Σ. Δημητριάδης: "Τα πασαλάκια θα μείνουν μέχρι να βρεθεί αξιόλογο αντίμετρο"
29/10/2019 21:16
29/10/2019 21:16
"Τα πασαλάκια θα μείνουν στη Λεωφόρο Στρατού και στη Γρηγορίου Λαμπράκη μέχρι να βρεθεί ένα αξιόλογο και ουσιαστικό αντίμετρο" δήλωσε στο makthes.gr ο Σωκράτης Δημητριάδης. Ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας συμμετείχε σήμερα το απόγευμα, όπως θα κάνει και αύριο στις 18:00 στην Ε' Δημοτική Κοινότητα, στη διαβούλευση που έγινε με τους κατοίκους της Δ΄και αφορούσε τα πασαλάκια. Ένα μέτρο το οποίο είναι ουσιαστικά παράνομο αλλά που σε μερικές περιπτώσεις όπως τουλάχιστον αναφέρουν εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ είναι αποτελεσματικό καθώς τους επιτρέπει να κινούνται γρηγορότερα στους συγκεκριμένους δρόμους.
Στη σημερινή διαβούλευση συμμετείχαν όλοι: κάτοικοι, εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, καταστηματάρχες - οι οποίοι συνδύασαν τα πασαλάκια με μείωση του τζίρου τους σε ποσοστό 30%, ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, Κώστας Ιακώβου, η δημοτική αστυνομία την οποία εκπροσώπησε ο Μιχάλης Αλαγιώτης, ο δήμος.
Αυτό πάντως που έκανε εντύπωση στον αντιδήμαρχο ήταν το γεγονός ότι "από όσους μίλησαν κανείς δεν τάχθηκε σθεναρά υπέρ του συγκεκριμένου μέτρου. Ακόμη κι οι οδηγοί του ΟΑΣΘ οι οποίοι μίλησαν προς το τέλος της διαβούλευσης είπαν πως όσο κι αν τους βοηθούν τα πασαλάκια, αναγνωρίζουν παράλληλα τα προβλήματα που προκαλούν - για παράδειγμα αύξηση των ατυχημάτων λόγω της μεγαλύτερης ταχύτητας που αναπτύσσουν τα διερχόμενα αυτοκίνητα σε ποσοστό 70- 80%- και συναινούν με τους άλλους που προκρίνουν την αντικατάστασή τους με κάποιο άλλο μέσο".
Ο κύριος Δημητριάδης ανέφερε πως δεν επρόκειτο να ληφθεί κάποια απόφαση στο συγκεκριμένο θέμα σήμερα. Υπογράμμισε ωστόσο πως σκοπός της αντιδημαρχίας και του δήμου είναι να αφαιρεθούν τα πασαλάκια όταν θα έχουν άλλη συγκεκριμένη λύση που θα τα αντικαταστήσει. Πρόκειται για ένα πρόβλημα το οποίο μπορεί να λυθεί και πιέζουν πως αυτή την κατεύθυνση κυρίως με την τοποθέτηση ειδικών καμερών οι οποίες μπορούν να εντοπίσουν από απόσταση περί των 300 μέτρων τον παραβάτη που σταθμεύει σε λεωφορειολωρίδες ή σε σημεία όπου απαγορεύεται η στάθμευση και άμεσα θα μπορούν να επιβάλουν το πρόστιμο που φτάνει στα 80 ευρώ. Για να εφαρμοστεί αυτού του είδους η αστυνόμευση απαιτείται ωστόσο μια Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία θα αφορά τα υπουργεία Υποδομών και Προστασίας του Πολίτη. Επίσης, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας ανέφερε πως "ένα ακόμη μέτρο που σκοπεύει να εφαρμόσει η καινούρια διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι ο εξορθολογισμός της κίνησης στην αγορά με το οποίο είναι σύμφωνο και το Επιμελητήριο. Αυτό το μέτρο σχετίζεται με τη "ζωνωποίηση" των φορτοεκφορτώσεων κάτι το οποίο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή στο Α' Δημοτικό Διαμέρισμα και π.χ. θα επιτρέπει τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων στη Λεωφόρο Νίκης το πρωί - όταν δεν έχει πολύ κίνηση- αντί της Τσιμισκή που μπλοκάρει και στην οποία Τσιμισκή θα μεταφέρεται η φορτοεκφόρτωση το μεσημέρι, ώρα αιχμής της Λεωφόρου Νίκης.
Πάντως και σε ό,τι αφορά τα πασαλάκια... Η αντιδημαρχία προτού λάβει οποιαδήποτε απόφαση θα συγκεντρώσει και θα μελετήσει τα στοιχεία και της αστυνόμευσης - δηλαδή τι γίνεται με την παράνομη στάθμευση, αν μειώνεται ή όχι - καθώς και της τηλεματικής του ΟΑΣΘ σχετικά με το αν και κατά πόσο βελτιώθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων από το μέτρο.
Σε ό,τι δε αφορά τη Λεωφόρο Στρατού, εκεί θα γίνει ασφαλτόστρωση και διαγράμμιση το ερχόμενο σαββατοκύριακο και σε ένα δεκαήμερο θα αντικατασταθούν κάποια από τα πασαλάκια που έχουν καταστραφεί. Η αντιδημαρχία έχει ήδη παραγγείλει 1.000 πασαλάκια προς αντικατάσταση των σπασμένων. Όσο για την τάξη στην πόλη, ο κος Δημητριάδης ανέφερε πως ευελπιστεί σε μια γρήγορη υιοθέτηση της ΚΥΑ προκειμένου να αντικατασταθούν τα πασαλάκια.
"Τα πασαλάκια θα μείνουν στη Λεωφόρο Στρατού και στη Γρηγορίου Λαμπράκη μέχρι να βρεθεί ένα αξιόλογο και ουσιαστικό αντίμετρο" δήλωσε στο makthes.gr ο Σωκράτης Δημητριάδης. Ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας συμμετείχε σήμερα το απόγευμα, όπως θα κάνει και αύριο στις 18:00 στην Ε' Δημοτική Κοινότητα, στη διαβούλευση που έγινε με τους κατοίκους της Δ΄και αφορούσε τα πασαλάκια. Ένα μέτρο το οποίο είναι ουσιαστικά παράνομο αλλά που σε μερικές περιπτώσεις όπως τουλάχιστον αναφέρουν εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ είναι αποτελεσματικό καθώς τους επιτρέπει να κινούνται γρηγορότερα στους συγκεκριμένους δρόμους.
Στη σημερινή διαβούλευση συμμετείχαν όλοι: κάτοικοι, εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, καταστηματάρχες - οι οποίοι συνδύασαν τα πασαλάκια με μείωση του τζίρου τους σε ποσοστό 30%, ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, Κώστας Ιακώβου, η δημοτική αστυνομία την οποία εκπροσώπησε ο Μιχάλης Αλαγιώτης, ο δήμος.
Αυτό πάντως που έκανε εντύπωση στον αντιδήμαρχο ήταν το γεγονός ότι "από όσους μίλησαν κανείς δεν τάχθηκε σθεναρά υπέρ του συγκεκριμένου μέτρου. Ακόμη κι οι οδηγοί του ΟΑΣΘ οι οποίοι μίλησαν προς το τέλος της διαβούλευσης είπαν πως όσο κι αν τους βοηθούν τα πασαλάκια, αναγνωρίζουν παράλληλα τα προβλήματα που προκαλούν - για παράδειγμα αύξηση των ατυχημάτων λόγω της μεγαλύτερης ταχύτητας που αναπτύσσουν τα διερχόμενα αυτοκίνητα σε ποσοστό 70- 80%- και συναινούν με τους άλλους που προκρίνουν την αντικατάστασή τους με κάποιο άλλο μέσο".
Ο κύριος Δημητριάδης ανέφερε πως δεν επρόκειτο να ληφθεί κάποια απόφαση στο συγκεκριμένο θέμα σήμερα. Υπογράμμισε ωστόσο πως σκοπός της αντιδημαρχίας και του δήμου είναι να αφαιρεθούν τα πασαλάκια όταν θα έχουν άλλη συγκεκριμένη λύση που θα τα αντικαταστήσει. Πρόκειται για ένα πρόβλημα το οποίο μπορεί να λυθεί και πιέζουν πως αυτή την κατεύθυνση κυρίως με την τοποθέτηση ειδικών καμερών οι οποίες μπορούν να εντοπίσουν από απόσταση περί των 300 μέτρων τον παραβάτη που σταθμεύει σε λεωφορειολωρίδες ή σε σημεία όπου απαγορεύεται η στάθμευση και άμεσα θα μπορούν να επιβάλουν το πρόστιμο που φτάνει στα 80 ευρώ. Για να εφαρμοστεί αυτού του είδους η αστυνόμευση απαιτείται ωστόσο μια Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία θα αφορά τα υπουργεία Υποδομών και Προστασίας του Πολίτη. Επίσης, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας ανέφερε πως "ένα ακόμη μέτρο που σκοπεύει να εφαρμόσει η καινούρια διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι ο εξορθολογισμός της κίνησης στην αγορά με το οποίο είναι σύμφωνο και το Επιμελητήριο. Αυτό το μέτρο σχετίζεται με τη "ζωνωποίηση" των φορτοεκφορτώσεων κάτι το οποίο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή στο Α' Δημοτικό Διαμέρισμα και π.χ. θα επιτρέπει τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων στη Λεωφόρο Νίκης το πρωί - όταν δεν έχει πολύ κίνηση- αντί της Τσιμισκή που μπλοκάρει και στην οποία Τσιμισκή θα μεταφέρεται η φορτοεκφόρτωση το μεσημέρι, ώρα αιχμής της Λεωφόρου Νίκης.
Πάντως και σε ό,τι αφορά τα πασαλάκια... Η αντιδημαρχία προτού λάβει οποιαδήποτε απόφαση θα συγκεντρώσει και θα μελετήσει τα στοιχεία και της αστυνόμευσης - δηλαδή τι γίνεται με την παράνομη στάθμευση, αν μειώνεται ή όχι - καθώς και της τηλεματικής του ΟΑΣΘ σχετικά με το αν και κατά πόσο βελτιώθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων από το μέτρο.
Σε ό,τι δε αφορά τη Λεωφόρο Στρατού, εκεί θα γίνει ασφαλτόστρωση και διαγράμμιση το ερχόμενο σαββατοκύριακο και σε ένα δεκαήμερο θα αντικατασταθούν κάποια από τα πασαλάκια που έχουν καταστραφεί. Η αντιδημαρχία έχει ήδη παραγγείλει 1.000 πασαλάκια προς αντικατάσταση των σπασμένων. Όσο για την τάξη στην πόλη, ο κος Δημητριάδης ανέφερε πως ευελπιστεί σε μια γρήγορη υιοθέτηση της ΚΥΑ προκειμένου να αντικατασταθούν τα πασαλάκια.
ΣΧΟΛΙΑ