Ο κλάδος «φάντασμα» της Θεσσαλονίκης που έχει χάσει το 95% του... τζίρου του (φωτ.)
22/03/2021 09:00
22/03/2021 09:00
Σε αδιέξοδο έχουν περιέλθει οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων χώρων στάθμευσης οχημάτων πέριξ του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καθώς οι 12 μήνες της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων έχουν σχεδόν εκμηδενίσει στην κυριολεξία τον τζίρο τους, ωστόσο τα χρέη συσσωρεύονται, δίχως να υπάρχουν από την πλευρά του κράτους οι αντίστοιχες ρυθμίσεις ελάφρυνσης.
Τουλάχιστον 95% η μείωση του... τζίρου στον κλάδο «φάντασμα»
Ο Ανδρέας Ανδρέου, εντεταλμένος σύμβουλος επί του νομικού τμήματος του Σωματείου Επιχειρήσεων Πάρκινγκ Περιοχής Αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, δηλώνει ενδεικτικά στο makthes.gr πως στο πάρκινγκ που εργάζεται και ο ίδιος, χωρητικότητας 2.500 θέσεων, «στην καλύτερη μέρα μας δεν έρχονται πάνω από 2-3 αυτοκίνητα. Έχει πάθει καθίζηση άνω του 95% η κίνηση σε μας».
Ο κ. Ανδρέου υπογραμμίζει πως το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός ότι «δεν μας έχουν αναγνωρίσει ως κλάδο με τις ιδιαιτερότητες που έχει, δηλαδή ότι εξαρτάται πλήρως από τη λειτουργία των αεροδρομίων». Αντιθέτως, εντάσσονται στον ίδιο κλάδο με τα πάρκινγκ που λειτουργούν στο κέντρο μίας πόλης, τα οποία δεν εξαρτώνται άρρηκτα από την κίνηση των επιβατών.
Απαξιώνεται η περιουσία τους
Επίσης τα εννιαθέσια βανάκια που χρησιμοποιούν για τη μεταφορά των επιβατών από το πάρκινγκ προς το αεροδρόμιο, πλήρωσαν κανονικά τέλη κυκλοφορίας για όλο το 2020 και για το 2021, συνεχίζει ο κ. Ανδρέου. Έτσι, επιβαρύνεται το κοστολόγιο καθώς τα οχήματα αυτά δεν χαρακτηρίζονται επαγγελματικά και «Άσχετα αν εμείς πληρώσαμε και δεν χρησιμοποιήσαμε υπηρεσίες», παρατηρεί ο ίδιος. Καταγγέλλει, δε, ότι για τα οχήματα Δημόσιας Χρήσεως πέρασε τροπολογία που μειώνει κατά 50% τα τέλη κυκλοφορίας για το 2021, η οποία όμως δεν συμπεριλαμβάνει τα οχήματα που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα πάρκινγκ.
Ακόμη, αυτές οι επιχειρήσεις δεν έλαβαν την αντίστοιχη στήριξη όλων των επιχειρήσεων που εντάσσονται στον τουριστικό κλάδο. Τα τουριστικά λεωφορεία αποζημιώθηκαν το 60% των θέσεων που δεν λειτουργούσαν, ενώ «Εμάς μας βάλανε στην κατηγορία των ταξί. Σε κάθε βανάκι δηλαδή μπορούμε να μεταφέρουμε 2-3 επιβάτες», κάτι το οποίο σημαίνει ότι χρειάζεται να κάνουν διπλά και τριπλά δρομολόγια, εξηγεί ο κ. Ανδρέου. Επιπλέον, κάποια από αυτά τα βανάκια θα πρέπει υποχρεωτικά να παροπλισθούν, παρότι καινούργια, διότι ο νόμος ορίζει ότι δεν μπορεί χρησιμοποιούνται οχήματα άνω των επτά ετών, προειδοποιεί ο κ. Ανδρέου.
«Όνειρο απατηλό» το πρόγραμμα ενίσχυσης της περιφέρειας
Αναφορικά με το πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας περί ενίσχυσης των πληττόμενων επιχειρήσεων, ο κ. Ανδρέου επισημαίνει ότι για να ενταχθεί σε αυτό μία επιχείρηση, πρέπει το διάστημα που θα γίνει η εκταμίευση, «να έχουμε το ίδιο προσωπικό που είχαμε π.χ. τον Φεβρουάριο του 2020 τους εργαζόμενους. Πριν το lockdown είχαμε 27 άτομα προσωπικό, τώρα με το ζόρι έχουμε 12 άτομα. Πώς μπορούμε όταν είμαστε «νεκροί» 13 μήνες να κρατάμε 27 άτομα;» διερωτάται και εξηγεί ότι οι 12 εργαζόμενοι είναι σε αναστολή εργασίας και υπόλοιποι 15 αποχώρησαν καθώς δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις τους μετά τη λήξη τους.
Διαφορετικό καθεστώς και στην αναστολή εργασίας
Επιπλέον, ενώ στα τουριστικά γραφεία όλο το προσωπικό επιδοτείται στο 100% από την αρχή της αναστολής εργασίας, τα πάρκινγκ εισήχθησαν σε κλιμακωτό καθεστώς, όπως ένα πάρκινγκ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα στις αρχές Μαρτίου η επιδότηση να είναι στο 100%, τον Μάιο στο 60%, Ιούλιο-Αύγουστο στο 0% και η δυνατότητα αναστολής συμβάσεων εργαζομένων επανήλθε από τον Νοέμβριο, ενημερώνει ο εντεταλμένος σύμβουλος επί του νομικού τμήματος του ΣΕΠΠΑ.
Η επιστολή που έμεινε στο «συρτάρι»
Τα παραπάνω τα έχουν καταγράψει σε επιστολή τους προς το γραφείο του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο ίδιος ο κ. Ανδρέου παρέδωσε στα γραφεία του υπουργού Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θοδωρή Σκυλακάκη, δίχως μέχρι στιγμής να έχει υπάρξει ουσιαστική απάντηση στα προβλήματα του κλάδου. «Κανείς δεν κάθεται να συζητήσει», υποστηρίζει ο ίδιος.
Πληρώνουν μόνο τα λειτουργικά κόστη, όσοι μπορούν-Στον «αέρα» εισφορές
Την ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά, τα πάγια έξοδα των επιχειρήσεων «τρέχουν» κανονικά. Ενδεικτικά η επιχείρηση στην οποία εργάζεται ο κ. Ανδρέου, χρειάζεται 6.000 ευρώ μηνιαίως για τηλέφωνο, διαδίκτυο και ρεύμα, κόστος το οποίο καλύπτεται με ίδια κεφάλαια, επισημαίνει ο ίδιος και τονίζει ότι η εταιρεία καταγράφει σήμερα παθητικό 13 μηνών που ξεπερνάει τις 200.000 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό πως αρκετές επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν τα χρέη που δημιουργούνται, καθώς δεν διαθέτουν την απαραίτητη ρευστότητα. «Είμαστε σχεδόν κλειστά. Τα γραφεία μας είναι υπό καθεστώς κλείνω την πόρτα γιατί δεν συμφέρει να την έχω ανοιχτή», λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Ταυτόχρονα, ο κ. Ανδρέου καταγγέλλει ότι στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 6 η επιχείρηση έλαβε μόλις 500 ευρώ και στις προηγούμενες απολύτως τίποτα. Πέρα από αυτά, τα πάρκινγκ του αεροδρομίου που λειτουργούν σε ενοικιαζόμενα οικόπεδα, λαμβάνουν επιδότηση του 60% του ενοικίου που οφείλουν να καταβάλλουν. «Όταν δεν έχεις έσοδα και το 60% είναι 60% μείον», συμπληρώνει ο ίδιος ζητώντας να επανεξεταστεί η δυνατότητα αναστολής πληρωμής ενοικίων, τουλάχιστον για όσες επιχειρήσεις αδυνατούν να καλύψουν αυτό το έξοδο.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Ανδρέου προειδοποιεί ότι η οικονομική θηλιά που σχηματίζεται γύρω από τον «λαιμό» αυτών των επιχειρήσεων μπορεί να οδηγήσει σε «λουκέτο» πολλές εξ' αυτών μετά το πέρας της πανδημίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όσες επιχειρήσεις μπορούν, πληρώνουν τα λειτουργικά έξοδα και όχι τα οφειλόμενα στα ασφαλιστικά ταμεία, χρέη τα οποία θα φανεί εάν μπορούν να εξοφληθούν, όταν θα ανακοινωθούν τα ειδικά μέτρα μετά το τέλος της πανδημίας, καταλήγει ο ίδιος.
Κ. Ζολώτας: Παίρνω από τη γυναίκα μου για να συμπληρώσω και πάλι δεν μπορώ να πληρώσω όλα τα έξοδα
Ο Κυριάκος Ζολώτας, ιδιοκτήτης πάρκινγκ στην περιοχή του αεροδρομίου «Μακεδονία», ξεκαθαρίζει μιλώντας στο makthes.gr ότι ο τζίρος έπεσε τον τελευταίο χρόνο κατά 92%. «Γίνονται από μία έως πέντε κινήσεις αυτοκινήτων την ημέρα», περιγράφει, εξηγώντας ότι πλέον ταξιδεύουν μόνο όσοι έχουν εργασιακό λόγο, ή κάποια έκτακτη ανάγκη. Ερωτηθείς εάν θα μπορούσε να αναστείλει τη λειτουργία της επιχείρησης, σημειώνει πως «δεν μπορούμε να κλείσουμε, διότι έχουμε μέσα μακροχρόνιους πελάτες, οι οποίοι μένουν στο εξωτερικό και πρέπει κάποιος να φυλάει τα αυτοκίνητά τους».
Η επιχείρηση του κ. Ζολώτα έχει λάβει στο διάστημα της πανδημίας 7.500 ευρώ από τους κύκλους των Επιστρεπτέων Προκαταβολών, ποσό το οποίο δεν φτάνει ούτε για το ηλεκτρικό ρεύμα του έτους, όπως λέει ο ίδιος. Στα θετικά συγκαταλέγεται η μείωση του ενοικίου στο οικόπεδο όπου λειτουργεί η επιχείρηση του κ. Ζολώτα, σύμφωνα με τον ίδιον.
Στην ερώτηση πώς επιβιώνει σήμερα η επιχείρησή του μετά από 12 μήνες πανδημίας και περιοριστικών μέτρων, ο κ. Ζολώτας ομολογεί πως «παίρνω από τη γυναίκα μου για να συμπληρώσω και πάλι δεν μπορώ. Έχω τρία δίμηνα απλήρωτα το ρεύμα. Το τηλέφωνο το έχω σε ρυθμίσεις. Όλοι οι συνάδελφοι είναι στην ίδια κατάσταση».
«Δεν βλέπουμε μπροστά μας ένα μέλλον που να μπορούμε να το διαχειριστούμε. Θα μας βγάλει αυτή η περίπτωση χρεωμένους, σε δάνεια σε υποχρεώσεις», προεξοφλεί ο κ. Ζολώτας.
Δείτε φωτογραφίες από πάρκινγκ πέριξ της περιοχής του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη:
Ακολουθεί η επιστολή του ΣΕΠΠΕΑ προς το γραφείο του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, στις 21 Ιανουαρίου 2021:
Προς Γραφείο Πρωθυπουργού Θεσσαλονίκης
Αξιότιμη κυρία Αντωνίου-Επικεφαλής Γραφείου Πρωθυπουργού
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Μαζί με τις ευχές μας για καλή χρονιά και γρήγορη επιστροφή σε κανονικούς ρυθμούς κοινωνικής και επαγγελματικής δραστηριότητας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι πρόσφατα συστήθηκε το σωματείο με την επωνυμία «Σωματείο Επιχειρήσεων Πάρκινγκ Περιοχής Αεροδρομίων (Σ.Ε.Π.Π.Α.)», διότι από την πρώτη φάση της πανδημίας αναδείχθηκαν οι ιδιαιτερότητες του κλάδου μας, κάτι το οποίο αποτέλεσε και το έναυσμα για τη δημιουργία του σωματείου αυτού.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι λόγω της χωροταξικής μας τοποθέτησης και της επαγγελματικής σύνδεσής μας αποκλειστικά με το Αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ως υποκλάδος θα έπρεπε να ανήκουμε στον Τουριστικό τομέα. Σημειωτέον ότι το σύνολο των εργαζομένων στις επιχειρήσεις μας προσεγγίζει τους 100 (ενώ αναβιβάζεται κατά τους τουριστικούς μήνες), οπότε είναι έκδηλο ότι η υγειονομική, και η συνεπεία αυτής οικονομική, κρίση που διανύουμε έχει πλήξει δραματικά πάρα πολλές οικογένειες επιχειρηματιών, στελεχών και υπαλλήλων κατά το τελευταίο διάστημα ενώ τα πάγια έξοδα μας διατηρούνται ακέραια. Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένο να υπάρξει ειδική μέριμνα από την Πολιτεία για τις επιχειρήσεις μας.
Για τους λόγους αυτούς ζητούμε .
Πέραν των ανωτέρω, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουμε δεχθεί ελέγχους από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης και χωρίς να προηγηθεί οποιαδήποτε σύσταση μας επιβλήθηκαν μεγάλα πρόστιμα (όπως και σε άλλες όμορες επιχειρήσεις). Τα εν λόγω πρόστιμα καταλογίστηκαν σε μια «νεκρή» ουσιαστικά περίοδο και εάν παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα θα οδηγήσουν σε κλείσιμο πολλών εταιρειών στην περιοχή του αεροδρομίου. Για το συγκεκριμένο θέμα ζητούμε την παρέμβαση σας ώστε, πέρα από τη νομική οδό η οποία θα αναδείξει νομικές αστοχίες, να αναθεωρηθεί το πλαίσιο δυνατότητας επιβολής προστίμων για το 2020 (λόγω της υγειονομικής κρίσης) με αποτέλεσμα τον οίκοθεν επαναπροσδιορισμό αυτών σε εκλογικευμένα όρια και κατά πολύ μειωμένα. Αυτό θα επιφέρει ειρήνευση στην περιοχή η οποία βρίσκεται σε αναβρασμό τους τελευταίους μήνες και θα κρατήσει σε λειτουργία όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, στις οποίες θα ήταν βέβαια ευχής έργον να γίνονται υποδείξεις συμμόρφωσης από τις αρμόδιες αρχές για ζητήματα που αγνοούν ή επιδέχονται διαφορετικής ερμηνείας. .
Ευελπιστούμε στην άμεση επίλυση των ανωτέρω θεμάτων μας ώστε να εξασφαλίσουμε την βιωσιμότητα των Επιχειρήσεων μας και όλων των θέσεων εργασίας και δηλώνουμε ότι είμαστε στη διάθεσή σας είτε διά ζώσης είτε με οποιαδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο επιθυμείτε ώστε να συζητήσουμε άμεσα την επίλυση τους .
Θεσσαλονίκη 21 Ιανουαρίου 2021
Μετά τιμής
Η Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Μαρία Αμανατίδου Αντώνης Ανικλίδης
Σε αδιέξοδο έχουν περιέλθει οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων χώρων στάθμευσης οχημάτων πέριξ του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καθώς οι 12 μήνες της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων έχουν σχεδόν εκμηδενίσει στην κυριολεξία τον τζίρο τους, ωστόσο τα χρέη συσσωρεύονται, δίχως να υπάρχουν από την πλευρά του κράτους οι αντίστοιχες ρυθμίσεις ελάφρυνσης.
Τουλάχιστον 95% η μείωση του... τζίρου στον κλάδο «φάντασμα»
Ο Ανδρέας Ανδρέου, εντεταλμένος σύμβουλος επί του νομικού τμήματος του Σωματείου Επιχειρήσεων Πάρκινγκ Περιοχής Αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, δηλώνει ενδεικτικά στο makthes.gr πως στο πάρκινγκ που εργάζεται και ο ίδιος, χωρητικότητας 2.500 θέσεων, «στην καλύτερη μέρα μας δεν έρχονται πάνω από 2-3 αυτοκίνητα. Έχει πάθει καθίζηση άνω του 95% η κίνηση σε μας».
Ο κ. Ανδρέου υπογραμμίζει πως το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός ότι «δεν μας έχουν αναγνωρίσει ως κλάδο με τις ιδιαιτερότητες που έχει, δηλαδή ότι εξαρτάται πλήρως από τη λειτουργία των αεροδρομίων». Αντιθέτως, εντάσσονται στον ίδιο κλάδο με τα πάρκινγκ που λειτουργούν στο κέντρο μίας πόλης, τα οποία δεν εξαρτώνται άρρηκτα από την κίνηση των επιβατών.
Απαξιώνεται η περιουσία τους
Επίσης τα εννιαθέσια βανάκια που χρησιμοποιούν για τη μεταφορά των επιβατών από το πάρκινγκ προς το αεροδρόμιο, πλήρωσαν κανονικά τέλη κυκλοφορίας για όλο το 2020 και για το 2021, συνεχίζει ο κ. Ανδρέου. Έτσι, επιβαρύνεται το κοστολόγιο καθώς τα οχήματα αυτά δεν χαρακτηρίζονται επαγγελματικά και «Άσχετα αν εμείς πληρώσαμε και δεν χρησιμοποιήσαμε υπηρεσίες», παρατηρεί ο ίδιος. Καταγγέλλει, δε, ότι για τα οχήματα Δημόσιας Χρήσεως πέρασε τροπολογία που μειώνει κατά 50% τα τέλη κυκλοφορίας για το 2021, η οποία όμως δεν συμπεριλαμβάνει τα οχήματα που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα πάρκινγκ.
Ακόμη, αυτές οι επιχειρήσεις δεν έλαβαν την αντίστοιχη στήριξη όλων των επιχειρήσεων που εντάσσονται στον τουριστικό κλάδο. Τα τουριστικά λεωφορεία αποζημιώθηκαν το 60% των θέσεων που δεν λειτουργούσαν, ενώ «Εμάς μας βάλανε στην κατηγορία των ταξί. Σε κάθε βανάκι δηλαδή μπορούμε να μεταφέρουμε 2-3 επιβάτες», κάτι το οποίο σημαίνει ότι χρειάζεται να κάνουν διπλά και τριπλά δρομολόγια, εξηγεί ο κ. Ανδρέου. Επιπλέον, κάποια από αυτά τα βανάκια θα πρέπει υποχρεωτικά να παροπλισθούν, παρότι καινούργια, διότι ο νόμος ορίζει ότι δεν μπορεί χρησιμοποιούνται οχήματα άνω των επτά ετών, προειδοποιεί ο κ. Ανδρέου.
«Όνειρο απατηλό» το πρόγραμμα ενίσχυσης της περιφέρειας
Αναφορικά με το πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας περί ενίσχυσης των πληττόμενων επιχειρήσεων, ο κ. Ανδρέου επισημαίνει ότι για να ενταχθεί σε αυτό μία επιχείρηση, πρέπει το διάστημα που θα γίνει η εκταμίευση, «να έχουμε το ίδιο προσωπικό που είχαμε π.χ. τον Φεβρουάριο του 2020 τους εργαζόμενους. Πριν το lockdown είχαμε 27 άτομα προσωπικό, τώρα με το ζόρι έχουμε 12 άτομα. Πώς μπορούμε όταν είμαστε «νεκροί» 13 μήνες να κρατάμε 27 άτομα;» διερωτάται και εξηγεί ότι οι 12 εργαζόμενοι είναι σε αναστολή εργασίας και υπόλοιποι 15 αποχώρησαν καθώς δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις τους μετά τη λήξη τους.
Διαφορετικό καθεστώς και στην αναστολή εργασίας
Επιπλέον, ενώ στα τουριστικά γραφεία όλο το προσωπικό επιδοτείται στο 100% από την αρχή της αναστολής εργασίας, τα πάρκινγκ εισήχθησαν σε κλιμακωτό καθεστώς, όπως ένα πάρκινγκ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα στις αρχές Μαρτίου η επιδότηση να είναι στο 100%, τον Μάιο στο 60%, Ιούλιο-Αύγουστο στο 0% και η δυνατότητα αναστολής συμβάσεων εργαζομένων επανήλθε από τον Νοέμβριο, ενημερώνει ο εντεταλμένος σύμβουλος επί του νομικού τμήματος του ΣΕΠΠΑ.
Η επιστολή που έμεινε στο «συρτάρι»
Τα παραπάνω τα έχουν καταγράψει σε επιστολή τους προς το γραφείο του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο ίδιος ο κ. Ανδρέου παρέδωσε στα γραφεία του υπουργού Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θοδωρή Σκυλακάκη, δίχως μέχρι στιγμής να έχει υπάρξει ουσιαστική απάντηση στα προβλήματα του κλάδου. «Κανείς δεν κάθεται να συζητήσει», υποστηρίζει ο ίδιος.
Πληρώνουν μόνο τα λειτουργικά κόστη, όσοι μπορούν-Στον «αέρα» εισφορές
Την ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά, τα πάγια έξοδα των επιχειρήσεων «τρέχουν» κανονικά. Ενδεικτικά η επιχείρηση στην οποία εργάζεται ο κ. Ανδρέου, χρειάζεται 6.000 ευρώ μηνιαίως για τηλέφωνο, διαδίκτυο και ρεύμα, κόστος το οποίο καλύπτεται με ίδια κεφάλαια, επισημαίνει ο ίδιος και τονίζει ότι η εταιρεία καταγράφει σήμερα παθητικό 13 μηνών που ξεπερνάει τις 200.000 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό πως αρκετές επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν τα χρέη που δημιουργούνται, καθώς δεν διαθέτουν την απαραίτητη ρευστότητα. «Είμαστε σχεδόν κλειστά. Τα γραφεία μας είναι υπό καθεστώς κλείνω την πόρτα γιατί δεν συμφέρει να την έχω ανοιχτή», λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Ταυτόχρονα, ο κ. Ανδρέου καταγγέλλει ότι στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 6 η επιχείρηση έλαβε μόλις 500 ευρώ και στις προηγούμενες απολύτως τίποτα. Πέρα από αυτά, τα πάρκινγκ του αεροδρομίου που λειτουργούν σε ενοικιαζόμενα οικόπεδα, λαμβάνουν επιδότηση του 60% του ενοικίου που οφείλουν να καταβάλλουν. «Όταν δεν έχεις έσοδα και το 60% είναι 60% μείον», συμπληρώνει ο ίδιος ζητώντας να επανεξεταστεί η δυνατότητα αναστολής πληρωμής ενοικίων, τουλάχιστον για όσες επιχειρήσεις αδυνατούν να καλύψουν αυτό το έξοδο.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Ανδρέου προειδοποιεί ότι η οικονομική θηλιά που σχηματίζεται γύρω από τον «λαιμό» αυτών των επιχειρήσεων μπορεί να οδηγήσει σε «λουκέτο» πολλές εξ' αυτών μετά το πέρας της πανδημίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όσες επιχειρήσεις μπορούν, πληρώνουν τα λειτουργικά έξοδα και όχι τα οφειλόμενα στα ασφαλιστικά ταμεία, χρέη τα οποία θα φανεί εάν μπορούν να εξοφληθούν, όταν θα ανακοινωθούν τα ειδικά μέτρα μετά το τέλος της πανδημίας, καταλήγει ο ίδιος.
Κ. Ζολώτας: Παίρνω από τη γυναίκα μου για να συμπληρώσω και πάλι δεν μπορώ να πληρώσω όλα τα έξοδα
Ο Κυριάκος Ζολώτας, ιδιοκτήτης πάρκινγκ στην περιοχή του αεροδρομίου «Μακεδονία», ξεκαθαρίζει μιλώντας στο makthes.gr ότι ο τζίρος έπεσε τον τελευταίο χρόνο κατά 92%. «Γίνονται από μία έως πέντε κινήσεις αυτοκινήτων την ημέρα», περιγράφει, εξηγώντας ότι πλέον ταξιδεύουν μόνο όσοι έχουν εργασιακό λόγο, ή κάποια έκτακτη ανάγκη. Ερωτηθείς εάν θα μπορούσε να αναστείλει τη λειτουργία της επιχείρησης, σημειώνει πως «δεν μπορούμε να κλείσουμε, διότι έχουμε μέσα μακροχρόνιους πελάτες, οι οποίοι μένουν στο εξωτερικό και πρέπει κάποιος να φυλάει τα αυτοκίνητά τους».
Η επιχείρηση του κ. Ζολώτα έχει λάβει στο διάστημα της πανδημίας 7.500 ευρώ από τους κύκλους των Επιστρεπτέων Προκαταβολών, ποσό το οποίο δεν φτάνει ούτε για το ηλεκτρικό ρεύμα του έτους, όπως λέει ο ίδιος. Στα θετικά συγκαταλέγεται η μείωση του ενοικίου στο οικόπεδο όπου λειτουργεί η επιχείρηση του κ. Ζολώτα, σύμφωνα με τον ίδιον.
Στην ερώτηση πώς επιβιώνει σήμερα η επιχείρησή του μετά από 12 μήνες πανδημίας και περιοριστικών μέτρων, ο κ. Ζολώτας ομολογεί πως «παίρνω από τη γυναίκα μου για να συμπληρώσω και πάλι δεν μπορώ. Έχω τρία δίμηνα απλήρωτα το ρεύμα. Το τηλέφωνο το έχω σε ρυθμίσεις. Όλοι οι συνάδελφοι είναι στην ίδια κατάσταση».
