Σε λειτουργία ο νέος διάδρομος προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονια»
12/09/2020 12:55
12/09/2020 12:55
Μπορεί το δημόσιο να χρειάστηκε, περίπου, 15 χρόνια, ωστόσο η κατασκευή του νέου διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκε και μάλιστα υποδέχθηκε χθες, Παρασκευή, και το πρώτο αεροπλάνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr ο διάδρομος 10-28 δέχθηκε χθες νωρίς το πρωί την πτήση 104 της Olympic Airways που πραγματοποίησε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Είχαν προηγηθεί οι απαραίτητοι έλεγχοι και εκδόθηκε το σχετικό εγχειρίδιο για τη χρήση του νέου διαδρόμου.
Με το έργο αυτό, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο ανήκει στην κρατική γερμανική εταιρεία Fraport, δύναται να υποδέχεται μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών, ενώ εξασφαλίζει και βελτιωμένες συνθήκες κατά τις διαδικασίες προσγειώσεων και απογειώσεων.
Ειδικότερα σύμφωνα με τους μελετητές του έργου, ο νέος διάδρομος εξασφαλίζει εναλλακτική πρόσβαση στο αεροδρόμιο τους μήνες κατά τους οποίους οι νεφώσεις «ταλαιπωρούν» πληρώματα και επιβάτες.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγους μήνες παραδόθηκε και ο νέος τερματικός σταθμός του αεροδρομίου, με την ανέγερση νέου κτηρίου.
Παράλληλα, η Fraport συνεχίζει τις εργασίες ανακαίνισης στο παλιό κτήριο, το οποίο θα εξυπηρετεί μέχρι το πέρας τους, μόνο έναν περιορισμένο αριθμό πτήσεων από χώρες εκτός της ζώνης Σέγκεν.
Ο 10-28 ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2005 και τα έργα παραδόθηκαν στις 31 Μαρτίου 2019, αλλά τέθηκε σε λειτουργία στις 11 Σεπτεμβρίου του 2020. Στην πράξη επιμηκύνθηκε ο διάδρομος κατά 1.046 μέτρα. Πλέον καθίστανται εφικτές και οι υπερατλαντικές πτήσεις, δεδομένους ότι διατίθεται πια το σύστημα ILS που διευκολύνει την προσγείωση σε συνθήκες ομίχλης.
Μπορεί το δημόσιο να χρειάστηκε, περίπου, 15 χρόνια, ωστόσο η κατασκευή του νέου διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκε και μάλιστα υποδέχθηκε χθες, Παρασκευή, και το πρώτο αεροπλάνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr ο διάδρομος 10-28 δέχθηκε χθες νωρίς το πρωί την πτήση 104 της Olympic Airways που πραγματοποίησε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Είχαν προηγηθεί οι απαραίτητοι έλεγχοι και εκδόθηκε το σχετικό εγχειρίδιο για τη χρήση του νέου διαδρόμου.
Με το έργο αυτό, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο ανήκει στην κρατική γερμανική εταιρεία Fraport, δύναται να υποδέχεται μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών, ενώ εξασφαλίζει και βελτιωμένες συνθήκες κατά τις διαδικασίες προσγειώσεων και απογειώσεων.
Ειδικότερα σύμφωνα με τους μελετητές του έργου, ο νέος διάδρομος εξασφαλίζει εναλλακτική πρόσβαση στο αεροδρόμιο τους μήνες κατά τους οποίους οι νεφώσεις «ταλαιπωρούν» πληρώματα και επιβάτες.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγους μήνες παραδόθηκε και ο νέος τερματικός σταθμός του αεροδρομίου, με την ανέγερση νέου κτηρίου.
Παράλληλα, η Fraport συνεχίζει τις εργασίες ανακαίνισης στο παλιό κτήριο, το οποίο θα εξυπηρετεί μέχρι το πέρας τους, μόνο έναν περιορισμένο αριθμό πτήσεων από χώρες εκτός της ζώνης Σέγκεν.
Ο 10-28 ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2005 και τα έργα παραδόθηκαν στις 31 Μαρτίου 2019, αλλά τέθηκε σε λειτουργία στις 11 Σεπτεμβρίου του 2020. Στην πράξη επιμηκύνθηκε ο διάδρομος κατά 1.046 μέτρα. Πλέον καθίστανται εφικτές και οι υπερατλαντικές πτήσεις, δεδομένους ότι διατίθεται πια το σύστημα ILS που διευκολύνει την προσγείωση σε συνθήκες ομίχλης.
ΣΧΟΛΙΑ