ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε θέσεις μάχης οι εκπαιδευτικοί για τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ: «Δεν είναι σύστημα διορισμών αλλά σύστημα απολύσεων»

«Κάθε σκέψη εισαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικών αποτελεί αιτία πολέμου», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 14/07/2023 13:18

Σε θέσεις μάχης οι εκπαιδευτικοί για τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ: «Δεν είναι σύστημα διορισμών αλλά σύστημα απολύσεων»
Φωτ. αρχείου
Μπαράζ αντιδράσεων από τους εκπαιδευτικούς μετά τα σενάρια για νέο σύστημα διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών και ΕΕΠ (Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού)-ΕΒΠ (Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού) με βάση τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

Σε ανακοίνωσή της η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης απορρίπτει κάθε ενδεχόμενο γραπτού διαγωνισμού για διορισμούς και προσλήψεις λέγοντας χαρακτηριστικά πως  "κάθε σκέψη εισαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικών αποτελεί αιτία πολέμου"!

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Α΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

"Η κυβέρνηση της ΝΔ εδώ και καιρό έχει ανοίξει τη συζήτηση για αλλαγή του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών θέτοντας ως βασικό κριτήριο την επιτυχία σε γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Όλες τις προηγούμενες μέρες, μετά την ορκωμοσία της νέας πολιτικής ηγεσίας, έχουν πυκνώσει οι αναφορές στα ΜΜΕ για άμεση νομοθέτηση «νέου» συστήματος μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών με την εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και συνδυαστική αξιοποίηση του προσοντολογίου του ΣΥΡΙΖΑ.

Η «επιτυχία» στον γραπτό διαγωνισμό, λένε ότι, θα είναι προϋπόθεση για την ένταξη στους πίνακες, ενώ στη συνέχεια θα μοριοδοτούνται και τα υπόλοιπα κριτήρια του ν. 4589/19 (Προσοντολόγιο Γαβρόγλου). Η κυβέρνηση της Ν.Δ. σήμερα, όπως η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει στο δρόμο των συνεχόμενων ανατροπών στο σύστημα διορισμών, στο δρόμο της απαξίωσης πτυχίων και προϋπηρεσίας, στο δρόμο του άγχους και της ανασφάλειας, της ομηρείας για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, στο δρόμο της μετατροπής του δικαιώματος στην εργασία σε ένα πανάκριβο εμπόρευμα.

ΔΕ ΘΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΓΕΡΑΜΑΤΑ – Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΑΛΛΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ

Δε φτάνει που όλες οι κυβερνήσεις των προηγούμενων χρόνων έχουν καταντήσει τους αναπληρωτές σε κυνηγούς προσόντων, που καταλήγουν να μένουν σε κάμπινγκ επειδή δε βρίσκουν σπίτι στα νησιά, που κάνουν δεύτερη και τρίτη δουλειά για να τα βγάζουν πέρα με τα υπέρογκα έξοδα, το ενοίκιο, την καθημερινή διαβίωση, το ρεύμα, τη μετακίνηση. Τώρα η κυβέρνηση θέλει να τους εξευτελίσει ακόμη παραπέρα. Απαξιώνει χρόνια θυσιών, αυτών και των οικογενειών τους, για να περάσουν τις εξετάσεις των πανελληνίων, να σπουδάσουν στη σχολή τους και να πάρουν το πτυχίο τους, να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα.

Ο κλάδος έχει εμπειρία. Είναι οι χιλιάδες επιτυχόντες των γραπτών διαγωνισμών του 2006 και του 2008 που έμειναν για χρόνια σε καθεστώς ομηρίας από όλες τις κυβερνήσεις.

Την ίδια στιγμή που τα κενά στα σχολεία παραμένουν πάνω από 50.000 (τόσες είναι οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών) αντί να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς μιλούν για «έξυπνους» τρόπους για την καταγραφή των κενών και σκαρφίζονται νέους «κόφτες» και ανακύκλωση των πινάκων συνδυάζοντας 2 εκτρωματικούς νόμους (ΑΣΕΠ και Γαβρόγλου) για να οδηγήσουν ξανά στην απόλυση, αλλά και σε νέα έξοδα προετοιμασίας για τις εξετάσεις.

Η κυβέρνηση θέλει να δώσουν εξετάσεις αυτοί που έχουν εξεταστεί με διάφορους τρόπους από τα 17 τους έτη κι έπειτα. Αυτοί που αν δεν υπήρχαν, δε θα μπορούσαν να λειτουργήσουν χιλιάδες σχολεία σε όλη τη χώρα. Αυτοί που με μεράκι, αισιοδοξία και εμπιστοσύνη στο μέλλον αυτού του τόπου, τους μαθητές μας, δίνουν τη μάχη να τους μάθουν γράμματα και να φτιάξουν ανθρώπους που θα φέρουν μια καλύτερη, δίκαιη κοινωνία κόντρα στις επιδιώξεις της κυβέρνησης μέσω των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών της που τους θέλει κατηγοριοποιημένους και ημιμαθείς.

Αντί να διορίσει εδώ και τώρα όλους τους αναπληρωτές, ψάχνει άθλιους τρόπους, όπως ο γραπτός διαγωνισμός για το πώς θα διαιωνίζει αυτή την άθλια κατάσταση της αναπλήρωσης, των χιλιάδων κενών. Ανοίγει δρόμο για απολύσεις. Ψάχνει τρόπους για να διαιρεί τους εκπαιδευτικούς και αντί να είναι κάθε χρόνο όλοι στη θέση τους με μόνιμη και σταθερή δουλειά, αυτοί να παλεύουν για μια θέση στον ήλιο, κακοπληρωμένη μάλιστα, που θα αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό με βάση τις ανάγκες των μαθητών αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί όμως έχουν μιλήσει με τον αγώνα τους, με τη στάση τους, με το κεφάλι τους ψηλά!

  • Δε θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της ΝΔ να φέρει γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Δε θα επιτρέψουμε να πεταχτούν στα αζήτητα το βασικό μας πτυχίο, τα χρόνια προϋπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο, τα χρόνια κόπου για να κρατηθούμε μέσα στους πίνακες των ακριβοπληρωμένων προσόντων.
  • Να μην το σκεφτούν καν εκεί στο Υπουργείο!

Δυναμώνουμε τον αγώνα με βάση τις δικές μας ανάγκες, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.

  • Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ
  • Μόνιμοι διορισμοί εδώ και τώρα, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια.
  • Κάτω τα χέρια από τα πτυχία μας και την προϋπηρεσία μας. Κατάργηση του ν.4598/19 και όλων νόμων που απαξιώνουν το πτυχίο και την προϋπηρεσία μας.
  • Το πτυχίο, στο κάθε επιστημονικό αντικείμενο που θα περιλαμβάνει και την παιδαγωγική επάρκεια, να μας εξασφαλίζει το δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή δουλεία στο αντικείμενό μας.
  • Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων για όσο διάστημα παραμένουν στην αναπλήρωση.
  • Μείωση του αριθμού μαθητών στις τάξεις, μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.
  • Κάλυψη όλων των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας σε γενική και ειδική αγωγή, σε όλες τις ειδικότητες και σε όλα τα αντικείμενα με μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών με την συμπλήρωση διετούς υπηρεσίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • 20% αυξήσεις σε όλους τους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού και του κλεμμένου ΜΚ 2017-19, αφορολόγητο στα 12.000€.

Τα σωματεία μας δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι κάθε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ θα μας βρει σε θέσεις μάχης, σε θέση μαζικού και ανυποχώρητου αγώνα. Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν από τώρα αγωνιστικές αποφάσεις κινητοποίησης του κλάδου σε περίπτωση που η κυβέρνηση επιχειρήσει να προχωρήσει τα σχέδιά της".

Τι ανέφερε στη Βουλή ο υπ. Παιδείας

Υπενθυμίζεται πως ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, το περασμένο Σάββατο από το βήμα της Βουλήςστη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων, ανακοίνωσε νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών με γραπτό διαγωνισμό υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, στην παιδεία κρίνονται όλα για τις επόμενες δεκαετίες και πρέπει το σύστημα να βρίσκεται σε διαρκή κίνηση, έτσι ώστε όσες αλλαγές θα γίνουν να έχουν στόχο τη βελτίωση της ζωής των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων.

Σημαντική θέση έχει, φυσικά, η τεχνολογική επένδυση σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, ενώ με τη συνεργασία των υφυπουργών του ο κος Πιερρακάκης θα πατήσει πάνω σε όσα έχουν ήδη γίνει.

Η επένδυση στην προσχολική αγωγή, σύμφωνα με έρευνες, αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει μία κοινωνία.

Στόχος είναι να υπάρξει ένα κοινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αύξηση συμμετοχής στην προσχολική αγωγή και έγκαιρος εντοπισμός προβλημάτων στα παιδιά για άμεση παρέμβαση.

Νόμος αναμένεται να υπάρξει για την ειδική αγωγή, η οποία διδάσκει πως πρέπει να είναι η εκπαίδευση συνολικά.

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών

Στόχος είναι η ελεύθερη επιλογή του σχολείου, η επέκταση του ολοήμερου μέχρι τις 5.30 μ.μ. στα σχολεία, νέο σύστημα προσλήψεων με γραπτό διαγωνισμό υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, αλλά και η δημιουργία προγράμματος για τον σχολικό εκφοβισμό.

Προσμέτρηση μοριοδοτήσεων στο νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών (ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ)

Εδώ να σημειώσουμε πως σύμφωνα με το προσχέδιο για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα προσμετρούνται μοριοδοτήσεις πέρα από την βαθμολογία και από

  • προϋπηρεσίας
  • ακαδημαικά προσόντα (σεμινάρια ΑΕΙ, μεταπτυχιακά, πιστοποίηση ξένων γλωσσών και υπολογιστών)
  • κοινωνικά κριτήρια

Αυξήσεις σε μισθούς και αναβάθμιση σχολικών κτιρίων

Ανακοίνωσε επίσης ένα εθνικό πρόγραμμα αναβάθμισης των σχολικών κτιρίων της χώρας και τόνισε ότι θα προβούν στην ψηφιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού περιεχομένου από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, με στόχο τη διευκόλυνση των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς, τόνισε τη μεγάλη σημασία τους και σήμερα θα γίνουν ανακοινώσεις σχετικά με το μισθολογικό ζήτημα.

Ενίσχυση θα δεχθεί και η καλλιτεχνική εκπαίδευση, ενώ βάση θα δοθεί και στην επαφή με την τεχνολογία μέσω ρομποτικών εργαστηρίων και διαδραστικών πινάκων.

Σχετικά με την αξιολόγηση, υποστήριξε ότι ακόμα και οι διστακτικοί την αποδέχονται βλέποντας την θετική της πλευρά στο πλαίσιο της συνεχούς εξέλιξης.

Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση αποτελούν τομείς που θα βελτιωθούν με στόχο να αξιοποιηθούν στις σημερινές ανάγκες.

Αναφορικά με τα δημόσια πανεπιστήμια τονίζεται η ανάγκη για ενδυνάμωσή και προφύλαξή τους, επενδύοντας στο δυναμικό των σχολών.

Φυσικά, αναφορά έγινε στην άρση του περιορισμού ύπαρξης μόνο δημόσιων πανεπιστημίων, με αλλαγές στο άρθρο 16, ώστε να δημιουργηθούν διακρατικές εκπαιδευτικές συμφωνίες και ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Επενδύσεις θα γίνουν στη διά βίου μάθηση και επιτακτική ανάγκη κρίνεται η καταπολέμηση του αντισημιτισμού.

Κλείνοντας αλληγορικά αναφέρθηκε σε αρχαίο χρησμό, θέλοντας να τονίσει την ανάγκη για ανανεωτικές πράξεις, πέρα από την αντίσταση που θα φέρει ο κόσμος.

Μπαράζ αντιδράσεων από τους εκπαιδευτικούς μετά τα σενάρια για νέο σύστημα διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών και ΕΕΠ (Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού)-ΕΒΠ (Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού) με βάση τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

Σε ανακοίνωσή της η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης απορρίπτει κάθε ενδεχόμενο γραπτού διαγωνισμού για διορισμούς και προσλήψεις λέγοντας χαρακτηριστικά πως  "κάθε σκέψη εισαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικών αποτελεί αιτία πολέμου"!

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Α΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

"Η κυβέρνηση της ΝΔ εδώ και καιρό έχει ανοίξει τη συζήτηση για αλλαγή του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών θέτοντας ως βασικό κριτήριο την επιτυχία σε γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Όλες τις προηγούμενες μέρες, μετά την ορκωμοσία της νέας πολιτικής ηγεσίας, έχουν πυκνώσει οι αναφορές στα ΜΜΕ για άμεση νομοθέτηση «νέου» συστήματος μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών με την εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και συνδυαστική αξιοποίηση του προσοντολογίου του ΣΥΡΙΖΑ.

Η «επιτυχία» στον γραπτό διαγωνισμό, λένε ότι, θα είναι προϋπόθεση για την ένταξη στους πίνακες, ενώ στη συνέχεια θα μοριοδοτούνται και τα υπόλοιπα κριτήρια του ν. 4589/19 (Προσοντολόγιο Γαβρόγλου). Η κυβέρνηση της Ν.Δ. σήμερα, όπως η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει στο δρόμο των συνεχόμενων ανατροπών στο σύστημα διορισμών, στο δρόμο της απαξίωσης πτυχίων και προϋπηρεσίας, στο δρόμο του άγχους και της ανασφάλειας, της ομηρείας για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, στο δρόμο της μετατροπής του δικαιώματος στην εργασία σε ένα πανάκριβο εμπόρευμα.

ΔΕ ΘΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΓΕΡΑΜΑΤΑ – Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΑΛΛΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ

Δε φτάνει που όλες οι κυβερνήσεις των προηγούμενων χρόνων έχουν καταντήσει τους αναπληρωτές σε κυνηγούς προσόντων, που καταλήγουν να μένουν σε κάμπινγκ επειδή δε βρίσκουν σπίτι στα νησιά, που κάνουν δεύτερη και τρίτη δουλειά για να τα βγάζουν πέρα με τα υπέρογκα έξοδα, το ενοίκιο, την καθημερινή διαβίωση, το ρεύμα, τη μετακίνηση. Τώρα η κυβέρνηση θέλει να τους εξευτελίσει ακόμη παραπέρα. Απαξιώνει χρόνια θυσιών, αυτών και των οικογενειών τους, για να περάσουν τις εξετάσεις των πανελληνίων, να σπουδάσουν στη σχολή τους και να πάρουν το πτυχίο τους, να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα.

Ο κλάδος έχει εμπειρία. Είναι οι χιλιάδες επιτυχόντες των γραπτών διαγωνισμών του 2006 και του 2008 που έμειναν για χρόνια σε καθεστώς ομηρίας από όλες τις κυβερνήσεις.

Την ίδια στιγμή που τα κενά στα σχολεία παραμένουν πάνω από 50.000 (τόσες είναι οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών) αντί να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς μιλούν για «έξυπνους» τρόπους για την καταγραφή των κενών και σκαρφίζονται νέους «κόφτες» και ανακύκλωση των πινάκων συνδυάζοντας 2 εκτρωματικούς νόμους (ΑΣΕΠ και Γαβρόγλου) για να οδηγήσουν ξανά στην απόλυση, αλλά και σε νέα έξοδα προετοιμασίας για τις εξετάσεις.

Η κυβέρνηση θέλει να δώσουν εξετάσεις αυτοί που έχουν εξεταστεί με διάφορους τρόπους από τα 17 τους έτη κι έπειτα. Αυτοί που αν δεν υπήρχαν, δε θα μπορούσαν να λειτουργήσουν χιλιάδες σχολεία σε όλη τη χώρα. Αυτοί που με μεράκι, αισιοδοξία και εμπιστοσύνη στο μέλλον αυτού του τόπου, τους μαθητές μας, δίνουν τη μάχη να τους μάθουν γράμματα και να φτιάξουν ανθρώπους που θα φέρουν μια καλύτερη, δίκαιη κοινωνία κόντρα στις επιδιώξεις της κυβέρνησης μέσω των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών της που τους θέλει κατηγοριοποιημένους και ημιμαθείς.

Αντί να διορίσει εδώ και τώρα όλους τους αναπληρωτές, ψάχνει άθλιους τρόπους, όπως ο γραπτός διαγωνισμός για το πώς θα διαιωνίζει αυτή την άθλια κατάσταση της αναπλήρωσης, των χιλιάδων κενών. Ανοίγει δρόμο για απολύσεις. Ψάχνει τρόπους για να διαιρεί τους εκπαιδευτικούς και αντί να είναι κάθε χρόνο όλοι στη θέση τους με μόνιμη και σταθερή δουλειά, αυτοί να παλεύουν για μια θέση στον ήλιο, κακοπληρωμένη μάλιστα, που θα αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό με βάση τις ανάγκες των μαθητών αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί όμως έχουν μιλήσει με τον αγώνα τους, με τη στάση τους, με το κεφάλι τους ψηλά!

  • Δε θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της ΝΔ να φέρει γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Δε θα επιτρέψουμε να πεταχτούν στα αζήτητα το βασικό μας πτυχίο, τα χρόνια προϋπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο, τα χρόνια κόπου για να κρατηθούμε μέσα στους πίνακες των ακριβοπληρωμένων προσόντων.
  • Να μην το σκεφτούν καν εκεί στο Υπουργείο!

Δυναμώνουμε τον αγώνα με βάση τις δικές μας ανάγκες, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.

  • Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ
  • Μόνιμοι διορισμοί εδώ και τώρα, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια.
  • Κάτω τα χέρια από τα πτυχία μας και την προϋπηρεσία μας. Κατάργηση του ν.4598/19 και όλων νόμων που απαξιώνουν το πτυχίο και την προϋπηρεσία μας.
  • Το πτυχίο, στο κάθε επιστημονικό αντικείμενο που θα περιλαμβάνει και την παιδαγωγική επάρκεια, να μας εξασφαλίζει το δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή δουλεία στο αντικείμενό μας.
  • Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων για όσο διάστημα παραμένουν στην αναπλήρωση.
  • Μείωση του αριθμού μαθητών στις τάξεις, μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.
  • Κάλυψη όλων των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας σε γενική και ειδική αγωγή, σε όλες τις ειδικότητες και σε όλα τα αντικείμενα με μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών με την συμπλήρωση διετούς υπηρεσίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • 20% αυξήσεις σε όλους τους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού και του κλεμμένου ΜΚ 2017-19, αφορολόγητο στα 12.000€.

Τα σωματεία μας δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι κάθε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ θα μας βρει σε θέσεις μάχης, σε θέση μαζικού και ανυποχώρητου αγώνα. Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν από τώρα αγωνιστικές αποφάσεις κινητοποίησης του κλάδου σε περίπτωση που η κυβέρνηση επιχειρήσει να προχωρήσει τα σχέδιά της".

Τι ανέφερε στη Βουλή ο υπ. Παιδείας

Υπενθυμίζεται πως ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, το περασμένο Σάββατο από το βήμα της Βουλήςστη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων, ανακοίνωσε νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών με γραπτό διαγωνισμό υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, στην παιδεία κρίνονται όλα για τις επόμενες δεκαετίες και πρέπει το σύστημα να βρίσκεται σε διαρκή κίνηση, έτσι ώστε όσες αλλαγές θα γίνουν να έχουν στόχο τη βελτίωση της ζωής των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων.

Σημαντική θέση έχει, φυσικά, η τεχνολογική επένδυση σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, ενώ με τη συνεργασία των υφυπουργών του ο κος Πιερρακάκης θα πατήσει πάνω σε όσα έχουν ήδη γίνει.

Η επένδυση στην προσχολική αγωγή, σύμφωνα με έρευνες, αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει μία κοινωνία.

Στόχος είναι να υπάρξει ένα κοινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αύξηση συμμετοχής στην προσχολική αγωγή και έγκαιρος εντοπισμός προβλημάτων στα παιδιά για άμεση παρέμβαση.

Νόμος αναμένεται να υπάρξει για την ειδική αγωγή, η οποία διδάσκει πως πρέπει να είναι η εκπαίδευση συνολικά.

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών

Στόχος είναι η ελεύθερη επιλογή του σχολείου, η επέκταση του ολοήμερου μέχρι τις 5.30 μ.μ. στα σχολεία, νέο σύστημα προσλήψεων με γραπτό διαγωνισμό υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, αλλά και η δημιουργία προγράμματος για τον σχολικό εκφοβισμό.

Προσμέτρηση μοριοδοτήσεων στο νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών (ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ)

Εδώ να σημειώσουμε πως σύμφωνα με το προσχέδιο για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα προσμετρούνται μοριοδοτήσεις πέρα από την βαθμολογία και από

  • προϋπηρεσίας
  • ακαδημαικά προσόντα (σεμινάρια ΑΕΙ, μεταπτυχιακά, πιστοποίηση ξένων γλωσσών και υπολογιστών)
  • κοινωνικά κριτήρια

Αυξήσεις σε μισθούς και αναβάθμιση σχολικών κτιρίων

Ανακοίνωσε επίσης ένα εθνικό πρόγραμμα αναβάθμισης των σχολικών κτιρίων της χώρας και τόνισε ότι θα προβούν στην ψηφιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού περιεχομένου από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, με στόχο τη διευκόλυνση των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς, τόνισε τη μεγάλη σημασία τους και σήμερα θα γίνουν ανακοινώσεις σχετικά με το μισθολογικό ζήτημα.

Ενίσχυση θα δεχθεί και η καλλιτεχνική εκπαίδευση, ενώ βάση θα δοθεί και στην επαφή με την τεχνολογία μέσω ρομποτικών εργαστηρίων και διαδραστικών πινάκων.

Σχετικά με την αξιολόγηση, υποστήριξε ότι ακόμα και οι διστακτικοί την αποδέχονται βλέποντας την θετική της πλευρά στο πλαίσιο της συνεχούς εξέλιξης.

Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση αποτελούν τομείς που θα βελτιωθούν με στόχο να αξιοποιηθούν στις σημερινές ανάγκες.

Αναφορικά με τα δημόσια πανεπιστήμια τονίζεται η ανάγκη για ενδυνάμωσή και προφύλαξή τους, επενδύοντας στο δυναμικό των σχολών.

Φυσικά, αναφορά έγινε στην άρση του περιορισμού ύπαρξης μόνο δημόσιων πανεπιστημίων, με αλλαγές στο άρθρο 16, ώστε να δημιουργηθούν διακρατικές εκπαιδευτικές συμφωνίες και ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Επενδύσεις θα γίνουν στη διά βίου μάθηση και επιτακτική ανάγκη κρίνεται η καταπολέμηση του αντισημιτισμού.

Κλείνοντας αλληγορικά αναφέρθηκε σε αρχαίο χρησμό, θέλοντας να τονίσει την ανάγκη για ανανεωτικές πράξεις, πέρα από την αντίσταση που θα φέρει ο κόσμος.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία