Επίσημη πρώτη για το Momus
30/03/2019 20:14
30/03/2019 20:14
Υπουργοί, πρόξενοι, βουλευτές πολλών κομμάτων εκπρόσωποι του δήμου, της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και δεκάδες φίλοι της τέχνης βρέθηκαν στη γιορτή των εγκαινίων του Momus, του Μητροπολιτικού Οργανισμού Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης.
Το υπέρ-μουσείο που είναι μοναδικό στην Ελλάδα και αποτελεί συνένωση τεσσάρων επιμέρους μουσείων της Θεσσαλονίκης (Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης και Μουσείο Φωτογραφίας) κι ενός της Αθήνας (Άλεξ Μυλωνά) ιδρύθηκε επίσημα πριν από τέσσερις μήνες. «Είμαστε εδώ όλοι σαν φίλοι του Momus. Αυτή είναι η σημερινή μας ταυτότητα. Είναι μια υπόθεση που την αγαπήσατε από κοντά», τόνισε η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά.
Αναφέρθηκε δε και στον αγώνα που έγινε για έναν ενιαίο οργανισμό. «Είναι η πρώτη φορά που καταφέρνουμε στη χώρα να έχουμε τέτοια συναίνεση και σύμπνοια. Ένα ιδιοφυές αρχιτεκτόνημα ήρθε στη Βουλή κι εκεί, μέσα από τον διάλογο που έγινε, μπόρεσε να σταθεί επάξια σε κάθε αντίρρηση και αντιπολιτευτική αντιδικία. Συνήθως θέλουμε να ξεχάσουμε το παρελθόν αλλά πρέπει παρόλα αυτά να θυμόμαστε αντιρρήσεις που υπήρξαν για να δούμε με ποιο τρόπο είναι καλό να τις ξεπερνάμε για να φτάνουμε σε ένα τόσο μεγάλο αποτέλεσμα».
Επίσης, υπογράμμισε ότι όνειρο κάθε μουσείου πρέπει να είναι η εξωστρέφειά του, ενώ τόνισε τον δημόσιο χαρακτήρα του οργανισμού αφού έγινε μέσα από συμπράξεις ιδιωτών και ιδιωτικές χορηγίες. «Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί εγγυάται το μέλλον, την πορεία του, κυρίως την ανεξαρτησία του μουσείου, κάτι το οποίο μερικές φορές υποτιμάμε ή είμαστε δύσπιστοι απέναντί του. Αλλά οι διοικήσεις των μουσείων και οι καλλιτέχνες είναι μια στιγμή που πρέπει να αποκτήσουν πραγματική αυτονομία και πραγματική ανεξαρτησία αν θέλουμε να προοδεύσουμε», κατέληξε η υπουργός.
Ενιαία πλατφόρμα και επιμέρους μουσεία
Για τους τέσσερις μήνες που πέρασαν και «ήταν γεμάτοι διοικητικές διαδικαδίες», αλλά και για το κάλεσμα που έγινε για να συμπέσει «με τον ερχομό της Άνοιξης» μίλησε η διευθύντρια του οργανισμού Μαρία Τσανντσάνογλου.
Στο εγχείρημα που πέρασε δια… πυρός και σιδήρου, αφού μεσολάβησαν μέχρι να ολοκληρωθεί επτά υπουργοί, αναφέρθηκε η πρόεδρος του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και πρόεδρος της Εφορείας του Momus Σύγχρονης Τέχνης Ξανθίππη Χόιπελ. «Δεν ήταν εύκολο. Διήρκεσε πάρα πολλά χρόνια. Κάθε φορά που ερχόταν ένας υπουργός υπήρχε το αίτημα», είπε χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος του δσ του Momus Ανδρέας Τάκης περιέγραψε τον οργανισμό ως «μια ενιαία πλατφόρμα και ταυτοχρόνως πέντε επιμέρους αυτόνομα μουσεία», πράγμα που δηλώνει την ανάγκη «στιβαρής τεχνικής οικονομικής διοίκησης κι από την άλλη απόλυτης καλλιτεχνικής ελευθερίας», όπως είπε, ενώ αναφέρθηκε επίσης στον δημόσιο χαρακτήρα του μουσείου, ο οποίος κάνει την «ιδιοπροσωπεία» του.
Τέλος, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης επιχείρησε ένα συνοπτικό ιστορικό της δημιουργίας του ΜΜΣΤ, ενώ μίλησε για τις δυσκολίες του εγχειρήματος, αλλά και τα πρόσωπα που το στήριξαν. «Ως δήμος προσδοκούμε το περίπτερο 13 να περιέλθει σε ένα σύστημα που να είναι το Momus και να μεταφερθεί εδώ η Συλλογή Κωστάκη», τόνισε.
Ακολούθησε περφόρμανς των ηθοποιών του ΚΘΒΕ με τίτλο «Τις νεκρές ώρες να φοβάσαι» που αναφερόταν στον Αλέξανδρο Ιόλα μέρος της συλλογής του οποίου βρίσκεται στο ΜΜΣΤ, ενώ αμέσως μετά η βραδιά έκλεισε με ένα πάρτι στο καφέ του μουσείου.
Διαμαρτυρία των ηθοποιών του ΚΘΒΕ
Με αφορμή την παρουσία της υπουργού έξω από το Μουσείο ομάδα ηθοποιών του ΚΘΒΕ πραγματοποίησαν διαμαρτυρία για το γνωστό θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας τους.
Υπουργοί, πρόξενοι, βουλευτές πολλών κομμάτων εκπρόσωποι του δήμου, της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και δεκάδες φίλοι της τέχνης βρέθηκαν στη γιορτή των εγκαινίων του Momus, του Μητροπολιτικού Οργανισμού Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης.
Το υπέρ-μουσείο που είναι μοναδικό στην Ελλάδα και αποτελεί συνένωση τεσσάρων επιμέρους μουσείων της Θεσσαλονίκης (Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης και Μουσείο Φωτογραφίας) κι ενός της Αθήνας (Άλεξ Μυλωνά) ιδρύθηκε επίσημα πριν από τέσσερις μήνες. «Είμαστε εδώ όλοι σαν φίλοι του Momus. Αυτή είναι η σημερινή μας ταυτότητα. Είναι μια υπόθεση που την αγαπήσατε από κοντά», τόνισε η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά.
Αναφέρθηκε δε και στον αγώνα που έγινε για έναν ενιαίο οργανισμό. «Είναι η πρώτη φορά που καταφέρνουμε στη χώρα να έχουμε τέτοια συναίνεση και σύμπνοια. Ένα ιδιοφυές αρχιτεκτόνημα ήρθε στη Βουλή κι εκεί, μέσα από τον διάλογο που έγινε, μπόρεσε να σταθεί επάξια σε κάθε αντίρρηση και αντιπολιτευτική αντιδικία. Συνήθως θέλουμε να ξεχάσουμε το παρελθόν αλλά πρέπει παρόλα αυτά να θυμόμαστε αντιρρήσεις που υπήρξαν για να δούμε με ποιο τρόπο είναι καλό να τις ξεπερνάμε για να φτάνουμε σε ένα τόσο μεγάλο αποτέλεσμα».
Επίσης, υπογράμμισε ότι όνειρο κάθε μουσείου πρέπει να είναι η εξωστρέφειά του, ενώ τόνισε τον δημόσιο χαρακτήρα του οργανισμού αφού έγινε μέσα από συμπράξεις ιδιωτών και ιδιωτικές χορηγίες. «Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί εγγυάται το μέλλον, την πορεία του, κυρίως την ανεξαρτησία του μουσείου, κάτι το οποίο μερικές φορές υποτιμάμε ή είμαστε δύσπιστοι απέναντί του. Αλλά οι διοικήσεις των μουσείων και οι καλλιτέχνες είναι μια στιγμή που πρέπει να αποκτήσουν πραγματική αυτονομία και πραγματική ανεξαρτησία αν θέλουμε να προοδεύσουμε», κατέληξε η υπουργός.
Ενιαία πλατφόρμα και επιμέρους μουσεία
Για τους τέσσερις μήνες που πέρασαν και «ήταν γεμάτοι διοικητικές διαδικαδίες», αλλά και για το κάλεσμα που έγινε για να συμπέσει «με τον ερχομό της Άνοιξης» μίλησε η διευθύντρια του οργανισμού Μαρία Τσανντσάνογλου.
Στο εγχείρημα που πέρασε δια… πυρός και σιδήρου, αφού μεσολάβησαν μέχρι να ολοκληρωθεί επτά υπουργοί, αναφέρθηκε η πρόεδρος του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και πρόεδρος της Εφορείας του Momus Σύγχρονης Τέχνης Ξανθίππη Χόιπελ. «Δεν ήταν εύκολο. Διήρκεσε πάρα πολλά χρόνια. Κάθε φορά που ερχόταν ένας υπουργός υπήρχε το αίτημα», είπε χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος του δσ του Momus Ανδρέας Τάκης περιέγραψε τον οργανισμό ως «μια ενιαία πλατφόρμα και ταυτοχρόνως πέντε επιμέρους αυτόνομα μουσεία», πράγμα που δηλώνει την ανάγκη «στιβαρής τεχνικής οικονομικής διοίκησης κι από την άλλη απόλυτης καλλιτεχνικής ελευθερίας», όπως είπε, ενώ αναφέρθηκε επίσης στον δημόσιο χαρακτήρα του μουσείου, ο οποίος κάνει την «ιδιοπροσωπεία» του.
Τέλος, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης επιχείρησε ένα συνοπτικό ιστορικό της δημιουργίας του ΜΜΣΤ, ενώ μίλησε για τις δυσκολίες του εγχειρήματος, αλλά και τα πρόσωπα που το στήριξαν. «Ως δήμος προσδοκούμε το περίπτερο 13 να περιέλθει σε ένα σύστημα που να είναι το Momus και να μεταφερθεί εδώ η Συλλογή Κωστάκη», τόνισε.
Ακολούθησε περφόρμανς των ηθοποιών του ΚΘΒΕ με τίτλο «Τις νεκρές ώρες να φοβάσαι» που αναφερόταν στον Αλέξανδρο Ιόλα μέρος της συλλογής του οποίου βρίσκεται στο ΜΜΣΤ, ενώ αμέσως μετά η βραδιά έκλεισε με ένα πάρτι στο καφέ του μουσείου.
Διαμαρτυρία των ηθοποιών του ΚΘΒΕ
Με αφορμή την παρουσία της υπουργού έξω από το Μουσείο ομάδα ηθοποιών του ΚΘΒΕ πραγματοποίησαν διαμαρτυρία για το γνωστό θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας τους.
ΣΧΟΛΙΑ