Σάλος με το εξώδικο του νέου ενοικιαστή του υπόγειου πάρκινγκ του δημαρχείου Θεσσαλονίκης στο Δημοτικό Συμβούλιο (φωτ.)
21/09/2021 01:40
21/09/2021 01:40
Υπερψηφίστηκε σήμερα τα ξημερώματα, Τρίτη, από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης με 23 ΥΠΕΡ, εννέα ΛΕΥΚΑ, τέσσερα ΚΑΤΑ και μία αποχή, η διοικητική αποβολή της εταιρείας «ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.», η οποία διαχειρίζεται τον υπόγειο χώρο στάθμευσης του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, παρότι η σύμβαση με τον δήμο έχει λήξει από τον Αύγουστο του 2020.
Ωστόσο, τη συζήτηση στιγμάτισε το εξώδικο που έλαβαν οι δημοτικοί σύμβουλοι από την εταιρεία που ανακηρύχθηκε νέος ανάδοχος για τον υπόγειο χώρο στάθμευσης και προκάλεσε την οργή πολλών δημοτικών συμβούλων, καθώς εντός του η εταιρεία απειλεί τον δήμο ακόμη και με προσφυγή στα δικαστήρια για διαφυγόντα κέρδη, καθώς δεν έχει αναλάβει τη διαχείριση του χώρου, παρότι έχει κερδίσει τον διαγωνισμό εδώ και δύο μήνες.
Ειδικότερα, η νέα εταιρεία υπό τον τίτλο «Υπηρεσίες Πάρκινγκ και ΣΙΑ Ετερόρρυθμη Εταιρεία» σημειώνει με κεφαλαία γράμματα πως «ΚΑΤΑ ΠΡΟΦΑΝΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗ των συμβατικών υποχρεώσεων του Δήμου Σας, το μίσθιο δεν μας παραδόθηκε. (...) ΤΟΙΟΥΤΟΤΡΟΠΩΣ ο Δήμος Σας έθεσε εαυτόν σε ΥΠΑΙΤΙΑ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ με προφανείς έναντι της εταιρίας μας έννομες συνέπειες. (...) Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΑΣ ΔΕ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ των δικαιωμάτων της να αναζητήσει την αποκατάστασή της από τον Δήμο Σας».
Ακόμη ένα σημείο που εξόργισε τους αιρετούς, είναι εκείνο στο οποίο η νέα εταιρεία υποδεικνύει τη «σωστή» ψήφο, καθώς «οιαδήποτε ψήφος αρνητική στη διοικητική διαδικασία αποβολής της ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε., είναι ΚΑΤΑΦΑΝΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ».
Εντύπωση προκαλεί, δε, η βεβαιότητα του νέου αναδόχου ότι θα λάβει αποζημίωση από τους δημότες, μέσω του δήμου, καθώς αναφέρεται στο εξώδικο: «ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΤΕ τη διαδικασία εγκατάστασής μας προς περιορισμό της ζημίας μας και αντίστοιχα προς περιορισμό των αποζημιώσεων που θα κληθεί να καταβάλει στην εταιρία μας ο Δήμος Σας».
Νωρίτερα, στη συζήτηση μίλησε η νομική εκπρόσωπος της «ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗΣ Α.Ε.», υποστηρίζοντας ότι την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου αλλά και σήμερα, η εταιρεία κάλεσε τον δήμο να παραδώσει τον χώρο, αλλά ουδείς εμφανίστηκε.
Έκανε λόγο για κρυφτό του δήμου και επιθετική στάση, αντί μίας ομαλής παράδοσης. Τώρα θα προκύψουν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του υπόγειου χώρου στάθμευσης, προέβλεψε μάλιστα η νομική εκπρόσωπος της εταιρείας.
Όπως είπε η ίδια «δεν αντιλαμβάνομαι πώς ακριβώς στοιχειοθετείται η άρνηση της εταιρείας να παραδώσει τον σταθμό». Ο Σταύρος Καλαϊτζίδης, δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» σημείωσε ότι «το πολύπαθο θέμα επανέρχεται με πάρα πολλά ερωτηματικά. Ακούσαμε τη συνήγορο της Δομοτεχνικής, η οποία λέει ότι είναι διατεθειμένη να παραδώσει ομαλά το πάρκινγκ. Εμείς σήμερα συζητάμε για διοικητική αποβολή» και διερωτήθηκε γιατί δεν δέχεται η διοίκηση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, εθίγησαν τα συμφέροντα του δήμου καθώς η νέα σύμβαση γίνεται με 50.000 ευρώ λιγότερα εν συγκρίσει με την προηγούμενη.
Η Έλλη Χρυσίδου, δημοτική σύμβουλος της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί», τόνισε πως «είναι μεγάλο ζήτημα η ιστορία με τον διαγωνισμό, με την εταιρεία που νοίκιαζε τον χώρο. Η προσφορά η οποία έγινε με λιγότερες 50.000 από το ενοίκιο το οποίο προβλεπόταν» και συμπλήρωσε πως κανένας δεν θα ήθελε ο δήμος να μην μπορεί να κάνει έστω και διοικητική αποβολή σε έναν ο οποίος καταχράται την περιουσία του». Ωστόσο, «εδώ προκύπτουν θέματα και ερωτηματικά», συνέχισε και έβαλε κατά του εξώδικου του νέου αναδόχου, λέγοντας ότι πιέζει τους δημοτικούς συμβούλους να υπερψηφίσουν τη διοικητική αποβολή.
Ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», ανέφερε ότι παραμένουν «πολλά τα ερωτηματικά και παραμένουν σχετικά με το ύψος του μισθώματος. Και οι δύο πλευρές είναι απαράδεκτες. Και η μία η οποία είχε ζητήσει μια πολυετή παράταση και η νέα εταιρεία η οποία με αυτή την επιστολή έχει θίξει τον καθένα μας προσωπικά και το Δημοτικό Συμβούλιο ως όργανο». Έτσι, ζήτησε από τον πρόεδρο του Δ.Σ. να λάβει θέση. «Τι κάνει αυτή η εταιρεία που δεν μπορούν να το κάνουν δύο υπάλληλοι του δήμου; Τίποτα απολύτως. Τζάμπα λεφτά», πρόσθεσε ο κ. Ζαριανόπουλος, καταγγέλλοντας ότι το δίνουν σε ιδιώτες για να βγάλουν τζάμπα λεφτά.
Ο Σπύρος Βούγιας της «ΠΟΛΗχρωμης Θεσσαλονίκης», διερωτήθηκε εάν «δεν μπορεί ο δήμος να ολοκληρώσει διοικητικά τη διαδικασία» και την εισάγει στο Δ.Σ. Ακολούθως, στηλίτευσε το περιεχόμενο του εξώδικου του νέου αναδόχου.
«Θα προτιμούσα ένα ήρεμο διαζύγιο. Το χαμηλότερο ενοίκιο έχει δημιουργήσει ερωτηματικά και δεν αρέσει για το καλό του δήμου και τον εσόδων που θα έχει», δήλωσε η Γλυκερία Καλφακάκου από τη «Θεσσαλονίκη Μαζί». Χαρακτήρισε, δε, απαράδεκτη τη στάση της νέας εταιρείας.
«Αναρωτιέμαι αν είμαστε πολιτικό όργανο, ή δικαστήριο», είπε από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «Πόλη Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής», Κωνσταντίνος Ξενόπουλος. Όπως και οι προηγούμενοι, έτσι και ο κ. Ξενόπουλος έκανε λόγο για απαράδεκτη στάση της νέας εταιρείας που απαξιώνει το Δημοτικό Συμβούλιο. Πιο απαράδεκτη όμως είναι η επιλογή του δήμου να εκχωρεί δημοτική περιουσία και μάλιστα «δεν μιλάμε για κάποια υποδομή που χρειάζεται πολύ προσωπικό», ή ειδικές γνώσεις για να λειτουργήσει, ξεκαθάρισε ο ίδιος.
Ο Γιώργος Ρακκάς, επικεφαλής της «Μένουμε Θεσσαλονίκη», δήλωσε: «δεν μπορώ να διανοηθώ ότι γίναμε αποδέκτες εξώδικων, το οποίο δεν είναι καν συμβουλευτική παραίνεση. Είναι απαράδεκτο. Είναι ωμή παρέμβαση σε μία δημοκρατική διαδικασία και αυτή η εταιρεία θέλει να συνεργαστεί με τον δήμο Θεσσαλονίκης».
Για αντιπαράθεση συμφερόντων έκανε λόγο ο Μιχάλης Τρεμόπουλος από την «Οικολογία Αλληλεγγύη». «Δεν με ενδιαφέρει. Έχω μείνει κάπου παλιά, που λέγαμε έξω το αυτοκίνητο από το κέντρο», συνέχισε ο ίδιος και κάλεσε τον δήμο να διαθέσει τον χώρο στους πολίτες και όχι να τον παραχωρήσει σε ιδιώτη.
Πριν την ψηφοφορία τον λόγο πήρε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών, Μιχάλης Κούπκας, διευκρινίζοντας ότι «η ομαλή μετάβαση και η οικειοθελής παράδοση του σταθμού θα μπορούσε να είχε γίνει εάν ο ένας παραχωρησιούχος συνεννοούνταν και μεταβίβαζε την άδεια λειτουργίας στον επόμενο», κάτι το οποίο δεν έγινε. Τέσσερις φορές μέσα στο καλοκαίρι προσπάθησε η επιτροπή παραλαβής να παραλάβει τον σταθμό, αλλά δεν το κατάφερε διότι η εταιρεία προέβαλλε κάθε φορά διαφορετικές αιτιάσεις, σημείωσε ο ίδιος, όπως είχε γράψει εδώ και μέρες άλλωστε το makthes.gr.
Υπερψηφίστηκε σήμερα τα ξημερώματα, Τρίτη, από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης με 23 ΥΠΕΡ, εννέα ΛΕΥΚΑ, τέσσερα ΚΑΤΑ και μία αποχή, η διοικητική αποβολή της εταιρείας «ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.», η οποία διαχειρίζεται τον υπόγειο χώρο στάθμευσης του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, παρότι η σύμβαση με τον δήμο έχει λήξει από τον Αύγουστο του 2020.
Ωστόσο, τη συζήτηση στιγμάτισε το εξώδικο που έλαβαν οι δημοτικοί σύμβουλοι από την εταιρεία που ανακηρύχθηκε νέος ανάδοχος για τον υπόγειο χώρο στάθμευσης και προκάλεσε την οργή πολλών δημοτικών συμβούλων, καθώς εντός του η εταιρεία απειλεί τον δήμο ακόμη και με προσφυγή στα δικαστήρια για διαφυγόντα κέρδη, καθώς δεν έχει αναλάβει τη διαχείριση του χώρου, παρότι έχει κερδίσει τον διαγωνισμό εδώ και δύο μήνες.
Ειδικότερα, η νέα εταιρεία υπό τον τίτλο «Υπηρεσίες Πάρκινγκ και ΣΙΑ Ετερόρρυθμη Εταιρεία» σημειώνει με κεφαλαία γράμματα πως «ΚΑΤΑ ΠΡΟΦΑΝΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗ των συμβατικών υποχρεώσεων του Δήμου Σας, το μίσθιο δεν μας παραδόθηκε. (...) ΤΟΙΟΥΤΟΤΡΟΠΩΣ ο Δήμος Σας έθεσε εαυτόν σε ΥΠΑΙΤΙΑ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ με προφανείς έναντι της εταιρίας μας έννομες συνέπειες. (...) Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΑΣ ΔΕ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ των δικαιωμάτων της να αναζητήσει την αποκατάστασή της από τον Δήμο Σας».
Ακόμη ένα σημείο που εξόργισε τους αιρετούς, είναι εκείνο στο οποίο η νέα εταιρεία υποδεικνύει τη «σωστή» ψήφο, καθώς «οιαδήποτε ψήφος αρνητική στη διοικητική διαδικασία αποβολής της ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε., είναι ΚΑΤΑΦΑΝΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ».
Εντύπωση προκαλεί, δε, η βεβαιότητα του νέου αναδόχου ότι θα λάβει αποζημίωση από τους δημότες, μέσω του δήμου, καθώς αναφέρεται στο εξώδικο: «ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΤΕ τη διαδικασία εγκατάστασής μας προς περιορισμό της ζημίας μας και αντίστοιχα προς περιορισμό των αποζημιώσεων που θα κληθεί να καταβάλει στην εταιρία μας ο Δήμος Σας».
Νωρίτερα, στη συζήτηση μίλησε η νομική εκπρόσωπος της «ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗΣ Α.Ε.», υποστηρίζοντας ότι την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου αλλά και σήμερα, η εταιρεία κάλεσε τον δήμο να παραδώσει τον χώρο, αλλά ουδείς εμφανίστηκε.
Έκανε λόγο για κρυφτό του δήμου και επιθετική στάση, αντί μίας ομαλής παράδοσης. Τώρα θα προκύψουν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του υπόγειου χώρου στάθμευσης, προέβλεψε μάλιστα η νομική εκπρόσωπος της εταιρείας.
Όπως είπε η ίδια «δεν αντιλαμβάνομαι πώς ακριβώς στοιχειοθετείται η άρνηση της εταιρείας να παραδώσει τον σταθμό». Ο Σταύρος Καλαϊτζίδης, δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» σημείωσε ότι «το πολύπαθο θέμα επανέρχεται με πάρα πολλά ερωτηματικά. Ακούσαμε τη συνήγορο της Δομοτεχνικής, η οποία λέει ότι είναι διατεθειμένη να παραδώσει ομαλά το πάρκινγκ. Εμείς σήμερα συζητάμε για διοικητική αποβολή» και διερωτήθηκε γιατί δεν δέχεται η διοίκηση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, εθίγησαν τα συμφέροντα του δήμου καθώς η νέα σύμβαση γίνεται με 50.000 ευρώ λιγότερα εν συγκρίσει με την προηγούμενη.
Η Έλλη Χρυσίδου, δημοτική σύμβουλος της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί», τόνισε πως «είναι μεγάλο ζήτημα η ιστορία με τον διαγωνισμό, με την εταιρεία που νοίκιαζε τον χώρο. Η προσφορά η οποία έγινε με λιγότερες 50.000 από το ενοίκιο το οποίο προβλεπόταν» και συμπλήρωσε πως κανένας δεν θα ήθελε ο δήμος να μην μπορεί να κάνει έστω και διοικητική αποβολή σε έναν ο οποίος καταχράται την περιουσία του». Ωστόσο, «εδώ προκύπτουν θέματα και ερωτηματικά», συνέχισε και έβαλε κατά του εξώδικου του νέου αναδόχου, λέγοντας ότι πιέζει τους δημοτικούς συμβούλους να υπερψηφίσουν τη διοικητική αποβολή.
Ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», ανέφερε ότι παραμένουν «πολλά τα ερωτηματικά και παραμένουν σχετικά με το ύψος του μισθώματος. Και οι δύο πλευρές είναι απαράδεκτες. Και η μία η οποία είχε ζητήσει μια πολυετή παράταση και η νέα εταιρεία η οποία με αυτή την επιστολή έχει θίξει τον καθένα μας προσωπικά και το Δημοτικό Συμβούλιο ως όργανο». Έτσι, ζήτησε από τον πρόεδρο του Δ.Σ. να λάβει θέση. «Τι κάνει αυτή η εταιρεία που δεν μπορούν να το κάνουν δύο υπάλληλοι του δήμου; Τίποτα απολύτως. Τζάμπα λεφτά», πρόσθεσε ο κ. Ζαριανόπουλος, καταγγέλλοντας ότι το δίνουν σε ιδιώτες για να βγάλουν τζάμπα λεφτά.
Ο Σπύρος Βούγιας της «ΠΟΛΗχρωμης Θεσσαλονίκης», διερωτήθηκε εάν «δεν μπορεί ο δήμος να ολοκληρώσει διοικητικά τη διαδικασία» και την εισάγει στο Δ.Σ. Ακολούθως, στηλίτευσε το περιεχόμενο του εξώδικου του νέου αναδόχου.
«Θα προτιμούσα ένα ήρεμο διαζύγιο. Το χαμηλότερο ενοίκιο έχει δημιουργήσει ερωτηματικά και δεν αρέσει για το καλό του δήμου και τον εσόδων που θα έχει», δήλωσε η Γλυκερία Καλφακάκου από τη «Θεσσαλονίκη Μαζί». Χαρακτήρισε, δε, απαράδεκτη τη στάση της νέας εταιρείας.
«Αναρωτιέμαι αν είμαστε πολιτικό όργανο, ή δικαστήριο», είπε από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «Πόλη Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής», Κωνσταντίνος Ξενόπουλος. Όπως και οι προηγούμενοι, έτσι και ο κ. Ξενόπουλος έκανε λόγο για απαράδεκτη στάση της νέας εταιρείας που απαξιώνει το Δημοτικό Συμβούλιο. Πιο απαράδεκτη όμως είναι η επιλογή του δήμου να εκχωρεί δημοτική περιουσία και μάλιστα «δεν μιλάμε για κάποια υποδομή που χρειάζεται πολύ προσωπικό», ή ειδικές γνώσεις για να λειτουργήσει, ξεκαθάρισε ο ίδιος.
Ο Γιώργος Ρακκάς, επικεφαλής της «Μένουμε Θεσσαλονίκη», δήλωσε: «δεν μπορώ να διανοηθώ ότι γίναμε αποδέκτες εξώδικων, το οποίο δεν είναι καν συμβουλευτική παραίνεση. Είναι απαράδεκτο. Είναι ωμή παρέμβαση σε μία δημοκρατική διαδικασία και αυτή η εταιρεία θέλει να συνεργαστεί με τον δήμο Θεσσαλονίκης».
Για αντιπαράθεση συμφερόντων έκανε λόγο ο Μιχάλης Τρεμόπουλος από την «Οικολογία Αλληλεγγύη». «Δεν με ενδιαφέρει. Έχω μείνει κάπου παλιά, που λέγαμε έξω το αυτοκίνητο από το κέντρο», συνέχισε ο ίδιος και κάλεσε τον δήμο να διαθέσει τον χώρο στους πολίτες και όχι να τον παραχωρήσει σε ιδιώτη.
Πριν την ψηφοφορία τον λόγο πήρε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών, Μιχάλης Κούπκας, διευκρινίζοντας ότι «η ομαλή μετάβαση και η οικειοθελής παράδοση του σταθμού θα μπορούσε να είχε γίνει εάν ο ένας παραχωρησιούχος συνεννοούνταν και μεταβίβαζε την άδεια λειτουργίας στον επόμενο», κάτι το οποίο δεν έγινε. Τέσσερις φορές μέσα στο καλοκαίρι προσπάθησε η επιτροπή παραλαβής να παραλάβει τον σταθμό, αλλά δεν το κατάφερε διότι η εταιρεία προέβαλλε κάθε φορά διαφορετικές αιτιάσεις, σημείωσε ο ίδιος, όπως είχε γράψει εδώ και μέρες άλλωστε το makthes.gr.
ΣΧΟΛΙΑ