Σκρέκας: Όσο υποστηρικτική είναι η κυβέρνηση στην επιχειρηματικότητα, άλλο τόσο είναι άτεγκτη για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς
16/07/2023 17:25
16/07/2023 17:25
«Το υπουργείο Ανάπτυξης θα καλέσει τις εταιρείες που πωλούν τα προϊόντα τους σε περισσότερες από μία ευρωπαϊκές χώρες και τα διαθέτουν στην ελληνική αγορά σε υψηλότερες τιμές, να αιτιολογήσουν αυτή την αυξημένη τιμή στην χώρα μας».
Αυτό σημειώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα REAL NEWS ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας αναφερόμενος στις δράσεις του υπουργείου στη μάχη κατά του εισαγόμενου πληθωρισμού.
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι πολλαπλασιάζονται και αυστηροποιούνται οι έλεγχοι για την αποτροπή φαινομένων αισχροκέρδειας και σημείωσε: «Θέλω να στείλω προς όλους τους παραγωγούς, εισαγωγείς, προμηθευτές, χοντρέμπορους και λιανεμπόρους το εξής μήνυμα, όσο φιλική και υποστηρικτική προς την επιχειρηματικότητα είναι η κυβέρνηση άλλο τόσο είναι αυστηρή και άτεγκτη σε θέματα εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς».
Σε ό,τι αφορά στους ελέγχους για τα ελληνικά προϊόντα ΠΟΠ, σε ξενοδοχεία και χώρους εστίασης, όπως είπε, μόνο τις πρώτες 7 μέρες ελέγχων έχουν βεβαιωθεί 42 παραβάσεις που αντιστοιχούν σε πρόστιμα αξίας 52.500 ευρώ και αφορούν πώληση χύμα λαδιού, τυριού ως φέτα ποπ - ενώ επρόκειτο για λευκό τυρί - και μελιού.
«Η στήριξη των νοικοκυριών στο περιβάλλον του υψηλού εισαγόμενου πληθωρισμού είναι κεντρική μας προτεραιότητα» σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι εντός από την παράταση στο market pass και στο καλάθι του νοικοκυριού, έχει ξεκινήσει ήδη η προεργασία για να αναβαθμιστεί η πλατφόρμα E- Καταναλωτής ώστε να παρέχει περισσότερες πληροφορίες στους καταναλωτές για να διαπιστώνουν σε ποια καταστήματα θα βρουν τα προϊόντα που επιθυμούν στις φτηνότερες τιμές.
«Παράλληλα, όπως είπε, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλία ώστε η αλυσίδες σουπερμάρκετ να διαθέτουν τις προσφορές τους και στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα και εφαρμόζονται για πρώτη φορά μέτρα κατά των παραπλανητικών εικονικών εκπτώσεων».
Για παράδειγμα, όπως εξήγησε, παράβαση θεωρείται όταν ένα κατάστημα αυξάνει την τιμή ενός προϊόντος λίγες μέρες πριν τις εκπτώσεις ώστε με την έκπτωση, η τιμή να επανέλθει στα επίπεδα που ήταν πριν και τα πρόστιμα για τέτοιου είδους παραβάσεις ξεκινούν από 20.000 ευρώ.
«Αυτό το οποίο δηλώνουμε ξεκάθαρα είναι ότι δεν θα υπάρξει ανοχή στην αισχροκέρδεια και από το φάσμα των ελέγχων στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας υπάρχουν ήδη ευρήματα τα οποία οδηγούν σε βαριά πρόστιμα» είπε ο κ. Σκρέκας.
12/07/2023 18:00
«Το υπουργείο Ανάπτυξης θα καλέσει τις εταιρείες που πωλούν τα προϊόντα τους σε περισσότερες από μία ευρωπαϊκές χώρες και τα διαθέτουν στην ελληνική αγορά σε υψηλότερες τιμές, να αιτιολογήσουν αυτή την αυξημένη τιμή στην χώρα μας».
Αυτό σημειώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα REAL NEWS ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας αναφερόμενος στις δράσεις του υπουργείου στη μάχη κατά του εισαγόμενου πληθωρισμού.
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι πολλαπλασιάζονται και αυστηροποιούνται οι έλεγχοι για την αποτροπή φαινομένων αισχροκέρδειας και σημείωσε: «Θέλω να στείλω προς όλους τους παραγωγούς, εισαγωγείς, προμηθευτές, χοντρέμπορους και λιανεμπόρους το εξής μήνυμα, όσο φιλική και υποστηρικτική προς την επιχειρηματικότητα είναι η κυβέρνηση άλλο τόσο είναι αυστηρή και άτεγκτη σε θέματα εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς».
Σε ό,τι αφορά στους ελέγχους για τα ελληνικά προϊόντα ΠΟΠ, σε ξενοδοχεία και χώρους εστίασης, όπως είπε, μόνο τις πρώτες 7 μέρες ελέγχων έχουν βεβαιωθεί 42 παραβάσεις που αντιστοιχούν σε πρόστιμα αξίας 52.500 ευρώ και αφορούν πώληση χύμα λαδιού, τυριού ως φέτα ποπ - ενώ επρόκειτο για λευκό τυρί - και μελιού.
«Η στήριξη των νοικοκυριών στο περιβάλλον του υψηλού εισαγόμενου πληθωρισμού είναι κεντρική μας προτεραιότητα» σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι εντός από την παράταση στο market pass και στο καλάθι του νοικοκυριού, έχει ξεκινήσει ήδη η προεργασία για να αναβαθμιστεί η πλατφόρμα E- Καταναλωτής ώστε να παρέχει περισσότερες πληροφορίες στους καταναλωτές για να διαπιστώνουν σε ποια καταστήματα θα βρουν τα προϊόντα που επιθυμούν στις φτηνότερες τιμές.
«Παράλληλα, όπως είπε, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλία ώστε η αλυσίδες σουπερμάρκετ να διαθέτουν τις προσφορές τους και στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα και εφαρμόζονται για πρώτη φορά μέτρα κατά των παραπλανητικών εικονικών εκπτώσεων».
Για παράδειγμα, όπως εξήγησε, παράβαση θεωρείται όταν ένα κατάστημα αυξάνει την τιμή ενός προϊόντος λίγες μέρες πριν τις εκπτώσεις ώστε με την έκπτωση, η τιμή να επανέλθει στα επίπεδα που ήταν πριν και τα πρόστιμα για τέτοιου είδους παραβάσεις ξεκινούν από 20.000 ευρώ.
«Αυτό το οποίο δηλώνουμε ξεκάθαρα είναι ότι δεν θα υπάρξει ανοχή στην αισχροκέρδεια και από το φάσμα των ελέγχων στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας υπάρχουν ήδη ευρήματα τα οποία οδηγούν σε βαριά πρόστιμα» είπε ο κ. Σκρέκας.
ΣΧΟΛΙΑ