"Σχέδιο Θεσσαλονίκης": Σε εξέλιξη η συζήτηση για το μέλλον της πόλης
21/10/2019 13:26
21/10/2019 13:26
Μαζική είναι η προσέλευση στην ημερίδα της εφημερίδας Μακεδονία και του makthes.gr «Σχέδιο Θεσσαλονίκης» που είναι σε εξέλιξη στο "Μακεδονία Παλάς".
Υπουργοί, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, εκπρόσωποι της τοπικής διοίκησης και Οργανισμών αλλά και επιχειρηματίες και πολίτες βρίσκονται στην αίθουσα, παρακολουθώντας τις ομιλίες και την ανοιχτή συζήτηση για το μέλλον της Θεσσαλονίκης. Για πρώτη φορά συνυπάρχουν στο ίδιο πάνελ οι νέοι υπουργοί και οι νέοι εκπρόσωποι φορέων με τομεάρχες και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που συζητούν για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, το περιβάλλον και τους δημόσιους χώρους και τις ευκαιρίες ανάπτυξης.
Όλοι οι ομιλητές που συμμετέχουν στην ημερίδα, σε δηλώσεις τους κάνουν λόγο για μια σημαντική πρωτοβουλία της εφημερίδας «Μακεδονίας» που θα βοηθήσει την πόλη για τα σχέδια της επόμενης ημέρας.
Η ημερίδα ξεκίνησε λίγο μετά τις 10 π.μ., με την ομιλία του εκπροσώπου του δ.σ. της εφημερίδας «Μακεδονία» Βασίλη Τακά.
«Στη «Μακεδονία» πιστεύουμε ότι η εφημερίδα που εκδίδουμε οφείλει να έχει εκτός από ενημερωτικό και παρεμβατικό ρόλο στην πόλη μας και στην ευρύτερη περιοχή. Θεωρούμε ότι τα τελευταία 30 χρόνια έχασε πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης και καλυτέρευσης της ζωής των κατοίκων της. Πιστεύουμε ότι η συμπρωτεύουσα, όπως μας αποκαλούν, ή πρωτεύουσα των Βαλκανίων, όπως την ονειρευτήκαμε, μετά την πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων την δεκαετία του '90, δυστυχώς έχασε έδαφος τα χρόνια που ακολούθησαν. Το όραμα «Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα των Βαλκανίων» λοιδορήθηκε και αντ’ αυτού μας έδωσαν το όνομα «Θεσσαλονίκη – πρωτεύουσα των καφέ-μπαρ και εστιατορίων». Ωστόσο πιστεύουμε πως ακόμα και σήμερα έχουμε μια νέα ευκαιρία. Ακόμα μια φορά η Θεσσαλονίκη μπορεί να κάνει restart» σημείωσε ο Βασίλης Τακάς στην εισαγωγή του.
Κ. Ζέρβας: Να εφαρμόσουμε ένα πλάνο
«Σχέδιο Θεσσαλονίκης. Το πρόβλημα είναι ότι η Θεσσαλονίκη τις τελευταίες δεκαετίες σχεδιάζει γενικώς. Νομίζω ήρθε η ώρα να έχουμε επιτέλους ένα συγκεκριμένο πλάνο που θα το εφαρμόσουμε» δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης πριν από την έναρξη της ημερίδας.
Χ. Καστανίδης: Σημαντική πρωτοβουλία
«Η πρωτοβουλία της Μακεδονίας για τη σημερινή ημερίδα σε σχέση με την ανάγκη να αναπτυχθεί η Θεσσαλονίκη και να γίνει όπως πριν από πολλές δεκαετίες, κέντρο της ενδοβαλκανικής ενδοχώρας, είναι πολύ σημαντική πρωτοβουλία. Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία να διατυπωθούν απόψεις για ένα σχέδιο της Θεσσαλονίκης και της Β. Ελλάδας» ανέφερε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΚΙΝΑΛ Χάρης Κασταντίδης.
Σ. Φάμελλος: Σημαντική η κουβέντα για το πού πάμε
«Είναι πολύ σημαντικό που γίνεται μια κουβέντα για το αναπτυξιακό ζήτημα στην πόλης και για το που πάμε» δήλωσε για την ημερίδα ο Σωκράτης Φάμελλος εστιάζοντας στο θέμα των συγκοινωνιών:
"Πλέον είμαστε έξω από τους δημοσιονομικούς περιορισμούς που είχε το μνημόνιο και μπορούμε να έχουμε μια πιο σταθερή ανάπτυξη, μια πρόοδο στη ζωή μας. Για τη Θεσσαλονίκη ειδικότερα, η επιλογή της δικής μας κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ ήταν να αποτελεί τον κόμβο των μεταφορών, του εμπορίου και της ενέργειας για την ευρύτερη βαλκανική περιοχή. Αυτή την περίοδο που ξανά η Ε.Ε δημιουργεί την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στο θέμα της Βόρειας Μακεδονίας, τα ζητήματα του εμπορίου στα Βαλκάνια, μπαίνουμε σ’ ένα νέο πρίσμα και οφείλουμε να είμαστε πολύ σταθεροί στις διεκδικήσεις αυτές -όπως π.χ. ο δρόμος του μεταξιού. Για την πόλη μας ζητήματα -κλειδιά αποτελούν οι δημόσιοι χώροι -δηλαδή στρατόπεδο Παύλου Μελά, πρώην στρατόπεδο Κόδρα, γήπεδο του ΠΑΟΚ, Μουσείο Ολοκαυτώματος. Το θέμα της σιδηροδρομικής και οδικής σύνδεσης με το λιμάνι είναι πάρα πολύ κρίσιμο, η ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρόμων αλλά και το θέμα του Μετρό είναι σημαντικά για την οικονομία της πόλης. Αν κάποιος πάει να αλλάξει τη δρομολογημένη διαδικασία του μετρό, το μόνο που θα καταφέρει είναι να απαγορεύσει στην πόλη να έχει μετρό. Κανείς δεν πρέπει να διακινδυνεύσει μια τέτοια τακτική.
Για την επιστολή της κοινοπραξίας ότι το μετρό θα καθυστερήσει μέχρι το 2025
"Η Θεσσαλονίκη θα είχε όλους τους σταθμούς λειτουργικούς μέχρι το 2020. Αυτή η πορεία προσπαθεί να αμφισβητηθεί. Είναι προφανές ότι σε αυτή τη συζήτηση από τη μεριά των αναδόχων, θα προκύψουν πολλές επιμέρους συζητήσεις που συνδέονται με το δικό τους όφελος. Η Θεσσαλονίκη όμως και η πολιτεία πρέπει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των πολιτών. Είναι σίγουρο ότι οποιαδήποτε συζήτηση για αλλαγή και στα αρχαιολογικά και στα υπόλοιπα τεχνικά στοιχεία του μετρό θα οδηγήσει σε πολύ μεγάλες διαδικασίες, είτε του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, είτε Συμβουλίου της Επικρατείας, είτε άλλες αντιδικίες στην πόλη που το μόνο που καταφέρνουν είναι να επαναφέρουν τις λαμαρίνες που βρήκαμε το τέλος του 2014 στο κέντρο της πόλης. Χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή και σοβαρότητα και σε θεσμικό επίπεδο. Δεν είναι δυνατόν χωρίς μελέτες από μηχανικούς, αποφάσεις οργάνων, θεσμικές πράξεις από την προϊσταμένη αρχή να ανακοινώνεται από το βήμα της ΔΕΘ ότι αλλάζει μια μελέτη, είναι έξω από κάθε λογική. Οι μελέτες δεν αλλάζουν με εντολές πολιτικών και ουδέποτε έχει γίνει κάτι τέτοιο, αντιθέτως αλλάζουν με κανόνες της επιστήμης και πάνω απ όλα με βάση το κόστος. Η συζήτηση που έχει ανοίξει για το μετρό θεωρώ ότι θα κοστίσει στον Έλληνα πολίτη γιατί θα επιφέρει κόστη καθυστερήσεων και τεχνικών αλλαγών. Η μόνη ουσιαστική πρακτική επιλογή είναι να συνεχίσει γρήγορα το μετρό τον δρόμο που έχει πάρει. Τα υπόλοιπα θα ανοίξουν τον ασκό του Αιόλου".
Για τη συμφωνία των Πρεσπών και την πιθανότητα μη εφαρμογής της
"Δε θέλουμε να παρέμβουμε στα εσωτερικά μιας άλλης χώρας, θα ασχοληθούμε με τα συμφέροντα της δικής μας χώρας. Το συμφέρον της Ελλάδας είναι η πλήρης εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών, η πλήρης αποδοχή από τη Βόρεια Μακεδονία όλων των επιλογών που έχουν να κάνουν όχι μόνο με το όνομα, όχι μόνο με το σύνταγμα αλλά και με αυτά που αλλάζουν τα τελευταία χρόνια, δηλαδή με τα βιβλία, την αλλαγή των θεμάτων της ιστορίας και τη συζήτηση για τα εμπορικά σήματα. Αυτά για εμάς είναι ουσιώδη, είναι κατοχυρωμένα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η μη αποδοχή της έναρξης της ενταξιακής διαδικασίας για τη Βόρεια Μακεδονία αμφισβητεί το ευρωπαϊκό κεκτημένο στα Βαλκάνια και αυτό για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό μιας και διεκδικούμε την ουσιαστική εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων στα Βαλκάνια με μπροστάρη την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη.
Γ. Κωνσταντόπουλος: Πλεονέκτημα της ελληνικής οικονομίας η Εγνατία Οδός ΑΕ
«Η Εγνατία Οδός ΑΕ είναι από τα πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας και ένα μεγάλο πλεονέκτημα της ανάπτυξης της ίδιας της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας. Ο ρόλος της τα επόμενα χρόνια θα είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την πόλη ώστε να καταστεί ένας μεγάλος συγκοινωνιακός κόμβος που θα εξυπηρετεί τις επενδύσεις της Βορείου Ελλάδος. Το flyover το οποίο ανακοινώθηκε ήδη από τον πρωθυπουργό της χώρας, η σύνδεση της 6ης προβλήτας της Θεσσαλονίκης με την Εγνατία οδό, τα υπόλοιπα μεγάλα έργα που αφορούν την Εγνατία ΑΕ σε όλη τη βόρεια Ελλάδα είναι οι στόχοι μας και η πρόκληση για το μέλλον των συγκοινωνιών».
Ν. Ταχιάος: Το μετρό είναι το μητροπολιτικό μέσο μιας πόλης
«Αυτό που πρέπει να καταστεί σαφές μέσα από αυτήν την ημερίδα είναι ότι το μετρό είναι το μητροπολιτικό μέσο μιας πόλης, είναι αυτό στο οποίο έρχεται και κουμπώνει το σύνολο των δημόσιων συγκοινωνιών. Κατά συνέπεια, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία στα πλαίσια ενός σχεδιασμού για μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη» είπε ο Νίκος Ταχιάος για την ημερίδα «Σχέδιο Θεσσαλονίκης», με αφορμή την ενότητα «Συγκοινωνίες», που συμμετείχε. «Βέβαια, εκτός από μια κυκλοφοριακή παρέμβαση, αποτελεί και μια πολεοδομική παρέμβαση, γεγονός το οποίο πρέπει οι πάντες να το κατανοούν. Αυτή που μπορεί να είναι η συμβολή του Αττικό Μετρό και η προσωπική μου στη σημερινή ημερίδα είναι να δώσουμε τις προδιαγραφές του πως πρέπει να συζητάμε για ένα σχέδιο στη Θεσσαλονίκη. Γιατί ένα σχέδιο δεν είναι ένα άθροισμα επιμέρους παρεμβάσεων στην πόλη αλλά είναι κάτι το οποίο έχει συνοχή και μπορεί να απλώνεται στον χρόνο, κυρίως να είναι κοστολογημένο και πραγματικό» συμπλήρωσε.
Για την επιστολή της κοινοπραξίας που δημοσιοποίησε η ΜτΚ
Δεν είναι υποχρεωμένη η Αττικό Μετρό Α.Ε. να δεχθεί τις απόψεις για τα χρονοδιάγραμμα της αναδόχου, είπε ο Νίκος Ταχίαος σχολιάζοντας το δημοσίευμα της εφημερίδας Μακεδονία με την επιστολή της κοινοπραξίας που αναφέρει ότι με τα υπάρχοντα δεδομένα το έργο θα παραδοθεί το 2025. «Η κοινοπραξία πριν από μιάμιση περίπου εβδομάδα μας έστειλε μια επιστολή στην οποία ζητάει την παράταση του έργου μέχρι το 2025, εφόσον προχωρήσει με τον ρυθμό που προχωράει και εφόσον γίνει αποδεκτή- γιατί ακόμα δεν έχει δοθεί η εντολή κατασκευής με βάση αυτή- η λύση παραμονής των αρχαιοτήτων. Η παραμονή των αρχαιοτήτων μας πηγαίνει κατά τις απόψεις της κοινοπραξίας στο Σεπτέμβρη του 2025, το λιγότερο, γιατί είναι πάρα πολλά τα τεχνικά ζητήματα που δεν έχουν λυθεί. Το βασικό όμως που επισημαίνει είναι ότι ήδη η βασική γραμμή έχει μια σωρεία καθυστερήσεων οι οποίες μας μεταφέρουν πολύ μακριά στον χρόνο, κατά την άποψη της τον Μάρτιο του 2025. Η Αττικό Μετρό δεν είναι υποχρεωμένη να δεχτεί αυτές τις απόψεις του αναδόχου και προφανώς δεν πρόκειται να τις δεχθούμε» ανέφερε. Όσο για όσα ακούγονται περί της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, ο ίδιος απάντησε πως: «Εφόσον παραταθούν τμήματα του έργου μετά το 2023, ή το ίδιο το έργο μετά το 2023, προφανώς θα υπάρχουν ζητήματα χρηματοδότησης αλλά και ζητήματα πιθανόν επιστροφών αν λάβουμε υπόψη μας ότι το μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μοναδικό έργο το οποίο πανευρωπαϊκά έχει μπει ως γέφυρα σε 3 διαφορετικά κοινοτικά πλαίσια στήριξη».
Μαζική είναι η προσέλευση στην ημερίδα της εφημερίδας Μακεδονία και του makthes.gr «Σχέδιο Θεσσαλονίκης» που είναι σε εξέλιξη στο "Μακεδονία Παλάς".
Υπουργοί, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, εκπρόσωποι της τοπικής διοίκησης και Οργανισμών αλλά και επιχειρηματίες και πολίτες βρίσκονται στην αίθουσα, παρακολουθώντας τις ομιλίες και την ανοιχτή συζήτηση για το μέλλον της Θεσσαλονίκης. Για πρώτη φορά συνυπάρχουν στο ίδιο πάνελ οι νέοι υπουργοί και οι νέοι εκπρόσωποι φορέων με τομεάρχες και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που συζητούν για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, το περιβάλλον και τους δημόσιους χώρους και τις ευκαιρίες ανάπτυξης.
Όλοι οι ομιλητές που συμμετέχουν στην ημερίδα, σε δηλώσεις τους κάνουν λόγο για μια σημαντική πρωτοβουλία της εφημερίδας «Μακεδονίας» που θα βοηθήσει την πόλη για τα σχέδια της επόμενης ημέρας.
Η ημερίδα ξεκίνησε λίγο μετά τις 10 π.μ., με την ομιλία του εκπροσώπου του δ.σ. της εφημερίδας «Μακεδονία» Βασίλη Τακά.
«Στη «Μακεδονία» πιστεύουμε ότι η εφημερίδα που εκδίδουμε οφείλει να έχει εκτός από ενημερωτικό και παρεμβατικό ρόλο στην πόλη μας και στην ευρύτερη περιοχή. Θεωρούμε ότι τα τελευταία 30 χρόνια έχασε πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης και καλυτέρευσης της ζωής των κατοίκων της. Πιστεύουμε ότι η συμπρωτεύουσα, όπως μας αποκαλούν, ή πρωτεύουσα των Βαλκανίων, όπως την ονειρευτήκαμε, μετά την πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων την δεκαετία του '90, δυστυχώς έχασε έδαφος τα χρόνια που ακολούθησαν. Το όραμα «Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα των Βαλκανίων» λοιδορήθηκε και αντ’ αυτού μας έδωσαν το όνομα «Θεσσαλονίκη – πρωτεύουσα των καφέ-μπαρ και εστιατορίων». Ωστόσο πιστεύουμε πως ακόμα και σήμερα έχουμε μια νέα ευκαιρία. Ακόμα μια φορά η Θεσσαλονίκη μπορεί να κάνει restart» σημείωσε ο Βασίλης Τακάς στην εισαγωγή του.
Κ. Ζέρβας: Να εφαρμόσουμε ένα πλάνο
«Σχέδιο Θεσσαλονίκης. Το πρόβλημα είναι ότι η Θεσσαλονίκη τις τελευταίες δεκαετίες σχεδιάζει γενικώς. Νομίζω ήρθε η ώρα να έχουμε επιτέλους ένα συγκεκριμένο πλάνο που θα το εφαρμόσουμε» δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης πριν από την έναρξη της ημερίδας.
Χ. Καστανίδης: Σημαντική πρωτοβουλία
«Η πρωτοβουλία της Μακεδονίας για τη σημερινή ημερίδα σε σχέση με την ανάγκη να αναπτυχθεί η Θεσσαλονίκη και να γίνει όπως πριν από πολλές δεκαετίες, κέντρο της ενδοβαλκανικής ενδοχώρας, είναι πολύ σημαντική πρωτοβουλία. Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία να διατυπωθούν απόψεις για ένα σχέδιο της Θεσσαλονίκης και της Β. Ελλάδας» ανέφερε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΚΙΝΑΛ Χάρης Κασταντίδης.
Σ. Φάμελλος: Σημαντική η κουβέντα για το πού πάμε
«Είναι πολύ σημαντικό που γίνεται μια κουβέντα για το αναπτυξιακό ζήτημα στην πόλης και για το που πάμε» δήλωσε για την ημερίδα ο Σωκράτης Φάμελλος εστιάζοντας στο θέμα των συγκοινωνιών:
"Πλέον είμαστε έξω από τους δημοσιονομικούς περιορισμούς που είχε το μνημόνιο και μπορούμε να έχουμε μια πιο σταθερή ανάπτυξη, μια πρόοδο στη ζωή μας. Για τη Θεσσαλονίκη ειδικότερα, η επιλογή της δικής μας κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ ήταν να αποτελεί τον κόμβο των μεταφορών, του εμπορίου και της ενέργειας για την ευρύτερη βαλκανική περιοχή. Αυτή την περίοδο που ξανά η Ε.Ε δημιουργεί την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στο θέμα της Βόρειας Μακεδονίας, τα ζητήματα του εμπορίου στα Βαλκάνια, μπαίνουμε σ’ ένα νέο πρίσμα και οφείλουμε να είμαστε πολύ σταθεροί στις διεκδικήσεις αυτές -όπως π.χ. ο δρόμος του μεταξιού. Για την πόλη μας ζητήματα -κλειδιά αποτελούν οι δημόσιοι χώροι -δηλαδή στρατόπεδο Παύλου Μελά, πρώην στρατόπεδο Κόδρα, γήπεδο του ΠΑΟΚ, Μουσείο Ολοκαυτώματος. Το θέμα της σιδηροδρομικής και οδικής σύνδεσης με το λιμάνι είναι πάρα πολύ κρίσιμο, η ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρόμων αλλά και το θέμα του Μετρό είναι σημαντικά για την οικονομία της πόλης. Αν κάποιος πάει να αλλάξει τη δρομολογημένη διαδικασία του μετρό, το μόνο που θα καταφέρει είναι να απαγορεύσει στην πόλη να έχει μετρό. Κανείς δεν πρέπει να διακινδυνεύσει μια τέτοια τακτική.
Για την επιστολή της κοινοπραξίας ότι το μετρό θα καθυστερήσει μέχρι το 2025
"Η Θεσσαλονίκη θα είχε όλους τους σταθμούς λειτουργικούς μέχρι το 2020. Αυτή η πορεία προσπαθεί να αμφισβητηθεί. Είναι προφανές ότι σε αυτή τη συζήτηση από τη μεριά των αναδόχων, θα προκύψουν πολλές επιμέρους συζητήσεις που συνδέονται με το δικό τους όφελος. Η Θεσσαλονίκη όμως και η πολιτεία πρέπει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των πολιτών. Είναι σίγουρο ότι οποιαδήποτε συζήτηση για αλλαγή και στα αρχαιολογικά και στα υπόλοιπα τεχνικά στοιχεία του μετρό θα οδηγήσει σε πολύ μεγάλες διαδικασίες, είτε του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, είτε Συμβουλίου της Επικρατείας, είτε άλλες αντιδικίες στην πόλη που το μόνο που καταφέρνουν είναι να επαναφέρουν τις λαμαρίνες που βρήκαμε το τέλος του 2014 στο κέντρο της πόλης. Χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή και σοβαρότητα και σε θεσμικό επίπεδο. Δεν είναι δυνατόν χωρίς μελέτες από μηχανικούς, αποφάσεις οργάνων, θεσμικές πράξεις από την προϊσταμένη αρχή να ανακοινώνεται από το βήμα της ΔΕΘ ότι αλλάζει μια μελέτη, είναι έξω από κάθε λογική. Οι μελέτες δεν αλλάζουν με εντολές πολιτικών και ουδέποτε έχει γίνει κάτι τέτοιο, αντιθέτως αλλάζουν με κανόνες της επιστήμης και πάνω απ όλα με βάση το κόστος. Η συζήτηση που έχει ανοίξει για το μετρό θεωρώ ότι θα κοστίσει στον Έλληνα πολίτη γιατί θα επιφέρει κόστη καθυστερήσεων και τεχνικών αλλαγών. Η μόνη ουσιαστική πρακτική επιλογή είναι να συνεχίσει γρήγορα το μετρό τον δρόμο που έχει πάρει. Τα υπόλοιπα θα ανοίξουν τον ασκό του Αιόλου".
Για τη συμφωνία των Πρεσπών και την πιθανότητα μη εφαρμογής της
"Δε θέλουμε να παρέμβουμε στα εσωτερικά μιας άλλης χώρας, θα ασχοληθούμε με τα συμφέροντα της δικής μας χώρας. Το συμφέρον της Ελλάδας είναι η πλήρης εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών, η πλήρης αποδοχή από τη Βόρεια Μακεδονία όλων των επιλογών που έχουν να κάνουν όχι μόνο με το όνομα, όχι μόνο με το σύνταγμα αλλά και με αυτά που αλλάζουν τα τελευταία χρόνια, δηλαδή με τα βιβλία, την αλλαγή των θεμάτων της ιστορίας και τη συζήτηση για τα εμπορικά σήματα. Αυτά για εμάς είναι ουσιώδη, είναι κατοχυρωμένα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η μη αποδοχή της έναρξης της ενταξιακής διαδικασίας για τη Βόρεια Μακεδονία αμφισβητεί το ευρωπαϊκό κεκτημένο στα Βαλκάνια και αυτό για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό μιας και διεκδικούμε την ουσιαστική εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων στα Βαλκάνια με μπροστάρη την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη.
Γ. Κωνσταντόπουλος: Πλεονέκτημα της ελληνικής οικονομίας η Εγνατία Οδός ΑΕ
«Η Εγνατία Οδός ΑΕ είναι από τα πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας και ένα μεγάλο πλεονέκτημα της ανάπτυξης της ίδιας της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας. Ο ρόλος της τα επόμενα χρόνια θα είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την πόλη ώστε να καταστεί ένας μεγάλος συγκοινωνιακός κόμβος που θα εξυπηρετεί τις επενδύσεις της Βορείου Ελλάδος. Το flyover το οποίο ανακοινώθηκε ήδη από τον πρωθυπουργό της χώρας, η σύνδεση της 6ης προβλήτας της Θεσσαλονίκης με την Εγνατία οδό, τα υπόλοιπα μεγάλα έργα που αφορούν την Εγνατία ΑΕ σε όλη τη βόρεια Ελλάδα είναι οι στόχοι μας και η πρόκληση για το μέλλον των συγκοινωνιών».
Ν. Ταχιάος: Το μετρό είναι το μητροπολιτικό μέσο μιας πόλης
«Αυτό που πρέπει να καταστεί σαφές μέσα από αυτήν την ημερίδα είναι ότι το μετρό είναι το μητροπολιτικό μέσο μιας πόλης, είναι αυτό στο οποίο έρχεται και κουμπώνει το σύνολο των δημόσιων συγκοινωνιών. Κατά συνέπεια, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία στα πλαίσια ενός σχεδιασμού για μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη» είπε ο Νίκος Ταχιάος για την ημερίδα «Σχέδιο Θεσσαλονίκης», με αφορμή την ενότητα «Συγκοινωνίες», που συμμετείχε. «Βέβαια, εκτός από μια κυκλοφοριακή παρέμβαση, αποτελεί και μια πολεοδομική παρέμβαση, γεγονός το οποίο πρέπει οι πάντες να το κατανοούν. Αυτή που μπορεί να είναι η συμβολή του Αττικό Μετρό και η προσωπική μου στη σημερινή ημερίδα είναι να δώσουμε τις προδιαγραφές του πως πρέπει να συζητάμε για ένα σχέδιο στη Θεσσαλονίκη. Γιατί ένα σχέδιο δεν είναι ένα άθροισμα επιμέρους παρεμβάσεων στην πόλη αλλά είναι κάτι το οποίο έχει συνοχή και μπορεί να απλώνεται στον χρόνο, κυρίως να είναι κοστολογημένο και πραγματικό» συμπλήρωσε.
Για την επιστολή της κοινοπραξίας που δημοσιοποίησε η ΜτΚ
Δεν είναι υποχρεωμένη η Αττικό Μετρό Α.Ε. να δεχθεί τις απόψεις για τα χρονοδιάγραμμα της αναδόχου, είπε ο Νίκος Ταχίαος σχολιάζοντας το δημοσίευμα της εφημερίδας Μακεδονία με την επιστολή της κοινοπραξίας που αναφέρει ότι με τα υπάρχοντα δεδομένα το έργο θα παραδοθεί το 2025. «Η κοινοπραξία πριν από μιάμιση περίπου εβδομάδα μας έστειλε μια επιστολή στην οποία ζητάει την παράταση του έργου μέχρι το 2025, εφόσον προχωρήσει με τον ρυθμό που προχωράει και εφόσον γίνει αποδεκτή- γιατί ακόμα δεν έχει δοθεί η εντολή κατασκευής με βάση αυτή- η λύση παραμονής των αρχαιοτήτων. Η παραμονή των αρχαιοτήτων μας πηγαίνει κατά τις απόψεις της κοινοπραξίας στο Σεπτέμβρη του 2025, το λιγότερο, γιατί είναι πάρα πολλά τα τεχνικά ζητήματα που δεν έχουν λυθεί. Το βασικό όμως που επισημαίνει είναι ότι ήδη η βασική γραμμή έχει μια σωρεία καθυστερήσεων οι οποίες μας μεταφέρουν πολύ μακριά στον χρόνο, κατά την άποψη της τον Μάρτιο του 2025. Η Αττικό Μετρό δεν είναι υποχρεωμένη να δεχτεί αυτές τις απόψεις του αναδόχου και προφανώς δεν πρόκειται να τις δεχθούμε» ανέφερε. Όσο για όσα ακούγονται περί της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, ο ίδιος απάντησε πως: «Εφόσον παραταθούν τμήματα του έργου μετά το 2023, ή το ίδιο το έργο μετά το 2023, προφανώς θα υπάρχουν ζητήματα χρηματοδότησης αλλά και ζητήματα πιθανόν επιστροφών αν λάβουμε υπόψη μας ότι το μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μοναδικό έργο το οποίο πανευρωπαϊκά έχει μπει ως γέφυρα σε 3 διαφορετικά κοινοτικά πλαίσια στήριξη».
ΣΧΟΛΙΑ