ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Sadahzinia στη «ΜτΚ»: Το χιπ χοπ το έχουν τραβήξει πολλοί από τα μαλλιά

Η πρώτη ράπερ στην Ελλάδα μιλά στη «ΜτΚ» για τα τριάντα χρόνια της στον χώρο και τα νέα της σχέδια

 30/04/2024 07:00

Sadahzinia στη «ΜτΚ»: Το χιπ χοπ το έχουν τραβήξει πολλοί από τα μαλλιά

Κυριακή Τσολάκη

Είναι η πρώτη γυναίκα ράπερ στην Ελλάδα. Ως πρωτοπόρο στο είδος της τη γνωρίσαμε μέσα από το γνωστό συγκρότημα Active Member. Πρόκειται για τη Sadahzinia (κατά κόσμον Γιολάντα Τσιαμπόκαλου). 

Το πρώτο πράγμα που τη ρωτάω είναι πώς οδηγήθηκε σε αυτό το είδος της μουσικής τότε. «Καλά εκείνα τα χρόνια μη φανταστείς ότι ήταν καμιά βαθιά εσωτερική ανάγκη. Παιδιά ήμασταν και παίζαμε. Ο αδερφός μου με πήγε να συναντήσω την παρέα του για να δοκιμάσω κάτι στο στούντιο, επειδή είχα σχέση με τη μουσική... Απλώς σύντομα κατάλαβα πόσο σπουδαία είναι η τέχνη του λόγου και πόσο άμεση τέχνη ήταν το hip hop και κρατήθηκα πάνω του. Παρόλο που ειδικά στις αρχές συνέβαιναν κι άλλα παράλληλα πράγματα στη ζωή μου, η σχολή μου, η οικογένειά μου και οι αντιρρήσεις της, διάβασμα, εξετάσεις… το χιπ χοπ και η παρέα κυριότερα με κέρδισαν», μου απαντά.

Το νέο άλμπουμ

Από τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει τριάντα χρόνια, που αφήνουν σε εκείνη μία περίεργη επίγευση. «Υπάρχει πίκρα και δε νομίζω να βρεις εύκολα καλλιτέχνη στην Ελλάδα να σου πει το αντίθετο, πόσο μάλλον γυναίκα και πόσο μάλλον ράπερ. 

Είναι δύσκολο να ασχολείσαι με τις τέχνες στην Ελλάδα και πόσο μάλλον με κάτι τόσο ειδικό όπως το conscious hip hop... ενώ παράλληλα συμβαίνουν κι άλλα πράγματα στη ζωή σου που δε μπορεί κανείς να νιώσει ή να καταλάβει. 

Όπως επίσης, δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό το πόσα αποθέματα ενέργειας και δύναμης πρέπει να αντλεί κανείς για να παράγει αυτό που οι άλλοι βλέπουν, ακούν και έπειτα σχολιάζουν ενώ ταυτόχρονα έχεις τόσα πράγματα να τακτοποιήσεις, παιδιά, υποθέσεις κ.λπ… Παρ’ όλα αυτά, είμαι ένας άνθρωπος που λαχταρώ τη ζωή και την επικοινωνία και ήδη έχω χαράξει αζιμούθιο…», επισημαίνει στη «ΜτΚ» η Sadahzinia.

Με αυτή τη φιλοσοφία χαράζει τα δικά της σχέδια για το μέλλον. «Σε λίγες μέρες ολοκληρώνεται η ‘Ανακαίνιση στον 8ο’. Πρόκειται για την 8η δισκογραφική δουλειά μου, στην οποία έχω ζητήσει από φίλους παραγωγούς και Djs να κάνουν νέες παραγωγές και να ντύσουν μουσικά παλιότερους στίχους μου. Έχω προγραμματίσει κάποιες λίγες εμφανίσεις μέσα στο καλοκαίρι, ενώ θα συνεχίσω το Dj set αφιέρωμα στις γυναίκες του hip hop από όλο τον κόσμο σε διάφορους χώρους. 

Επίσης, ήδη ετοιμάζω συνεργασίες με έναν εξαιρετικό mc, τον Ταφ Λάθος και κάποιους ακόμα της νεότερης γενιάς του hip hop που εκτιμώ ιδιαίτερα για το ήθος τους. Και φυσικά συνεργασία με την Dogmother και την Mi55t, από τις πιο παλιές εκπροσώπους της μουσικής αυτής. Όσον αφορά τα αμιγώς προσωπικά μου, είμαι πολύ χαρούμενη γιατί έχω ξεκινήσει να φτιάχνω νέα κομμάτια, νέους στίχους για το επόμενο άλμπουμ μου κι έχω την τιμή γι’ αυτό να συνεργάζομαι με τον εξαιρετικό μουσικό και τραγουδοποιό Νίκο Ξύδη, μάγο του ήχου. Πρώτο δείγμα αυτής της δουλειάς το κομμάτι ‘Του Νεκρού αδερφού μου’, ένα τραγούδι αφιερωμένο στη μνήμη του αδικοχαμένου αδερφού μου, Οδυσσέα των Razastarr, και στα θύματα των Τεμπών. Σε όλα αυτά με πλαισιώνουν πολύ αγαπημένοι συνεργάτες που έχουν δράσει καθοριστικά σε όσα έχουν συμβεί. Αυτοί είναι ο Πάνος Πενταρίτσας και οι Βόμβοι του, η Innersense Productions, και πολλοί σημαντικοί καλλιτέχνες του χώρου που γνωρίζω από παλιά και ήρθε η ώρα να κάνουμε πράγματα! Έχω φτιάξει από την αρχή ένα κανάλι στο YouTube και εκεί οργανώνω σιγά-σιγά όσα έχουν συμβεί μουσικά 30 χρόνια, αλλά και όλα τα καινούρια (sadahzinia_official channel)».

Το live στη Θεσσαλονίκη και ο σημερινός δύσκολος κόσμος

Παρουσίασε ένα live στη Θεσσαλονίκη για τα τριάντα χρόνια της στην ελληνική μουσική σκηνή με τίτλο «Ανθο-λόγια». Είχε προηγηθεί ήδη η Αθήνα. «Αυτά τα live είναι σημαντικά για μένα γιατί τα ορίζω ως γιορτή αυτής της μουσικής και της θέσης της γυναίκας μέσα σε αυτήν. Είναι ένα μουσικό είδος το χιπ χοπ που έχει περάσει και περνάει από χίλια κύματα και το έχουν πολλοί τραβήξει από τα μαλλιά, και το χουν στολίσει ως προϊόν lifestyle, όμως για μένα, ειδικά με αυτά τα live που θα περιέχουν όλα τα στοιχεία του (στίχο, dj, graffiti, χορό, mc) είναι μία ευκαιρία να βρεθούμε και να γιορτάσουμε την ουσία του. Στηρίζω τον λόγο μου με τη ζωή μου, και η μουσική είναι ζωή και η ζωή παιχνίδι. Ακολουθάς κανόνες, σέβεσαι, επικοινωνείς. Αυτά τα live είναι ένα ανοιχτό κάλεσμα σε όσους αγαπούν το χιπ χοπ και τη δημιουργία εν γένει», τονίζει.

Για εκείνη στον σημερινό δύσκολο κόσμο η τέχνη και ειδικότερα η μουσική μπορεί να έχουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο. «Είναι ένα μοίρασμα, μία συνεννόηση, μία επικοινωνία ανθρώπων που μπορεί να έχουν τελείως διαφορετικές καθημερινότητες, προβλήματα, θέματα… Στην καραντίνα έπαιξε σπουδαίο ρόλο, έγινε η γλώσσα μας η μουσική και βάστηξε ζεστές τις καρδιές μας. Μακάρι να βρίσκουν οι καλλιτέχνες κι όλος ο κόσμος τους τρόπους κάθε φορά να μην φεύγουν από τα μονοπάτια της τρυφερότητας, της αλήθειας και της κατανόησης. Οι καλλιτέχνες να δουλεύουμε και να σκάβουμε βαθιά μέσα μας ή να ενημερωνόμαστε για όσα γίνονται και να γεμίζουμε τις αισθήσεις μας με υλικό ως οφείλουμε… στην εποχή του Αϊ δεν είναι καθόλου εύκολο αυτό. Θέλει αντίσταση. Να παραμείνουμε πρόσωπα και να συνεχίζουμε να αγαπάμε το κοινό μας», καταλήγει.

 
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 28.04.2024

Είναι η πρώτη γυναίκα ράπερ στην Ελλάδα. Ως πρωτοπόρο στο είδος της τη γνωρίσαμε μέσα από το γνωστό συγκρότημα Active Member. Πρόκειται για τη Sadahzinia (κατά κόσμον Γιολάντα Τσιαμπόκαλου). 

Το πρώτο πράγμα που τη ρωτάω είναι πώς οδηγήθηκε σε αυτό το είδος της μουσικής τότε. «Καλά εκείνα τα χρόνια μη φανταστείς ότι ήταν καμιά βαθιά εσωτερική ανάγκη. Παιδιά ήμασταν και παίζαμε. Ο αδερφός μου με πήγε να συναντήσω την παρέα του για να δοκιμάσω κάτι στο στούντιο, επειδή είχα σχέση με τη μουσική... Απλώς σύντομα κατάλαβα πόσο σπουδαία είναι η τέχνη του λόγου και πόσο άμεση τέχνη ήταν το hip hop και κρατήθηκα πάνω του. Παρόλο που ειδικά στις αρχές συνέβαιναν κι άλλα παράλληλα πράγματα στη ζωή μου, η σχολή μου, η οικογένειά μου και οι αντιρρήσεις της, διάβασμα, εξετάσεις… το χιπ χοπ και η παρέα κυριότερα με κέρδισαν», μου απαντά.

Το νέο άλμπουμ

Από τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει τριάντα χρόνια, που αφήνουν σε εκείνη μία περίεργη επίγευση. «Υπάρχει πίκρα και δε νομίζω να βρεις εύκολα καλλιτέχνη στην Ελλάδα να σου πει το αντίθετο, πόσο μάλλον γυναίκα και πόσο μάλλον ράπερ. 

Είναι δύσκολο να ασχολείσαι με τις τέχνες στην Ελλάδα και πόσο μάλλον με κάτι τόσο ειδικό όπως το conscious hip hop... ενώ παράλληλα συμβαίνουν κι άλλα πράγματα στη ζωή σου που δε μπορεί κανείς να νιώσει ή να καταλάβει. 

Όπως επίσης, δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό το πόσα αποθέματα ενέργειας και δύναμης πρέπει να αντλεί κανείς για να παράγει αυτό που οι άλλοι βλέπουν, ακούν και έπειτα σχολιάζουν ενώ ταυτόχρονα έχεις τόσα πράγματα να τακτοποιήσεις, παιδιά, υποθέσεις κ.λπ… Παρ’ όλα αυτά, είμαι ένας άνθρωπος που λαχταρώ τη ζωή και την επικοινωνία και ήδη έχω χαράξει αζιμούθιο…», επισημαίνει στη «ΜτΚ» η Sadahzinia.

Με αυτή τη φιλοσοφία χαράζει τα δικά της σχέδια για το μέλλον. «Σε λίγες μέρες ολοκληρώνεται η ‘Ανακαίνιση στον 8ο’. Πρόκειται για την 8η δισκογραφική δουλειά μου, στην οποία έχω ζητήσει από φίλους παραγωγούς και Djs να κάνουν νέες παραγωγές και να ντύσουν μουσικά παλιότερους στίχους μου. Έχω προγραμματίσει κάποιες λίγες εμφανίσεις μέσα στο καλοκαίρι, ενώ θα συνεχίσω το Dj set αφιέρωμα στις γυναίκες του hip hop από όλο τον κόσμο σε διάφορους χώρους. 

Επίσης, ήδη ετοιμάζω συνεργασίες με έναν εξαιρετικό mc, τον Ταφ Λάθος και κάποιους ακόμα της νεότερης γενιάς του hip hop που εκτιμώ ιδιαίτερα για το ήθος τους. Και φυσικά συνεργασία με την Dogmother και την Mi55t, από τις πιο παλιές εκπροσώπους της μουσικής αυτής. Όσον αφορά τα αμιγώς προσωπικά μου, είμαι πολύ χαρούμενη γιατί έχω ξεκινήσει να φτιάχνω νέα κομμάτια, νέους στίχους για το επόμενο άλμπουμ μου κι έχω την τιμή γι’ αυτό να συνεργάζομαι με τον εξαιρετικό μουσικό και τραγουδοποιό Νίκο Ξύδη, μάγο του ήχου. Πρώτο δείγμα αυτής της δουλειάς το κομμάτι ‘Του Νεκρού αδερφού μου’, ένα τραγούδι αφιερωμένο στη μνήμη του αδικοχαμένου αδερφού μου, Οδυσσέα των Razastarr, και στα θύματα των Τεμπών. Σε όλα αυτά με πλαισιώνουν πολύ αγαπημένοι συνεργάτες που έχουν δράσει καθοριστικά σε όσα έχουν συμβεί. Αυτοί είναι ο Πάνος Πενταρίτσας και οι Βόμβοι του, η Innersense Productions, και πολλοί σημαντικοί καλλιτέχνες του χώρου που γνωρίζω από παλιά και ήρθε η ώρα να κάνουμε πράγματα! Έχω φτιάξει από την αρχή ένα κανάλι στο YouTube και εκεί οργανώνω σιγά-σιγά όσα έχουν συμβεί μουσικά 30 χρόνια, αλλά και όλα τα καινούρια (sadahzinia_official channel)».

Το live στη Θεσσαλονίκη και ο σημερινός δύσκολος κόσμος

Παρουσίασε ένα live στη Θεσσαλονίκη για τα τριάντα χρόνια της στην ελληνική μουσική σκηνή με τίτλο «Ανθο-λόγια». Είχε προηγηθεί ήδη η Αθήνα. «Αυτά τα live είναι σημαντικά για μένα γιατί τα ορίζω ως γιορτή αυτής της μουσικής και της θέσης της γυναίκας μέσα σε αυτήν. Είναι ένα μουσικό είδος το χιπ χοπ που έχει περάσει και περνάει από χίλια κύματα και το έχουν πολλοί τραβήξει από τα μαλλιά, και το χουν στολίσει ως προϊόν lifestyle, όμως για μένα, ειδικά με αυτά τα live που θα περιέχουν όλα τα στοιχεία του (στίχο, dj, graffiti, χορό, mc) είναι μία ευκαιρία να βρεθούμε και να γιορτάσουμε την ουσία του. Στηρίζω τον λόγο μου με τη ζωή μου, και η μουσική είναι ζωή και η ζωή παιχνίδι. Ακολουθάς κανόνες, σέβεσαι, επικοινωνείς. Αυτά τα live είναι ένα ανοιχτό κάλεσμα σε όσους αγαπούν το χιπ χοπ και τη δημιουργία εν γένει», τονίζει.

Για εκείνη στον σημερινό δύσκολο κόσμο η τέχνη και ειδικότερα η μουσική μπορεί να έχουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο. «Είναι ένα μοίρασμα, μία συνεννόηση, μία επικοινωνία ανθρώπων που μπορεί να έχουν τελείως διαφορετικές καθημερινότητες, προβλήματα, θέματα… Στην καραντίνα έπαιξε σπουδαίο ρόλο, έγινε η γλώσσα μας η μουσική και βάστηξε ζεστές τις καρδιές μας. Μακάρι να βρίσκουν οι καλλιτέχνες κι όλος ο κόσμος τους τρόπους κάθε φορά να μην φεύγουν από τα μονοπάτια της τρυφερότητας, της αλήθειας και της κατανόησης. Οι καλλιτέχνες να δουλεύουμε και να σκάβουμε βαθιά μέσα μας ή να ενημερωνόμαστε για όσα γίνονται και να γεμίζουμε τις αισθήσεις μας με υλικό ως οφείλουμε… στην εποχή του Αϊ δεν είναι καθόλου εύκολο αυτό. Θέλει αντίσταση. Να παραμείνουμε πρόσωπα και να συνεχίζουμε να αγαπάμε το κοινό μας», καταλήγει.

 
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 28.04.2024

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία