ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σπίρτζης στο «Σχέδιο Θεσσαλονίκης»: Η κυβέρνηση ακυρώνει έργα με «άτσαλο τρόπο»

«Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να γίνει κέντρο των Βαλκανίων αν δεν έχει Μετρό, ΟΑΣΘ και πολιτισμό» δήλωσε ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

 21/10/2019 13:51

Σπίρτζης στο «Σχέδιο Θεσσαλονίκης»: Η κυβέρνηση ακυρώνει έργα με «άτσαλο τρόπο»

Ιάσων Μπάντιος

Για συνεχείς ακυρώσεις έργων υποδομής κατηγόρησε την κυβέρνηση ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην Ημερίδα της εφημερίδας «Μακεδονία» και του makthes.gr. Εκτίμησε επίσης ότι «η Θεσσαλονίκη μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών μπορεί να γίνει το κέντρο των Βαλκανίων».

Ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι έχει συγκροτηθεί και δημοσιευθεί Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο υλοποίησης μέχρι το 2037, καλώντας την κυβέρνηση να δηλώσει αν θα το υλοποιήσει ή όχι.

Παράλληλα αναφέρθηκε στο σκηνικό που επικρατούσε στη Θεσσαλονίκη το 2015, χαρακτηρίζοντάς το «ατζέντα μιζέριας, της συμπρωτεύουσας που ήθελε τη Θεσσαλονίκη απομονωμένη και όχι ενταγμένη σε στρατηγικό σχέδιο για τη χώρα».

Ο κ. Σπίρτζης κατηγόρησε την κυβέρνηση για ακυρώσεις έργων με «άτσαλο τρόπο». Όπως είπε «ανακοινώθηκε στη ΔΕΘ το πρώην στρατόπεδο Γκόνου θα γίνει Ειδική Οικονομική Ζώνη», χωρίς να απαντηθεί αν θα γίνει εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, και αν ναι που. Συμπλήρωσε επίσης ότι αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει εντός του λιμανιού καθώς «δεν μπορεί να επιβαρύνεται ο αστικός ιστός με το οδικό βάρος που θα έχει».

Αναφορικά με το «Σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη» ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως ήταν κοινός τόπος με τους φορείς ότι η Θεσσαλονίκη μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών μπορεί να γίνει «το κέντρο των Βαλκανίων, μεταφορικό, πολιτιστικό και εμπορικό». «Πώς θα παίξει αυτόν τον ρόλο όταν ακυρώνεται το εμπορευματικό κέντρο και η ΝΔ δεν έχει την αίσθηση της συνέχισης του κράτους όπως στον σταθμό Βενιζέλου» διερωτήθηκε. Αναφέρθηκε επίσης σε κυβιστήσεις της κυβέρνησης στο θέμα της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Αναφερόμενος στο θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «βρήκαμε το Μετρό με την κοινοπραξία να ζητά 1,15 δις αποζημιώσεις για το 30% του έργου, για τα 300 εκατ. ευρώ του έργου που είχε υλοποιηθεί. Η Θεσσαλονίκη ήταν σε κακό χάλι με λαμαρίνες, και δεν είναι έτσι σήμερα».

Για τον σταθμό Βενιζέλου ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι τα προηγούμενα χρόνια «προωθήθηκε έπειτα από αίτημα της πόλης και του δήμου η in citu παραμονή και η ανάδειξή τους». Σε σχέση με τα πεπραγμένα της κυβέρνησης και της υπουργίας του δήλωσε πως «είχαμε μια τρύπα που έγινε επιτέλους σταθμός. Στο μετρό τελείωσαν οι σήραγγες, ξεκίνησε η Καλαμαριά. Μπήκε το έργο στην τελική ευθεία για να παραδοθεί, υπογράφηκε χρονοδιάγραμμα, και δεν υπήρχαν διεκδικήσεις της κοινοπραξίας».

«Θα παρακαλούσα τη ΝΔ να σταματήσει την κακή παράδοση που έχει στην καθυστέρηση των έργων» σημείωσε απευθυνόμενος στα στελέχη της κυβέρνησης και της ΝΔ.

Σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως «ο ΟΑΣΘ είναι σε εκκαθάριση, και θα έπρεπε ήδη η νέα κυβέρνηση να υπογράψει τον νέο φορέα που θα τον διαδεχθεί». Παραδέχθηκε ότι και ο ίδιος ως υπουργός καθυστέρησε να υπογράψει την ίδρυση του ΑΣΥΘ, ωστόσο όπως τόνισε με την προκήρυξη των εθνικών εκλογών όφειλε να μην το κάνει.

Απαντώντας στον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα σε σχέση με την κατάσταση του Οργανισμού τόνισε πως «δεν αναφέρθηκε η κατάσταση του 2015, ότι 300 λεωφορεία πουλήθηκαν για 600 ευρώ και ότι στον ΟΑΣΘ δεν γινόταν κανένα service και ο λογαριασμός είχε 600 ευρώ, και ότι έχει 100 εκατ. χρέη».

«Από το 2017 μέχρι το 2019 δεν μπορείς να στήσεις αστικές συγκοινωνίες απέναντι σε κυκλώματα που υπάρχουν από το 1957» δήλωσε ο πρώην υπουργός και τόνισε πως όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν το σκάνδαλο του παλαιού ΟΑΣΘ είναι στον εισαγγελέα. Μάλιστα ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως «είναι ελάχιστα τα στελέχη της ΝΔ στην αίθουσα που δεν έχουν στείλει ΦΑΞ για ρουσφέτια και διορισμούς στον ΟΑΣΘ».

«Υπάρχει μελέτη για την απόσπαση των αρχαίων; Όχι» σημείωσε ο πρώην υπουργός ενώ αντιπαρέβαλε πως υπάρχει επίσημο έγγραφο που αναγνωρίζει ότι υπάρχει τεχνική λύση για την παραμονή των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου.

Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης διερωτήθηκε «ποιος είπε στον πρωθυπουργό για 2,5 χρόνια παράταση του χρονοδιαγράμματος. Δεν το είπε η υπηρεσία. Ποιος έδωσε τέτοια παραπληροφόρηση;». Διερωτήθηκε επίσης γιατί η κυβέρνηση δεν ξεχωρίζει τον σταθμό Βενιζέλου με το υπόλοιπο έργο, όπως έγινε και στο Μετρό της Αθήνας.

Σχολιάζοντας την πρόσφατη επιστολή της κοινοπραξίας προς την Αττικό Μετρό για παράταση του χρονοδιαγράμματος μέχρι το 2025 δήλωσε πως το χρονοδιάγραμμα αυτό δεν περιλαμβάνει τις αρχαιολογικές εργασίες. Παράλληλα έθεσε το ερώτημα για το τι θα γίνει αν στα 3,5 μέτρα κάτω από τα αρχαία της Βενιζέλου βρεθούν και άλλες αρχαιότητες, όπως δηλώνουν οι αρχαιολόγοι.

Ο τέως υπουργός δήλωσε επίσης ότι θα εγγραφεί ως μέλος στην Κίνηση Πολιτών που ίδρυσε ο Γιάννης Μπουτάρης για την παραμονή των αρχαίων ευρημάτων.

«Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να γίνει κέντρο των Βαλκανίων αν δεν έχει Μετρό, ΟΑΣΘ και πολιτισμό» δήλωσε καταληκτικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός.

Για συνεχείς ακυρώσεις έργων υποδομής κατηγόρησε την κυβέρνηση ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην Ημερίδα της εφημερίδας «Μακεδονία» και του makthes.gr. Εκτίμησε επίσης ότι «η Θεσσαλονίκη μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών μπορεί να γίνει το κέντρο των Βαλκανίων».

Ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι έχει συγκροτηθεί και δημοσιευθεί Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο υλοποίησης μέχρι το 2037, καλώντας την κυβέρνηση να δηλώσει αν θα το υλοποιήσει ή όχι.

Παράλληλα αναφέρθηκε στο σκηνικό που επικρατούσε στη Θεσσαλονίκη το 2015, χαρακτηρίζοντάς το «ατζέντα μιζέριας, της συμπρωτεύουσας που ήθελε τη Θεσσαλονίκη απομονωμένη και όχι ενταγμένη σε στρατηγικό σχέδιο για τη χώρα».

Ο κ. Σπίρτζης κατηγόρησε την κυβέρνηση για ακυρώσεις έργων με «άτσαλο τρόπο». Όπως είπε «ανακοινώθηκε στη ΔΕΘ το πρώην στρατόπεδο Γκόνου θα γίνει Ειδική Οικονομική Ζώνη», χωρίς να απαντηθεί αν θα γίνει εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, και αν ναι που. Συμπλήρωσε επίσης ότι αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει εντός του λιμανιού καθώς «δεν μπορεί να επιβαρύνεται ο αστικός ιστός με το οδικό βάρος που θα έχει».

Αναφορικά με το «Σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη» ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως ήταν κοινός τόπος με τους φορείς ότι η Θεσσαλονίκη μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών μπορεί να γίνει «το κέντρο των Βαλκανίων, μεταφορικό, πολιτιστικό και εμπορικό». «Πώς θα παίξει αυτόν τον ρόλο όταν ακυρώνεται το εμπορευματικό κέντρο και η ΝΔ δεν έχει την αίσθηση της συνέχισης του κράτους όπως στον σταθμό Βενιζέλου» διερωτήθηκε. Αναφέρθηκε επίσης σε κυβιστήσεις της κυβέρνησης στο θέμα της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Αναφερόμενος στο θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «βρήκαμε το Μετρό με την κοινοπραξία να ζητά 1,15 δις αποζημιώσεις για το 30% του έργου, για τα 300 εκατ. ευρώ του έργου που είχε υλοποιηθεί. Η Θεσσαλονίκη ήταν σε κακό χάλι με λαμαρίνες, και δεν είναι έτσι σήμερα».

Για τον σταθμό Βενιζέλου ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι τα προηγούμενα χρόνια «προωθήθηκε έπειτα από αίτημα της πόλης και του δήμου η in citu παραμονή και η ανάδειξή τους». Σε σχέση με τα πεπραγμένα της κυβέρνησης και της υπουργίας του δήλωσε πως «είχαμε μια τρύπα που έγινε επιτέλους σταθμός. Στο μετρό τελείωσαν οι σήραγγες, ξεκίνησε η Καλαμαριά. Μπήκε το έργο στην τελική ευθεία για να παραδοθεί, υπογράφηκε χρονοδιάγραμμα, και δεν υπήρχαν διεκδικήσεις της κοινοπραξίας».

«Θα παρακαλούσα τη ΝΔ να σταματήσει την κακή παράδοση που έχει στην καθυστέρηση των έργων» σημείωσε απευθυνόμενος στα στελέχη της κυβέρνησης και της ΝΔ.

Σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως «ο ΟΑΣΘ είναι σε εκκαθάριση, και θα έπρεπε ήδη η νέα κυβέρνηση να υπογράψει τον νέο φορέα που θα τον διαδεχθεί». Παραδέχθηκε ότι και ο ίδιος ως υπουργός καθυστέρησε να υπογράψει την ίδρυση του ΑΣΥΘ, ωστόσο όπως τόνισε με την προκήρυξη των εθνικών εκλογών όφειλε να μην το κάνει.

Απαντώντας στον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα σε σχέση με την κατάσταση του Οργανισμού τόνισε πως «δεν αναφέρθηκε η κατάσταση του 2015, ότι 300 λεωφορεία πουλήθηκαν για 600 ευρώ και ότι στον ΟΑΣΘ δεν γινόταν κανένα service και ο λογαριασμός είχε 600 ευρώ, και ότι έχει 100 εκατ. χρέη».

«Από το 2017 μέχρι το 2019 δεν μπορείς να στήσεις αστικές συγκοινωνίες απέναντι σε κυκλώματα που υπάρχουν από το 1957» δήλωσε ο πρώην υπουργός και τόνισε πως όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν το σκάνδαλο του παλαιού ΟΑΣΘ είναι στον εισαγγελέα. Μάλιστα ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως «είναι ελάχιστα τα στελέχη της ΝΔ στην αίθουσα που δεν έχουν στείλει ΦΑΞ για ρουσφέτια και διορισμούς στον ΟΑΣΘ».

«Υπάρχει μελέτη για την απόσπαση των αρχαίων; Όχι» σημείωσε ο πρώην υπουργός ενώ αντιπαρέβαλε πως υπάρχει επίσημο έγγραφο που αναγνωρίζει ότι υπάρχει τεχνική λύση για την παραμονή των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου.

Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης διερωτήθηκε «ποιος είπε στον πρωθυπουργό για 2,5 χρόνια παράταση του χρονοδιαγράμματος. Δεν το είπε η υπηρεσία. Ποιος έδωσε τέτοια παραπληροφόρηση;». Διερωτήθηκε επίσης γιατί η κυβέρνηση δεν ξεχωρίζει τον σταθμό Βενιζέλου με το υπόλοιπο έργο, όπως έγινε και στο Μετρό της Αθήνας.

Σχολιάζοντας την πρόσφατη επιστολή της κοινοπραξίας προς την Αττικό Μετρό για παράταση του χρονοδιαγράμματος μέχρι το 2025 δήλωσε πως το χρονοδιάγραμμα αυτό δεν περιλαμβάνει τις αρχαιολογικές εργασίες. Παράλληλα έθεσε το ερώτημα για το τι θα γίνει αν στα 3,5 μέτρα κάτω από τα αρχαία της Βενιζέλου βρεθούν και άλλες αρχαιότητες, όπως δηλώνουν οι αρχαιολόγοι.

Ο τέως υπουργός δήλωσε επίσης ότι θα εγγραφεί ως μέλος στην Κίνηση Πολιτών που ίδρυσε ο Γιάννης Μπουτάρης για την παραμονή των αρχαίων ευρημάτων.

«Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να γίνει κέντρο των Βαλκανίων αν δεν έχει Μετρό, ΟΑΣΘ και πολιτισμό» δήλωσε καταληκτικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία