ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σπύρος Πέγκας στη «ΜτΚ»: Η παρότρυνση και η εκτίμηση του κόσμου με οδήγησαν στην υποψηφιότητα

Τα χαρτιά του ανοίγει σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στη «ΜτΚ» ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη για Όλους» και πρώην αντιδήμαρχος

 07/05/2023 20:07

Σπύρος Πέγκας στη «ΜτΚ»: Η παρότρυνση και η εκτίμηση του κόσμου με οδήγησαν στην υποψηφιότητα

Βαγγέλης Στολάκης

Ο κ. Πέγκας ασκεί σκληρή κριτική στην νυν διοίκηση και τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα, βάζοντας βαθμό «κάτω από τη βάση», ξεδιπλώνει το όραμά του και αναφέρεται στο σχέδιό του για την πόλη εάν είναι ο νικητής των δημοτικών εκλογών του Οκτωβρίου, αναφέρεται στην στήριξη του πρώην δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη για τον οποίο δηλώνει ότι αποτελεί για τον ίδιο «πηγή έμπνευσης» και μιλά για τις πολλές υποψηφιότητες που έχουν ανακοινωθεί. Δηλώνει έτοιμος να διοικήσει τονίζοντας ότι η πρότασή του «κομίζει βαθιά αυτοδιοικητική εμπειρία, γνώση και αποτελεσματικότητα».

  Ανακοινώσατε την υποψηφιότητά σας για το δήμο Θεσσαλονίκης στις εκλογές του Οκτωβρίου μετά από αποχή από τα αυτοδιοικητικά δρώμενα διάρκειας μιας θητείας. Γιατί επανέρχεστε;

Είναι σημαντικό να αναφέρω πόσο απαιτητικές ήταν οι συνθήκες τα εννέα χρόνια που υπηρέτησα την Tοπική Αυτοδιοίκηση ως αντιδήμαρχος (κυρίως) Τουρισμού της δημαρχίας Μπουτάρη. Ήταν τα χρόνια της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και τα χρόνια που ο δήμος Θεσσαλονίκης βρέθηκε αντιμέτωπος με τις συνέπειες του σκανδάλου της υπεξαίρεσης. Και παρόλα αυτά παράχθηκε ένα πολύ σημαντικό έργο. 

Θεώρησα απαραίτητο, λοιπόν, να απομακρυνθώ για κάποιο διάστημα από τα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, για να δω με απόσταση και στοχασμό αυτά τα εννέα χρόνια, έτσι ώστε να μπορώ μελλοντικά να αισθάνομαι πιο σοφός και έτοιμος για μια πιθανή επιστροφή. Μία πολύ ευχάριστη εξέλιξη τα χρόνια που ακολούθησαν αποτέλεσε η προτροπή του κόσμου να επιστρέψω θεσμικά στο δήμο. Η εκτίμηση του κόσμου για το έργο που άφησα πίσω μου παρέμεινε ζωντανή και οι δημότες διέκριναν την αφοσίωσή μου και την αποτελεσματικότητά μου. 

Μία αποτελεσματικότητα που είναι ζητούμενο μετά από τα τέσσερα χρόνια της αποτυχημένης, νυν, διοίκησης. Η παρότρυνση και εκτίμηση του κόσμου, που με σταματούσε στο δρόμο ή μου έστελνε μηνύματα ήταν οι βασικές αιτίες παρακίνησής μου. Βέβαια, πρέπει να πω, ότι στην πραγματικότητα δεν άφησα ποτέ τα αυτοδιοικητικά δρώμενα. Δούλεψα ως σύμβουλος ανάπτυξης και εξωστρέφειας για τον δήμαρχο Ιωαννιτών Μωυσή Ελισάφ, που τόσο πρόωρα μας άφησε, τον δήμαρχο Δίου-Ολύμπου Βαγγέλη Γερολιόλιο, τον δήμαρχο Καστοριάς Γιάννη Κορεντζίδη, τον δήμαρχο Αριστοτέλη Στέλιο Βαλιάνο, τον δήμαρχο Βελβεντού Μανώλη Στεργίου, τον δήμαρχο Βόλβης Διαμαντή Λιάμη, τους αντιδημάρχους τουρισμού της Κατερίνης. Συμβούλευα αλλά και μάθαινα μέσα από τη συνεργασία με πετυχημένους δημάρχους της Βόρειας Ελλάδας.

Μέχρι σήμερα ήδη μετράμε αρκετές ανακοινώσεις υποψηφιοτήτων. Τι κομίζει η δική σας πρόταση;

Την επιθυμία πολλών ανθρώπων να ασχοληθούν με τα κοινά μόνο ως θετική θα μπορούσα να τη χαρακτηρίσω. Η δική μας πρόταση κομίζει βαθιά αυτοδιοικητική εμπειρία, γνώση και αποτελεσματικότητα. Επιπλέον, κομίζει μία αποδεδειγμένη διαδρομή δημιουργίας μεγάλων συμμαχιών και συμπράξεων για το καλό της πόλης. Τα θετικά αποτελέσματα της τουριστικής ανάπτυξης των ετών 2011-19 δεν τα έφερε ο Μπουτάρης ή ο Πέγκας, τα έφερε η μεγάλη σύμπραξη των εταίρων του τουρισμού και η σημαντική κοινωνική συμμαχία που δημιουργήσαμε. Αναφέρω πάντα με σχετική υπερηφάνεια πως όταν το 2019 αποχώρησα από το δήμο Θεσσαλονίκης οι 7 από τους 9 εργαζόμενους δημοτικούς υπαλλήλους του τμήματος τουρισμού κάνανε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στον τουρισμό, για να γίνουν καλύτεροι.

 Μετά ήρθε η νυν διοίκηση και αντί να τους αξιοποιήσει, τους έστειλε στο ΤΑΠ, στα ταμεία ή στη λύση της μετακίνησής τους σε άλλο δημόσιο φορέα εκτός δήμου. Τέλος, κομίζουμε μία νέα γενιά δημιουργικών ανθρώπων, υποψηφίων με την ομάδα μας, τη «Θεσσαλονίκη για Όλους». Με κυρίαρχη τη γυναικεία παρουσία, ελπίζω να πιάσουμε την απαραίτητη ποσόστωση για τους άνδρες, η ομάδα μας αποτελείται από άτομα, που θα αφήσουν τις δουλειές τους, για να έρθουν να προσφέρουν στο δήμο.

Τι εικόνα αντικρίζετε στις γειτονιές;

Όπου κι αν βρέθηκα, στην Άνω Πόλη, στην περιοχή του Ν.Σ. Σταθμού, στη Χαριλάου, στην Ανάληψη, στην Άνω Τούμπα, στην Τριανδρία και αλλού η εικόνα είναι η ίδια. Ο κόσμος είναι θυμωμένος και αγανακτισμένος. Εδώ και τέσσερα χρόνια δεν νοιάστηκε κανείς για οτιδήποτε. Ούτε για την καθαριότητα ούτε για τα πεζοδρόμια ούτε για τα σχολεία ή τις δημοτικές δομές. Η εικόνα της πόλης είναι άθλια. Η δουλειά της επόμενης διοίκησης θα είναι κολοσσιαία.

Αν εκλεγείτε δήμαρχος, ποιο θα είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνετε;

Δεν υπάρχει επικοινωνιακός προσανατολισμός σε αυτά που λέμε και θα κάνουμε. Έχουμε στρατηγικό σχέδιο ετών βασισμένο στους οκτώ πυλώνες προτεραιοτήτων μας, που σταδιακά παρουσιάζουμε και στους δημότες με σκοπό να μετατρέψουμε τη Θεσσαλονίκη σε μία πόλη που θα αξίζει να ζεις. Καθώς παρακολουθούμε τα πράγματα τόσο έξω στο δρόμο και τις γειτονιές όσο και από μέσα από το δήμο, ο έλεγχος της διαχείρισης της καθαριότητας του δήμου έχει τελείως χαθεί. Αρχές του 2024 θα βρεθούμε σε μια κατάσταση κρίσης και πρώτα από όλα αυτό είναι που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Έχω ξαναβρεθεί σε ανάλογη κατάσταση αρχές του 2011 και γνωρίζω τι πρέπει να γίνει.

Ειδικότερα για το κυκλοφοριακό τι προτείνετε;

Έχει εγκριθεί τόσο από το προηγούμενο όσο και από το νυν δημοτικό συμβούλιο ένα επιστημονικά μελετημένο έργο, ένας οδηγός ουσιαστικά, για τη μετακίνηση στη Θεσσαλονίκη για τα επόμενα χρόνια, το γνωστό ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας). Η Ελλάδα έχει υπογράψει τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Ουδετερότητα και είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Η Θεσσαλονίκη, τέλος, έχει ενταχθεί στις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της Ευρώπης ως το 2025. Εμείς ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές οδηγίες θα εφαρμόσουμε ουσιαστικές πολιτικές, που θα υπηρετούν αυτούς τους στόχους που έχουν στο επίκεντρο τους τον άνθρωπο, τη μείωση των ρυπογόνων δραστηριοτήτων και τη βιώσιμη κινητικότητα. 

Πολιτικές αποθάρρυνσης της αλόγιστης χρήσης του αυτοκίνητου, όπως προτεραιότητα σε πρακτικές carsharing, ενθάρρυνσης της χρήσης των μέσων μεταφοράς, όπου η λειτουργία του μετρό θα μας δώσει την ευκαιρία να δρομολογήσουμε συνδυαστικές διαδρομές μετα-επιβιβάσης, και δημιουργίας πράσινων διαδρομών για τη μικρο-κινητικότητα και τους περιπατητές. Θα εφαρμόσουμε το ψηφισμένο από το δημοτικό συμβούλιο και δημοσιευμένο σε ΦΕΚ ωράριο φορτο-εκφορτώσεων -το οποίο εξάλλου είχα εισηγηθεί ως πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας του δήμου, αλλά η σημερινή δημοτική αρχή επέλεξε να αγνοήσει. Η επανατοποθέτηση διαχωριστικών πασσάλων σε σημαντικές λεωφόρους και η άμεση δημιουργία πολυχωρικών, περιφερειακών πάρκινγκ θα συμπληρώσει αυτές τις πολιτικές για την άμεση ανακούφιση από τον κυκλοφοριακό φόρτο.

Δεδομένης της εμπειρίας σας σε προηγούμενες διοικήσεις, θα είστε «λακωνικός» στην παροχολογία;

Είμαι πολύ λακωνικός στην παροχολογία, αποφασιστικός και ουσιαστικός στο λόγο μου και πολύ αποτελεσματικός στις πράξεις και ενέργειες μου.

Εκτιμάτε πως υπάρχει πεδίο συνεννόησης με άλλες παρατάξεις και άλλους υποψηφίους;

Ήδη βρίσκομαι σε τακτική επαφή και διάλογο με όλους αυτούς με τους οποίους υπάρχει συναντίληψη για τον τρόπο άσκησης της πολιτικής διαχείρισης. Πάντα υπάρχει πεδίο συνεννόησης με όλους, όσοι προσβλέπουν στον καλό της πόλης. Με όσους βλέπουν την πολιτική ως εξυπηρέτηση δικών τους ή κρυφών συμφερόντων δεν υπάρχει περιθώριο διαλόγου ή επαφής.

Τα... παράπονά σας στο δήμαρχο. Εσείς τι παράπονα θα κάνατε στον κ. Ζέρβα;

Ο νυν δήμαρχος της πόλης είναι άφαντος από την πραγματική ζωή εδώ και πολύ καιρό. Υπάρχει μόνο στη ψηφιακή, εικονική πραγματικότητα και στο φαντασιακό του αφήγημα, που δεν ακουμπάει, δυστυχώς, σε καμία αλήθεια της πόλης. Αποφεύγω να παραπονιέμαι σε άβαταρ.

Πρόσφατα ανακοίνωσε τη στήριξή του στην προσπάθειά σας ο Γιάννης Μπουτάρης. Πώς αντέδρασε όταν του είπατε ότι θα διεκδικήσετε τον δημαρχιακό θώκο;

Η στήριξη του Γιάννη Μπουτάρη προς το πρόσωπό μου και την παράταξή μας είναι μια φυσική εξέλιξη της κοινής πορείας και συναντίληψής μας για τα θέματα της Θεσσαλονίκης. Ο Κυρ-Γιάννης είναι θετικός και ενθαρρυντικός απέναντι μου, πιστεύει σε μένα και στις ικανότητές μου. Για μένα αποτελεί πηγή έμπνευσης και τον ακούω πάντα με προσοχή και σύνεση.

Με τα κόμματα και τους πολιτικούς αρχηγούς συζητάτε; Θα επιδιώξετε κάποια στήριξη;

Αυτή τη στιγμή τα πολιτικά κόμματα έχουν τις δικές τους αγωνίες και κάνουν το δικό τους εκλογικό αγώνα. Είμαστε μία ανεξάρτητη δημοτική κίνηση που θα χαρούμε στην πορεία και μέσα από τον προγραμματικό μας λόγο να βρούμε στηρίξεις από κόμματα του δημοκρατικού, προοδευτικού τόξου.

Έχετε ανακοινώσει ήδη ορισμένους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους. Τι χαρακτηριστικά έχουν ή πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι του συνδυασμού σας;

Να έχουν πάθος να δουλέψουν για το καλό της πόλης. Να έχουν εργαστεί και προσφέρει και από άλλες θέσεις και ιδιότητες στην κοινωνία. Να συνεισφέρουν με τις ιδέες τους και τη δημιουργικότητά τους. Να είναι ακέραιοι.

Η πλατεία Ελευθερίας που επί ημερών σας άδειασε από αυτοκίνητα, σήμερα λειτουργεί ξανά ως πάρκινγκ. Σας ικανοποιούν οι δεσμεύσεις της διοίκησης;

Η σημερινή διοίκηση του δήμου είναι παντελώς αναξιόπιστη στο θέμα της Πλατείας Ελευθερίας. Εδώ και δύο χρόνια ακούμε υποσχέσεις αλλά δεν βλέπουμε αποφάσεις και είναι σαφές, ότι δεν θα πάρει καμία απόφαση. Το πάρκινγκ θα φύγει και η πλατεία Ελευθερίας θα γίνει στο πρώτο χρόνο διοίκησής μας. Θα υλοποιήσουμε το χρέος μας απέναντι στην τοπική μας ιστορία, στη νομιμότητα και τη βούληση της πλειοψηφίας των Θεσσαλονικέων.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 07.05.2023

Ο κ. Πέγκας ασκεί σκληρή κριτική στην νυν διοίκηση και τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα, βάζοντας βαθμό «κάτω από τη βάση», ξεδιπλώνει το όραμά του και αναφέρεται στο σχέδιό του για την πόλη εάν είναι ο νικητής των δημοτικών εκλογών του Οκτωβρίου, αναφέρεται στην στήριξη του πρώην δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη για τον οποίο δηλώνει ότι αποτελεί για τον ίδιο «πηγή έμπνευσης» και μιλά για τις πολλές υποψηφιότητες που έχουν ανακοινωθεί. Δηλώνει έτοιμος να διοικήσει τονίζοντας ότι η πρότασή του «κομίζει βαθιά αυτοδιοικητική εμπειρία, γνώση και αποτελεσματικότητα».

  Ανακοινώσατε την υποψηφιότητά σας για το δήμο Θεσσαλονίκης στις εκλογές του Οκτωβρίου μετά από αποχή από τα αυτοδιοικητικά δρώμενα διάρκειας μιας θητείας. Γιατί επανέρχεστε;

Είναι σημαντικό να αναφέρω πόσο απαιτητικές ήταν οι συνθήκες τα εννέα χρόνια που υπηρέτησα την Tοπική Αυτοδιοίκηση ως αντιδήμαρχος (κυρίως) Τουρισμού της δημαρχίας Μπουτάρη. Ήταν τα χρόνια της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και τα χρόνια που ο δήμος Θεσσαλονίκης βρέθηκε αντιμέτωπος με τις συνέπειες του σκανδάλου της υπεξαίρεσης. Και παρόλα αυτά παράχθηκε ένα πολύ σημαντικό έργο. 

Θεώρησα απαραίτητο, λοιπόν, να απομακρυνθώ για κάποιο διάστημα από τα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, για να δω με απόσταση και στοχασμό αυτά τα εννέα χρόνια, έτσι ώστε να μπορώ μελλοντικά να αισθάνομαι πιο σοφός και έτοιμος για μια πιθανή επιστροφή. Μία πολύ ευχάριστη εξέλιξη τα χρόνια που ακολούθησαν αποτέλεσε η προτροπή του κόσμου να επιστρέψω θεσμικά στο δήμο. Η εκτίμηση του κόσμου για το έργο που άφησα πίσω μου παρέμεινε ζωντανή και οι δημότες διέκριναν την αφοσίωσή μου και την αποτελεσματικότητά μου. 

Μία αποτελεσματικότητα που είναι ζητούμενο μετά από τα τέσσερα χρόνια της αποτυχημένης, νυν, διοίκησης. Η παρότρυνση και εκτίμηση του κόσμου, που με σταματούσε στο δρόμο ή μου έστελνε μηνύματα ήταν οι βασικές αιτίες παρακίνησής μου. Βέβαια, πρέπει να πω, ότι στην πραγματικότητα δεν άφησα ποτέ τα αυτοδιοικητικά δρώμενα. Δούλεψα ως σύμβουλος ανάπτυξης και εξωστρέφειας για τον δήμαρχο Ιωαννιτών Μωυσή Ελισάφ, που τόσο πρόωρα μας άφησε, τον δήμαρχο Δίου-Ολύμπου Βαγγέλη Γερολιόλιο, τον δήμαρχο Καστοριάς Γιάννη Κορεντζίδη, τον δήμαρχο Αριστοτέλη Στέλιο Βαλιάνο, τον δήμαρχο Βελβεντού Μανώλη Στεργίου, τον δήμαρχο Βόλβης Διαμαντή Λιάμη, τους αντιδημάρχους τουρισμού της Κατερίνης. Συμβούλευα αλλά και μάθαινα μέσα από τη συνεργασία με πετυχημένους δημάρχους της Βόρειας Ελλάδας.

Μέχρι σήμερα ήδη μετράμε αρκετές ανακοινώσεις υποψηφιοτήτων. Τι κομίζει η δική σας πρόταση;

Την επιθυμία πολλών ανθρώπων να ασχοληθούν με τα κοινά μόνο ως θετική θα μπορούσα να τη χαρακτηρίσω. Η δική μας πρόταση κομίζει βαθιά αυτοδιοικητική εμπειρία, γνώση και αποτελεσματικότητα. Επιπλέον, κομίζει μία αποδεδειγμένη διαδρομή δημιουργίας μεγάλων συμμαχιών και συμπράξεων για το καλό της πόλης. Τα θετικά αποτελέσματα της τουριστικής ανάπτυξης των ετών 2011-19 δεν τα έφερε ο Μπουτάρης ή ο Πέγκας, τα έφερε η μεγάλη σύμπραξη των εταίρων του τουρισμού και η σημαντική κοινωνική συμμαχία που δημιουργήσαμε. Αναφέρω πάντα με σχετική υπερηφάνεια πως όταν το 2019 αποχώρησα από το δήμο Θεσσαλονίκης οι 7 από τους 9 εργαζόμενους δημοτικούς υπαλλήλους του τμήματος τουρισμού κάνανε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στον τουρισμό, για να γίνουν καλύτεροι.

 Μετά ήρθε η νυν διοίκηση και αντί να τους αξιοποιήσει, τους έστειλε στο ΤΑΠ, στα ταμεία ή στη λύση της μετακίνησής τους σε άλλο δημόσιο φορέα εκτός δήμου. Τέλος, κομίζουμε μία νέα γενιά δημιουργικών ανθρώπων, υποψηφίων με την ομάδα μας, τη «Θεσσαλονίκη για Όλους». Με κυρίαρχη τη γυναικεία παρουσία, ελπίζω να πιάσουμε την απαραίτητη ποσόστωση για τους άνδρες, η ομάδα μας αποτελείται από άτομα, που θα αφήσουν τις δουλειές τους, για να έρθουν να προσφέρουν στο δήμο.

Τι εικόνα αντικρίζετε στις γειτονιές;

Όπου κι αν βρέθηκα, στην Άνω Πόλη, στην περιοχή του Ν.Σ. Σταθμού, στη Χαριλάου, στην Ανάληψη, στην Άνω Τούμπα, στην Τριανδρία και αλλού η εικόνα είναι η ίδια. Ο κόσμος είναι θυμωμένος και αγανακτισμένος. Εδώ και τέσσερα χρόνια δεν νοιάστηκε κανείς για οτιδήποτε. Ούτε για την καθαριότητα ούτε για τα πεζοδρόμια ούτε για τα σχολεία ή τις δημοτικές δομές. Η εικόνα της πόλης είναι άθλια. Η δουλειά της επόμενης διοίκησης θα είναι κολοσσιαία.

Αν εκλεγείτε δήμαρχος, ποιο θα είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνετε;

Δεν υπάρχει επικοινωνιακός προσανατολισμός σε αυτά που λέμε και θα κάνουμε. Έχουμε στρατηγικό σχέδιο ετών βασισμένο στους οκτώ πυλώνες προτεραιοτήτων μας, που σταδιακά παρουσιάζουμε και στους δημότες με σκοπό να μετατρέψουμε τη Θεσσαλονίκη σε μία πόλη που θα αξίζει να ζεις. Καθώς παρακολουθούμε τα πράγματα τόσο έξω στο δρόμο και τις γειτονιές όσο και από μέσα από το δήμο, ο έλεγχος της διαχείρισης της καθαριότητας του δήμου έχει τελείως χαθεί. Αρχές του 2024 θα βρεθούμε σε μια κατάσταση κρίσης και πρώτα από όλα αυτό είναι που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Έχω ξαναβρεθεί σε ανάλογη κατάσταση αρχές του 2011 και γνωρίζω τι πρέπει να γίνει.

Ειδικότερα για το κυκλοφοριακό τι προτείνετε;

Έχει εγκριθεί τόσο από το προηγούμενο όσο και από το νυν δημοτικό συμβούλιο ένα επιστημονικά μελετημένο έργο, ένας οδηγός ουσιαστικά, για τη μετακίνηση στη Θεσσαλονίκη για τα επόμενα χρόνια, το γνωστό ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας). Η Ελλάδα έχει υπογράψει τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Ουδετερότητα και είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Η Θεσσαλονίκη, τέλος, έχει ενταχθεί στις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της Ευρώπης ως το 2025. Εμείς ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές οδηγίες θα εφαρμόσουμε ουσιαστικές πολιτικές, που θα υπηρετούν αυτούς τους στόχους που έχουν στο επίκεντρο τους τον άνθρωπο, τη μείωση των ρυπογόνων δραστηριοτήτων και τη βιώσιμη κινητικότητα. 

Πολιτικές αποθάρρυνσης της αλόγιστης χρήσης του αυτοκίνητου, όπως προτεραιότητα σε πρακτικές carsharing, ενθάρρυνσης της χρήσης των μέσων μεταφοράς, όπου η λειτουργία του μετρό θα μας δώσει την ευκαιρία να δρομολογήσουμε συνδυαστικές διαδρομές μετα-επιβιβάσης, και δημιουργίας πράσινων διαδρομών για τη μικρο-κινητικότητα και τους περιπατητές. Θα εφαρμόσουμε το ψηφισμένο από το δημοτικό συμβούλιο και δημοσιευμένο σε ΦΕΚ ωράριο φορτο-εκφορτώσεων -το οποίο εξάλλου είχα εισηγηθεί ως πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας του δήμου, αλλά η σημερινή δημοτική αρχή επέλεξε να αγνοήσει. Η επανατοποθέτηση διαχωριστικών πασσάλων σε σημαντικές λεωφόρους και η άμεση δημιουργία πολυχωρικών, περιφερειακών πάρκινγκ θα συμπληρώσει αυτές τις πολιτικές για την άμεση ανακούφιση από τον κυκλοφοριακό φόρτο.

Δεδομένης της εμπειρίας σας σε προηγούμενες διοικήσεις, θα είστε «λακωνικός» στην παροχολογία;

Είμαι πολύ λακωνικός στην παροχολογία, αποφασιστικός και ουσιαστικός στο λόγο μου και πολύ αποτελεσματικός στις πράξεις και ενέργειες μου.

Εκτιμάτε πως υπάρχει πεδίο συνεννόησης με άλλες παρατάξεις και άλλους υποψηφίους;

Ήδη βρίσκομαι σε τακτική επαφή και διάλογο με όλους αυτούς με τους οποίους υπάρχει συναντίληψη για τον τρόπο άσκησης της πολιτικής διαχείρισης. Πάντα υπάρχει πεδίο συνεννόησης με όλους, όσοι προσβλέπουν στον καλό της πόλης. Με όσους βλέπουν την πολιτική ως εξυπηρέτηση δικών τους ή κρυφών συμφερόντων δεν υπάρχει περιθώριο διαλόγου ή επαφής.

Τα... παράπονά σας στο δήμαρχο. Εσείς τι παράπονα θα κάνατε στον κ. Ζέρβα;

Ο νυν δήμαρχος της πόλης είναι άφαντος από την πραγματική ζωή εδώ και πολύ καιρό. Υπάρχει μόνο στη ψηφιακή, εικονική πραγματικότητα και στο φαντασιακό του αφήγημα, που δεν ακουμπάει, δυστυχώς, σε καμία αλήθεια της πόλης. Αποφεύγω να παραπονιέμαι σε άβαταρ.

Πρόσφατα ανακοίνωσε τη στήριξή του στην προσπάθειά σας ο Γιάννης Μπουτάρης. Πώς αντέδρασε όταν του είπατε ότι θα διεκδικήσετε τον δημαρχιακό θώκο;

Η στήριξη του Γιάννη Μπουτάρη προς το πρόσωπό μου και την παράταξή μας είναι μια φυσική εξέλιξη της κοινής πορείας και συναντίληψής μας για τα θέματα της Θεσσαλονίκης. Ο Κυρ-Γιάννης είναι θετικός και ενθαρρυντικός απέναντι μου, πιστεύει σε μένα και στις ικανότητές μου. Για μένα αποτελεί πηγή έμπνευσης και τον ακούω πάντα με προσοχή και σύνεση.

Με τα κόμματα και τους πολιτικούς αρχηγούς συζητάτε; Θα επιδιώξετε κάποια στήριξη;

Αυτή τη στιγμή τα πολιτικά κόμματα έχουν τις δικές τους αγωνίες και κάνουν το δικό τους εκλογικό αγώνα. Είμαστε μία ανεξάρτητη δημοτική κίνηση που θα χαρούμε στην πορεία και μέσα από τον προγραμματικό μας λόγο να βρούμε στηρίξεις από κόμματα του δημοκρατικού, προοδευτικού τόξου.

Έχετε ανακοινώσει ήδη ορισμένους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους. Τι χαρακτηριστικά έχουν ή πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι του συνδυασμού σας;

Να έχουν πάθος να δουλέψουν για το καλό της πόλης. Να έχουν εργαστεί και προσφέρει και από άλλες θέσεις και ιδιότητες στην κοινωνία. Να συνεισφέρουν με τις ιδέες τους και τη δημιουργικότητά τους. Να είναι ακέραιοι.

Η πλατεία Ελευθερίας που επί ημερών σας άδειασε από αυτοκίνητα, σήμερα λειτουργεί ξανά ως πάρκινγκ. Σας ικανοποιούν οι δεσμεύσεις της διοίκησης;

Η σημερινή διοίκηση του δήμου είναι παντελώς αναξιόπιστη στο θέμα της Πλατείας Ελευθερίας. Εδώ και δύο χρόνια ακούμε υποσχέσεις αλλά δεν βλέπουμε αποφάσεις και είναι σαφές, ότι δεν θα πάρει καμία απόφαση. Το πάρκινγκ θα φύγει και η πλατεία Ελευθερίας θα γίνει στο πρώτο χρόνο διοίκησής μας. Θα υλοποιήσουμε το χρέος μας απέναντι στην τοπική μας ιστορία, στη νομιμότητα και τη βούληση της πλειοψηφίας των Θεσσαλονικέων.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 07.05.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία