Σε νέο κύκλο εσωστρέφειας η Θεσσαλονίκη για το σταθμό Βενιζέλου
25/07/2019 16:08
25/07/2019 16:08
Σε νέο κύκλο αντιπαραθέσεων και εσωστρέφειας μπαίνει η Θεσσαλονίκη μετά την επαναφορά του ζητήματος της απόσπασης των αρχαίων από το σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου από τον πρώην γ.γ. Δημοσίων Έργων και νυν βουλευτή της ΝΔ Στράτο Σιμόπουλο.
Όπως είναι γνωστό το ζήτημα είχε χωρίσει στα δύο την πόλη, με τη μία πλευρά που εξέφραζε και την πλειοψηφία των αρχαιολόγων να υποστηρίζει ότι τα αρχαία πρέπει να παραμείνουν στη θέση τους και την άλλη να κάνει λόγο για τεράστιο κόστος και καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου σε περίπτωση που υιοθετηθεί αυτή η λύση.
Με την απόφαση της τότε κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της διοίκησης της Αττικό Μετρό ΑΕ για διατήρηση των αρχαιοτήτων με σύνθημα “και μετρό και αρχαία” είχε ταχθεί και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.
Τα δεδομένα ωστόσο έχουν αλλάξει καθώς αντίθετος με την διατήρηση των αρχαιοτήτων in situ είναι και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος έχει ταχθεί δημόσια με τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης, υπό την προϋπόθεση ότι αυτή θα είναι συντομότερη και οικονομικότερη, επαναφέρει στην ατζέντα της πόλης ο εκλεγμένος δήμαρχος.
Για το θέμα εξέδωσε ανακοίνωση σήμερα και ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης, στην οποία υποστηρίζει ότι η αλλαγή του σχεδιασμού για το μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχει ως αποτέλεσμα νέες καθυστερήσεις και όχι η παραμονή των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου.
Στην ίδια ανακοίνωση ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης κατηγορεί για ιδεοληψία το βουλευτή της ΝΔ Στράτο Σιμόπουλο, που επανέφερε το θέμα της απόσπασης των αρχαίων και σημειώνει ότι με τον τρόπο αυτό ο σταθμός Βενιζέλου αντί για το 2023 θα παραδοθεί το 2027.
Να σημειωθεί ότι ήδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι χρήστες παρακολουθούν έντονους διαλόγους ανάμεσα σε καθηγητές Πανεπιστημίου, αρχαιολόγους, πολιτικούς και πολίτες για το θέμα δημιουργώντας στην αίσθηση ότι ολόκληρη η πόλη βιώνει ένα ομαδικό deja vu...
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης έχει ως εξής:
Αποφασισμένη να γκρεμίσει οτιδήποτε θυμίζει τον ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται πως είναι η κυβέρνηση της ΝΔ.
Αυτή τη φορά, διά στόματος του βουλευτή της, κ. Στράτου Σιμόπουλου, ο οποίος δηλώνοντας πως «η περίπτωση του σταθμού Βενιζέλου του μετρό δυστυχώς αποδεικνύει πόσο οι ιδεοληψίες και η επικοινωνία μπορούν να οδηγήσουν σε αξεπέραστα προβλήματα ένα έργο και να κρατήσουν σε 'ομηρία' το κέντρο μίας πόλης», δείχνει τις προθέσεις της κυβέρνησης για το πολύπαθο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Ένα έργο το οποίο όταν ανέλαβε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2015 ήταν σταματημένο, οι εργαζόμενοι ήταν απλήρωτοι, ενώ είχαν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα στην πόλη. Σύντομα όμως όλα αποκαταστάθηκαν, τα έργα ξεκίνησαν κανονικά και τώρα βρισκόμαστε μερικούς μήνες πριν από τη, ολοκλήρωση του έργου και τη λειτουργία του μετρό.
Όλα αυτά φαίνεται πως τα αγνοεί ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, ο οποίος για ένα ιδεοληπτικό πείσμα επαναφέρει το θέμα της απόσπασης των αρχαίων της Βενιζέλου, με το επιχείρημα της καθυστέρησης και της αύξησης του κόστους. Μόνο που ο κ. Σιμόπουλος και η ΝΔ αποκρύπτουν το γεγονός ότι όλα αυτά θα συμβούν εφόσον εφαρμοστεί το δικό τους σχέδιο. Όπως συγκεκριμένα είπε ο πρόεδρος του μετρό, κ. Γιάννης Μυλόπουλος, η αλλαγή σχεδιασμού σημαίνει νέες καθυστερήσεις, ενώ ανυπολόγιστο θα είναι και το κόστος με τις αποζημιώσεις που θα ζητήσουν οι εργολάβοι, το εργατικό κόστος και, κυρίως, η ταλαιπωρία ολόκληρης της πόλης. Το σχέδιο της κυβέρνησης σημαίνει πως θα έχουμε τέσσερα χρόνια επιπλέον καθυστέρηση για την παράδοση του σταθμού. Δηλαδή αντί για το 2023 θα πάμε στο 2027.
Να θυμίζουμε πως η ιδέα της απόσπασης των αρχαίων είχε βρει αντίθετο τότε τον ΣΥΡΙΖΑ και το Τμήμα Πολιτισμού του κόμματος, το οποίο ανακίνησε το θέμα και είχε βρεθεί στην πρώτη γραμμή του αγώνα για τη διατήρηση των αρχαιοτήτων in situ (επί τόπου), με το σύνθημα “και μετρό και αρχαία”. Στη συνέχεια η άποψη αυτή αγκαλιάστηκε από όλους σχεδόν τους φορείς της πόλης με πρώτο το δήμο Θεσσαλονίκης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης αντιτίθεται σε οποιαδήποτε ιδέα μεταφοράς των αρχαιοτήτων. Πιστεύουμε πως η Ιστορία και ο Πολιτισμός δεν κοστολογούνται ούτε μπορούν να χρησιμοποιούνται για την πολιτική αντιπαράθεση. Και δηλώνουμε την ετοιμότητά μας στην υπεράσπιση όσων κερδίσαμε με αγώνες τα προηγούμενα χρόνια.
Καλούμε τους φορείς και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να αντιταχθούν στα ιδεοληπτικά σχέδια της κυβέρνησης τα οποία εάν εφαρμοστούν θα μας γυρίσουν στην εποχή που το μετρό ήταν το πιο σύντομο ανέκδοτο της πόλης.
Σε νέο κύκλο αντιπαραθέσεων και εσωστρέφειας μπαίνει η Θεσσαλονίκη μετά την επαναφορά του ζητήματος της απόσπασης των αρχαίων από το σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου από τον πρώην γ.γ. Δημοσίων Έργων και νυν βουλευτή της ΝΔ Στράτο Σιμόπουλο.
Όπως είναι γνωστό το ζήτημα είχε χωρίσει στα δύο την πόλη, με τη μία πλευρά που εξέφραζε και την πλειοψηφία των αρχαιολόγων να υποστηρίζει ότι τα αρχαία πρέπει να παραμείνουν στη θέση τους και την άλλη να κάνει λόγο για τεράστιο κόστος και καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου σε περίπτωση που υιοθετηθεί αυτή η λύση.
Με την απόφαση της τότε κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της διοίκησης της Αττικό Μετρό ΑΕ για διατήρηση των αρχαιοτήτων με σύνθημα “και μετρό και αρχαία” είχε ταχθεί και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.
Τα δεδομένα ωστόσο έχουν αλλάξει καθώς αντίθετος με την διατήρηση των αρχαιοτήτων in situ είναι και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος έχει ταχθεί δημόσια με τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης, υπό την προϋπόθεση ότι αυτή θα είναι συντομότερη και οικονομικότερη, επαναφέρει στην ατζέντα της πόλης ο εκλεγμένος δήμαρχος.
Για το θέμα εξέδωσε ανακοίνωση σήμερα και ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης, στην οποία υποστηρίζει ότι η αλλαγή του σχεδιασμού για το μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχει ως αποτέλεσμα νέες καθυστερήσεις και όχι η παραμονή των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου.
Στην ίδια ανακοίνωση ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης κατηγορεί για ιδεοληψία το βουλευτή της ΝΔ Στράτο Σιμόπουλο, που επανέφερε το θέμα της απόσπασης των αρχαίων και σημειώνει ότι με τον τρόπο αυτό ο σταθμός Βενιζέλου αντί για το 2023 θα παραδοθεί το 2027.
Να σημειωθεί ότι ήδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι χρήστες παρακολουθούν έντονους διαλόγους ανάμεσα σε καθηγητές Πανεπιστημίου, αρχαιολόγους, πολιτικούς και πολίτες για το θέμα δημιουργώντας στην αίσθηση ότι ολόκληρη η πόλη βιώνει ένα ομαδικό deja vu...
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης έχει ως εξής:
Αποφασισμένη να γκρεμίσει οτιδήποτε θυμίζει τον ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται πως είναι η κυβέρνηση της ΝΔ.
Αυτή τη φορά, διά στόματος του βουλευτή της, κ. Στράτου Σιμόπουλου, ο οποίος δηλώνοντας πως «η περίπτωση του σταθμού Βενιζέλου του μετρό δυστυχώς αποδεικνύει πόσο οι ιδεοληψίες και η επικοινωνία μπορούν να οδηγήσουν σε αξεπέραστα προβλήματα ένα έργο και να κρατήσουν σε 'ομηρία' το κέντρο μίας πόλης», δείχνει τις προθέσεις της κυβέρνησης για το πολύπαθο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Ένα έργο το οποίο όταν ανέλαβε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2015 ήταν σταματημένο, οι εργαζόμενοι ήταν απλήρωτοι, ενώ είχαν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα στην πόλη. Σύντομα όμως όλα αποκαταστάθηκαν, τα έργα ξεκίνησαν κανονικά και τώρα βρισκόμαστε μερικούς μήνες πριν από τη, ολοκλήρωση του έργου και τη λειτουργία του μετρό.
Όλα αυτά φαίνεται πως τα αγνοεί ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, ο οποίος για ένα ιδεοληπτικό πείσμα επαναφέρει το θέμα της απόσπασης των αρχαίων της Βενιζέλου, με το επιχείρημα της καθυστέρησης και της αύξησης του κόστους. Μόνο που ο κ. Σιμόπουλος και η ΝΔ αποκρύπτουν το γεγονός ότι όλα αυτά θα συμβούν εφόσον εφαρμοστεί το δικό τους σχέδιο. Όπως συγκεκριμένα είπε ο πρόεδρος του μετρό, κ. Γιάννης Μυλόπουλος, η αλλαγή σχεδιασμού σημαίνει νέες καθυστερήσεις, ενώ ανυπολόγιστο θα είναι και το κόστος με τις αποζημιώσεις που θα ζητήσουν οι εργολάβοι, το εργατικό κόστος και, κυρίως, η ταλαιπωρία ολόκληρης της πόλης. Το σχέδιο της κυβέρνησης σημαίνει πως θα έχουμε τέσσερα χρόνια επιπλέον καθυστέρηση για την παράδοση του σταθμού. Δηλαδή αντί για το 2023 θα πάμε στο 2027.
Να θυμίζουμε πως η ιδέα της απόσπασης των αρχαίων είχε βρει αντίθετο τότε τον ΣΥΡΙΖΑ και το Τμήμα Πολιτισμού του κόμματος, το οποίο ανακίνησε το θέμα και είχε βρεθεί στην πρώτη γραμμή του αγώνα για τη διατήρηση των αρχαιοτήτων in situ (επί τόπου), με το σύνθημα “και μετρό και αρχαία”. Στη συνέχεια η άποψη αυτή αγκαλιάστηκε από όλους σχεδόν τους φορείς της πόλης με πρώτο το δήμο Θεσσαλονίκης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης αντιτίθεται σε οποιαδήποτε ιδέα μεταφοράς των αρχαιοτήτων. Πιστεύουμε πως η Ιστορία και ο Πολιτισμός δεν κοστολογούνται ούτε μπορούν να χρησιμοποιούνται για την πολιτική αντιπαράθεση. Και δηλώνουμε την ετοιμότητά μας στην υπεράσπιση όσων κερδίσαμε με αγώνες τα προηγούμενα χρόνια.
Καλούμε τους φορείς και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να αντιταχθούν στα ιδεοληπτικά σχέδια της κυβέρνησης τα οποία εάν εφαρμοστούν θα μας γυρίσουν στην εποχή που το μετρό ήταν το πιο σύντομο ανέκδοτο της πόλης.
ΣΧΟΛΙΑ