ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Σίριαλ χωρίς μουσική δε γίνεται: Τα σάουντρακ που άφησαν εποχή στην ελληνική TV (βίντεο)

Από την «Αναστασία» της Αρβανιτάκη και το «Χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια» στο... υπεράκουσμα των «Άγριων Μελισσών», του «Σασμού», αλλά και του «Μαύρου Ρόδου» της Βιτάλη

 09/10/2022 14:50

Σίριαλ χωρίς μουσική δε γίνεται: Τα σάουντρακ που άφησαν εποχή στην ελληνική TV (βίντεο)

Δήμητρα Τσαμποδήμου

Μπορεί κατά τον Ηράκλειτο "εν αρχή" αν ήταν ο λόγος, όμως στην περίπτωση της καλής ελληνικής μυθοπλασίας, όλα αρχίζουν και τελειώνουν από τη μουσική. Αυτή είναι που... teasάρει τον τηλεθεατή να επιλέξει μία σειρά, αυτή είναι που τον καθηλώνει, αυτή που κάνει τις δυνατές σκηνές... ανυπέρβλητες.

Κατά τη διάρκεια, λοιπόν, της κρίσης που όσον αφορά την ελληνική παραγωγή πήρε χαρακτήρα... αγρανάπαυσης, εφόσον δεν υπήρχε μυθοπλασία ή έστω αυτή περιοριζόταν σε κωμωδίες - αντιγραφές του εξωτερικού, με ιδιαίτερα χαμηλό μπάτζετ, η ορίτζιναλ μουσική ήταν μάλλον πολυτέλεια.

Όμως, όταν πριν τρία χρόνια με τις "Άγριες Μέλισσες" έγινε το δυναμικό comeback της μυθοπλασίας με μπόλικη από ορίτζιναλ μουσική διά χειρός Αλέξανδρου Σιδηρόπουλου και Ουρανίας Πατέλη (σε σημείο να γίνονται συναυλίες μόνο με τα τραγούδια της σειράς) οι δημιουργοί των νέων παραγωγών εστίασαν και πάλι στο κομβικό αυτό κομμάτι της επιτυχίας ενός σίριαλ. 

Έτσι, ο "Σασμός" οφείλει πολλά στην επιλογή των ανθρώπων του για ορίτζιναλ μουσική. Πέραν του ομώνυμου τραγουδιού που ερμηνεύει ο Γιάννης Κότσιρας, για τη σειρά γράφονται το ένα τραγούδι μετά το άλλο, με αποτέλεσμα κάθε χαρακτήρας και κυρίως κάθε ζευγάρι να έχει τα δικά του τραγούδια που ταιριάζουν απόλυτα με τις δραματικές σκηνές τους. 

Έτσι, φέτος που έχουμε... κοσμογονία στην ελληνική τηλεόραση, οι νέες παραγωγές δε θα μπορούσαν παρά να ακολουθήσουν το παράδειγμα και να αναθέσουν σε κορυφαίους δημιουργούς να γράψουν τραγούδια που θα συνεπάρουν το τηλεοπτικό κοινό, με αποκορύφωμα την σπουδαία φωνή της Ελένης Βιτάλη που ερμηνεύει το τραγούδι τίτλων του "Μαύρου Ρόδου".

Η βαριά... κληρονομιά 

Όμως, όλοι οι... νέοι έχουν σοβαρά και άκρως μελωδικά παραδείγματα από το παρελθόν, καθώς στη "χρυσή εποχή" της ελληνικής τηλεόρασης, τα τραγούδια έπαιζαν σπουδαίο ρόλο.

Από τη θρυλική "Αναστασία" και τον ομώνυμο δίσκο των πολλών επιτυχιών με τη φωνή της Ελευθερίας Αρβανιτάκη, μέχρι το θρυλικό πια σάουντρακ του "Λόγω τιμής", το "Χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια" που ερμήνευσε ο Γρηγόρης Ανδρεάτος και από το πιο παραδοσιακό σάουντρακ των "Ψίθυρων καρδιάς" με τη φωνή του Δημήτρη Μπάση μέχρι την "Αίθουσα του θρόνου" με τις μελωδίες της Ευανθίας Ρεμπούτσικα, η ελληνική τηλεόραση έχει χαρίσει στους τηλεθεατές αλλά και τους μουσικόφιλους επιτυχίες που αντέχουν στο χρόνο.

Μπορεί κατά τον Ηράκλειτο "εν αρχή" αν ήταν ο λόγος, όμως στην περίπτωση της καλής ελληνικής μυθοπλασίας, όλα αρχίζουν και τελειώνουν από τη μουσική. Αυτή είναι που... teasάρει τον τηλεθεατή να επιλέξει μία σειρά, αυτή είναι που τον καθηλώνει, αυτή που κάνει τις δυνατές σκηνές... ανυπέρβλητες.

Κατά τη διάρκεια, λοιπόν, της κρίσης που όσον αφορά την ελληνική παραγωγή πήρε χαρακτήρα... αγρανάπαυσης, εφόσον δεν υπήρχε μυθοπλασία ή έστω αυτή περιοριζόταν σε κωμωδίες - αντιγραφές του εξωτερικού, με ιδιαίτερα χαμηλό μπάτζετ, η ορίτζιναλ μουσική ήταν μάλλον πολυτέλεια.

Όμως, όταν πριν τρία χρόνια με τις "Άγριες Μέλισσες" έγινε το δυναμικό comeback της μυθοπλασίας με μπόλικη από ορίτζιναλ μουσική διά χειρός Αλέξανδρου Σιδηρόπουλου και Ουρανίας Πατέλη (σε σημείο να γίνονται συναυλίες μόνο με τα τραγούδια της σειράς) οι δημιουργοί των νέων παραγωγών εστίασαν και πάλι στο κομβικό αυτό κομμάτι της επιτυχίας ενός σίριαλ. 

Έτσι, ο "Σασμός" οφείλει πολλά στην επιλογή των ανθρώπων του για ορίτζιναλ μουσική. Πέραν του ομώνυμου τραγουδιού που ερμηνεύει ο Γιάννης Κότσιρας, για τη σειρά γράφονται το ένα τραγούδι μετά το άλλο, με αποτέλεσμα κάθε χαρακτήρας και κυρίως κάθε ζευγάρι να έχει τα δικά του τραγούδια που ταιριάζουν απόλυτα με τις δραματικές σκηνές τους. 

Έτσι, φέτος που έχουμε... κοσμογονία στην ελληνική τηλεόραση, οι νέες παραγωγές δε θα μπορούσαν παρά να ακολουθήσουν το παράδειγμα και να αναθέσουν σε κορυφαίους δημιουργούς να γράψουν τραγούδια που θα συνεπάρουν το τηλεοπτικό κοινό, με αποκορύφωμα την σπουδαία φωνή της Ελένης Βιτάλη που ερμηνεύει το τραγούδι τίτλων του "Μαύρου Ρόδου".

Η βαριά... κληρονομιά 

Όμως, όλοι οι... νέοι έχουν σοβαρά και άκρως μελωδικά παραδείγματα από το παρελθόν, καθώς στη "χρυσή εποχή" της ελληνικής τηλεόρασης, τα τραγούδια έπαιζαν σπουδαίο ρόλο.

Από τη θρυλική "Αναστασία" και τον ομώνυμο δίσκο των πολλών επιτυχιών με τη φωνή της Ελευθερίας Αρβανιτάκη, μέχρι το θρυλικό πια σάουντρακ του "Λόγω τιμής", το "Χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια" που ερμήνευσε ο Γρηγόρης Ανδρεάτος και από το πιο παραδοσιακό σάουντρακ των "Ψίθυρων καρδιάς" με τη φωνή του Δημήτρη Μπάση μέχρι την "Αίθουσα του θρόνου" με τις μελωδίες της Ευανθίας Ρεμπούτσικα, η ελληνική τηλεόραση έχει χαρίσει στους τηλεθεατές αλλά και τους μουσικόφιλους επιτυχίες που αντέχουν στο χρόνο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία