ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σεμινάρια ΕΒΕΘ: Επιχειρηματίες στα θρανία

Επί 20 χρόνια το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης επιμορφώνει τα μέλη του πάνω σε θέματα του επιχειρείν. Η φετινή «σχολική» χρονιά αρχίζει στις 19 Νοεμβρίου - Ρεπορτάζ της "ΜτΚ"

 13/11/2018 06:10

Σεμινάρια ΕΒΕΘ: Επιχειρηματίες στα θρανία

Σοφία Χριστοφορίδου

Μπορεί να έχουν μάθει το επιχειρείν στην πράξη, μέσα από την καθημερινή τριβή της δουλειάς, αλλά πολλοί επιχειρηματίες αποφασίζουν να ξανακαθίσουν στα «θρανία». Άλλοι το κάνουν για να καλύψουν τα θεωρητικά κενά που έχουν γιατί δεν σπούδασαν, άλλοι γιατί σπούδασαν κάτι άσχετο με τον τομέα επιχειρηματικής τους δραστηριότητας κι άλλοι γιατί θέλουν να μη μένουν πίσω από τις εξελίξεις, όπως για παράδειγμα επιχειρηματίες μεγαλύτερης ηλικίας, που παρακολουθούν σεμινάρια σχετικά με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών ή του διαδικτύου. Τη δυνατότητα να το πράξουν τους δίνει εδώ και δυο δεκαετίες το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης με τα σεμινάρια που διοργανώνει. Οι περισσότεροι που παρακολουθούν τα σεμινάρια του ΕΒΕΘ είναι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες ή και οι υπάλληλοί τους μέσω του ΛΑΕΚ, καθώς οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν την οικονομική άνεση να σχεδιάσουν εκπαιδευτικά προγράμματα στα μέτρα τους.

Νέες δεξιότητες

Ένας από τους επιχειρηματίες που παρακολούθησε κατά το παρελθόν τα σεμινάρια του ΕΒΕΘ είναι ο 54χρονος Ζήσης Δόβας, ο οποίος, αν και έχει πτυχίο Γεωπονικής, δραστηριοποιείται στον τομέα του χονδρικού εμπορίου. Όπως λέει στη «ΜτΚ», ειδικά σε περιόδους κρίσης είναι σημαντικό να αποκτά κανείς νέες δεξιότητες, που θα τον βοηθήσουν να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης. Φέτος σκοπεύει να παρακολουθήσει το σεμινάριο «Γενικές αρχές Management για επιβίωση σε δύσκολους καιρούς». Σε πέντε τετράωρα σεμινάρια αυτός και οι «συμμαθητές» του θα μάθουν από τον Δρ. Κ. Γεωργάκα βασικές αρχές μάνατζμεντ, τεχνικές ανάλυσης, δεξιότητες οργάνωσης, λήψης αποφάσεων, διοίκησης και ηγεσίας.

Ο πρώην αντιπρύτανης του ΠΑΜΑΚ, καθηγητής Δημήτρης Σουμπενιώτης, σημειώνει ότι τα σεμινάρια του ΕΒΕΘ είναι πολύ διαφορετικά από τα προγράμματα σπουδών του πανεπιστημίου, καθώς είναι προσαρμοσμένα να καλύπτουν τις ανάγκες της αγοράς. «Η αλληλεπίδραση με ανθρώπους του επιχειρείν είναι θετική, κερδίζω κι εγώ γνώση, γιατί έρχομαι σε επαφή με την πραγματική οικονομία και καλούμαι να δώσω λύσεις σε πραγματικά προβλήματα», αναφέρει στη «ΜτΚ». Φέτος θα διδάξει μεταξύ άλλων τεχνικές διαπραγμάτευσης, ώστε οι επιχειρηματίες να διεκδικούν ή να αντιμετωπίζουν προμηθευτές, πελάτες, υφισταμένους, προϊσταμένους, εποπτικές αρχές, ανταγωνιστές, χρηματοδότες, εκπροσώπους του εργατικού, φορολογικού και εμπορικού δικαίου, επιτυγχάνοντας τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Ένα δεύτερο πρόγραμμα σεμιναρίων αφορά τη βελτίωση των πωλήσεων, τις συμπεριφορές του επιτυχημένου πωλητή και το πώς μπορεί να δημιουργήσει επαναλαμβανόμενες πωλήσεις και πιστούς πελάτες.

