ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Στα Ριζώματα Ημαθίας ο Μητσοτάκης: Παρουσίασε το Ψηφιακό Σχολείο και το Ψηφιακό Φροντιστήριο

«Θα συνεχίσουμε με τολμηρά βήματα το μεγάλο άλμα στην Παιδεία» είπε ο πρωθυπουργός

 17/05/2024 12:52

Στα Ριζώματα Ημαθίας ο Μητσοτάκης: Παρουσίασε το Ψηφιακό Σχολείο και το Ψηφιακό Φροντιστήριο

«Επανάσταση στην Παιδεία και στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος», χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την ψηφιακή μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας που υλοποιείται, κατά την παρουσίαση του Ψηφιακού Σχολείου και για πρώτη φορά του Ψηφιακού Φροντιστηρίου και άλλων δράσεων, που έγινε από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, σε ένα ορεινό και απομακρυσμένο χωριό, τα Ριζώματα Ημαθίας.

Όπως είπε ο υπουργός παιδείας το ψηφιακό φροντιστήριο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το Σεπτέμβριο θα αφορά μαθητές από την πρώτη δημοτικού μέχρι και την τρίτη λυκείου και μέχρι τώρα υπάρχει διαθέσιμο υλικό για τα μαθήματα της γλώσσας και των μαθηματικών, το οποίο συνεχώς εμπλουτίζεται.

mitsotakis-pieria2.jpg


Ειδικά για τους μαθητές της τρίτης λυκείου θα λειτουργήσει ψηφιακό φροντιστήριο πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ώστε να μπορούν να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Το Ψηφιακό Φροντιστήριο θα δίνει τη δυνατότητα να υποβάλλονται ζωντανά ερωτήσεις από τους μαθητές και να απαντώνται.

Σε ορισμένες εξαιρετικά απομακρυσμένες νησιωτικές και άλλες περιοχές όπως παράδειγμα η Γαύδος, θα εφαρμοστεί ένα υβριδικό σύστημα διδασκαλίας.

Δηλαδή θα υπάρχουν με φυσική παρουσία τρεις εκπαιδευτικοί στο σχολείο για τα βασικά μαθήματα και τα υπόλοιπα θα διδάσκονται μέσω τηλεκπαίδευσης. Αυτή η υβριδική λειτουργία θα ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο.

Για τους γονείς θα λειτουργήσει η εφαρμογή e-parents, ώστε να μπορούν να ενημερώνονται σε πρώτη φάση για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών και τις ανακοινώσεις των σχολείων.

Θα λειτουργήσει το ψηφιακό βιβλίο πράξεων του συλλόγου διδασκόντων, θα γίνονται διαδραστικά μαθήματα και θα εμπλουτιστεί το εκπαιδευτικό υλικό με πίνακες και άλλα μέσα.

Η παρουσίαση του ψηφιακού φροντιστηρίου έγινε πρώτα σε μία τάξη μαθητών και στη συνέχεια ενώπιον μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων που εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την όλο και μεγαλύτερη χρήση της νέας τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

«Εμείς θα συνεχίσουμε με τολμηρά βήματα το μεγάλο άλμα στην Παιδεία», δεσμεύτηκε ο πρωθυπουργός και είπε ότι μέχρι τώρα έχουν τοποθετηθεί 20.000 διαδραστικοί πίνακες σε σχολεία και θα φτάσουν τους 36.000 μέχρι το τέλος του χρόνου.

Έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι το Ψηφιακό Φροντιστήριο θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν μαθητές απομακρυσμένων περιοχών αλλά και όσων οι οικογένειές τους δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν το κλασικό φροντιστήριο και αυτό όπως είπε θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση κοινωνικών και περιφερειακών ανισοτήτων.

Επισήμανε ότι ο στόχος είναι το Ψηφιακό Φροντιστήριο να γίνει ανταγωνιστικό προς το κλασικό φροντιστήριο.

Ο κ. Μητσοτάκης συμμετείχε σε πάνελ με δυο μαθητές, την διευθύντρια του σχολείου και μία γονέα. Εκεί ανέφερε ότι ο ίδιος πήρε για πρώτη φορά υπολογιστή στο δεύτερο έτος του πανεπιστημίου και επειδή δεν δέχονταν τις εργασίες του χειρόγραφες ήταν αναγκασμένος να τις δακτυλογραφήσεις τη γραφομηχανή μέχρι τότε.

Ταυτόχρονα επέστησε την προσοχή στις σκοτεινή πλευρά του διαδικτύου, όπως είναι το μπούλινγκ, και σημείωσε ότι τα επόμενα πέντε χρόνια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι χώρες της Ευρώπης θα πρέπει να ασχοληθούν με την αντιμετώπιση του εθισμού των νέων στο διαδίκτυο, καθώς είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα.

«Πρωταγωνιστής της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι ο δάσκαλος και ο καθηγητής, το κυριότερο συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι οι σχέσεις που αναπτύσσει ο εκπαιδευτικός με τον μαθητή. Αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Αυτό το οποίο ερχόμαστε να κάνουμε σήμερα είναι να κάνουμε ευκολότερη τη δουλειά τους», τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Η ψηφιακή μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη είπε η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή.

Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, τόνισε ότι όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και ανέφερε ότι από το Ταμείο Ανάκαμψης προβλέπονται 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ για 25 έργα στο χώρο της Παιδείας και από αυτά 232.000.000 για το Ψηφιακό Σχολείο.

Τον κ. Μητσοτάκη υποδέχθηκαν ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, η υφυπουργός Ζέτα Μακρή και ο δήμαρχος Βέροιας Κωνσταντίνος Βοργιαζίδης.

«Επανάσταση στην Παιδεία και στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος», χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την ψηφιακή μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας που υλοποιείται, κατά την παρουσίαση του Ψηφιακού Σχολείου και για πρώτη φορά του Ψηφιακού Φροντιστηρίου και άλλων δράσεων, που έγινε από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, σε ένα ορεινό και απομακρυσμένο χωριό, τα Ριζώματα Ημαθίας.

Όπως είπε ο υπουργός παιδείας το ψηφιακό φροντιστήριο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το Σεπτέμβριο θα αφορά μαθητές από την πρώτη δημοτικού μέχρι και την τρίτη λυκείου και μέχρι τώρα υπάρχει διαθέσιμο υλικό για τα μαθήματα της γλώσσας και των μαθηματικών, το οποίο συνεχώς εμπλουτίζεται.

mitsotakis-pieria2.jpg


Ειδικά για τους μαθητές της τρίτης λυκείου θα λειτουργήσει ψηφιακό φροντιστήριο πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ώστε να μπορούν να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Το Ψηφιακό Φροντιστήριο θα δίνει τη δυνατότητα να υποβάλλονται ζωντανά ερωτήσεις από τους μαθητές και να απαντώνται.

Σε ορισμένες εξαιρετικά απομακρυσμένες νησιωτικές και άλλες περιοχές όπως παράδειγμα η Γαύδος, θα εφαρμοστεί ένα υβριδικό σύστημα διδασκαλίας.

Δηλαδή θα υπάρχουν με φυσική παρουσία τρεις εκπαιδευτικοί στο σχολείο για τα βασικά μαθήματα και τα υπόλοιπα θα διδάσκονται μέσω τηλεκπαίδευσης. Αυτή η υβριδική λειτουργία θα ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο.

Για τους γονείς θα λειτουργήσει η εφαρμογή e-parents, ώστε να μπορούν να ενημερώνονται σε πρώτη φάση για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών και τις ανακοινώσεις των σχολείων.

Θα λειτουργήσει το ψηφιακό βιβλίο πράξεων του συλλόγου διδασκόντων, θα γίνονται διαδραστικά μαθήματα και θα εμπλουτιστεί το εκπαιδευτικό υλικό με πίνακες και άλλα μέσα.

Η παρουσίαση του ψηφιακού φροντιστηρίου έγινε πρώτα σε μία τάξη μαθητών και στη συνέχεια ενώπιον μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων που εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την όλο και μεγαλύτερη χρήση της νέας τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

«Εμείς θα συνεχίσουμε με τολμηρά βήματα το μεγάλο άλμα στην Παιδεία», δεσμεύτηκε ο πρωθυπουργός και είπε ότι μέχρι τώρα έχουν τοποθετηθεί 20.000 διαδραστικοί πίνακες σε σχολεία και θα φτάσουν τους 36.000 μέχρι το τέλος του χρόνου.

Έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι το Ψηφιακό Φροντιστήριο θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν μαθητές απομακρυσμένων περιοχών αλλά και όσων οι οικογένειές τους δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν το κλασικό φροντιστήριο και αυτό όπως είπε θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση κοινωνικών και περιφερειακών ανισοτήτων.

Επισήμανε ότι ο στόχος είναι το Ψηφιακό Φροντιστήριο να γίνει ανταγωνιστικό προς το κλασικό φροντιστήριο.

Ο κ. Μητσοτάκης συμμετείχε σε πάνελ με δυο μαθητές, την διευθύντρια του σχολείου και μία γονέα. Εκεί ανέφερε ότι ο ίδιος πήρε για πρώτη φορά υπολογιστή στο δεύτερο έτος του πανεπιστημίου και επειδή δεν δέχονταν τις εργασίες του χειρόγραφες ήταν αναγκασμένος να τις δακτυλογραφήσεις τη γραφομηχανή μέχρι τότε.

Ταυτόχρονα επέστησε την προσοχή στις σκοτεινή πλευρά του διαδικτύου, όπως είναι το μπούλινγκ, και σημείωσε ότι τα επόμενα πέντε χρόνια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι χώρες της Ευρώπης θα πρέπει να ασχοληθούν με την αντιμετώπιση του εθισμού των νέων στο διαδίκτυο, καθώς είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα.

«Πρωταγωνιστής της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι ο δάσκαλος και ο καθηγητής, το κυριότερο συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι οι σχέσεις που αναπτύσσει ο εκπαιδευτικός με τον μαθητή. Αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Αυτό το οποίο ερχόμαστε να κάνουμε σήμερα είναι να κάνουμε ευκολότερη τη δουλειά τους», τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Η ψηφιακή μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη είπε η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή.

Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, τόνισε ότι όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και ανέφερε ότι από το Ταμείο Ανάκαμψης προβλέπονται 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ για 25 έργα στο χώρο της Παιδείας και από αυτά 232.000.000 για το Ψηφιακό Σχολείο.

Τον κ. Μητσοτάκη υποδέχθηκαν ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, η υφυπουργός Ζέτα Μακρή και ο δήμαρχος Βέροιας Κωνσταντίνος Βοργιαζίδης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία