Σειρά μέτρων από τον ΟΣΕ για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας - Τα νέα έργα
01/07/2024 10:40
01/07/2024 10:40
Η νέα διοίκηση του ΟΣΕ ανακοίνωσε μέρος σειράς μέτρων που πρόσφατα λήφθηκαν για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας.
Συγκεκριμένα:
(α) Αποκαταστάθηκε ο φωτισμός, σύστημα πυρόσβεσης και πεδιομέτρησης του συστήματος GSM-R σε όλες τις σήραγγες του σιδηροδρομικού άξονα Κόρινθος – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας – Προμαχώνας.
(β) Αποκαταστάθηκε η λειτουργία των συστημάτων συναγερμού και η εγκατάσταση νέου κλειστού κυκλώματος καμερών στις σήραγγες Πλαταμώνα και Τεμπών.
(γ) Αποκαταστάθηκε η λειτουργία του SCADA των σηράγγων Πλαταμώνα και Τεμπών, το οποίο λειτουργεί στο νέο Κέντρο Ασφαλείας Σηράγγων στην Λάρισα και συμπληρώνει την επιτήρηση με συστήματα ασφαλείας του αντίστοιχου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας. Με πιο απλή γλώσσα θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα συστήματα SCADA είναι υπεύθυνα για την ομαλή λειτουργία τoύ δικτύου ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης του σιδηροδρόμου της χώρας και την καθιστούν λειτουργική.
(δ) Ολοκληρώθηκε η πλήρης λειτουργία των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας Κορίνθου, Σιδηροδρομικού Κόμβου Αχαρνών, Λιανοκλαδίου, Θεσσαλονίκης και Λάρισας έτσι ώστε να ελέγχεται πλήρως και αποτελεσματικά η κυκλοφορία των συρμών σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο με εξαίρεση των τμημάτων Κορίνθου – Άνω Λιοσίων και εκείνων που επλήγησαν από την θεομηνία Daniel.
(ε) Βρίσκεται σε φάση ελέγχου η ραδιοεπικοινωνία με VHF σε όλο το μήκος του παραπάνω άξονα.
(στ) Δρομολογείται η νέα εγκατάσταση του συστήματος GSM-R σε τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, καθώς και στους κάθετους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Το GSM-R είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματης σιδηροδρομικής επικοινωνίας μεταξύ των τρένων και των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας εγγυημένης για ταχύτητες μέχρι και 500 χλμ/ώρα χωρίς απώλεια δεδομένων που εξασφαλίζει ακρίβεια και αμεσότητα επικοινωνίας και συντονισμό κυκλοφορίας.
(ζ) Βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ή ανάθεσης σειρά εργολαβιών για τη συντήρηση υποδομών που αφορούν, μεταξύ άλλων:
Σχολιάζοντας τις σχετικές ανακοινώσεις ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης τόνισε ότι «με τα μέτρα αυτά εξασφαλίζεται οριστικά και απολύτως η ασφάλεια στη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου και δίνεται καταλυτική απάντηση σε ανακριβείς αιτιάσεις περί δήθεν κενών ασφάλειας στη σιδηροδρομική λειτουργία που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.
Τέτοιου είδους αιτιάσεις φοβούμαι ότι υπονομεύουν το μεγάλο έργο εκσυγχρονισμού τού ελληνικού σιδηροδρόμου που επιτελείται για πρώτη φορά στη χώρα και καλλιεργούν αδικαιολόγητα την ανασφάλεια στο επιβατικό κοινό. Ο ΟΣΕ, με συναίσθηση της ιστορικής του ευθύνης, εγγυάται την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της οικονομίας».
22/06/2024 12:08
Η νέα διοίκηση του ΟΣΕ ανακοίνωσε μέρος σειράς μέτρων που πρόσφατα λήφθηκαν για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας.
Συγκεκριμένα:
(α) Αποκαταστάθηκε ο φωτισμός, σύστημα πυρόσβεσης και πεδιομέτρησης του συστήματος GSM-R σε όλες τις σήραγγες του σιδηροδρομικού άξονα Κόρινθος – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας – Προμαχώνας.
(β) Αποκαταστάθηκε η λειτουργία των συστημάτων συναγερμού και η εγκατάσταση νέου κλειστού κυκλώματος καμερών στις σήραγγες Πλαταμώνα και Τεμπών.
(γ) Αποκαταστάθηκε η λειτουργία του SCADA των σηράγγων Πλαταμώνα και Τεμπών, το οποίο λειτουργεί στο νέο Κέντρο Ασφαλείας Σηράγγων στην Λάρισα και συμπληρώνει την επιτήρηση με συστήματα ασφαλείας του αντίστοιχου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας. Με πιο απλή γλώσσα θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα συστήματα SCADA είναι υπεύθυνα για την ομαλή λειτουργία τoύ δικτύου ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης του σιδηροδρόμου της χώρας και την καθιστούν λειτουργική.
(δ) Ολοκληρώθηκε η πλήρης λειτουργία των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας Κορίνθου, Σιδηροδρομικού Κόμβου Αχαρνών, Λιανοκλαδίου, Θεσσαλονίκης και Λάρισας έτσι ώστε να ελέγχεται πλήρως και αποτελεσματικά η κυκλοφορία των συρμών σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο με εξαίρεση των τμημάτων Κορίνθου – Άνω Λιοσίων και εκείνων που επλήγησαν από την θεομηνία Daniel.
(ε) Βρίσκεται σε φάση ελέγχου η ραδιοεπικοινωνία με VHF σε όλο το μήκος του παραπάνω άξονα.
(στ) Δρομολογείται η νέα εγκατάσταση του συστήματος GSM-R σε τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, καθώς και στους κάθετους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Το GSM-R είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματης σιδηροδρομικής επικοινωνίας μεταξύ των τρένων και των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας εγγυημένης για ταχύτητες μέχρι και 500 χλμ/ώρα χωρίς απώλεια δεδομένων που εξασφαλίζει ακρίβεια και αμεσότητα επικοινωνίας και συντονισμό κυκλοφορίας.
(ζ) Βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ή ανάθεσης σειρά εργολαβιών για τη συντήρηση υποδομών που αφορούν, μεταξύ άλλων:
Σχολιάζοντας τις σχετικές ανακοινώσεις ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης τόνισε ότι «με τα μέτρα αυτά εξασφαλίζεται οριστικά και απολύτως η ασφάλεια στη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου και δίνεται καταλυτική απάντηση σε ανακριβείς αιτιάσεις περί δήθεν κενών ασφάλειας στη σιδηροδρομική λειτουργία που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.
Τέτοιου είδους αιτιάσεις φοβούμαι ότι υπονομεύουν το μεγάλο έργο εκσυγχρονισμού τού ελληνικού σιδηροδρόμου που επιτελείται για πρώτη φορά στη χώρα και καλλιεργούν αδικαιολόγητα την ανασφάλεια στο επιβατικό κοινό. Ο ΟΣΕ, με συναίσθηση της ιστορικής του ευθύνης, εγγυάται την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της οικονομίας».
ΣΧΟΛΙΑ