Ρότα ανάπτυξης χαράζει ο ΟΛΘ – Αύξηση εσόδων και κερδών το 2020
23/06/2021 14:39
23/06/2021 14:39
Σε ήρεμα ύδατα πλέει ο ΟΛΘ καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν στην διαδικτυακή Γενική Συνέλευση της εταιρείας μαρτυρούν πως η εταιρεία ακολουθεί σταθερή πορεία ανάπτυξης με υλοποίηση των δρομολογούμενων επενδύσεων, ξεπερνώντας έτσι και τους…κάβους που ύψωσε η πανδημία. Tο πρώτο εξάμηνο του 2021, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ελαφρώς υψηλότερα θα κινηθούν οι διακινούμενοι όγκοι των φορτίων, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.
«Η υλοποίηση των επενδύσεων του ΟΛΘ, ύψους 180 εκατ. ευρώ, προχωράει κανονικά. H επέκταση του έκτου προβλήτα προχωράει, είμαστε στο στάδιο της αξιολόγησης των φακέλων, το έργο από την στιγμή που θα ξεκινήσει θα ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια (μέχρι το 2024). Όταν ολοκληρωθεί, θα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά η θέση της Θεσσαλονίκης σαν πύλη για την Νοτιοανατολική Ευρώπη ενώ το λιμάνι θα μπορεί να υποδέχεται και πλοία μεγαλύτερου μεγέθους», σημείωσε o εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος.
«Η σύνδεση της ΠΑΘΕ με τον έκτο προβλήτα προχωράει, η σύμβαση έχει υπογραφεί και το έργο θα ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια. Η Θεσσαλονίκη συνδέεται με 3 δρομολόγια την εβδομάδα με τις Σποράδες από την 1η Ιουνίου μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου», πρόσθεσε.
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να αποτελέσει διαμετακομιστικό κόμβο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος - γενικός εκτελεστικός διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε, Franco Nicola Cupolo.
Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από € 68,9 εκατ. το 2019 σε € 71,7 εκατ. το 2020 παρουσιάζοντας αύξηση 4% κυρίως λόγω των αποτελεσμάτων στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
Η αυξημένη διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, οδήγησε σε αύξηση κατά 11,3% των εσόδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, από € 44,7 εκατ. το 2019 σε € 49,7 εκατ. το 2020. Κύριοι μοχλοί για την αύξηση των εσόδων - παρά τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας - παρέμειναν η εφαρμογή βελτιωμένων διαδικασιών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, ο καλύτερος χειρισμός των πελατών, καθώς και οι ενέργειες αναδιάρθρωσης της τιμολόγησης, οι οποίες υλοποιήθηκαν πρόσφατα από την νέα διοίκηση του λιμένα.
Στο Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, οι επιπτώσεις της πανδημίας ήταν πιο σημαντικές, με αποτέλεσμα τη μείωση των συνολικών όγκων κατά 16,3%, από 4.469 χιλ. τόνους το 2019, σε 3.741 χιλ. τόνους το 2020, μειώνοντας έτσι τα έσοδα για την ΟΛΘ Α.Ε. κατά 9,3%, από € 22,3 εκατ. το 2019 σε € 20,2 εκατ. το 2020.
Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από € 32,2 εκατ. το 2019 σε € 33,9 εκατ. το 2020, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 5,3%. Ο δείκτης περιθωρίου μικτού κέρδους βελτιώθηκε ελαφρώς (46,7% το 2019 και 47,3% το 2020), λαμβάνοντας υπόψη μια αλλαγή που πραγματοποιήθηκε εντός του 2020 στην ωφέλιμη ζωή ορισμένων μηχανημάτων, η οποία οδήγησε σε θετική επίδραση λόγω χαμηλότερων δαπανών αποσβέσεων κατά € 0,88 εκατ., σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 22,1%, από € 16,45 εκατ. το 2019 σε € 20,10 εκατ. το 2020, σχηματίζοντας το καθαρό περιθώριο κέρδους από 24% το 2019 σε 28% το 2020. Τα καθαρά κέρδη επηρεάστηκαν σημαντικά θετικά από δύο βασικούς παράγοντες, τη θετική μεταβολή στις συνολικές δαπάνες αποσβέσεων όπως εξηγήθηκε ανωτέρω κατά € 0,88 εκατ. και την αναστροφή φορολογικών προβλέψεων κατά € 1,42 εκατ., ως θετικό αποτέλεσμα της ευνοϊκής πρόσφατης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου σχετικά με τους φορολογικούς ελέγχους για τα έτη 2005-2011.
Όσον αφορά το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών, η ΟΛΘ Α.Ε ολοκλήρωσε σημαντικές επενδύσεις ύψους € 8,1 εκατ. το 2020, περίπου € 11 εκατ. εντός του 2021, ενώ άλλα € 25 εκατ. αναμένεται να εκτελεστούν κατά τη διάρκεια του 2021, μια ικανοποιητική απόδοση προς την σταδιακή επίτευξη των στρατηγικών στόχων της. Το μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 1,42.
Ο ΟΛΘ προχώρησε σε δωρεές ύψους 450.000 ευρώ για την στήριξη του ΕΣΥ εν μέσω πανδημίας ενώ έλαβε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού.
Σε ήρεμα ύδατα πλέει ο ΟΛΘ καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν στην διαδικτυακή Γενική Συνέλευση της εταιρείας μαρτυρούν πως η εταιρεία ακολουθεί σταθερή πορεία ανάπτυξης με υλοποίηση των δρομολογούμενων επενδύσεων, ξεπερνώντας έτσι και τους…κάβους που ύψωσε η πανδημία. Tο πρώτο εξάμηνο του 2021, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ελαφρώς υψηλότερα θα κινηθούν οι διακινούμενοι όγκοι των φορτίων, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.
«Η υλοποίηση των επενδύσεων του ΟΛΘ, ύψους 180 εκατ. ευρώ, προχωράει κανονικά. H επέκταση του έκτου προβλήτα προχωράει, είμαστε στο στάδιο της αξιολόγησης των φακέλων, το έργο από την στιγμή που θα ξεκινήσει θα ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια (μέχρι το 2024). Όταν ολοκληρωθεί, θα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά η θέση της Θεσσαλονίκης σαν πύλη για την Νοτιοανατολική Ευρώπη ενώ το λιμάνι θα μπορεί να υποδέχεται και πλοία μεγαλύτερου μεγέθους», σημείωσε o εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος.
«Η σύνδεση της ΠΑΘΕ με τον έκτο προβλήτα προχωράει, η σύμβαση έχει υπογραφεί και το έργο θα ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια. Η Θεσσαλονίκη συνδέεται με 3 δρομολόγια την εβδομάδα με τις Σποράδες από την 1η Ιουνίου μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου», πρόσθεσε.
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να αποτελέσει διαμετακομιστικό κόμβο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος - γενικός εκτελεστικός διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε, Franco Nicola Cupolo.
Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από € 68,9 εκατ. το 2019 σε € 71,7 εκατ. το 2020 παρουσιάζοντας αύξηση 4% κυρίως λόγω των αποτελεσμάτων στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
Η αυξημένη διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, οδήγησε σε αύξηση κατά 11,3% των εσόδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, από € 44,7 εκατ. το 2019 σε € 49,7 εκατ. το 2020. Κύριοι μοχλοί για την αύξηση των εσόδων - παρά τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας - παρέμειναν η εφαρμογή βελτιωμένων διαδικασιών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, ο καλύτερος χειρισμός των πελατών, καθώς και οι ενέργειες αναδιάρθρωσης της τιμολόγησης, οι οποίες υλοποιήθηκαν πρόσφατα από την νέα διοίκηση του λιμένα.
Στο Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, οι επιπτώσεις της πανδημίας ήταν πιο σημαντικές, με αποτέλεσμα τη μείωση των συνολικών όγκων κατά 16,3%, από 4.469 χιλ. τόνους το 2019, σε 3.741 χιλ. τόνους το 2020, μειώνοντας έτσι τα έσοδα για την ΟΛΘ Α.Ε. κατά 9,3%, από € 22,3 εκατ. το 2019 σε € 20,2 εκατ. το 2020.
Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από € 32,2 εκατ. το 2019 σε € 33,9 εκατ. το 2020, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 5,3%. Ο δείκτης περιθωρίου μικτού κέρδους βελτιώθηκε ελαφρώς (46,7% το 2019 και 47,3% το 2020), λαμβάνοντας υπόψη μια αλλαγή που πραγματοποιήθηκε εντός του 2020 στην ωφέλιμη ζωή ορισμένων μηχανημάτων, η οποία οδήγησε σε θετική επίδραση λόγω χαμηλότερων δαπανών αποσβέσεων κατά € 0,88 εκατ., σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 22,1%, από € 16,45 εκατ. το 2019 σε € 20,10 εκατ. το 2020, σχηματίζοντας το καθαρό περιθώριο κέρδους από 24% το 2019 σε 28% το 2020. Τα καθαρά κέρδη επηρεάστηκαν σημαντικά θετικά από δύο βασικούς παράγοντες, τη θετική μεταβολή στις συνολικές δαπάνες αποσβέσεων όπως εξηγήθηκε ανωτέρω κατά € 0,88 εκατ. και την αναστροφή φορολογικών προβλέψεων κατά € 1,42 εκατ., ως θετικό αποτέλεσμα της ευνοϊκής πρόσφατης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου σχετικά με τους φορολογικούς ελέγχους για τα έτη 2005-2011.
Όσον αφορά το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών, η ΟΛΘ Α.Ε ολοκλήρωσε σημαντικές επενδύσεις ύψους € 8,1 εκατ. το 2020, περίπου € 11 εκατ. εντός του 2021, ενώ άλλα € 25 εκατ. αναμένεται να εκτελεστούν κατά τη διάρκεια του 2021, μια ικανοποιητική απόδοση προς την σταδιακή επίτευξη των στρατηγικών στόχων της. Το μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 1,42.
Ο ΟΛΘ προχώρησε σε δωρεές ύψους 450.000 ευρώ για την στήριξη του ΕΣΥ εν μέσω πανδημίας ενώ έλαβε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού.
ΣΧΟΛΙΑ