«Σαφάρι» ελέγχων ενόψει Black Friday - Έρχονται τσουχτερά πρόστιμα για δήθεν εκπτώσεις
05/11/2023 18:14
05/11/2023 18:14
Στα πρόστιμα και την αισχροκέρδεια των πολυεθνικών που ανακοινώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, αποκαλύπτοντας ότι οι εταιρείες Procter and Gamble και Unilever που τους επιβλήθηκε πρόστιμο για αισχροκέρδεια μετά από έλεγχο που έγινε σε όλους τους κωδικούς αφορούσε για 60 διαφορετικούς κωδικούς.
Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Talkradio 98,9 για τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις δύο πολυεθνικές εταιρείες σχετικά με τα κόλπα που χρησιμοποιούν οι πολυεθνικές εταιρείες για να πωλούν ακριβότερα σε συγκεκριμένες χώρες τα προϊόντα τους και κατά πόσο μπορεί να ελεγχθεί αυτή η τακτική - όπως οι ενδοομιλικές συναλλαγές - είναι ζήτημα ευρωπαϊκό και αρμοδιότητας της επιτροπής ανταγωνισμού και μάλιστα όχι μόνο της ελληνικής επιτροπής αλλά της ευρωπαϊκής. «Το υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να παρέμβει μόνο σε σχέση με τον νόμο περι περιθωρίου κέρδους» σημείωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
Σε σχέση με το πρόστιμο εξέφρασε την άποψη ότι δεν είναι τόσο το χρηματικό πρόστιμο όσο η δημοσιοποίηση των ονομάτων των εταιρειών που λειτουργεί αποτρεπτικά ενώ σε ερώτηση σχετικά με το ζήτημα ότι οι εταιρείες αυτές έχουν πολλές διαφορετικές ονομασίες στα προϊόντα τους έκανε γνωστό ότι εξετάζεται να ανακοινώνονται και οι συγκεκριμένες ονομασίες των προϊόντων.
Επιπλέον σε ερώτηση αν θα συνεχίσουν οι πολυεθνικές εταιρείες να πωλούν προϊόντα πάνω από το προκαθορισμένο περιθώριο κέρδος που ορίζει ο νόμος άφησε «παράθυρο» για αλλαγή του νόμου για το μέγιστο πρόστιμο του 1 εκατομμύριου ευρώ ώστε να προσαρμοστεί ο νόμος για να αντιμετωπίσει τέτοιες πρακτικές. «Τα μέτρα κρίνονται στο πεδίο αν κριθούν αναποτελεσματικά θα προσαρμοστούν ανάλογα και θα αυστηροποιηθούν» είπε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κύριο Αναγνωστόπουλο διενεργούνται έλεγχοι αυτή την στιγμή και θα συνεχιστούν ενόψει και της Black Friday για πλασματικές εκπτώσεις και αποκάλυψε ότι θα ανακοινωθούν νέα πρόστιμα για την πρακτική των πλασματικών εκπτώσεων καθώς έχει παρατηρηθεί πολλές εταιρίες να ανεβάζουν τις τιμές για να «δείχνουν» μεγαλύτερες οι εκπτώσεις.
04/09/2023 10:28
Στα πρόστιμα και την αισχροκέρδεια των πολυεθνικών που ανακοινώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, αποκαλύπτοντας ότι οι εταιρείες Procter and Gamble και Unilever που τους επιβλήθηκε πρόστιμο για αισχροκέρδεια μετά από έλεγχο που έγινε σε όλους τους κωδικούς αφορούσε για 60 διαφορετικούς κωδικούς.
Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Talkradio 98,9 για τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις δύο πολυεθνικές εταιρείες σχετικά με τα κόλπα που χρησιμοποιούν οι πολυεθνικές εταιρείες για να πωλούν ακριβότερα σε συγκεκριμένες χώρες τα προϊόντα τους και κατά πόσο μπορεί να ελεγχθεί αυτή η τακτική - όπως οι ενδοομιλικές συναλλαγές - είναι ζήτημα ευρωπαϊκό και αρμοδιότητας της επιτροπής ανταγωνισμού και μάλιστα όχι μόνο της ελληνικής επιτροπής αλλά της ευρωπαϊκής. «Το υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να παρέμβει μόνο σε σχέση με τον νόμο περι περιθωρίου κέρδους» σημείωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
Σε σχέση με το πρόστιμο εξέφρασε την άποψη ότι δεν είναι τόσο το χρηματικό πρόστιμο όσο η δημοσιοποίηση των ονομάτων των εταιρειών που λειτουργεί αποτρεπτικά ενώ σε ερώτηση σχετικά με το ζήτημα ότι οι εταιρείες αυτές έχουν πολλές διαφορετικές ονομασίες στα προϊόντα τους έκανε γνωστό ότι εξετάζεται να ανακοινώνονται και οι συγκεκριμένες ονομασίες των προϊόντων.
Επιπλέον σε ερώτηση αν θα συνεχίσουν οι πολυεθνικές εταιρείες να πωλούν προϊόντα πάνω από το προκαθορισμένο περιθώριο κέρδος που ορίζει ο νόμος άφησε «παράθυρο» για αλλαγή του νόμου για το μέγιστο πρόστιμο του 1 εκατομμύριου ευρώ ώστε να προσαρμοστεί ο νόμος για να αντιμετωπίσει τέτοιες πρακτικές. «Τα μέτρα κρίνονται στο πεδίο αν κριθούν αναποτελεσματικά θα προσαρμοστούν ανάλογα και θα αυστηροποιηθούν» είπε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κύριο Αναγνωστόπουλο διενεργούνται έλεγχοι αυτή την στιγμή και θα συνεχιστούν ενόψει και της Black Friday για πλασματικές εκπτώσεις και αποκάλυψε ότι θα ανακοινωθούν νέα πρόστιμα για την πρακτική των πλασματικών εκπτώσεων καθώς έχει παρατηρηθεί πολλές εταιρίες να ανεβάζουν τις τιμές για να «δείχνουν» μεγαλύτερες οι εκπτώσεις.
ΣΧΟΛΙΑ