Σαλπάρουν για Θεσσαλονίκη πάνω από 60 κρουαζιερόπλοια - Πρόσω ολοταχώς για την έκτη προβλήτα ο ΟΛΘ
21/04/2022 11:38
21/04/2022 11:38
Εντός του 2022 αναμένεται να αρχίσει η κατασκευή της επέκτασης της έκτης προβλήτας του λιμένα της Θεσσαλονίκης, μετά από αρκετές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού, η δεύτερη φάση του οποίου βρήκε στον..πανδημικό τοίχο.
Την ίδια στιγμή, για το 2022, η ΟΛΘ Α.Ε. έχει έως τώρα 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 17 το 2021, ενώ το ξεκίνημα της νέας σεζόν έγινε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, στις αρχές Φεβρουαρίου. Μετά από 15 χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, γίνεται home port, δηλαδή είναι λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών. Πολλές από τις φετινές αφίξεις θα είναι τύπου «home port».
Ο διαγωνισμός για την έκτη προβλήτα, που προκηρύχτηκε στα τέλη του 2019 και μόλις τον Φεβρουάριο του 2022 ανακοινώθηκε η κοινοπραξία "MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA» χωρίς να γίνει γνωστό το ύψος της προσφοράς. Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου είναι 150 εκατ. ευρώ. Η καθυστέρηση σχετίζεται και με την απόφαση της εταιρείας να αλλάξει τις προδιαγραφές κατασκευής του έργου και συγκεκριμένα την επέκταση του μήκους του πρόσθετου κρηπιδώματος από τα 440 μέτρα στα 513 μέτρα, ώστε να μπορεί να υποδέχεται μεγαλύτερα πλοία.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθάνασιος Λιάγκος, στη γενική συνέλευση της εταιρείας, η έκτη προβλήτα θα αλλάξει την εικόνα του λιμανιού της πόλης με τις δυνατότητές του να αυξάνονται φέρνοντας το λιμάνι σε θέση να προσεγγίσει μεγάλα πλοία, κάτι που μέχρι πρότινος ήταν αδύνατο. Παράλληλα, στάθηκε και στο τεράστιο γεωπολιτικό αποτύπωμα του έργου για την Θεσσαλονίκη.
Οι τελικές υπογραφές θα «πέσουν» μέσα στους επόμενους 3-5 μήνες, δηλαδή μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2022, και εντός της χρονιάς θα πρέπει να αρχίσουν οι εργασίες για την κατασκευή του έργου που η Θεσσαλονίκη αναμένει επί δεκαετίες. Ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης είναι 32 μήνες- αλλά δεν αποκλείεται να υπάρξουν αλλαγές, αν όχι στο χρόνο, αλλά στο κόστος εξαιτίας της αύξησης στις τιμές του κόστους κατασκευής.
Η επέκταση της έκτης προβλήτας θα τριπλασιάσει την χερσαία επιφάνεια και το βάθος του λιμανιού, και άρα τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων και μεγαλύτερων πλοίων και της αποθήκευσης μεγαλύτερου αριθμού κοντέινερ.
H εταιρεία έχει προχωρήσει σε επενδύσεις 52 εκατ. ευρώ στα τέσσερα χρόνια από τον Μάρτιο του 2018 που ανέλαβε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενώ η εταιρεία διαθέτει αποθέματα, άνω των 100 εκατ. ευρώ, για να χρηματοδοτήσει το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα όπως και νέες επενδύσεις σε εξοπλισμούς και προηγμένα λειτουργικά συστήματα, επενδυτικά σχέδια που στα επόμενα πέντε χρόνια θα αγγίξουν τα 150-200 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, στόχος της διοίκησης είναι και η μετατροπή του λιμένα σε ένα «έξυπνο» λιμάνι. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η πρόσφατη συνεργασία με την Amazon.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε πρόσφατα ο ΟΛΘ, τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε 77,9 εκατ ευρώ (τα έσοδα της ThPA Sofia ανήλθαν σε € 1 εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 33,4 εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 19,8 εκατ.
Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από 71,7 εκατ. ευρώ το 2020 σε 76,9 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 5,2 εκατ. (7,2%), με 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση 2,7% και 3,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από τον σταθμό συμβατικού φορτίου, αύξηση 16,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων όγκων φορτίου στους δύο αυτούς τομείς. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με 0,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα έσοδα 0,2 εκατ. από τον επιβατικό σταθμό, ήτοι αύξηση 110,5%. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια, σημειώνεται ότι το 2021 πραγματοποιήθηκαν 17 αφίξεις, έναντι μίας άφιξης το 2020.
Τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν από € 33,9 εκατ. το 2020 σε € 37,0 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξεως του 9%.
Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν από € 30,9 εκατ. το 2020 σε € 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων.
Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 5%, από € 20,1 εκατ. το 2020 σε € 21,1 εκατ. το 2021.
Η διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEU το 2020 σε 471 χιλ. TEU το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.714 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε € 17,4 εκατ., έναντι € 8,1 εκατ. το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS) που θα είναι σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα τον Ιούλιο του 2022.
Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 1,50.
Εντός του 2022 αναμένεται να αρχίσει η κατασκευή της επέκτασης της έκτης προβλήτας του λιμένα της Θεσσαλονίκης, μετά από αρκετές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού, η δεύτερη φάση του οποίου βρήκε στον..πανδημικό τοίχο.
Την ίδια στιγμή, για το 2022, η ΟΛΘ Α.Ε. έχει έως τώρα 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 17 το 2021, ενώ το ξεκίνημα της νέας σεζόν έγινε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, στις αρχές Φεβρουαρίου. Μετά από 15 χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, γίνεται home port, δηλαδή είναι λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών. Πολλές από τις φετινές αφίξεις θα είναι τύπου «home port».
Ο διαγωνισμός για την έκτη προβλήτα, που προκηρύχτηκε στα τέλη του 2019 και μόλις τον Φεβρουάριο του 2022 ανακοινώθηκε η κοινοπραξία "MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA» χωρίς να γίνει γνωστό το ύψος της προσφοράς. Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου είναι 150 εκατ. ευρώ. Η καθυστέρηση σχετίζεται και με την απόφαση της εταιρείας να αλλάξει τις προδιαγραφές κατασκευής του έργου και συγκεκριμένα την επέκταση του μήκους του πρόσθετου κρηπιδώματος από τα 440 μέτρα στα 513 μέτρα, ώστε να μπορεί να υποδέχεται μεγαλύτερα πλοία.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθάνασιος Λιάγκος, στη γενική συνέλευση της εταιρείας, η έκτη προβλήτα θα αλλάξει την εικόνα του λιμανιού της πόλης με τις δυνατότητές του να αυξάνονται φέρνοντας το λιμάνι σε θέση να προσεγγίσει μεγάλα πλοία, κάτι που μέχρι πρότινος ήταν αδύνατο. Παράλληλα, στάθηκε και στο τεράστιο γεωπολιτικό αποτύπωμα του έργου για την Θεσσαλονίκη.
Οι τελικές υπογραφές θα «πέσουν» μέσα στους επόμενους 3-5 μήνες, δηλαδή μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2022, και εντός της χρονιάς θα πρέπει να αρχίσουν οι εργασίες για την κατασκευή του έργου που η Θεσσαλονίκη αναμένει επί δεκαετίες. Ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης είναι 32 μήνες- αλλά δεν αποκλείεται να υπάρξουν αλλαγές, αν όχι στο χρόνο, αλλά στο κόστος εξαιτίας της αύξησης στις τιμές του κόστους κατασκευής.
Η επέκταση της έκτης προβλήτας θα τριπλασιάσει την χερσαία επιφάνεια και το βάθος του λιμανιού, και άρα τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων και μεγαλύτερων πλοίων και της αποθήκευσης μεγαλύτερου αριθμού κοντέινερ.
H εταιρεία έχει προχωρήσει σε επενδύσεις 52 εκατ. ευρώ στα τέσσερα χρόνια από τον Μάρτιο του 2018 που ανέλαβε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενώ η εταιρεία διαθέτει αποθέματα, άνω των 100 εκατ. ευρώ, για να χρηματοδοτήσει το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα όπως και νέες επενδύσεις σε εξοπλισμούς και προηγμένα λειτουργικά συστήματα, επενδυτικά σχέδια που στα επόμενα πέντε χρόνια θα αγγίξουν τα 150-200 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, στόχος της διοίκησης είναι και η μετατροπή του λιμένα σε ένα «έξυπνο» λιμάνι. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η πρόσφατη συνεργασία με την Amazon.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε πρόσφατα ο ΟΛΘ, τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε 77,9 εκατ ευρώ (τα έσοδα της ThPA Sofia ανήλθαν σε € 1 εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 33,4 εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 19,8 εκατ.
Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από 71,7 εκατ. ευρώ το 2020 σε 76,9 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 5,2 εκατ. (7,2%), με 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση 2,7% και 3,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από τον σταθμό συμβατικού φορτίου, αύξηση 16,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων όγκων φορτίου στους δύο αυτούς τομείς. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με 0,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα έσοδα 0,2 εκατ. από τον επιβατικό σταθμό, ήτοι αύξηση 110,5%. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια, σημειώνεται ότι το 2021 πραγματοποιήθηκαν 17 αφίξεις, έναντι μίας άφιξης το 2020.
Τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν από € 33,9 εκατ. το 2020 σε € 37,0 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξεως του 9%.
Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν από € 30,9 εκατ. το 2020 σε € 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων.
Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 5%, από € 20,1 εκατ. το 2020 σε € 21,1 εκατ. το 2021.
Η διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEU το 2020 σε 471 χιλ. TEU το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.714 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε € 17,4 εκατ., έναντι € 8,1 εκατ. το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS) που θα είναι σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα τον Ιούλιο του 2022.
Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 1,50.
ΣΧΟΛΙΑ