμβάνουν σύνταξη, θα συνδιαμορφώνουν τι σχολεία και τι νοσοκομεία θα έχουμε στην Ελλάδα, όταν οι ίδιοι δεν θα επισκεφτούν ποτέ αυτά τα σχολεία και τα νοσοκομεία, θα συνδιαμορφώνουν τι φορολογία θα πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες, χωρίς αυτοί να πληρώνουν ποτέ, θα συνδιαμορφώνουν την εξωτερική πολιτική που θα εφαρμόζεται, όταν δεν θα κληθούν οι ίδιοι να υπερασπιστούν τα σύνορα.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ χαρακτήρισε ως παράδειγμα υποκρισίας εκ μέρους της κυβέρνησης, τον ισχυρισμό ότι διευκολύνονται όσοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και αντέτεινε πως η κυβέρνηση δεν λέει ότι σύμφωνα με το δίκαιο του αίματος, που ισχύει στη χώρα μας για την απόκτηση ελληνικής ιθαγένειας, ο Έλληνας υπήκοος προσδιορίζεται από τα γονίδια του, και αυτοί οι εγγεγραμμένοι τελικά, μπορούν να διευρυνθούν σε απροσδιόριστο αριθμό. Όπως ανέφερε, σήμερα οι εγγεγραμμένοι είναι περίπου 800.000, όμως με το υφιστάμενο δίκαιο της ιθαγένειας και το δίκαιο του αίματος, αυτός ο αριθμός μπορεί να πάει στα δύο ή τρία εκατομμύρια, γεγονός που «ανοίγει επικίνδυνους δρόμους, διευρύνεται ανυπολόγιστα το εκλογικό Σώμα και διαμορφώνονται προϋποθέσεις για καταλυτική αλλοίωσή του και για ανοιχτή επίδραση στο εκλογικό αποτέλεσμα». Ακόμη, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν βάζει κανένα όριο στην απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας και άρα την αυτόματη εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν τη δυνατότητα αυτή, μετανάστες τρίτης ή και τέταρτης γενιάς που δεν έχουν καμία επαφή με την ελληνική πραγματικότητα.
«Απέναντι στην άθλια υποκρισία και τα πολιτικά παιχνίδια της κυβέρνησης, η θέση του ΚΚΕ είναι σταθερή, ξεκάθαρη και θέση αρχών, γεγονός που αποδείχθηκε και στο αποτέλεσμα των τελευταίων εκλογών, όπου το ποσοστό του ΚΚΕ στους απόδημους ήταν περίπου το διπλάσιο των ψήφων από αυτό που πήρε εντός της επικράτειας» είπε και καταλήγοντας καταλόγισε στην κυβέρνηση την υπονόμευση των κριτηρίων του προηγούμενου νόμου, ενώ τόνισε ότι απεναντίας από ότι ισχυρίζεται η κυβέρνηση περί συναφών πρακτικών από άλλες χώρες, δεν τις έλαβε υπόψη της.
ΣΧΟΛΙΑ