Σε νέα φάση ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη
11/03/2022 11:40
11/03/2022 11:40
Σε νέα φάση μπαίνει το έργο στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης αφού σήμερα πέφτουν υπογραφές για την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης, καθώς και ETCS – level 1, στο συγκεκριμένο τμήμα και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς.
Σήμερα στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ θα υπογραφεί η σύμβαση με το ανάδοχο σχήμα ΑΒΑΞ-ALSTOM. Η κοινοπραξία με έκπτωση 10,5% αναλαμβάνει το έργο σηματοδότησης της γραμμής που ενώνει τη χώρα με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Το κόστος του έργου με το ΦΠΑ εκτιμήθηκε σε 56,73 εκατ.ευρώ (45,75 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάρτιο. Το παρών σε εκείνο τον διαγωνισμό είχε δώσει και η Κ/Ξ Μυτιληναίος-Ξανθάκης που έδωσε έκπτωση 5,45% .
Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 72 μήνες (5 χρόνια), εκ των οποίων οι 24 μήνες αφορούν την περίοδο κατασκευής. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
Με την ολοκλήρωση του έργου, ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός της μονής ηλεκτροκίνητης πλέον σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη και ανοίγει ο δρόμος για τα διεθνή επιβατικά δρομολόγια.
Είναι το δεύτερο κατά σειρά έργο που θα υπογράψει η ΕΡΓΟΣΕ μετά το έργο ηλεκτροκίνησης Λάρισα-Βόλο, ενώ έπεται και συνέχεια με το έργο για τη Β`φάση του σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας αλλά και το έργο ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αίγιο-Ρίο. Τα έργα αυτά είναι μέρος του συνολικού προγράμματος έργων που προγραμματίζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σε νέα φάση μπαίνει το έργο στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης αφού σήμερα πέφτουν υπογραφές για την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης, καθώς και ETCS – level 1, στο συγκεκριμένο τμήμα και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς.
Σήμερα στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ θα υπογραφεί η σύμβαση με το ανάδοχο σχήμα ΑΒΑΞ-ALSTOM. Η κοινοπραξία με έκπτωση 10,5% αναλαμβάνει το έργο σηματοδότησης της γραμμής που ενώνει τη χώρα με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Το κόστος του έργου με το ΦΠΑ εκτιμήθηκε σε 56,73 εκατ.ευρώ (45,75 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάρτιο. Το παρών σε εκείνο τον διαγωνισμό είχε δώσει και η Κ/Ξ Μυτιληναίος-Ξανθάκης που έδωσε έκπτωση 5,45% .
Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 72 μήνες (5 χρόνια), εκ των οποίων οι 24 μήνες αφορούν την περίοδο κατασκευής. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
Με την ολοκλήρωση του έργου, ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός της μονής ηλεκτροκίνητης πλέον σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη και ανοίγει ο δρόμος για τα διεθνή επιβατικά δρομολόγια.
Είναι το δεύτερο κατά σειρά έργο που θα υπογράψει η ΕΡΓΟΣΕ μετά το έργο ηλεκτροκίνησης Λάρισα-Βόλο, ενώ έπεται και συνέχεια με το έργο για τη Β`φάση του σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας αλλά και το έργο ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αίγιο-Ρίο. Τα έργα αυτά είναι μέρος του συνολικού προγράμματος έργων που προγραμματίζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
ΣΧΟΛΙΑ