Social Media 2024: Oι κορυφαίες τάσεις σε Facebook, Tik Tok και Instagram
31/12/2024 10:00
31/12/2024 10:00
Το 2024 ήταν μια χρονιά γεμάτη νέες τάσεις και έντονη δραστηριότητα στα social media στην Ελλάδα. Από το Facebook και το Instagram μέχρι τη ραγδαία άνοδο του TikTok, οι χρήστες κάθε ηλικίας βρήκαν το δικό τους «ψηφιακό στέκι». Πώς διαμορφώνεται όμως η καθημερινότητά μας στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων και ποιοι είναι οι «νικητές» των social media την φετινή χρονιά;
«Το 2024, οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα ήταν το Facebook, το Instagram και το TikTok. Το Facebook διατήρησε τη θέση του ως η κυρίαρχη πλατφόρμα, ειδικά για τις ηλικίες 25-44, και χρησιμοποιήθηκε κυρίως για ενημέρωση και κοινωνική δικτύωση. Το Instagram προσέλκυσε κυρίως νεότερες ηλικίες 18-34 ετών, που ενδιαφέρονται για την παραγωγή περιεχομένου που δίνει έμφαση στη φωτογραφία και τη δημιουργία βίντεο.
Παράλληλα, το TikTok κατέγραψε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, ειδικά μεταξύ εφήβων και νέων ενηλίκων, λόγω της έμφασής του σε σύντομα και δημιουργικά βίντεο, με το YouTube να αποτελεί την πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη και επισκέψιμη πλατφόρμα ανάμεσα στους εφήβους, καθώς το 73% μπαίνει καθημερινά. Οι αλλαγές στις προτιμήσεις περιεχομένου περιλάμβαναν αυξημένο ενδιαφέρον για viral trends, βίντεο μικρής διάρκειας και διαδραστικό περιεχόμενο» εξηγεί στο makthes.gr ο Άγγελος Ορφανίδης ιδρυτής και General Manager της εταιρείας Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων Advertary με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Αναφορικά με τις θεματικές που κέντρισαν το ενδιαφέρον των χρηστών ο Άγγελος Ορφανίδης αναφέρει ότι «Οι χρήστες στην Ελλάδα ασχολήθηκαν έντονα με θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος, όπως η ψυχική υγεία και η κλιματική αλλαγή, που συζητήθηκαν ευρέως στο Instagram και άλλες πλατφόρμες.
Ταυτόχρονα, τα viral trends, τα memes αλλά και οι προκλήσεις μεταξύ των χρηστών κυριάρχησαν στο TikTok, αναδεικνύοντας τη δημοτικότητα του ψυχαγωγικού περιεχομένου. Σημαντικό ενδιαφέρον υπήρξε και για την ενημέρωση, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αποτελούν κύρια πηγή ειδήσεων για πολλούς χρήστες».
Μάλιστα, «Οι προτιμήσεις περιεχομένου διέφεραν σημαντικά ανά ηλικιακή ομάδα. Οι νεότεροι χρήστες, ηλικίας 16-24 ετών, προτίμησαν το TikTok και το Instagram, εστιάζοντας σε ψυχαγωγικό περιεχόμενο και βίντεο μικρής διάρκειας. Οι ενήλικες 25-44 ετών χρησιμοποίησαν κυρίως το Facebook για κοινωνική δικτύωση και ενημέρωση. Οι μεγαλύτερες ηλικίες, άνω των 45 ετών, έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στο Facebook, χρησιμοποιώντας το περισσότερο για επικοινωνία με φίλους και οικογένεια».
«Το 2024, η ελληνική κοινή γνώμη συμμετείχε έντονα στις συζητήσεις για τις ευρωεκλογές, κυρίως στο Facebook και το X (πρώην Twitter), όπου οι χρήστες αντάλλασσαν απόψεις και πληροφορίες με τους ακολούθους τους. Επιπλέον, σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, τα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιήθηκαν για ενημέρωση και οργάνωση δράσεων βοήθειας, αναδεικνύοντας τη δυναμική τους ως εργαλεία κοινωνικής ευαισθητοποίησης.
Τα διεθνή trends, όπως οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη, επίσης προκάλεσαν έντονο ενδιαφέρον και συζητήσεις, κυρίως σε πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok.
Θα αναφερθώ εδώ στη μεγάλη επιρροή που έχουν πλέον τα social media στην πολιτική σκηνή της κάθε χώρας και μπορούν να ασκήσουν μορφή επιρροής στη διαδικασία. Μερικά παραδείγματα είναι το TikΤοk του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τα εναλλακτικά ψηφιακά podcasts που συμμετείχε ο Donald Trump στις πρόσφατες εκλογές», σημειώνει ο Άγγελος Ορφανίδης, ο οποίος είναι, μεταξύ άλλων, πτυχιούχος του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών και Κοινωνικής Διοίκησης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών με τίτλο “Digital Media Communication and Journalism”.
«Για το 2025, αναμένεται η περαιτέρω ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στα κοινωνικά δίκτυα, η οποία θα οδηγήσει σε εξατομίκευση περιεχομένου και σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δούμε και γενικότερη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη. Η δημοτικότητα των βίντεο μικρής διάρκειας, όπως αυτά στο TikTok, προβλέπεται να συνεχίσουν τη δυναμική τους πορεία, ενώ νέες τεχνολογίες και κατά κύριο λόγο η τεχνητή νοημοσύνη που ανέφερα και παραπάνω θα προσφέρει νέες δυνατότητες περιεχομένου, αλληλεπίδρασής και δημιουργικότητας στους χρήστες».
«Οι τάσεις αυτές στα social media δείχνουν τη συνεχή εξέλιξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η οποία καθοδηγείται από την τεχνολογική πρόοδο και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις που έχουν οι χρήστες ανά ηλικιακή ομάδα και ενδιαφέροντα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο ψηφιακός κόσμος και η αλληλεπίδραση των ατόμων με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα συνεχίσει να ισχυροποιείται και να ελκύει σημαντικό μερίδιο του καθημερινού μας χρόνου», υπογραμμίζει καταληκτικά ο Άγγελος Ορφανίδης.
Με την προσαρμογή των χρηστών σε νέες τάσεις, το 2025 υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές και προκλήσεις. Είναι βέβαιο ότι τα κοινωνικά δίκτυα θα συνεχίσουν να αποτελούν τον παλμό της εποχής μας, συνδέοντας ανθρώπους, ιδέες και πολιτισμούς με τρόπους που δεν είχαμε ποτέ φανταστεί.
Το 2024 ήταν μια χρονιά γεμάτη νέες τάσεις και έντονη δραστηριότητα στα social media στην Ελλάδα. Από το Facebook και το Instagram μέχρι τη ραγδαία άνοδο του TikTok, οι χρήστες κάθε ηλικίας βρήκαν το δικό τους «ψηφιακό στέκι». Πώς διαμορφώνεται όμως η καθημερινότητά μας στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων και ποιοι είναι οι «νικητές» των social media την φετινή χρονιά;
«Το 2024, οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα ήταν το Facebook, το Instagram και το TikTok. Το Facebook διατήρησε τη θέση του ως η κυρίαρχη πλατφόρμα, ειδικά για τις ηλικίες 25-44, και χρησιμοποιήθηκε κυρίως για ενημέρωση και κοινωνική δικτύωση. Το Instagram προσέλκυσε κυρίως νεότερες ηλικίες 18-34 ετών, που ενδιαφέρονται για την παραγωγή περιεχομένου που δίνει έμφαση στη φωτογραφία και τη δημιουργία βίντεο.
Παράλληλα, το TikTok κατέγραψε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, ειδικά μεταξύ εφήβων και νέων ενηλίκων, λόγω της έμφασής του σε σύντομα και δημιουργικά βίντεο, με το YouTube να αποτελεί την πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη και επισκέψιμη πλατφόρμα ανάμεσα στους εφήβους, καθώς το 73% μπαίνει καθημερινά. Οι αλλαγές στις προτιμήσεις περιεχομένου περιλάμβαναν αυξημένο ενδιαφέρον για viral trends, βίντεο μικρής διάρκειας και διαδραστικό περιεχόμενο» εξηγεί στο makthes.gr ο Άγγελος Ορφανίδης ιδρυτής και General Manager της εταιρείας Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων Advertary με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Αναφορικά με τις θεματικές που κέντρισαν το ενδιαφέρον των χρηστών ο Άγγελος Ορφανίδης αναφέρει ότι «Οι χρήστες στην Ελλάδα ασχολήθηκαν έντονα με θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος, όπως η ψυχική υγεία και η κλιματική αλλαγή, που συζητήθηκαν ευρέως στο Instagram και άλλες πλατφόρμες.
Ταυτόχρονα, τα viral trends, τα memes αλλά και οι προκλήσεις μεταξύ των χρηστών κυριάρχησαν στο TikTok, αναδεικνύοντας τη δημοτικότητα του ψυχαγωγικού περιεχομένου. Σημαντικό ενδιαφέρον υπήρξε και για την ενημέρωση, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αποτελούν κύρια πηγή ειδήσεων για πολλούς χρήστες».
Μάλιστα, «Οι προτιμήσεις περιεχομένου διέφεραν σημαντικά ανά ηλικιακή ομάδα. Οι νεότεροι χρήστες, ηλικίας 16-24 ετών, προτίμησαν το TikTok και το Instagram, εστιάζοντας σε ψυχαγωγικό περιεχόμενο και βίντεο μικρής διάρκειας. Οι ενήλικες 25-44 ετών χρησιμοποίησαν κυρίως το Facebook για κοινωνική δικτύωση και ενημέρωση. Οι μεγαλύτερες ηλικίες, άνω των 45 ετών, έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στο Facebook, χρησιμοποιώντας το περισσότερο για επικοινωνία με φίλους και οικογένεια».
«Το 2024, η ελληνική κοινή γνώμη συμμετείχε έντονα στις συζητήσεις για τις ευρωεκλογές, κυρίως στο Facebook και το X (πρώην Twitter), όπου οι χρήστες αντάλλασσαν απόψεις και πληροφορίες με τους ακολούθους τους. Επιπλέον, σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, τα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιήθηκαν για ενημέρωση και οργάνωση δράσεων βοήθειας, αναδεικνύοντας τη δυναμική τους ως εργαλεία κοινωνικής ευαισθητοποίησης.
Τα διεθνή trends, όπως οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη, επίσης προκάλεσαν έντονο ενδιαφέρον και συζητήσεις, κυρίως σε πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok.
Θα αναφερθώ εδώ στη μεγάλη επιρροή που έχουν πλέον τα social media στην πολιτική σκηνή της κάθε χώρας και μπορούν να ασκήσουν μορφή επιρροής στη διαδικασία. Μερικά παραδείγματα είναι το TikΤοk του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τα εναλλακτικά ψηφιακά podcasts που συμμετείχε ο Donald Trump στις πρόσφατες εκλογές», σημειώνει ο Άγγελος Ορφανίδης, ο οποίος είναι, μεταξύ άλλων, πτυχιούχος του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών και Κοινωνικής Διοίκησης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών με τίτλο “Digital Media Communication and Journalism”.
«Για το 2025, αναμένεται η περαιτέρω ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στα κοινωνικά δίκτυα, η οποία θα οδηγήσει σε εξατομίκευση περιεχομένου και σε κάποιες περιπτώσεις ίσως δούμε και γενικότερη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη. Η δημοτικότητα των βίντεο μικρής διάρκειας, όπως αυτά στο TikTok, προβλέπεται να συνεχίσουν τη δυναμική τους πορεία, ενώ νέες τεχνολογίες και κατά κύριο λόγο η τεχνητή νοημοσύνη που ανέφερα και παραπάνω θα προσφέρει νέες δυνατότητες περιεχομένου, αλληλεπίδρασής και δημιουργικότητας στους χρήστες».
«Οι τάσεις αυτές στα social media δείχνουν τη συνεχή εξέλιξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η οποία καθοδηγείται από την τεχνολογική πρόοδο και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις που έχουν οι χρήστες ανά ηλικιακή ομάδα και ενδιαφέροντα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο ψηφιακός κόσμος και η αλληλεπίδραση των ατόμων με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα συνεχίσει να ισχυροποιείται και να ελκύει σημαντικό μερίδιο του καθημερινού μας χρόνου», υπογραμμίζει καταληκτικά ο Άγγελος Ορφανίδης.
Με την προσαρμογή των χρηστών σε νέες τάσεις, το 2025 υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές και προκλήσεις. Είναι βέβαιο ότι τα κοινωνικά δίκτυα θα συνεχίσουν να αποτελούν τον παλμό της εποχής μας, συνδέοντας ανθρώπους, ιδέες και πολιτισμούς με τρόπους που δεν είχαμε ποτέ φανταστεί.
ΣΧΟΛΙΑ