Σε θέσεις μάχης ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για τα ανοιχτά μέτωπα στη Θεσσαλονίκη
01/01/2024 16:23
01/01/2024 16:23
Σε θέση μάχης θα βρίσκονται και το 2024 τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τα μεγάλα ζητήματα της Θεσσαλονίκης και τα «ανοιχτά» μέτωπα της πόλης με αιχμή του δόρατος το Μετρό αλλά και το FlyOver. Για το μεν πρώτο, το νέο έτος θεωρείται χρονιά «σταθμός» με την κυβέρνηση να διαμηνύει πως θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο και θα ξεκινήσει η λειτουργία του και το δεύτερο, να ευθύνεται για την καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων Θεσσαλονικέων και επισκεπτών στους δρόμους της πόλης, ταλαιπωρία με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητά τους. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ από τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς αναμένεται να υψώσουν τους αντιπολιτευτικούς τους τόνους ενόψει και των επικείμενων ευρωεκλογών σε μια προσπάθεια να κυριαρχήσουν ο ένας έναντι του άλλου στη δεύτερη θέση και στην Κεντροαριστερά.
Ανοίγει γραφείο ο Κασσελάκης
Για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανο Κασσελάκη η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με ιδιαίτερη σημασία και πολλές προοπτικές. Το γεγονός δε, ότι η Α’ Περιφέρεια είναι μία από τις περιφέρειες στις οποίες η ΝΔ στις εθνικές εκλογές του Ιουνίου 2023 κατέγραψε χαμηλότερα ποσοστά σε σχέση με την επικράτησή της σε άλλες περιφέρειες δεν περνά καθόλου απαρατήρητο στην Κουμουνδούρου. Στην τελευταία του επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη ο Στέφανος Κασσελάκης ανακοίνωσε μιλώντας σε στελέχη του κόμματος την δημιουργία Γραφείου Προέδρου στην πόλη. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι έχουν γίνει οι σχετικές πρόδρομες εργασίες, το γραφείο θα λειτουργήσει στο κτίριο όπου σήμερα βρίσκονται τα γραφεία των τριών βουλευτών της Α’ Περιφέρειας (Κατερίνας Νοτοπούλου, Ράνιας Θρασκιά και Χρήστου Γιαννούλη) όπως και του επικεφαλής της ΚΟ και βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Β’ Θεσσαλονίκης, Σωκράτη Φάμελλου αλλά και της Νομαρχιακής Επιτροπής Α’ Θεσσαλονίκης στην οδό Εγνατίας 76.
«Όχι» από ΣΥΡΙΖΑ σε ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση
Στα μεγάλα ζητήματα το κόμμα έχει εκφράσει και θα συνεχίζει να εκφράζει τις θέσεις του αλλά και τις διαφωνίες του με τους κυβερνητικούς χειρισμούς. Για παράδειγμα στο ζήτημα της ανάπλασης της ΔΕΘ-Helexpo για την οποία το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε ταχθεί υπέρ στο παρελθόν, πηγές από την Κουμουνδούρου ξεκαθαρίζουν ότι «ο εκθεσιακός φορέας της πόλης πρέπει να παραμείνει στους φορείς της πόλης» εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο την διαφωνία τους σε κάθε «μορφή ιδιωτικοποίησης» όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά. Στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εκτιμούν ότι έχουν χαθεί τρία ολόκληρα χρόνια, τα δεδομένα έχουν αλλάξει και κατ’ επέκταση και το business plan του φορέα θα πρέπει να αλλάξει. «Η ανάπλαση της ΔΕΘ θα πρέπει να αντιμετωπιστεί στην μεγάλη εικόνα, ως ένας ενιαίος χώρος με το Πανεπιστήμιο, την Αγία Φωτεινή, το Γ’ Σώμα Στρατού σε ό,τι αφορά την σχέση πρασίνου. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η ενίσχυση του πράσινου στην καρδιά της πόλης» έλεγαν στη «ΜτΚ» χαρακτηριστικά στελέχη του κόμματος.
Για το Μετρό, στην αξιωματική αντιπολίτευση εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους ως προς τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου, όπως αυτός έχει ανακοινωθεί από την κυβέρνηση. Υποστηρίζουν την πολιτική που ακολούθησαν την περίοδο της δικής τους διακυβέρνησης κάνοντας ειδική αναφορά στον σταθμό της Βενιζέλου που κωδικοποιείται στο σύνθημα «και Μετρό και Αρχαία» ενώ ταυτόχρονα διαμηνύουν προς πάσα κατεύθυνση πως ο φορέας λειτουργίας θα πρέπει να έχει δημόσιο χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, και το 2024 τα τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και οι βουλευτές του κόμματος θα επαναφέρουν το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών και της κατάστασης του ΟΑΣΘ διεκδικώντας νέο εξοπλισμό, προσλήψεις οδηγών, «πράσινα» λεωφορεία και επαρκή δρομολόγια για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ «βλέπουν» μάλιστα εν μέρει ιδιωτικοποίηση του υπό εκκαθάριση φορέα μέσω της παραχώρησης μέρους του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης στα ΚΤΕΛ.
FlyOver
Μεγάλη έμφαση θα δοθεί και στα ζητήματα καθημερινότητας της πόλης, καθαριότητας αλλά ποιότητας ζωής των πολιτών με αιχμή του δόρατος το κυκλοφοριακό, το οποίο επιβαρύνεται επιπλέον από την έναρξη των εργασιών κατασκευής του FlyOver. Εκεί, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει διαφωνήσει για την έναρξη των εργασιών πριν την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης. «Αν αναλογιστεί κανείς ότι οι εργασίες ξεκίνησαν χωρίς να υπάρξει μελέτη για τη διαχείριση της κυκλοφορίας κάνουμε λόγο για καταστροφή» αναφέρει κορυφαίο στέλεχος του κόμματος που έχει ασχοληθεί με το ζήτημα. Υπενθυμίζεται, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει αιτηθεί από την κυβέρνηση να φέρει στη Βουλή τη σύμβαση προκειμένου να γίνουν γνωστοί οι όροι και οι υποχρεώσεις που απορρέουν για το ελληνικό δημόσιο από αυτή. Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης μάλιστα ζητούν επιτακτικά και την παρέμβαση των φορέων της Θεσσαλονίκης για τους κυβερνητικούς χειρισμούς.
Στην αντιπολιτευτική Θεσσαλονικιώτικη ατζέντα θα μπουν και οι δυο βιομηχανικές ζώνες, στη ΒΙΠΕΘ Σίνδου και το Καλοχώρι, ο φορέας για τον Θερμαϊκό Κόλπο και το Logistics Center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.
Τα «πράσινα» βέλη
Την... αντιπολίτευση της Θεσσαλονίκης έχει προετοιμάσει ήδη από το καλοκαίρι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης επιλέγοντας να κρατήσει την έδρα στην πρώτη περιφέρεια, αφήνοντας εκτός Βουλής τον Χάρη Καστανίδη. Κύκλοι από το περιβάλλον του κ. Ανδρουλάκη σχολιάζουν μάλιστα πως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στην Α’ Θεσσαλονίκης διατηρεί την βουλευτική του έδρα και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο κ. Ανδρουλάκης έχει ήδη δημιουργήσει το πολιτικό του γραφείο στο κέντρο της πόλης.
Οι «πράσινες» στροφές θα ανέβουν το 2024 σε ό,τι αφορά θέματα υποδομών. Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι τις επόμενες εβδομάδες η Χαριλάου Τρικούπη θα διοργανώσει ημερίδα για τις υποδομές στην Θεσσαλονίκη, προκειμένου όπως δήλωσε και πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Νίκος Ανδρουλάκης «η πόλη να έχει την προίκα να πρωταγωνιστήσει». Εξάλλου, με αφορμή την έναρξη των εργασιών κατασκευής του FlyOver το κόμμα έχει εξαπολύσει ήδη τα πυρά του τονίζοντας πως ενώ υπήρχε ένα ολοκληρωμένο και με δημόσια διαβούλευση σχέδιο υποδομών για την περιφερειακή οδό η κυβέρνηση επέλεξε να εφαρμόσει ένα μέρος αυτού. Στο ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ διερωτώνται γιατί προηγήθηκε η κατασκευή της υπερυψωμένης αρτηρίας FlyOver και δεν δημοπρατήθηκε και ο εξωτερικός δακτύλιος, «δεδομένου ότι σύμφωνα με το σχέδιο υποδομών τα δύο αυτά έργα είναι συμπληρωματικά μεταξύ τους».
Σε ό,τι αφορά την ανάπλαση της ΔΕΘ-Helexpo υπάρχει ήδη η εκφρασμένη άποψη του κόμματος από την εποχή της Φώφης Γεννηματά στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για μετεγκατάσταση στα δυτικά και δημιουργία ενός πνεύμονα πρασίνου στο χώρο όπου σήμερα υφίστανται οι εγκαταστάσεις της ΔΕΘ, θέση την οποία επαναφέρει με κάθε ευκαιρία το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.
Την ίδια ώρα, το ΠΑΣΟΚ το επόμενο διάστημα θα εστιάσει στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας αλλά και τις δομές υγείας. Δεν είναι τυχαία η πρόσφατη επίσκεψη του Νίκου Ανδρουλάκη στο «Ιπποκράτειο», ενώ είχε προηγηθεί επίσκεψή του στο «Γ. Παπανικολάου».
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31.12.2023
01/01/2024 08:00
01/01/2024 20:34
Σε θέση μάχης θα βρίσκονται και το 2024 τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τα μεγάλα ζητήματα της Θεσσαλονίκης και τα «ανοιχτά» μέτωπα της πόλης με αιχμή του δόρατος το Μετρό αλλά και το FlyOver. Για το μεν πρώτο, το νέο έτος θεωρείται χρονιά «σταθμός» με την κυβέρνηση να διαμηνύει πως θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο και θα ξεκινήσει η λειτουργία του και το δεύτερο, να ευθύνεται για την καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων Θεσσαλονικέων και επισκεπτών στους δρόμους της πόλης, ταλαιπωρία με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητά τους. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ από τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς αναμένεται να υψώσουν τους αντιπολιτευτικούς τους τόνους ενόψει και των επικείμενων ευρωεκλογών σε μια προσπάθεια να κυριαρχήσουν ο ένας έναντι του άλλου στη δεύτερη θέση και στην Κεντροαριστερά.
Ανοίγει γραφείο ο Κασσελάκης
Για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανο Κασσελάκη η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με ιδιαίτερη σημασία και πολλές προοπτικές. Το γεγονός δε, ότι η Α’ Περιφέρεια είναι μία από τις περιφέρειες στις οποίες η ΝΔ στις εθνικές εκλογές του Ιουνίου 2023 κατέγραψε χαμηλότερα ποσοστά σε σχέση με την επικράτησή της σε άλλες περιφέρειες δεν περνά καθόλου απαρατήρητο στην Κουμουνδούρου. Στην τελευταία του επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη ο Στέφανος Κασσελάκης ανακοίνωσε μιλώντας σε στελέχη του κόμματος την δημιουργία Γραφείου Προέδρου στην πόλη. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι έχουν γίνει οι σχετικές πρόδρομες εργασίες, το γραφείο θα λειτουργήσει στο κτίριο όπου σήμερα βρίσκονται τα γραφεία των τριών βουλευτών της Α’ Περιφέρειας (Κατερίνας Νοτοπούλου, Ράνιας Θρασκιά και Χρήστου Γιαννούλη) όπως και του επικεφαλής της ΚΟ και βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Β’ Θεσσαλονίκης, Σωκράτη Φάμελλου αλλά και της Νομαρχιακής Επιτροπής Α’ Θεσσαλονίκης στην οδό Εγνατίας 76.
«Όχι» από ΣΥΡΙΖΑ σε ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση
Στα μεγάλα ζητήματα το κόμμα έχει εκφράσει και θα συνεχίζει να εκφράζει τις θέσεις του αλλά και τις διαφωνίες του με τους κυβερνητικούς χειρισμούς. Για παράδειγμα στο ζήτημα της ανάπλασης της ΔΕΘ-Helexpo για την οποία το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε ταχθεί υπέρ στο παρελθόν, πηγές από την Κουμουνδούρου ξεκαθαρίζουν ότι «ο εκθεσιακός φορέας της πόλης πρέπει να παραμείνει στους φορείς της πόλης» εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο την διαφωνία τους σε κάθε «μορφή ιδιωτικοποίησης» όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά. Στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εκτιμούν ότι έχουν χαθεί τρία ολόκληρα χρόνια, τα δεδομένα έχουν αλλάξει και κατ’ επέκταση και το business plan του φορέα θα πρέπει να αλλάξει. «Η ανάπλαση της ΔΕΘ θα πρέπει να αντιμετωπιστεί στην μεγάλη εικόνα, ως ένας ενιαίος χώρος με το Πανεπιστήμιο, την Αγία Φωτεινή, το Γ’ Σώμα Στρατού σε ό,τι αφορά την σχέση πρασίνου. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η ενίσχυση του πράσινου στην καρδιά της πόλης» έλεγαν στη «ΜτΚ» χαρακτηριστικά στελέχη του κόμματος.
Για το Μετρό, στην αξιωματική αντιπολίτευση εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους ως προς τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου, όπως αυτός έχει ανακοινωθεί από την κυβέρνηση. Υποστηρίζουν την πολιτική που ακολούθησαν την περίοδο της δικής τους διακυβέρνησης κάνοντας ειδική αναφορά στον σταθμό της Βενιζέλου που κωδικοποιείται στο σύνθημα «και Μετρό και Αρχαία» ενώ ταυτόχρονα διαμηνύουν προς πάσα κατεύθυνση πως ο φορέας λειτουργίας θα πρέπει να έχει δημόσιο χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, και το 2024 τα τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και οι βουλευτές του κόμματος θα επαναφέρουν το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών και της κατάστασης του ΟΑΣΘ διεκδικώντας νέο εξοπλισμό, προσλήψεις οδηγών, «πράσινα» λεωφορεία και επαρκή δρομολόγια για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ «βλέπουν» μάλιστα εν μέρει ιδιωτικοποίηση του υπό εκκαθάριση φορέα μέσω της παραχώρησης μέρους του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης στα ΚΤΕΛ.
FlyOver
Μεγάλη έμφαση θα δοθεί και στα ζητήματα καθημερινότητας της πόλης, καθαριότητας αλλά ποιότητας ζωής των πολιτών με αιχμή του δόρατος το κυκλοφοριακό, το οποίο επιβαρύνεται επιπλέον από την έναρξη των εργασιών κατασκευής του FlyOver. Εκεί, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει διαφωνήσει για την έναρξη των εργασιών πριν την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης. «Αν αναλογιστεί κανείς ότι οι εργασίες ξεκίνησαν χωρίς να υπάρξει μελέτη για τη διαχείριση της κυκλοφορίας κάνουμε λόγο για καταστροφή» αναφέρει κορυφαίο στέλεχος του κόμματος που έχει ασχοληθεί με το ζήτημα. Υπενθυμίζεται, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει αιτηθεί από την κυβέρνηση να φέρει στη Βουλή τη σύμβαση προκειμένου να γίνουν γνωστοί οι όροι και οι υποχρεώσεις που απορρέουν για το ελληνικό δημόσιο από αυτή. Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης μάλιστα ζητούν επιτακτικά και την παρέμβαση των φορέων της Θεσσαλονίκης για τους κυβερνητικούς χειρισμούς.
Στην αντιπολιτευτική Θεσσαλονικιώτικη ατζέντα θα μπουν και οι δυο βιομηχανικές ζώνες, στη ΒΙΠΕΘ Σίνδου και το Καλοχώρι, ο φορέας για τον Θερμαϊκό Κόλπο και το Logistics Center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.
Τα «πράσινα» βέλη
Την... αντιπολίτευση της Θεσσαλονίκης έχει προετοιμάσει ήδη από το καλοκαίρι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης επιλέγοντας να κρατήσει την έδρα στην πρώτη περιφέρεια, αφήνοντας εκτός Βουλής τον Χάρη Καστανίδη. Κύκλοι από το περιβάλλον του κ. Ανδρουλάκη σχολιάζουν μάλιστα πως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στην Α’ Θεσσαλονίκης διατηρεί την βουλευτική του έδρα και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο κ. Ανδρουλάκης έχει ήδη δημιουργήσει το πολιτικό του γραφείο στο κέντρο της πόλης.
Οι «πράσινες» στροφές θα ανέβουν το 2024 σε ό,τι αφορά θέματα υποδομών. Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι τις επόμενες εβδομάδες η Χαριλάου Τρικούπη θα διοργανώσει ημερίδα για τις υποδομές στην Θεσσαλονίκη, προκειμένου όπως δήλωσε και πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Νίκος Ανδρουλάκης «η πόλη να έχει την προίκα να πρωταγωνιστήσει». Εξάλλου, με αφορμή την έναρξη των εργασιών κατασκευής του FlyOver το κόμμα έχει εξαπολύσει ήδη τα πυρά του τονίζοντας πως ενώ υπήρχε ένα ολοκληρωμένο και με δημόσια διαβούλευση σχέδιο υποδομών για την περιφερειακή οδό η κυβέρνηση επέλεξε να εφαρμόσει ένα μέρος αυτού. Στο ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ διερωτώνται γιατί προηγήθηκε η κατασκευή της υπερυψωμένης αρτηρίας FlyOver και δεν δημοπρατήθηκε και ο εξωτερικός δακτύλιος, «δεδομένου ότι σύμφωνα με το σχέδιο υποδομών τα δύο αυτά έργα είναι συμπληρωματικά μεταξύ τους».
Σε ό,τι αφορά την ανάπλαση της ΔΕΘ-Helexpo υπάρχει ήδη η εκφρασμένη άποψη του κόμματος από την εποχή της Φώφης Γεννηματά στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για μετεγκατάσταση στα δυτικά και δημιουργία ενός πνεύμονα πρασίνου στο χώρο όπου σήμερα υφίστανται οι εγκαταστάσεις της ΔΕΘ, θέση την οποία επαναφέρει με κάθε ευκαιρία το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.
Την ίδια ώρα, το ΠΑΣΟΚ το επόμενο διάστημα θα εστιάσει στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας αλλά και τις δομές υγείας. Δεν είναι τυχαία η πρόσφατη επίσκεψη του Νίκου Ανδρουλάκη στο «Ιπποκράτειο», ενώ είχε προηγηθεί επίσκεψή του στο «Γ. Παπανικολάου».
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31.12.2023
ΣΧΟΛΙΑ