Σε ισχυρές "αναταράξεις" η ELLINAIR
04/03/2021 07:00
04/03/2021 07:00
Σε... οριακή κατάσταση βρίσκεται η αεροπορική εταιρία Ellinair του ομίλου Μουζενίδη εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Η εταιρία έχει απωλέσει το 95% των εσόδων της, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε αναστολή του πτητικού της έργου για τους μήνες Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου, ζητώντας οικονομική ενίσχυση πριν να είναι ήδη αργά.
Όπως αναφέρει στο makthes.gr ο κ. Νίκος Τριανταφύλλου, κυβερνήτης της εταιρίας και Διευθυντής Πτητικών Προτύπων εδώ και περίπου ένα χρόνο τα αεροπλάνα της εταιρίας δεν πετούν, με εξαίρεση ορισμένες πτήσεις του εσωτερικού και ορισμένες πτήσεις charter που πραγματοποιήθηκαν τους μήνες του καλοκαιριού.
Οι επιπτώσεις της πανδημίας είναι εμφανείς, σύμφωνα με τον ίδιο για την αεροπορική εταιρία που διακινεί τον μεγαλύτερο αριθμό Ρώσων τουριστών στη χώρα. Είναι χαρακτηριστικό πως κάθε χρόνο με τα αεροπλάνα της Ellinair πετούν περίπου 500.000 Ρώσοι και Ουκρανοί, με τα μηνύματα να ήταν πολύ ενθαρρυντικά πριν τον κορονοϊό, καθώς υπάρχουν εκτιμήσεις ότι ο αριθμός αυτός για το 2020 θα διπλασιαζόταν. Πέρσι η εταιρία απώλεσε το 95% των εσόδων της.
Οι εργαζόμενοι του ομίλου Μουζενίδη, που τους καλοκαιρινούς μήνες πλησιάζουν τους 1700, λαμβάνουν το επίδομα της κυβέρνησης για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας, ενώ η εταιρία με εξαίρεση τις ευνοϊκές διατάξεις και τα «πακέτα» που έχουν ανακοινωθεί για τη στήριξη των επιχειρήσεων δεν έχει λάβει καμία άλλη ενίσχυση από το κράτος, σε αντίθεση με άλλες αεροπορικές εταιρίες στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε η ιδιοκτησία και η διοίκηση έχει απευθυνθεί τόσο στα αρμόδια υπουργεία, όσο και στις αρμόδιες υπηρεσίες και όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης χωρίς ωστόσο να έχει γίνει κάποια ενέργεια ως σήμερα.
«Δεν υπάρχει καμία αεροπορική εταιρία σε ολόκληρη την Ευρώπη που συνεχίζει να πετάει χωρίς να έχει λάβει κρατική βοήθεια- στήριξη. Οι αεροπορικές εταιρίες από τη στιγμή που τα αεροπλάνα δεν πετούν και δεν πραγματοποιούνται ταξίδια, χωρίς την δική τους υπαιτιότητα (COVID 19 και κλείσιμο των συνόρων ) πρέπει να στηριχτούν. Έχουν πολλά έξοδα και πολλές υποχρεώσεις που δεν μπορούν να καλυφθούν μόνο από τα μέτρα που λαμβάνονται σε επίπεδο κρατών για το σύνολο των επιχειρήσεων» εξηγεί στο makthes.gr ο κ. Τριανταφύλλου.
Η Ellinair με επτά χρόνια πτήσεων στην Ελλάδα επιχειρεί με τέσσερα αεροσκάφη, ενώ έχει παραγγείλει ένα πέμπτο και συνδέει τα ελληνικά αεροδρόμια με περισσότερες από 30 πόλεις του εξωτερικού. Ανήκει στον όμιλο Μουζενίδη με 25 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, όμιλος που μπορεί να χαρακτηριστεί στρατηγικής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχει εισάγει συνάλλαγμα άνω των 2 δις. ευρώ την τελευταία πενταετία.
Σε... οριακή κατάσταση βρίσκεται η αεροπορική εταιρία Ellinair του ομίλου Μουζενίδη εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Η εταιρία έχει απωλέσει το 95% των εσόδων της, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε αναστολή του πτητικού της έργου για τους μήνες Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου, ζητώντας οικονομική ενίσχυση πριν να είναι ήδη αργά.
Όπως αναφέρει στο makthes.gr ο κ. Νίκος Τριανταφύλλου, κυβερνήτης της εταιρίας και Διευθυντής Πτητικών Προτύπων εδώ και περίπου ένα χρόνο τα αεροπλάνα της εταιρίας δεν πετούν, με εξαίρεση ορισμένες πτήσεις του εσωτερικού και ορισμένες πτήσεις charter που πραγματοποιήθηκαν τους μήνες του καλοκαιριού.
Οι επιπτώσεις της πανδημίας είναι εμφανείς, σύμφωνα με τον ίδιο για την αεροπορική εταιρία που διακινεί τον μεγαλύτερο αριθμό Ρώσων τουριστών στη χώρα. Είναι χαρακτηριστικό πως κάθε χρόνο με τα αεροπλάνα της Ellinair πετούν περίπου 500.000 Ρώσοι και Ουκρανοί, με τα μηνύματα να ήταν πολύ ενθαρρυντικά πριν τον κορονοϊό, καθώς υπάρχουν εκτιμήσεις ότι ο αριθμός αυτός για το 2020 θα διπλασιαζόταν. Πέρσι η εταιρία απώλεσε το 95% των εσόδων της.
Οι εργαζόμενοι του ομίλου Μουζενίδη, που τους καλοκαιρινούς μήνες πλησιάζουν τους 1700, λαμβάνουν το επίδομα της κυβέρνησης για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας, ενώ η εταιρία με εξαίρεση τις ευνοϊκές διατάξεις και τα «πακέτα» που έχουν ανακοινωθεί για τη στήριξη των επιχειρήσεων δεν έχει λάβει καμία άλλη ενίσχυση από το κράτος, σε αντίθεση με άλλες αεροπορικές εταιρίες στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε η ιδιοκτησία και η διοίκηση έχει απευθυνθεί τόσο στα αρμόδια υπουργεία, όσο και στις αρμόδιες υπηρεσίες και όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης χωρίς ωστόσο να έχει γίνει κάποια ενέργεια ως σήμερα.
«Δεν υπάρχει καμία αεροπορική εταιρία σε ολόκληρη την Ευρώπη που συνεχίζει να πετάει χωρίς να έχει λάβει κρατική βοήθεια- στήριξη. Οι αεροπορικές εταιρίες από τη στιγμή που τα αεροπλάνα δεν πετούν και δεν πραγματοποιούνται ταξίδια, χωρίς την δική τους υπαιτιότητα (COVID 19 και κλείσιμο των συνόρων ) πρέπει να στηριχτούν. Έχουν πολλά έξοδα και πολλές υποχρεώσεις που δεν μπορούν να καλυφθούν μόνο από τα μέτρα που λαμβάνονται σε επίπεδο κρατών για το σύνολο των επιχειρήσεων» εξηγεί στο makthes.gr ο κ. Τριανταφύλλου.
Η Ellinair με επτά χρόνια πτήσεων στην Ελλάδα επιχειρεί με τέσσερα αεροσκάφη, ενώ έχει παραγγείλει ένα πέμπτο και συνδέει τα ελληνικά αεροδρόμια με περισσότερες από 30 πόλεις του εξωτερικού. Ανήκει στον όμιλο Μουζενίδη με 25 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, όμιλος που μπορεί να χαρακτηριστεί στρατηγικής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχει εισάγει συνάλλαγμα άνω των 2 δις. ευρώ την τελευταία πενταετία.
ΣΧΟΛΙΑ