«Δεν βλέπουμε μπροστά μας ένα μέλλον που να μπορούμε να το διαχειριστούμε. Θα μας βγάλει αυτή η περίπτωση χρεωμένους, σε δάνεια σε υποχρεώσεις», προεξοφλεί ο κ. Ζολώτας.
Δείτε φωτογραφίες από πάρκινγκ πέριξ της περιοχής του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη:
Ακολουθεί η επιστολή του ΣΕΠΠΕΑ προς το γραφείο του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, στις 21 Ιανουαρίου 2021:
Προς Γραφείο Πρωθυπουργού Θεσσαλονίκης
Αξιότιμη κυρία Αντωνίου-Επικεφαλής Γραφείου Πρωθυπουργού
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Μαζί με τις ευχές μας για καλή χρονιά και γρήγορη επιστροφή σε κανονικούς ρυθμούς κοινωνικής και επαγγελματικής δραστηριότητας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι πρόσφατα συστήθηκε το σωματείο με την επωνυμία «Σωματείο Επιχειρήσεων Πάρκινγκ Περιοχής Αεροδρομίων (Σ.Ε.Π.Π.Α.)», διότι από την πρώτη φάση της πανδημίας αναδείχθηκαν οι ιδιαιτερότητες του κλάδου μας, κάτι το οποίο αποτέλεσε και το έναυσμα για τη δημιουργία του σωματείου αυτού.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι λόγω της χωροταξικής μας τοποθέτησης και της επαγγελματικής σύνδεσής μας αποκλειστικά με το Αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ως υποκλάδος θα έπρεπε να ανήκουμε στον Τουριστικό τομέα. Σημειωτέον ότι το σύνολο των εργαζομένων στις επιχειρήσεις μας προσεγγίζει τους 100 (ενώ αναβιβάζεται κατά τους τουριστικούς μήνες), οπότε είναι έκδηλο ότι η υγειονομική, και η συνεπεία αυτής οικονομική, κρίση που διανύουμε έχει πλήξει δραματικά πάρα πολλές οικογένειες επιχειρηματιών, στελεχών και υπαλλήλων κατά το τελευταίο διάστημα ενώ τα πάγια έξοδα μας διατηρούνται ακέραια. Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένο να υπάρξει ειδική μέριμνα από την Πολιτεία για τις επιχειρήσεις μας.
Για τους λόγους αυτούς ζητούμε .
Πέραν των ανωτέρω, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουμε δεχθεί ελέγχους από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης και χωρίς να προηγηθεί οποιαδήποτε σύσταση μας επιβλήθηκαν μεγάλα πρόστιμα (όπως και σε άλλες όμορες επιχειρήσεις). Τα εν λόγω πρόστιμα καταλογίστηκαν σε μια «νεκρή» ουσιαστικά περίοδο και εάν παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα θα οδηγήσουν σε κλείσιμο πολλών εταιρειών στην περιοχή του αεροδρομίου. Για το συγκεκριμένο θέμα ζητούμε την παρέμβαση σας ώστε, πέρα από τη νομική οδό η οποία θα αναδείξει νομικές αστοχίες, να αναθεωρηθεί το πλαίσιο δυνατότητας επιβολής προστίμων για το 2020 (λόγω της υγειονομικής κρίσης) με αποτέλεσμα τον οίκοθεν επαναπροσδιορισμό αυτών σε εκλογικευμένα όρια και κατά πολύ μειωμένα. Αυτό θα επιφέρει ειρήνευση στην περιοχή η οποία βρίσκεται σε αναβρασμό τους τελευταίους μήνες και θα κρατήσει σε λειτουργία όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, στις οποίες θα ήταν βέβαια ευχής έργον να γίνονται υποδείξεις συμμόρφωσης από τις αρμόδιες αρχές για ζητήματα που αγνοούν ή επιδέχονται διαφορετικής ερμηνείας. .
Ευελπιστούμε στην άμεση επίλυση των ανωτέρω θεμάτων μας ώστε να εξασφαλίσουμε την βιωσιμότητα των Επιχειρήσεων μας και όλων των θέσεων εργασίας και δηλώνουμε ότι είμαστε στη διάθεσή σας είτε διά ζώσης είτε με οποιαδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο επιθυμείτε ώστε να συζητήσουμε άμεσα την επίλυση τους .
Θεσσαλονίκη 21 Ιανουαρίου 2021
Μετά τιμής
Η Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Μαρία Αμανατίδου Αντώνης Ανικλίδης
ΣΧΟΛΙΑ