Θεματολογία κρίσης

Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας των επιμορφωτικών σεμιναρίων του ΕΒΕΘ, το 2000, το χρηματιστήριο ήταν ακόμη στις δόξες του και στα σεμινάρια που είχαν θέματα χρηματοοικονομικής η αίθουσα ήταν κατάμεστη. Στην πορεία η θεματολογία προσαρμόστηκε και πλέον η θεματολογία είναι προσαρμοσμένη στην κρίση. Διδάσκονται τεχνικές επιβίωσης και ανάταξης μιας επιχείρησης, πρακτικά βήματα για την είσπραξη των οφειλών, στρατηγικές μείωσης του κόστους, τρόποι αναδιάρθρωσης χρεών, τρόποι άντλησης κεφαλαίων και εξεύρεσης χρηματοδότησης.

Τα θέματα των πέντε κύκλων

Ο φετινός κύκλος σεμιναρίων αρχίζει από τις 19 Νοεμβρίου 2018. Τα θέματα των πέντε κύκλων σεμιναρίων της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς είναι τα εξής:

01. Γενικές αρχές Management για επιβίωση σε δύσκολους καιρούς (19 Νοεμβρίου - 3 Δεκεμβρίου 2018)

02. Marketing - Πωλήσεις - Εισπράξεις: Για την επιβίωση και κερδοφορία (5-19 Δεκεμβρίου 2018)

03. Τεχνική διαπραγματεύσεων (9 - 21 Ιανουαρίου 2019)

04. Τεχνικές ανάταξης και αναχρηματοδότησης επιχειρήσεων (23 Ιανουαρίου - 4 Φεβρουαρίου 2019)

05. Πρώτοι στις πωλήσεις (6 - 18 Φεβρουαρίου 2019)

Ο κάθε κλάδος είναι ανεξάρτητος και έχει διάρκεια 15 ή 20 ακαδημαϊκές ώρες, τις ημέρες Δευτέρα και Τετάρτη και ώρες 18.00 – 21.00, στον 1ο όροφο του κτιρίου του ΕΒΕΘ, στην Τσιμισκή 29. Το κόστος είναι 100 ευρώ για τα μέλη του ΕΒΕΘ και 120 για τα μη μέλη.

Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται μέχρι και τις 17 Νοεμβρίου. Για συμπληρωματικές πληροφορίες: Τηλ. 2310-370120 ή 2310-370132 ή www.ebeth.gr

Παράδοση στη διασύνδεση παραγωγής και εκπαίδευσης

giannis-masoutis.jpg

«Το ΕΒΕΘ έχει παράδοση στην ανάληψη δράσεων που στηρίζουν έμπρακτα τη διασύνδεση παραγωγής και εκπαίδευσης, καθώς υπήρξε ο ιδρυτής της Ανωτέρας Βιομηχανικής Σχολής Θεσσαλονίκης, που μετετράπη σε Ανωτάτη και την οποία στη συνέχεια διαδέχθηκε το σημερινό Πανεπιστήμιο Μακεδονίας» υπενθυμίζει ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ Γιάννης Μασούτης (φωτ.). «Το ΕΒΕΘ διοργανώνει κάθε χρόνο σεμινάρια που απευθύνονται στα μέλη του με έμφαση στην απόκτηση εφαρμοσμένων και όχι θεωρητικών γνώσεων. Τα σεμινάρια γίνονται τόσο στο πλαίσιο του ΛΑΕΚ, αλλά και συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. προγραμμάτων, όσο και με αυτοχρηματοδότηση με εισηγητές εξειδικευμένους συμβούλους επιχειρήσεων και καθηγητές Πανεπιστημίου. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να εξετάσουν μελέτες περιπτώσεων και να συζητήσουν πρακτικά ζητήματα που συναντούν στις δικές τους επιχειρήσεις, στοιχείο που ωφελεί όχι μόνο τους ίδιους τους καταρτιζόμενους αλλά και τους εισηγητές».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 11 Νοεμβρίου 2018

Μπορεί να έχουν μάθει το επιχειρείν στην πράξη, μέσα από την καθημερινή τριβή της δουλειάς, αλλά πολλοί επιχειρηματίες αποφασίζουν να ξανακαθίσουν στα «θρανία». Άλλοι το κάνουν για να καλύψουν τα θεωρητικά κενά που έχουν γιατί δεν σπούδασαν, άλλοι γιατί σπούδασαν κάτι άσχετο με τον τομέα επιχειρηματικής τους δραστηριότητας κι άλλοι γιατί θέλουν να μη μένουν πίσω από τις εξελίξεις, όπως για παράδειγμα επιχειρηματίες μεγαλύτερης ηλικίας, που παρακολουθούν σεμινάρια σχετικά με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών ή του διαδικτύου. Τη δυνατότητα να το πράξουν τους δίνει εδώ και δυο δεκαετίες το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης με τα σεμινάρια που διοργανώνει. Οι περισσότεροι που παρακολουθούν τα σεμινάρια του ΕΒΕΘ είναι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες ή και οι υπάλληλοί τους μέσω του ΛΑΕΚ, καθώς οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν την οικονομική άνεση να σχεδιάσουν εκπαιδευτικά προγράμματα στα μέτρα τους.

Νέες δεξιότητες

Ένας από τους επιχειρηματίες που παρακολούθησε κατά το παρελθόν τα σεμινάρια του ΕΒΕΘ είναι ο 54χρονος Ζήσης Δόβας, ο οποίος, αν και έχει πτυχίο Γεωπονικής, δραστηριοποιείται στον τομέα του χονδρικού εμπορίου. Όπως λέει στη «ΜτΚ», ειδικά σε περιόδους κρίσης είναι σημαντικό να αποκτά κανείς νέες δεξιότητες, που θα τον βοηθήσουν να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης. Φέτος σκοπεύει να παρακολουθήσει το σεμινάριο «Γενικές αρχές Management για επιβίωση σε δύσκολους καιρούς». Σε πέντε τετράωρα σεμινάρια αυτός και οι «συμμαθητές» του θα μάθουν από τον Δρ. Κ. Γεωργάκα βασικές αρχές μάνατζμεντ, τεχνικές ανάλυσης, δεξιότητες οργάνωσης, λήψης αποφάσεων, διοίκησης και ηγεσίας.

Ο πρώην αντιπρύτανης του ΠΑΜΑΚ, καθηγητής Δημήτρης Σουμπενιώτης, σημειώνει ότι τα σεμινάρια του ΕΒΕΘ είναι πολύ διαφορετικά από τα προγράμματα σπουδών του πανεπιστημίου, καθώς είναι προσαρμοσμένα να καλύπτουν τις ανάγκες της αγοράς. «Η αλληλεπίδραση με ανθρώπους του επιχειρείν είναι θετική, κερδίζω κι εγώ γνώση, γιατί έρχομαι σε επαφή με την πραγματική οικονομία και καλούμαι να δώσω λύσεις σε πραγματικά προβλήματα», αναφέρει στη «ΜτΚ». Φέτος θα διδάξει μεταξύ άλλων τεχνικές διαπραγμάτευσης, ώστε οι επιχειρηματίες να διεκδικούν ή να αντιμετωπίζουν προμηθευτές, πελάτες, υφισταμένους, προϊσταμένους, εποπτικές αρχές, ανταγωνιστές, χρηματοδότες, εκπροσώπους του εργατικού, φορολογικού και εμπορικού δικαίου, επιτυγχάνοντας τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Ένα δεύτερο πρόγραμμα σεμιναρίων αφορά τη βελτίωση των πωλήσεων, τις συμπεριφορές του επιτυχημένου πωλητή και το πώς μπορεί να δημιουργήσει επαναλαμβανόμενες πωλήσεις και πιστούς πελάτες.

Θεματολογία κρίσης

Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας των επιμορφωτικών σεμιναρίων του ΕΒΕΘ, το 2000, το χρηματιστήριο ήταν ακόμη στις δόξες του και στα σεμινάρια που είχαν θέματα χρηματοοικονομικής η αίθουσα ήταν κατάμεστη. Στην πορεία η θεματολογία προσαρμόστηκε και πλέον η θεματολογία είναι προσαρμοσμένη στην κρίση. Διδάσκονται τεχνικές επιβίωσης και ανάταξης μιας επιχείρησης, πρακτικά βήματα για την είσπραξη των οφειλών, στρατηγικές μείωσης του κόστους, τρόποι αναδιάρθρωσης χρεών, τρόποι άντλησης κεφαλαίων και εξεύρεσης χρηματοδότησης.

Τα θέματα των πέντε κύκλων

Ο φετινός κύκλος σεμιναρίων αρχίζει από τις 19 Νοεμβρίου 2018. Τα θέματα των πέντε κύκλων σεμιναρίων της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς είναι τα εξής:

01. Γενικές αρχές Management για επιβίωση σε δύσκολους καιρούς (19 Νοεμβρίου - 3 Δεκεμβρίου 2018)

02. Marketing - Πωλήσεις - Εισπράξεις: Για την επιβίωση και κερδοφορία (5-19 Δεκεμβρίου 2018)

03. Τεχνική διαπραγματεύσεων (9 - 21 Ιανουαρίου 2019)

04. Τεχνικές ανάταξης και αναχρηματοδότησης επιχειρήσεων (23 Ιανουαρίου - 4 Φεβρουαρίου 2019)

05. Πρώτοι στις πωλήσεις (6 - 18 Φεβρουαρίου 2019)

Ο κάθε κλάδος είναι ανεξάρτητος και έχει διάρκεια 15 ή 20 ακαδημαϊκές ώρες, τις ημέρες Δευτέρα και Τετάρτη και ώρες 18.00 – 21.00, στον 1ο όροφο του κτιρίου του ΕΒΕΘ, στην Τσιμισκή 29. Το κόστος είναι 100 ευρώ για τα μέλη του ΕΒΕΘ και 120 για τα μη μέλη.

Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται μέχρι και τις 17 Νοεμβρίου. Για συμπληρωματικές πληροφορίες: Τηλ. 2310-370120 ή 2310-370132 ή www.ebeth.gr

Παράδοση στη διασύνδεση παραγωγής και εκπαίδευσης

giannis-masoutis.jpg

«Το ΕΒΕΘ έχει παράδοση στην ανάληψη δράσεων που στηρίζουν έμπρακτα τη διασύνδεση παραγωγής και εκπαίδευσης, καθώς υπήρξε ο ιδρυτής της Ανωτέρας Βιομηχανικής Σχολής Θεσσαλονίκης, που μετετράπη σε Ανωτάτη και την οποία στη συνέχεια διαδέχθηκε το σημερινό Πανεπιστήμιο Μακεδονίας» υπενθυμίζει ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ Γιάννης Μασούτης (φωτ.). «Το ΕΒΕΘ διοργανώνει κάθε χρόνο σεμινάρια που απευθύνονται στα μέλη του με έμφαση στην απόκτηση εφαρμοσμένων και όχι θεωρητικών γνώσεων. Τα σεμινάρια γίνονται τόσο στο πλαίσιο του ΛΑΕΚ, αλλά και συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. προγραμμάτων, όσο και με αυτοχρηματοδότηση με εισηγητές εξειδικευμένους συμβούλους επιχειρήσεων και καθηγητές Πανεπιστημίου. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να εξετάσουν μελέτες περιπτώσεων και να συζητήσουν πρακτικά ζητήματα που συναντούν στις δικές τους επιχειρήσεις, στοιχείο που ωφελεί όχι μόνο τους ίδιους τους καταρτιζόμενους αλλά και τους εισηγητές».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 11 Νοεμβρίου 2018

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία