Ψυχότοπος: Ο ιδανικός προορισμός για την ψυχική ευεξία και ανάπτυξη παιδιών και ενηλίκων
23/05/2024 11:00
23/05/2024 11:00
Είναι ωστόσο γεγονός ότι καθένας από εμάς έχει διαμορφώσει μεγαλώνοντας, τους δικούς του τρόπους να επιλύει τα προβλήματα και τις δυσκολίες που συναντάει.
Κάποιες φορές όμως φαίνεται, πως οι συνήθεις τρόποι που έχουμε είτε δεν λειτουργούν είτε δεν αρκούν. Σε αυτές τις στιγμές ο ψυχολόγος μας προσφέρει μια άλλη οπτική, αντικειμενική και εμπεριστατωμένη, βοηθώντας μας να επαναπροσδιορίσουμε την αντίληψή μας με όσα συμβαίνουν ή σκεφτόμαστε. Προσφέρει ένα ασφαλές και σταθερό περιβάλλον. Μέσα σε αυτό, το άτομο μπορεί να εκφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του και να βρει και άλλους τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών. Μπορεί να μας δυσκολεύει ένα έντονο άγχος, ένας φόβος, ένα έντονο συναίσθημα, μία απογοήτευση ή κάτι άλλο που μας κάνει να νιώθουμε ευάλωτοι. Μπορεί να βρούμε τον εαυτό μας να δυσφορεί ή να κάνουμε τους γύρω μας να ανησυχούν με το πώς προσπαθούμε να λύσουμε αυτό που μας απασχολεί. Τέλος, δεν είναι και λίγα τα άτομα που επισκέπτονται κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας χωρίς να υπάρχει κάποια εμφανής δυσκολία στη ζωή τους, ωστόσο επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις πράξεις τους. Σε ότι αφορά στα παιδιά συνήθως οι δυσκολίες σχετίζονται με τη συμπεριφορά στο σπίτι και στο σχολείο, με τη μελέτη κ.ά. Δυσκολίες στον ύπνο, την ανεξαρτητοποίηση, μια αλλαγή στην οικογενειακή ζωή, θα έχουν επίδραση στη ζωή του παιδιού. Εάν οι γονείς χρειάζονται βοήθεια δικαιούνται να τη ζητήσουν.
Για την υποστήριξη όλων των παραπάνω, ο ψυχολόγος Νικόλαος Φτιάκας δημιούργησε τον Ψυχότοπο. Έναν χώρο ψυχολογικής υποστήριξης, εκπαίδευσης, μάθησης, δημιουργικότητας και προσωπικής ανάπτυξης, στην Εγνατίας 37, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ο Νικόλαος Φτιάκας, μετά την αποφοίτησή του από το Mediterranean College το 2013 ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, με πτυχιακή εργασία επικεντρωμένη στο θεραπευτικό παιχνίδι στον αυτισμό, συνέχισε περαιτέρω τις σπουδές του στο BSc Ψυχολογίας στο Metropolitan College. Παράλληλα εκπαιδευόταν στη Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία στο Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας & Συμβουλευτικής. Στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής του διαδρομής, ολοκλήρωσε με επιτυχία το μεταπτυχιακό στη Σχολική Ψυχολογία στο Canterbury Christ Church University το 2021. Αυτή τη στιγμή σπουδάζει στο Ανοικτό Αμερικανικό Πανεπιστήμιο στο μεταπτυχιακό Education in Advanced Teaching.
Μεταξύ της περιόδου 2013 έως και το 2019 συνεργάστηκε με τη μη κυβερνητική Οργάνωση « Άρσις» ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας. Κατά τη διάρκεια, όντας εκπαιδευμένος πάνω στο εργαλείο mobile school (κινητό σχολείο), διετέλεσε συντονιστής αυτού με παρεμβάσεις σε γειτονιές της Θεσσαλονίκης, σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε κέντρα φιλοξενίας προσφύγων και σε εκδηλώσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης. Τον Απρίλη του 2016 ξεκίνησε να εργάζεται στο πρόγραμμα Terre des hommes – Άρσις, με αρμοδιότητες την προστασία των παιδιών, την ψυχολογική τους υποστήριξη, καθώς και την δημιουργική τους απασχόλησης μέσω εργαστηρίων ρομποτικής, κινηματογράφου, ραδιοφωνικών σταθμών, δημιουργίας ταινιών μικρού μήκους, πληροφορικής και Comic. Παράλληλα συμμετείχε στο πρόγραμμα Compass & Compassito για την εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα με παρεμβάσεις σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης.
Από το 2019 διατηρεί το δικό του γραφείο στο κέντρο της πόλης. Στο χώρο του πραγματοποιεί συνεδρίες ψυχοθεραπείας με παιδιά, εφήβους και ενήλικες, συντονίζει σχολές γονέων και εκπαιδεύει παιδιά, εφήβους και ενήλικες μέσω ψυχοκοινωνικών εργαστηρίων όπως ρομποτική, δημιουργία κόμικς, κ.ά.. Παράλληλα πραγματοποιεί κατά καιρούς ομιλίες σε σχολεία και συλλόγους σχετικά με τον Σχολικό Εκφοβισμό και το Άγχος. Έχει εξειδίκευση στη Γνωστική Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία, τη Σχολική Ψυχολογία, τη θεραπεία του Άγχους και των Διαταραχών της Διάθεσης.
Οι υπηρεσίες που παρέχει ο «Ψυχότοπος» και ο ψυχολόγος Νικόλαος Φτιάκας περιλαμβάνουν:
• Ατομική θεραπεία: Η ατομική θεραπεία είναι κατά βάση μια σχέση εμπιστοσύνης και κατανόησης, κεντρικός άξονας της οποίας είναι το άτομο που προσέρχεται στην θεραπεία
• Συμβουλευτική γονέων: Η συμβουλευτική γονέων αποσκοπεί στο να εξομαλύνει την σχέση των γονιών με τα παιδιά τους, παρέχοντάς τους πρακτικές και εφαρμόσιμες λύσεις σε προβλήματα που ανακύπτουν στην καθημερινότητα τους.
• Ομαδική θεραπεία: περιλαμβάνει μια μορφή θεραπείας κατά την οποία ένας μικρός αριθμός ανθρώπων (6-12 άτομα) συναντώνται σε τακτά χρονικά διαστήματα υπό την καθοδήγηση ενός ή δυο θεραπευτών.
• Ψυχοθεραπεία με Virtual Reality (VR): με τη χρήση κατάλληλου τεχνολογικού εξοπλισμού (ηλεκτρονικό υπολογιστή/γυαλιά εικονικής πραγματικότητας) κι ενός τρισδιάστατου περιβάλλοντος ειδικά διαμορφωμένου για τις ανάγκες της θεραπείας, ο θεραπευόμενος έρχεται σε επαφή με τα φοβικά του ερεθίσματα. Το τρισδιάστατο αυτό περιβάλλον περιλαμβάνει πληθώρα σεναρίων, έχοντας επιπρόσθετα τη δυνατότητα προσαρμογής τους με σκοπό την εξατομίκευση της παρέμβασης με βάση τις ανάγκες του θεραπευόμενου. Καθώς σταδιακά εκτίθεται ο θεραπευόμενος στα ερεθίσματα που βιώνει έντονη δυσφορία, γίνεται εφικτό να ξεπεράσει τις φοβίες του μέσα στο ελεγχόμενο πλαίσιο του γραφείου.
Η ψυχοθεραπεία μέσω εικονικής πραγματικότητας δεν αποτελεί ξεχωριστό είδος θεραπείας, αλλά πρόκειται για ένα επιπρόσθετο εργαλείο στα πλαίσια της Γνωστικής Συμπεριφορικής Ψυχοθεραπείας.
• Παιγνιοθεραπεία: Θεραπεία μέσω παιχνιδιού που επινοήθηκε αρχικά ως εργαλείο για την ψυχοθεραπεία στους νέους που αντιμετωπίζουν (ψυχικά) τραύματα, ανησυχίες (φόβους) καθώς και αναπτυξιακές διαταραχές.
• Οργανισμοί & Δομές: Εκπαίδευση του προσωπικού σε προγράμματα όπως “Επίλυση Συγκρούσεων”, “Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση” αλλά και δυνατότητα παροχής εποπτείας. Ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις (Εργαστήριο ρομποτικής, κινηματογράφου για παιδιά και νέους).
• Συμβουλευτική για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού: Αποτελεί σύνθεση των κλάδων της Εκπαιδευτικής και της Επαγγελματικής Συμβουλευτικής και στοχεύει στην υποστήριξη του ατόμου να σχεδιάσει και να προγραμματίσει την εκπαιδευτική και επαγγελματική του ανάπτυξη και εξέλιξη και γενικότερα τη ζωή του.
• Εκπαιδευτική ρομποτική: συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι. Πρόκειται για μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή, αισθητήρες, κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής. Στη συνέχεια οι μαθητές προγραμματίζουν την κατασκευή τους (ρομπότ) σε μια απλή γλώσσα προγραμματισμού -ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές- ώστε να πραγματοποιήσει μια συγκεκριμένη ενέργεια. Μέσω αυτής, η εκπαίδευση μετατρέπεται με μια καινοτόμα προσέγγιση σε μία διασκεδαστική δραστηριότητα αποτελώντας ένα σημαντικό παράγοντα θετικού κινήτρου και κινητοποίηση προς τη μάθηση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ατομικά καθώς και από άτομα με αναπηρίες (π.χ. φάσμα αυτισμού, νοητική υστέρηση κλπ).
Για την εξασφάλιση τους βέλτιστου θεραπευτικού αποτελέσματος, προς όφελος των θεραπευόμενών του, ο Φτιάκας Νικόλαος παρέχει στον γραφείο του παράλληλα την υπηρεσία της Λογοθεραπείας μέσω την συνεργασίας του με τη Λογοθεραπεύτρια Δελή Σοφίας. Με στόχο τη δημιουργία μιας διεπιστημονικής ομάδας, με κοινή φιλοσοφία, αλληλοσυμπληρούμενη προσέγγιση, δημιουργία ομάδων και εποπτεία, προσφέρουν αυτό που έχει ανάγκη το άτομο και η οικογένειά του. Παράλληλα μέσω τις συνεργασίες τους με εξωτερικούς συνεργάτες (φυσιοθεραπευτή, παιδοψυχίατρο, ψυχίατρο, διατροφολόγο, νευρολόγο, παιδιάτρους και δασκάλους) στοχεύουν στην κατανόηση των ιδιαίτερων αναγκών του κάθε ατόμου ξεχωριστά.
Η Λογοθεραπεύτρια στο γραφείο του κ. Φτιάκα, ειδικεύεται και καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών, όπως Αρθρωτικές & Φωνολογικές Διαταραχές, Καθυστέρηση λόγου & ομιλίας, Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, Διαταραχές Ροής της Ομιλίας (Τραυλισμός/ Ταχυλαλία), Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας, Επιλεκτική Αλαλία, Διαταραχή Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης, Νευροαισθητήρια βαρηκοΐα, ΔΕΠ-Υ, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI), Διαταραχές Σίτισης & Κατάποσης, Δυσπραξία, Δυσαρθρία, Αφασία, Εγκεφαλική Παράλυση, Νευροεκφυλιστικές Διαταραχές και Σύνδρομα.
Ο Νικόλαος Φτιάκας έχει σχεδιάσει εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με:
• Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Το πρόγραμμα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης του Ψυχότοπου αποτελείτε από μαθήματα σύγχρονης- ασύγχρονης εκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας Moodle, συναντήσεις μέσω Zoom, διάρκειας δύο (2) μηνών. Τα μαθήματα αποτελούνται από θεωρία, βίντεο και παιχνίδια, τα οποία βοηθούν στην κατανόηση των θεματικών. Αφορά γονείς, εκπαιδευτικούς και οποιονδήποτε άλλον ενδιαφερόμενο.
• Διεκδίκησε για τον εαυτό σου: “Όλοι έχουμε ακούσει ανθρώπους να λένε “Πρέπει να είσαι πιο διεκδικητικός!” Αλλά τι ακριβώς είναι η διεκδικητικότητα; Aποτελείτε από μαθήματα σύγχρονης- ασύγχρονης εκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας Moodle, συναντήσεις μέσω Zoom, διάρκειας δύο (2) μηνών. Τα μαθήματα αποτελούνται από θεωρία, βίντεο και παιχνίδια, τα οποία βοηθούν στην κατανόηση των θεματικών. Αφορά οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο.
• Επίλυση συγκρούσεων: Όλοι μας έχουμε βιώσει, βιώνουμε ή θα βιώσουμε στην ζωή μας κάποια μορφή σύγκρουσης. Ένας γονιός που θέλει να επιβάλλει όριο στο ατίθασο έφηβο παιδί του, η διαφωνία μας με το αφεντικό μας για τις απαιτήσεις που έχει από εμάς στην εργασία, η ανάγκη μας να επιβάλλουμε την άποψή μας σε μια συνάντηση, είναι μερικά καθημερινά παραδείγματα του πώς η σύγκρουση μπορεί να είναι παρούσα στη ζωή μας.
Κλείνοντας, ο ψυχολόγος Νικόλαος Φτιάκας, σε συνέχεια της ανάπτυξής του βρίσκεται στην ολοκλήρωση εφαρμογής μέσω της οποίας οι θεραπευόμενοι συνδέονται και αποστέλλουν το αναγκαίο υλικό για την θεραπεία τους.
Διεύθυνση: Εγνατίας 37 (5ος όροφος), Κέντρο
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6982099440, 6947741181
Είναι ωστόσο γεγονός ότι καθένας από εμάς έχει διαμορφώσει μεγαλώνοντας, τους δικούς του τρόπους να επιλύει τα προβλήματα και τις δυσκολίες που συναντάει.
Κάποιες φορές όμως φαίνεται, πως οι συνήθεις τρόποι που έχουμε είτε δεν λειτουργούν είτε δεν αρκούν. Σε αυτές τις στιγμές ο ψυχολόγος μας προσφέρει μια άλλη οπτική, αντικειμενική και εμπεριστατωμένη, βοηθώντας μας να επαναπροσδιορίσουμε την αντίληψή μας με όσα συμβαίνουν ή σκεφτόμαστε. Προσφέρει ένα ασφαλές και σταθερό περιβάλλον. Μέσα σε αυτό, το άτομο μπορεί να εκφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του και να βρει και άλλους τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών. Μπορεί να μας δυσκολεύει ένα έντονο άγχος, ένας φόβος, ένα έντονο συναίσθημα, μία απογοήτευση ή κάτι άλλο που μας κάνει να νιώθουμε ευάλωτοι. Μπορεί να βρούμε τον εαυτό μας να δυσφορεί ή να κάνουμε τους γύρω μας να ανησυχούν με το πώς προσπαθούμε να λύσουμε αυτό που μας απασχολεί. Τέλος, δεν είναι και λίγα τα άτομα που επισκέπτονται κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας χωρίς να υπάρχει κάποια εμφανής δυσκολία στη ζωή τους, ωστόσο επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις πράξεις τους. Σε ότι αφορά στα παιδιά συνήθως οι δυσκολίες σχετίζονται με τη συμπεριφορά στο σπίτι και στο σχολείο, με τη μελέτη κ.ά. Δυσκολίες στον ύπνο, την ανεξαρτητοποίηση, μια αλλαγή στην οικογενειακή ζωή, θα έχουν επίδραση στη ζωή του παιδιού. Εάν οι γονείς χρειάζονται βοήθεια δικαιούνται να τη ζητήσουν.
Για την υποστήριξη όλων των παραπάνω, ο ψυχολόγος Νικόλαος Φτιάκας δημιούργησε τον Ψυχότοπο. Έναν χώρο ψυχολογικής υποστήριξης, εκπαίδευσης, μάθησης, δημιουργικότητας και προσωπικής ανάπτυξης, στην Εγνατίας 37, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ο Νικόλαος Φτιάκας, μετά την αποφοίτησή του από το Mediterranean College το 2013 ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, με πτυχιακή εργασία επικεντρωμένη στο θεραπευτικό παιχνίδι στον αυτισμό, συνέχισε περαιτέρω τις σπουδές του στο BSc Ψυχολογίας στο Metropolitan College. Παράλληλα εκπαιδευόταν στη Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία στο Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας & Συμβουλευτικής. Στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής του διαδρομής, ολοκλήρωσε με επιτυχία το μεταπτυχιακό στη Σχολική Ψυχολογία στο Canterbury Christ Church University το 2021. Αυτή τη στιγμή σπουδάζει στο Ανοικτό Αμερικανικό Πανεπιστήμιο στο μεταπτυχιακό Education in Advanced Teaching.
Μεταξύ της περιόδου 2013 έως και το 2019 συνεργάστηκε με τη μη κυβερνητική Οργάνωση « Άρσις» ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας. Κατά τη διάρκεια, όντας εκπαιδευμένος πάνω στο εργαλείο mobile school (κινητό σχολείο), διετέλεσε συντονιστής αυτού με παρεμβάσεις σε γειτονιές της Θεσσαλονίκης, σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε κέντρα φιλοξενίας προσφύγων και σε εκδηλώσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης. Τον Απρίλη του 2016 ξεκίνησε να εργάζεται στο πρόγραμμα Terre des hommes – Άρσις, με αρμοδιότητες την προστασία των παιδιών, την ψυχολογική τους υποστήριξη, καθώς και την δημιουργική τους απασχόλησης μέσω εργαστηρίων ρομποτικής, κινηματογράφου, ραδιοφωνικών σταθμών, δημιουργίας ταινιών μικρού μήκους, πληροφορικής και Comic. Παράλληλα συμμετείχε στο πρόγραμμα Compass & Compassito για την εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα με παρεμβάσεις σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης.
Από το 2019 διατηρεί το δικό του γραφείο στο κέντρο της πόλης. Στο χώρο του πραγματοποιεί συνεδρίες ψυχοθεραπείας με παιδιά, εφήβους και ενήλικες, συντονίζει σχολές γονέων και εκπαιδεύει παιδιά, εφήβους και ενήλικες μέσω ψυχοκοινωνικών εργαστηρίων όπως ρομποτική, δημιουργία κόμικς, κ.ά.. Παράλληλα πραγματοποιεί κατά καιρούς ομιλίες σε σχολεία και συλλόγους σχετικά με τον Σχολικό Εκφοβισμό και το Άγχος. Έχει εξειδίκευση στη Γνωστική Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία, τη Σχολική Ψυχολογία, τη θεραπεία του Άγχους και των Διαταραχών της Διάθεσης.
Οι υπηρεσίες που παρέχει ο «Ψυχότοπος» και ο ψυχολόγος Νικόλαος Φτιάκας περιλαμβάνουν:
• Ατομική θεραπεία: Η ατομική θεραπεία είναι κατά βάση μια σχέση εμπιστοσύνης και κατανόησης, κεντρικός άξονας της οποίας είναι το άτομο που προσέρχεται στην θεραπεία
• Συμβουλευτική γονέων: Η συμβουλευτική γονέων αποσκοπεί στο να εξομαλύνει την σχέση των γονιών με τα παιδιά τους, παρέχοντάς τους πρακτικές και εφαρμόσιμες λύσεις σε προβλήματα που ανακύπτουν στην καθημερινότητα τους.
• Ομαδική θεραπεία: περιλαμβάνει μια μορφή θεραπείας κατά την οποία ένας μικρός αριθμός ανθρώπων (6-12 άτομα) συναντώνται σε τακτά χρονικά διαστήματα υπό την καθοδήγηση ενός ή δυο θεραπευτών.
• Ψυχοθεραπεία με Virtual Reality (VR): με τη χρήση κατάλληλου τεχνολογικού εξοπλισμού (ηλεκτρονικό υπολογιστή/γυαλιά εικονικής πραγματικότητας) κι ενός τρισδιάστατου περιβάλλοντος ειδικά διαμορφωμένου για τις ανάγκες της θεραπείας, ο θεραπευόμενος έρχεται σε επαφή με τα φοβικά του ερεθίσματα. Το τρισδιάστατο αυτό περιβάλλον περιλαμβάνει πληθώρα σεναρίων, έχοντας επιπρόσθετα τη δυνατότητα προσαρμογής τους με σκοπό την εξατομίκευση της παρέμβασης με βάση τις ανάγκες του θεραπευόμενου. Καθώς σταδιακά εκτίθεται ο θεραπευόμενος στα ερεθίσματα που βιώνει έντονη δυσφορία, γίνεται εφικτό να ξεπεράσει τις φοβίες του μέσα στο ελεγχόμενο πλαίσιο του γραφείου.
Η ψυχοθεραπεία μέσω εικονικής πραγματικότητας δεν αποτελεί ξεχωριστό είδος θεραπείας, αλλά πρόκειται για ένα επιπρόσθετο εργαλείο στα πλαίσια της Γνωστικής Συμπεριφορικής Ψυχοθεραπείας.
• Παιγνιοθεραπεία: Θεραπεία μέσω παιχνιδιού που επινοήθηκε αρχικά ως εργαλείο για την ψυχοθεραπεία στους νέους που αντιμετωπίζουν (ψυχικά) τραύματα, ανησυχίες (φόβους) καθώς και αναπτυξιακές διαταραχές.
• Οργανισμοί & Δομές: Εκπαίδευση του προσωπικού σε προγράμματα όπως “Επίλυση Συγκρούσεων”, “Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση” αλλά και δυνατότητα παροχής εποπτείας. Ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις (Εργαστήριο ρομποτικής, κινηματογράφου για παιδιά και νέους).
• Συμβουλευτική για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού: Αποτελεί σύνθεση των κλάδων της Εκπαιδευτικής και της Επαγγελματικής Συμβουλευτικής και στοχεύει στην υποστήριξη του ατόμου να σχεδιάσει και να προγραμματίσει την εκπαιδευτική και επαγγελματική του ανάπτυξη και εξέλιξη και γενικότερα τη ζωή του.
• Εκπαιδευτική ρομποτική: συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι. Πρόκειται για μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή, αισθητήρες, κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής. Στη συνέχεια οι μαθητές προγραμματίζουν την κατασκευή τους (ρομπότ) σε μια απλή γλώσσα προγραμματισμού -ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές- ώστε να πραγματοποιήσει μια συγκεκριμένη ενέργεια. Μέσω αυτής, η εκπαίδευση μετατρέπεται με μια καινοτόμα προσέγγιση σε μία διασκεδαστική δραστηριότητα αποτελώντας ένα σημαντικό παράγοντα θετικού κινήτρου και κινητοποίηση προς τη μάθηση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ατομικά καθώς και από άτομα με αναπηρίες (π.χ. φάσμα αυτισμού, νοητική υστέρηση κλπ).
Για την εξασφάλιση τους βέλτιστου θεραπευτικού αποτελέσματος, προς όφελος των θεραπευόμενών του, ο Φτιάκας Νικόλαος παρέχει στον γραφείο του παράλληλα την υπηρεσία της Λογοθεραπείας μέσω την συνεργασίας του με τη Λογοθεραπεύτρια Δελή Σοφίας. Με στόχο τη δημιουργία μιας διεπιστημονικής ομάδας, με κοινή φιλοσοφία, αλληλοσυμπληρούμενη προσέγγιση, δημιουργία ομάδων και εποπτεία, προσφέρουν αυτό που έχει ανάγκη το άτομο και η οικογένειά του. Παράλληλα μέσω τις συνεργασίες τους με εξωτερικούς συνεργάτες (φυσιοθεραπευτή, παιδοψυχίατρο, ψυχίατρο, διατροφολόγο, νευρολόγο, παιδιάτρους και δασκάλους) στοχεύουν στην κατανόηση των ιδιαίτερων αναγκών του κάθε ατόμου ξεχωριστά.
Η Λογοθεραπεύτρια στο γραφείο του κ. Φτιάκα, ειδικεύεται και καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών, όπως Αρθρωτικές & Φωνολογικές Διαταραχές, Καθυστέρηση λόγου & ομιλίας, Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, Διαταραχές Ροής της Ομιλίας (Τραυλισμός/ Ταχυλαλία), Διαταραχή Ακουστικής Επεξεργασίας, Επιλεκτική Αλαλία, Διαταραχή Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης, Νευροαισθητήρια βαρηκοΐα, ΔΕΠ-Υ, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI), Διαταραχές Σίτισης & Κατάποσης, Δυσπραξία, Δυσαρθρία, Αφασία, Εγκεφαλική Παράλυση, Νευροεκφυλιστικές Διαταραχές και Σύνδρομα.
Ο Νικόλαος Φτιάκας έχει σχεδιάσει εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με:
• Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Το πρόγραμμα της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης του Ψυχότοπου αποτελείτε από μαθήματα σύγχρονης- ασύγχρονης εκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας Moodle, συναντήσεις μέσω Zoom, διάρκειας δύο (2) μηνών. Τα μαθήματα αποτελούνται από θεωρία, βίντεο και παιχνίδια, τα οποία βοηθούν στην κατανόηση των θεματικών. Αφορά γονείς, εκπαιδευτικούς και οποιονδήποτε άλλον ενδιαφερόμενο.
• Διεκδίκησε για τον εαυτό σου: “Όλοι έχουμε ακούσει ανθρώπους να λένε “Πρέπει να είσαι πιο διεκδικητικός!” Αλλά τι ακριβώς είναι η διεκδικητικότητα; Aποτελείτε από μαθήματα σύγχρονης- ασύγχρονης εκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας Moodle, συναντήσεις μέσω Zoom, διάρκειας δύο (2) μηνών. Τα μαθήματα αποτελούνται από θεωρία, βίντεο και παιχνίδια, τα οποία βοηθούν στην κατανόηση των θεματικών. Αφορά οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο.
• Επίλυση συγκρούσεων: Όλοι μας έχουμε βιώσει, βιώνουμε ή θα βιώσουμε στην ζωή μας κάποια μορφή σύγκρουσης. Ένας γονιός που θέλει να επιβάλλει όριο στο ατίθασο έφηβο παιδί του, η διαφωνία μας με το αφεντικό μας για τις απαιτήσεις που έχει από εμάς στην εργασία, η ανάγκη μας να επιβάλλουμε την άποψή μας σε μια συνάντηση, είναι μερικά καθημερινά παραδείγματα του πώς η σύγκρουση μπορεί να είναι παρούσα στη ζωή μας.
Κλείνοντας, ο ψυχολόγος Νικόλαος Φτιάκας, σε συνέχεια της ανάπτυξής του βρίσκεται στην ολοκλήρωση εφαρμογής μέσω της οποίας οι θεραπευόμενοι συνδέονται και αποστέλλουν το αναγκαίο υλικό για την θεραπεία τους.
Διεύθυνση: Εγνατίας 37 (5ος όροφος), Κέντρο
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6982099440, 6947741181
ΣΧΟΛΙΑ