Στα «ραντάρ» της ΑΑΔΕ γάμοι, βαφτίσεις και ηλεκτρονικές πωλήσεις - Από social media και likes πιάνει «λαβράκια»
18/08/2023 08:05
18/08/2023 08:05
Ιστοσελίδες, Facebook, TikTok και γενικώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων, η Εφορία για να ξετρυπώσει φορολογητέα ύλη που έχει αποκρυβεί. Πριν λίγο καιρό την τιμητική της είχε γνωστή influencer όπου από τον έλεγχο (παρουσίαζε τα προϊόντα της στα social media) διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων. Μετά από αυτό, το συνολικό ύψος φόρων και προστίμων που καταλογίστηκε έφτασε στα 270.000 ευρώ.
Μετά λοιπόν την influencer, σειρά είχε παρουσιαστής τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εταιρεία τηλεπωλήσεων. Μετά από καταγγελίες καταναλωτών, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ άρχισαν να παρακολουθούν τη συναλλακτική συμπεριφορά της επιχείρησης. Ζήτησαν στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση, και βρήκαν ότι, για τέσσερις χρήσεις, δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ.
Οι κινήσεις αυτές δείχνουν ότι ο ελεγκτικός μηχανισμός παρακωλυθεί το διαδίκτυο, ενώ στο… πλάι του έχει τους followers, τους τηλεθεατές αλλά και τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Το δίκτυο των «νέων ελεγκτών» που διαθέτει η ΑΑΔΕ ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες και έχει απλωθεί διαδικτυακά σε όλη την επικράτεια.
Σειρά είχαν οι κριτικές πολιτών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων. «Οι κριτικές πελατών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων οδήγησαν τον έλεγχο στη διαπίστωση μη έκδοσης αποδείξεων». Αυτό αναφέρει απόφαση της Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών στην οποία τονίζεται ότι επιβλήθηκε ειδική χρηματική κύρωση αντί αναστολής λειτουργίας της επιχειρήσεις που διοργανώνει εκδηλώσεις.
Όπως φαίνεται η φορολογική διοίκηση βρήκε έναν ακόμη κλάδο για ελέγξει σε βάθος. Έτσι λοιπόν στο στόχαστρο των ελεγκτών μπαίνουν, γάμοι , βαφτίσια, εορτασμοί, εκδηλώσεις συλλόγων και γενικά οποιοδήποτε τέτοιου τύπου διοργανώσεις όπου οι πληρωμές συνηθίζεται να γίνονται χωρίς εισιτήρια και με μετρητά. Είναι ενδεικτικό ότι σε έλεγχο που πραγματοποίησε η ΑΑΔΕ σε χορό συλλόγου διαπίστωσε ότι όχι μόνο δεν είχαν εκδοθεί εισιτήρια αλλά είχαν πωληθεί σουβλάκια, γουρουνοπούλες, κοτόπουλα και μπύρες χωρίς να έχουν εκδοθεί παραστατικά.
Το επόμενο βήμα όπως αναφέρουν από το υπουργείο Οικονομικών είναι οι έλεγχοι στις παραδόσεις προϊόντων με αντικαταβολή.
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και οι νέες τεχνολογίες διευκολύνουν το έργο του ελεγκτικού μηχανισμού, ο οποίος πλέον έχει όλα τα εργαλεία για να την περιορίσει. Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες άντλησης πληροφοριών, όπως για παράδειγμα booking, Airbnb, οι πλατφόρμες διανομής φαγητού καθώς και οι υπηρεσίες courier συμβάλλουν στη μείωση της φοροδιαφυγής μέσω της διάθεσης των στοιχείων στον ελεγκτικό μηχανισμό. Μάλιστα, έχουν υπογραφεί πρωτόκολλα συνεργασίας και ήδη, σε ότι αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, η booking αποβάλλει από την πλατφόρμα όσους δεν έχουν αριθμό μητρώου.
17/08/2023 15:52
11/08/2023 23:20
Ιστοσελίδες, Facebook, TikTok και γενικώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων, η Εφορία για να ξετρυπώσει φορολογητέα ύλη που έχει αποκρυβεί. Πριν λίγο καιρό την τιμητική της είχε γνωστή influencer όπου από τον έλεγχο (παρουσίαζε τα προϊόντα της στα social media) διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων. Μετά από αυτό, το συνολικό ύψος φόρων και προστίμων που καταλογίστηκε έφτασε στα 270.000 ευρώ.
Μετά λοιπόν την influencer, σειρά είχε παρουσιαστής τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εταιρεία τηλεπωλήσεων. Μετά από καταγγελίες καταναλωτών, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ άρχισαν να παρακολουθούν τη συναλλακτική συμπεριφορά της επιχείρησης. Ζήτησαν στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση, και βρήκαν ότι, για τέσσερις χρήσεις, δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ.
Οι κινήσεις αυτές δείχνουν ότι ο ελεγκτικός μηχανισμός παρακωλυθεί το διαδίκτυο, ενώ στο… πλάι του έχει τους followers, τους τηλεθεατές αλλά και τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Το δίκτυο των «νέων ελεγκτών» που διαθέτει η ΑΑΔΕ ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες και έχει απλωθεί διαδικτυακά σε όλη την επικράτεια.
Σειρά είχαν οι κριτικές πολιτών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων. «Οι κριτικές πελατών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων οδήγησαν τον έλεγχο στη διαπίστωση μη έκδοσης αποδείξεων». Αυτό αναφέρει απόφαση της Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών στην οποία τονίζεται ότι επιβλήθηκε ειδική χρηματική κύρωση αντί αναστολής λειτουργίας της επιχειρήσεις που διοργανώνει εκδηλώσεις.
Όπως φαίνεται η φορολογική διοίκηση βρήκε έναν ακόμη κλάδο για ελέγξει σε βάθος. Έτσι λοιπόν στο στόχαστρο των ελεγκτών μπαίνουν, γάμοι , βαφτίσια, εορτασμοί, εκδηλώσεις συλλόγων και γενικά οποιοδήποτε τέτοιου τύπου διοργανώσεις όπου οι πληρωμές συνηθίζεται να γίνονται χωρίς εισιτήρια και με μετρητά. Είναι ενδεικτικό ότι σε έλεγχο που πραγματοποίησε η ΑΑΔΕ σε χορό συλλόγου διαπίστωσε ότι όχι μόνο δεν είχαν εκδοθεί εισιτήρια αλλά είχαν πωληθεί σουβλάκια, γουρουνοπούλες, κοτόπουλα και μπύρες χωρίς να έχουν εκδοθεί παραστατικά.
Το επόμενο βήμα όπως αναφέρουν από το υπουργείο Οικονομικών είναι οι έλεγχοι στις παραδόσεις προϊόντων με αντικαταβολή.
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και οι νέες τεχνολογίες διευκολύνουν το έργο του ελεγκτικού μηχανισμού, ο οποίος πλέον έχει όλα τα εργαλεία για να την περιορίσει. Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες άντλησης πληροφοριών, όπως για παράδειγμα booking, Airbnb, οι πλατφόρμες διανομής φαγητού καθώς και οι υπηρεσίες courier συμβάλλουν στη μείωση της φοροδιαφυγής μέσω της διάθεσης των στοιχείων στον ελεγκτικό μηχανισμό. Μάλιστα, έχουν υπογραφεί πρωτόκολλα συνεργασίας και ήδη, σε ότι αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, η booking αποβάλλει από την πλατφόρμα όσους δεν έχουν αριθμό μητρώου.
ΣΧΟΛΙΑ