Στ. Αγγελούδης vs Κ. Ζέρβας: ένα crash test μετά το πρώτο τρίμηνο. Του Νίκου Ηλιάδη
31/03/2024 08:10
31/03/2024 08:10
Αφορμή γι' αυτό το crash test στάθηκαν δύο εικόνες της περασμένης Τετάρτης:
• Εικόνα πρώτη: ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης επισκέπτεται το λιμάνι και συναντάται με τον εκτελεστικό πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Αθανάσιο Λιάγκο. Οι δυο τους ανακοινώνουν ότι έως το τέλος Μαΐου ο ΟΛΘ θα διαθέσει έναν επιπλέον χώρο στάθμευσης εντός του λιμανιού, δυναμικότητας 234 θέσεων. Όσες πάνω κάτω θα λείψουν από την περιοχή μόλις ξεκινήσουν τα έργα στην πλατεία Ελευθερίας για την κατασκευή του Πάρκου Μνήμης.
• Εικόνα δεύτερη: την ίδια ώρα ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, μαζί με δύο πρώην αντιδημάρχους (Δημητριάδη, Κούπκα) επισκέπτονται τον ΟΑΣΘ όπου συναντώνται με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Κώστα Ταγγίρη. Μετά τη συνάντηση ο κ. Ζέρβας εκδίδει δελτίο Τύπου στο οποίο περιγράφει πόσο εύστοχη και σωτήρια για τις συγκοινωνίες της πόλης ήταν η απόφασή του για την αγορά των 49 μεταχειρισμένων λεωφορείων της Λειψίας τα οποία παραχώρησε στη συνέχεια στον ΟΑΣΘ.
Τα δύο αυτά γεγονότα, από μόνα τους θα ήταν αρκετά για να ερμηνεύσουν το εκλογικό αποτέλεσμα της 15ης Οκτωβρίου 2023 στο δήμο Θεσσαλονίκης. Από τη μια, ο νυν δήμαρχος συνεχίζει το μπαράζ των πρωτοβουλιών, των αποφάσεων και των δράσεων προκειμένου, σε πρώτο χρόνο, να διορθώσει όλες τις πολιτικές ανορθογραφίες του προκατόχου του. Από την άλλη, ο τέως δήμαρχος, εμφανώς αμήχανος καθώς βλέπει τον διάδοχό του να κάνει μέσα σε μόλις τρεις μήνες, όσα δεν έκανε, αλλά και όσα ματαίωσε εκείνος στα τέσσερα χρόνια της θητείας του, αποφασίζει να ανασύρει από την... πολιτική παρακαταθήκη του μία από τις πλέον ατυχείς αποφάσεις του, που στο θυμικό των Θεσσαλονικέων έχει καταχωρισθεί σαν ανέκδοτο.
“Και τι άλλο θα μπορούσε να βάλει στη βιτρίνα του;”, θα πείτε. Μήπως τα επιτεύγματα στον τομέα της καθαριότητας; Με το που παρέδωσε τα κλειδιά, η πόλη μέσα σε λίγες εβδομάδες ξεβρώμισε. Με το ίδιο ανθρώπινο δυναμικό, με τα ίδια απορριμματοφόρα.
Ή μήπως τα κατορθώματά του με την πλατεία Ελευθερίας την οποία εκείνος έβαλε στον πάγο, τη μετέτρεψε ξανά σε πάρκινγκ και βλέπει τώρα τον διάδοχό του να πράττει το αυτονόητο· να προχωρά στην ανάπλαση της πλατείας, στην κατασκευή του Πάρκου Μνήμης, εξασφαλίζοντας συγχρόνως και 234 θέσεις στάθμευσης σε απόσταση εκατό μέτρων, στο λιμάνι, ενώ εκείνος πάσχιζε τέσσερα χρόνια να εξακριβώσει εάν μπορεί να κατασκευάσει υπόγειο πάρκινγκ 220 θέσεων.
Αλλά μήπως ο κ. Ζέρβας, ως άνθρωπος που περπατά καθημερινά στο κέντρο, δεν βλέπει ότι μπήκε μια κάποια τάξη στην ασυδοσία των τραπεζοκαθισμάτων; Εκείνος περνούσε καθημερινά από τα γνωστά στέκια με τους συστηματικούς καταπατητές του κοινόχρηστου χώρου, αλλά έκανε πως δεν έβλεπε· όχι μόνο τα παράνομα τραπεζοκαθίσματα, αλλά ούτε και τους αντιδημάρχους του που στρογγυλοκάθονταν σε αυτά. Ο διάδοχός του αποφάσισε να βάλει τάξη και τα μέχρι στιγμής δείγματα είναι θετικά.
Ή μήπως δεν βλέπει τα εκατοντάδες δέντρα που έχουν φυτευτεί μέσα σε λίγες εβδομάδες, σε μια προσπάθεια να αποκατασταθεί το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, μετά τη δική του λανθασμένη επιλογή να προχωρήσει στην αποψίλωση χιλιάδων δέντρων;
Αρκετά ακόμη θα μπορούσε να αραδιάσει κανείς, αλλά δεν έχει νόημα. Ο κ. Ζέρβας είναι έξυπνος άνθρωπος και είναι βέβαιο πως πολύ σύντομα θα αντιληφθεί ότι είναι λάθος να προσπαθεί να τοποθετήσει τα δικά του πιόνια, απέναντι από αυτά του διαδόχου του. Οι συγκρίσεις δεν τον ευνοούν. Εκείνο που έχει ανάγκη σε αυτή τη φάση είναι η περισυλλογή, η ενδοσκόπηση, ο αναστοχασμός, προκειμένου να διαπιστώσει τι πήγε στραβά και οδηγήθηκε σε αυτό το οδυνηρό αποτέλεσμα. Κι όταν ολοκληρώσει αυτή την επίπονη, αλλά αναγκαία δοκιμασία, να βγει και να μιλήσει ανοιχτά και με ειλικρίνεια για τα πεπραγμένα του, ενδεχομένως και για τα μελλοντικά του σχέδια και ίσως τότε ο κόσμος να αρχίσει να τον ακούει.
Αφορμή γι' αυτό το crash test στάθηκαν δύο εικόνες της περασμένης Τετάρτης:
• Εικόνα πρώτη: ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης επισκέπτεται το λιμάνι και συναντάται με τον εκτελεστικό πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Αθανάσιο Λιάγκο. Οι δυο τους ανακοινώνουν ότι έως το τέλος Μαΐου ο ΟΛΘ θα διαθέσει έναν επιπλέον χώρο στάθμευσης εντός του λιμανιού, δυναμικότητας 234 θέσεων. Όσες πάνω κάτω θα λείψουν από την περιοχή μόλις ξεκινήσουν τα έργα στην πλατεία Ελευθερίας για την κατασκευή του Πάρκου Μνήμης.
• Εικόνα δεύτερη: την ίδια ώρα ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, μαζί με δύο πρώην αντιδημάρχους (Δημητριάδη, Κούπκα) επισκέπτονται τον ΟΑΣΘ όπου συναντώνται με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Κώστα Ταγγίρη. Μετά τη συνάντηση ο κ. Ζέρβας εκδίδει δελτίο Τύπου στο οποίο περιγράφει πόσο εύστοχη και σωτήρια για τις συγκοινωνίες της πόλης ήταν η απόφασή του για την αγορά των 49 μεταχειρισμένων λεωφορείων της Λειψίας τα οποία παραχώρησε στη συνέχεια στον ΟΑΣΘ.
Τα δύο αυτά γεγονότα, από μόνα τους θα ήταν αρκετά για να ερμηνεύσουν το εκλογικό αποτέλεσμα της 15ης Οκτωβρίου 2023 στο δήμο Θεσσαλονίκης. Από τη μια, ο νυν δήμαρχος συνεχίζει το μπαράζ των πρωτοβουλιών, των αποφάσεων και των δράσεων προκειμένου, σε πρώτο χρόνο, να διορθώσει όλες τις πολιτικές ανορθογραφίες του προκατόχου του. Από την άλλη, ο τέως δήμαρχος, εμφανώς αμήχανος καθώς βλέπει τον διάδοχό του να κάνει μέσα σε μόλις τρεις μήνες, όσα δεν έκανε, αλλά και όσα ματαίωσε εκείνος στα τέσσερα χρόνια της θητείας του, αποφασίζει να ανασύρει από την... πολιτική παρακαταθήκη του μία από τις πλέον ατυχείς αποφάσεις του, που στο θυμικό των Θεσσαλονικέων έχει καταχωρισθεί σαν ανέκδοτο.
“Και τι άλλο θα μπορούσε να βάλει στη βιτρίνα του;”, θα πείτε. Μήπως τα επιτεύγματα στον τομέα της καθαριότητας; Με το που παρέδωσε τα κλειδιά, η πόλη μέσα σε λίγες εβδομάδες ξεβρώμισε. Με το ίδιο ανθρώπινο δυναμικό, με τα ίδια απορριμματοφόρα.
Ή μήπως τα κατορθώματά του με την πλατεία Ελευθερίας την οποία εκείνος έβαλε στον πάγο, τη μετέτρεψε ξανά σε πάρκινγκ και βλέπει τώρα τον διάδοχό του να πράττει το αυτονόητο· να προχωρά στην ανάπλαση της πλατείας, στην κατασκευή του Πάρκου Μνήμης, εξασφαλίζοντας συγχρόνως και 234 θέσεις στάθμευσης σε απόσταση εκατό μέτρων, στο λιμάνι, ενώ εκείνος πάσχιζε τέσσερα χρόνια να εξακριβώσει εάν μπορεί να κατασκευάσει υπόγειο πάρκινγκ 220 θέσεων.
Αλλά μήπως ο κ. Ζέρβας, ως άνθρωπος που περπατά καθημερινά στο κέντρο, δεν βλέπει ότι μπήκε μια κάποια τάξη στην ασυδοσία των τραπεζοκαθισμάτων; Εκείνος περνούσε καθημερινά από τα γνωστά στέκια με τους συστηματικούς καταπατητές του κοινόχρηστου χώρου, αλλά έκανε πως δεν έβλεπε· όχι μόνο τα παράνομα τραπεζοκαθίσματα, αλλά ούτε και τους αντιδημάρχους του που στρογγυλοκάθονταν σε αυτά. Ο διάδοχός του αποφάσισε να βάλει τάξη και τα μέχρι στιγμής δείγματα είναι θετικά.
Ή μήπως δεν βλέπει τα εκατοντάδες δέντρα που έχουν φυτευτεί μέσα σε λίγες εβδομάδες, σε μια προσπάθεια να αποκατασταθεί το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, μετά τη δική του λανθασμένη επιλογή να προχωρήσει στην αποψίλωση χιλιάδων δέντρων;
Αρκετά ακόμη θα μπορούσε να αραδιάσει κανείς, αλλά δεν έχει νόημα. Ο κ. Ζέρβας είναι έξυπνος άνθρωπος και είναι βέβαιο πως πολύ σύντομα θα αντιληφθεί ότι είναι λάθος να προσπαθεί να τοποθετήσει τα δικά του πιόνια, απέναντι από αυτά του διαδόχου του. Οι συγκρίσεις δεν τον ευνοούν. Εκείνο που έχει ανάγκη σε αυτή τη φάση είναι η περισυλλογή, η ενδοσκόπηση, ο αναστοχασμός, προκειμένου να διαπιστώσει τι πήγε στραβά και οδηγήθηκε σε αυτό το οδυνηρό αποτέλεσμα. Κι όταν ολοκληρώσει αυτή την επίπονη, αλλά αναγκαία δοκιμασία, να βγει και να μιλήσει ανοιχτά και με ειλικρίνεια για τα πεπραγμένα του, ενδεχομένως και για τα μελλοντικά του σχέδια και ίσως τότε ο κόσμος να αρχίσει να τον ακούει.
ΣΧΟΛΙΑ