ΔΙΕΘΝΗ

Σάλος με την νέα καμπάνια της Ιταλίας: Η Αφροδίτη του Μποτιτσέλι ως... influencer, βγάζει selfies και φοράει μίνι (βίντεο, φωτ.)

Η καμπάνια των 9 εκατομμυρίων ευρώ έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις τόσο κριτικών όσο και τους κόσμου οι οποίοι κάνουν λόγο για ασέβεια, ενώ δεν είναι και λίγοι αυτοί που... το διασκεδάζουν δημιουργώντας πληθώρα memes

 05/05/2023 06:46

Σάλος με την νέα καμπάνια της Ιταλίας: Η Αφροδίτη του Μποτιτσέλι ως... influencer, βγάζει selfies και φοράει μίνι (βίντεο, φωτ.)

Ελένη Θεοδωρίδου

Σάλο έχει προκαλέσει, σε φιλότεχνους και μη, η νέα τουριστική καμπάνια της Ιταλίας, με πρωταγωνίστρια την Αφροδίτη, από τον πίνακα της Γέννησής της του Μποτιτσέλι.

Με τίτλο «Open to Meraviglia» («Ανοιχτοί» στο θαύμα), η καμπάνια σχεδιάστηκε από το υπουργείο Τουρισμού της Ιταλίας μαζί με το συμβούλιο τουρισμού της χώρας, Enit, και παρουσιάζει την Αφροδίτη ως μια... infulencer που φορά μια μίνι φούστα και βγάζει selfie μπροστά εμβληματικά μνημεία, όπως το Κολοσσαίο της Ρώμης και ο Καθεδρικός Ναός της Φλωρεντίας.

d6692a012e8c580e2d330239d67ec19b747f954e-2560x1287.webp


Η καμπάνια των 9 εκατομμυρίων ευρώ έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις τόσο κριτικών όσο και τους κόσμου οι οποίοι κάνουν λόγο για ασέβεια, ενώ δεν είναι και λίγοι αυτοί που... το διασκεδάζουν δημιουργώντας πληθώρα meme.

Σε άρθρο για την εφημερίδα Il Fatto Quotidiano, ο ιστορικός τέχνης Tomaso Montanari χαρακτήρισε την καμπάνια, η οποία σχεδιάστηκε από τον όμιλο επικοινωνίας Armando Testa, ως «γκροτέσκ» και «επαίσχυντη». Ο κριτικός τέχνης Vittorio Sgarbi, υφυπουργός στο υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας, ρώτησε σε σχόλια που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα La Repubblica : "Open to Meraviglia; Τι είναι αυτό; Τι γλώσσα είναι αυτή;".

@nssmagazine “Italia: open to Meraviglia” titola la nuova campagna promossa dal ministero del Turismo insieme a Enit, per promuovere l’Italia nel mondo. Protagonista una Venere di Botticelli yassificata, raffigurata “coi capelli sempre al vento”, in minigonna, in bicicletta, in barca, mentre mangia la pizza. Un’operazione costata nove milioni di euro voluta dalla ministra Santanchè che, memore dell’attenzione social suscitata Chiara Ferragni in visita agli Uffizi, ha deciso di trasformare un quadro del Quattrocento in influencer. La campagna ideata dal ministero del Turismo strizza l’occhio ad un tipo di promozione smart fallendo miseramente. 👀 Voi cosa ne pensate? #Venere #italia #turismo ♬ original sound - nss magazine


Παρουσιάζοντας την εκστρατεία, η υπουργός Τουρισμού Daniela Santanchè είπε: "Είμαστε το πιο όμορφο έθνος στον κόσμο, αλλά δεν είμαστε οι καλύτεροι στην προβολή του εαυτού μας. Πρέπει να ανακτήσουμε την περηφάνια μας που είμαστε Ιταλοί, για την ταυτότητά μας".

Ωστόσο, η ιστοσελίδα Mi Riconosci περιέγραψε την εκστρατεία ως «ταπεινωτική», προσθέτοντας ότι ήταν «ασαφές» εάν η γκαλερί Ουφίτσι, στην κατοχή της οποίας βρίσκεται το έργο, είχε συναινέσει στη χρήση της εικόνας της Αφροδίτης για την εκστρατεία.

Σημειώνεται Κώδικας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας απαιτεί από οποιονδήποτε χρησιμοποιεί εικόνες δημόσιας κληρονομιάς για εμπορικούς σκοπούς να λάβει προηγούμενη άδεια και να πληρώσει ένα τέλος, αν και επιτρέπει τη δωρεάν χρήση εικόνων για μη κερδοσκοπικές δραστηριότητες, μελέτη και έρευνα και την προώθηση πολιτιστικών Κληρονομία.

Εκπρόσωπος του Mi Riconosci λέει στην The Art Newspaper ότι η φύση της καμπάνιας ήταν "διφορούμενη" και "οριακή".

«Υπάρχει πάντα μια λεπτή γραμμή μεταξύ της εμπορικής και της διαφημιστικής δραστηριότητας και πιστεύουμε ότι σε αυτή την περίπτωση αυτή η γραμμή έχει ξεπεραστεί», λέει ο εκπρόσωπος.

«Πάρτι» στο διαδίκτυο

Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποδοκιμάζουν την καμπάνια καθώς, εκτός των άλλων, αποκαλύφθηκε ότι το βίντεο δείχνει μια φαινομενικά τυπική ιταλική σκηνή ανθρώπων που πίνουν κρασί σε ένα ηλιόλουστο αίθριο, μια σκηνή που γυρίστηκε στη Σλοβενία ​​και περιείχε σλοβενικό κρασί.

Παράλληλα ένα μεγάλο «πάρτι» στήθηκε στο twitter καθώς δεν είναι και λίγοι αυτοί που... εμπνεύστηκαν από την καμπάνια και την «επέκτειναν» είτε με διαφορετικούς πρωταγωνιστές, είτε με την Αφροδίτη σε περισσότερες... στιγμές.


Σάλο έχει προκαλέσει, σε φιλότεχνους και μη, η νέα τουριστική καμπάνια της Ιταλίας, με πρωταγωνίστρια την Αφροδίτη, από τον πίνακα της Γέννησής της του Μποτιτσέλι.

Με τίτλο «Open to Meraviglia» («Ανοιχτοί» στο θαύμα), η καμπάνια σχεδιάστηκε από το υπουργείο Τουρισμού της Ιταλίας μαζί με το συμβούλιο τουρισμού της χώρας, Enit, και παρουσιάζει την Αφροδίτη ως μια... infulencer που φορά μια μίνι φούστα και βγάζει selfie μπροστά εμβληματικά μνημεία, όπως το Κολοσσαίο της Ρώμης και ο Καθεδρικός Ναός της Φλωρεντίας.

d6692a012e8c580e2d330239d67ec19b747f954e-2560x1287.webp


Η καμπάνια των 9 εκατομμυρίων ευρώ έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις τόσο κριτικών όσο και τους κόσμου οι οποίοι κάνουν λόγο για ασέβεια, ενώ δεν είναι και λίγοι αυτοί που... το διασκεδάζουν δημιουργώντας πληθώρα meme.

Σε άρθρο για την εφημερίδα Il Fatto Quotidiano, ο ιστορικός τέχνης Tomaso Montanari χαρακτήρισε την καμπάνια, η οποία σχεδιάστηκε από τον όμιλο επικοινωνίας Armando Testa, ως «γκροτέσκ» και «επαίσχυντη». Ο κριτικός τέχνης Vittorio Sgarbi, υφυπουργός στο υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας, ρώτησε σε σχόλια που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα La Repubblica : "Open to Meraviglia; Τι είναι αυτό; Τι γλώσσα είναι αυτή;".

@nssmagazine “Italia: open to Meraviglia” titola la nuova campagna promossa dal ministero del Turismo insieme a Enit, per promuovere l’Italia nel mondo. Protagonista una Venere di Botticelli yassificata, raffigurata “coi capelli sempre al vento”, in minigonna, in bicicletta, in barca, mentre mangia la pizza. Un’operazione costata nove milioni di euro voluta dalla ministra Santanchè che, memore dell’attenzione social suscitata Chiara Ferragni in visita agli Uffizi, ha deciso di trasformare un quadro del Quattrocento in influencer. La campagna ideata dal ministero del Turismo strizza l’occhio ad un tipo di promozione smart fallendo miseramente. 👀 Voi cosa ne pensate? #Venere #italia #turismo ♬ original sound - nss magazine


Παρουσιάζοντας την εκστρατεία, η υπουργός Τουρισμού Daniela Santanchè είπε: "Είμαστε το πιο όμορφο έθνος στον κόσμο, αλλά δεν είμαστε οι καλύτεροι στην προβολή του εαυτού μας. Πρέπει να ανακτήσουμε την περηφάνια μας που είμαστε Ιταλοί, για την ταυτότητά μας".

Ωστόσο, η ιστοσελίδα Mi Riconosci περιέγραψε την εκστρατεία ως «ταπεινωτική», προσθέτοντας ότι ήταν «ασαφές» εάν η γκαλερί Ουφίτσι, στην κατοχή της οποίας βρίσκεται το έργο, είχε συναινέσει στη χρήση της εικόνας της Αφροδίτης για την εκστρατεία.

Σημειώνεται Κώδικας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας απαιτεί από οποιονδήποτε χρησιμοποιεί εικόνες δημόσιας κληρονομιάς για εμπορικούς σκοπούς να λάβει προηγούμενη άδεια και να πληρώσει ένα τέλος, αν και επιτρέπει τη δωρεάν χρήση εικόνων για μη κερδοσκοπικές δραστηριότητες, μελέτη και έρευνα και την προώθηση πολιτιστικών Κληρονομία.

Εκπρόσωπος του Mi Riconosci λέει στην The Art Newspaper ότι η φύση της καμπάνιας ήταν "διφορούμενη" και "οριακή".

«Υπάρχει πάντα μια λεπτή γραμμή μεταξύ της εμπορικής και της διαφημιστικής δραστηριότητας και πιστεύουμε ότι σε αυτή την περίπτωση αυτή η γραμμή έχει ξεπεραστεί», λέει ο εκπρόσωπος.

«Πάρτι» στο διαδίκτυο

Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποδοκιμάζουν την καμπάνια καθώς, εκτός των άλλων, αποκαλύφθηκε ότι το βίντεο δείχνει μια φαινομενικά τυπική ιταλική σκηνή ανθρώπων που πίνουν κρασί σε ένα ηλιόλουστο αίθριο, μια σκηνή που γυρίστηκε στη Σλοβενία ​​και περιείχε σλοβενικό κρασί.

Παράλληλα ένα μεγάλο «πάρτι» στήθηκε στο twitter καθώς δεν είναι και λίγοι αυτοί που... εμπνεύστηκαν από την καμπάνια και την «επέκτειναν» είτε με διαφορετικούς πρωταγωνιστές, είτε με την Αφροδίτη σε περισσότερες... στιγμές.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία