Σταϊκούρας για το Flyover: Χρήσιμο το έργο, αλλά δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις - Τα έξι πρόσθετα μέτρα που ανακοινώθηκαν (βίντεο)
19/02/2024 12:21
19/02/2024 12:21
«Το flyover είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, αλλά μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν». Αυτό ήταν το βασικό μήνυμα της δήλωσης του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα στη σημερινή σύσκεψη του συντονιστικού για το flyover, που έγινε στο Διοικητήριο. Παρουσία μεταξύ των άλλων του περιφερειάρχη κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, του δημάρχου Θεσσαλονίκης Στέλιου Αγγελούδη, του προέδρου της ΠΕΔ κεντρικής Μακεδονίας Ιγνάτιου Καϊτεζίδη, της διευθύντριας της Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευής Παρασκευοπούλου και του προέδρου του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκαν έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over
Στις δηλώσεις του ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι «το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας Μακεδονία. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται - ελεύθερα διοδίων - 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε σύσκεψη με φορείς της πόλης που διεξήχθη σήμερα στο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.
Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Υπουργός είναι τα ακόλουθα:
● Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
● Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.
● Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).
● Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
● Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.
● Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.
«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού - για την πόλη - έργου.», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Στη συνέχεια των δηλώσεών του ο κύριος Σταϊκούρας υπογράμμισε οτι από την νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται - ελεύθερα διοδίων - 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. «Οι συμβατικές υποχρεώσεις έχουν ξεκινήσει από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης έργου, που ήταν ο Δεκέμβριος του 2022, και αφορούν περίοδο 30 ετών. Η παράδοση του έργου τοποθετείται για τις 14 Μαΐου του 2027.
«Είναι, βέβαια, γεγονός ότι η υλοποίηση μεγάλων δημόσιων έργων, όπως αυτού, επιφέρει – παροδικά – ταλαιπωρία στην καθημερινότητα των πολιτών». Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά από το καλοκαίρι του 2023, έχει συσταθεί Συντονιστική Επιτροπή στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, με εκπροσώπους από την Περιφέρεια, τον Δήμο, το ΕΚΑΒ, τον ΟΑΣΘ, τον ΟΣΕΘ, τα Υπουργεία Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, και έχουν υιοθετηθεί μια σειρά από ενέργειες για την επιτόπια παρακολούθηση της κίνησης και τη δρομολόγηση παρεμβάσεων.
«Το αποτέλεσμα των μέχρι σήμερα ενεργειών είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία. Πρόσθετα, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ). Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022».
«Σήμερα, ερχόμαστε να παρουσιάσουμε μια σειρά πρόσθετων παρεμβάσεων, που συνιστούν και απαντήσεις σε εύλογα αιτήματα συναδέλφων Βουλευτών, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των φορέων της πόλης, της ίδιας της κοινωνίας των πολιτών».
Η Υφυπουργός Μεταφορών κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου στη συνέχεια των δηλώσεών της ανέφερε ότι σήμερα υπογράφεται η σύμβαση μεταξύ της ΑΝΕΘ και του εργολάβου για την κατασκευή του σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης.
«Προετοιμάζουμε τον διαγωνισμό για την προμήθεια 750 αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορείων από τα οποία τα 220 από αυτά θα έρθουν στην Θεσσαλονίκη. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 υπάρχει μια αύξηση της τάξεως του 30% στον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Θεσσαλονίκη. Πιο συγκεκριμένα τα λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της πόλης φτάνουν τα 475 όταν τον Σεπτέμβριο του 2019 ήταν 325.
Σε περίπου δύο μήνες προστέθηκαν 30 οχήματα τα οποία εντάχθηκαν στις υφιστάμενες γραμμές. Αυτή την στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για επιπλέον 250 νέα λεωφορεία. Την περασμένη εβδομάδα εγκρίθηκε το αίτημα του ΟΣΕΘ για σύμβαση συνέχισης του συγκοινωνιακού έργου στην ευρύτερη περιοχή μέχρι το τέλος του 2024». Ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος από την μεριά του τόνισε ότι «η μόνη λύση για την αποτροπή της εισόδου των αυτοκινήτων στο κέντρο είναι η υλοποίηση του Flyover.
Αυτό θα επιτρέψει να μην ζούμε σε τρία χρόνια από σήμερα συνθήκες όπως αυτές που διαπιστώνουμε να υπάρχουν σήμερα. Στη Θεσσαλονίκη τα έργα προχωράνε κανονικά. Να έχετε εμπιστοσύνη ότι αν δεν υπάρξουν άλλες εμπλοκές οι οποίες θα προκληθούν σκοπίμως εξαιτίας ιδιωτικών συμφερόντων θα έχουμε την περάτωση του έργου εντός χρονοδιαγράμματος». ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης κ. Στάθης Κωνσταντινίδης ανεφερε ότι οι δράσεις που έχουν υλοποιηθεί μέχρι στιγμής έγιναν σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια Υπουργία.
«Έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις από συναρμόδια Υπουργία όπως είναι το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη το οποίο έχει ενισχύσει σημαντικά την τροχαία Θεσσαλονίκης. Αυτή την στιγμή 150 αστυνομικοί εποπτεύουν τους βασικούς οδικούς άξονες της πόλης. Παράλληλα υπάρχει ενίσχυση του ΕΚΑΒ με προσωπικό και μηχανές ενώ έχει δημιουργηθεί μια βάση για τοποθέτηση ασθενοφόρου στον Δήμο Νεάπολης Συκεών προκειμένου να υπάρχει άμεση επέμβαση σε οποιοδήποτε περιστατικό». Ο κ. Κωνσταντινίδης ανέφερε ότι προκειμένου να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα εξετάζεται ακόμη και το θέμα της τηλεργασίας για το δημόσιο τομέα, ωστόσο μένει να φανεί κατά πόσον αυτό είναι εφικτό να υλοποιηθεί.
Σύμφωνα με την Υφυπουργφό Μεταφορών κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου ξεκίνησαν άμεσα 5 λεωφορειογραμμές εξπρές οι οποίες προσφέρουν 200 νέα δρομολόγια ενώ 150 νέοι οδηγοί βρίσκονται ήδη στο τιμόνι και ταυτόχρονη προστέθηκαν άλλοι 20 με εσωτερική μετακίνηση. «Έχουμε ήδη 26 οχήματα από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ενώ αντικαταστάθηκαν 36 λεωφορεία του ΟΑΣΘ με νεώτερα οχήματα μεγαλύτερης χωρητικότητας. Το επόμενο διάστημα όπως τόνισε η κυρία Υφυπουργός, ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών θα αναβαθμιστεί με την προσθήκη 110 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων».
Σήμερα Παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου σχετικά με τα συγκοινωνιακά ζητήματα που προκύπτουν κατά την υλοποίηση των εργασιών για την κατασκευή του FlyOver. Στην σημερινή συνεδρίαση που διεξήχθη κεκλεισμένων των θυρών στην αίθουσα "Νικόλαος Μάρτης" του ΥΜΑΘ, συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, προκειμένου να υπάρξει μια πιο συντεταγμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν καταγραφεί από την έναρξη των εργασιών στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης. Η σύσκεψη που ξεκίνησε στις 09.30 π.μ., πραγματοποιείται μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου εργασιών του Συντονιστικού Οργάνου για την καταγραφή και προτεραιοποίηση των παρεμβάσεων αναφορικά με την κατασκευή του FlyOver.
Εκτός από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα , στην σημερινή σύσκεψη στο ΥΜΑΘ συμμετέχουν ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος, η Υφυπουργός Μεταφορών κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης κ. Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη κ. Μιχάλης Μπεκίρης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κ. Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης, η Διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης κα. Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Καλογερούδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Τόσκας, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού κ. Κώστας Κουτσούκος και ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ κ. Ντίνος Μπενρουμπή.
Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Σταϊκούρας, στο πλαίσιο του συνεδρίου του ΕΛΚ στην Θεσσαλονίκη την περασμένη εβδομάδα, είχε προαναγγείλει ανακοινώσεις σχετικά με πακέτο μέτρων, βασισμένο στα αιτήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στην πόλη εξαιτίας των έργων του Flyover. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που πραγματοποίησε πριν μερικές μέρες ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης, είχε προτείνει δέσμη 11 μέτρων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει στην πόλη μετά την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του υπέργειου οδικού άξονα.
«Το flyover είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, αλλά μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν». Αυτό ήταν το βασικό μήνυμα της δήλωσης του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα στη σημερινή σύσκεψη του συντονιστικού για το flyover, που έγινε στο Διοικητήριο. Παρουσία μεταξύ των άλλων του περιφερειάρχη κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, του δημάρχου Θεσσαλονίκης Στέλιου Αγγελούδη, του προέδρου της ΠΕΔ κεντρικής Μακεδονίας Ιγνάτιου Καϊτεζίδη, της διευθύντριας της Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευής Παρασκευοπούλου και του προέδρου του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκαν έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over
Στις δηλώσεις του ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι «το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας Μακεδονία. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται - ελεύθερα διοδίων - 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε σύσκεψη με φορείς της πόλης που διεξήχθη σήμερα στο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.
Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Υπουργός είναι τα ακόλουθα:
● Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
● Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.
● Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).
● Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
● Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.
● Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.
«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού - για την πόλη - έργου.», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Στη συνέχεια των δηλώσεών του ο κύριος Σταϊκούρας υπογράμμισε οτι από την νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται - ελεύθερα διοδίων - 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. «Οι συμβατικές υποχρεώσεις έχουν ξεκινήσει από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης έργου, που ήταν ο Δεκέμβριος του 2022, και αφορούν περίοδο 30 ετών. Η παράδοση του έργου τοποθετείται για τις 14 Μαΐου του 2027.
«Είναι, βέβαια, γεγονός ότι η υλοποίηση μεγάλων δημόσιων έργων, όπως αυτού, επιφέρει – παροδικά – ταλαιπωρία στην καθημερινότητα των πολιτών». Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά από το καλοκαίρι του 2023, έχει συσταθεί Συντονιστική Επιτροπή στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, με εκπροσώπους από την Περιφέρεια, τον Δήμο, το ΕΚΑΒ, τον ΟΑΣΘ, τον ΟΣΕΘ, τα Υπουργεία Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, και έχουν υιοθετηθεί μια σειρά από ενέργειες για την επιτόπια παρακολούθηση της κίνησης και τη δρομολόγηση παρεμβάσεων.
«Το αποτέλεσμα των μέχρι σήμερα ενεργειών είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία. Πρόσθετα, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ). Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022».
«Σήμερα, ερχόμαστε να παρουσιάσουμε μια σειρά πρόσθετων παρεμβάσεων, που συνιστούν και απαντήσεις σε εύλογα αιτήματα συναδέλφων Βουλευτών, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των φορέων της πόλης, της ίδιας της κοινωνίας των πολιτών».
Η Υφυπουργός Μεταφορών κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου στη συνέχεια των δηλώσεών της ανέφερε ότι σήμερα υπογράφεται η σύμβαση μεταξύ της ΑΝΕΘ και του εργολάβου για την κατασκευή του σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης.
«Προετοιμάζουμε τον διαγωνισμό για την προμήθεια 750 αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορείων από τα οποία τα 220 από αυτά θα έρθουν στην Θεσσαλονίκη. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 υπάρχει μια αύξηση της τάξεως του 30% στον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Θεσσαλονίκη. Πιο συγκεκριμένα τα λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της πόλης φτάνουν τα 475 όταν τον Σεπτέμβριο του 2019 ήταν 325.
Σε περίπου δύο μήνες προστέθηκαν 30 οχήματα τα οποία εντάχθηκαν στις υφιστάμενες γραμμές. Αυτή την στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για επιπλέον 250 νέα λεωφορεία. Την περασμένη εβδομάδα εγκρίθηκε το αίτημα του ΟΣΕΘ για σύμβαση συνέχισης του συγκοινωνιακού έργου στην ευρύτερη περιοχή μέχρι το τέλος του 2024». Ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος από την μεριά του τόνισε ότι «η μόνη λύση για την αποτροπή της εισόδου των αυτοκινήτων στο κέντρο είναι η υλοποίηση του Flyover.
Αυτό θα επιτρέψει να μην ζούμε σε τρία χρόνια από σήμερα συνθήκες όπως αυτές που διαπιστώνουμε να υπάρχουν σήμερα. Στη Θεσσαλονίκη τα έργα προχωράνε κανονικά. Να έχετε εμπιστοσύνη ότι αν δεν υπάρξουν άλλες εμπλοκές οι οποίες θα προκληθούν σκοπίμως εξαιτίας ιδιωτικών συμφερόντων θα έχουμε την περάτωση του έργου εντός χρονοδιαγράμματος». ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης κ. Στάθης Κωνσταντινίδης ανεφερε ότι οι δράσεις που έχουν υλοποιηθεί μέχρι στιγμής έγιναν σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια Υπουργία.
«Έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις από συναρμόδια Υπουργία όπως είναι το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη το οποίο έχει ενισχύσει σημαντικά την τροχαία Θεσσαλονίκης. Αυτή την στιγμή 150 αστυνομικοί εποπτεύουν τους βασικούς οδικούς άξονες της πόλης. Παράλληλα υπάρχει ενίσχυση του ΕΚΑΒ με προσωπικό και μηχανές ενώ έχει δημιουργηθεί μια βάση για τοποθέτηση ασθενοφόρου στον Δήμο Νεάπολης Συκεών προκειμένου να υπάρχει άμεση επέμβαση σε οποιοδήποτε περιστατικό». Ο κ. Κωνσταντινίδης ανέφερε ότι προκειμένου να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα εξετάζεται ακόμη και το θέμα της τηλεργασίας για το δημόσιο τομέα, ωστόσο μένει να φανεί κατά πόσον αυτό είναι εφικτό να υλοποιηθεί.
Σύμφωνα με την Υφυπουργφό Μεταφορών κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου ξεκίνησαν άμεσα 5 λεωφορειογραμμές εξπρές οι οποίες προσφέρουν 200 νέα δρομολόγια ενώ 150 νέοι οδηγοί βρίσκονται ήδη στο τιμόνι και ταυτόχρονη προστέθηκαν άλλοι 20 με εσωτερική μετακίνηση. «Έχουμε ήδη 26 οχήματα από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ενώ αντικαταστάθηκαν 36 λεωφορεία του ΟΑΣΘ με νεώτερα οχήματα μεγαλύτερης χωρητικότητας. Το επόμενο διάστημα όπως τόνισε η κυρία Υφυπουργός, ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών θα αναβαθμιστεί με την προσθήκη 110 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων».
Σήμερα Παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου σχετικά με τα συγκοινωνιακά ζητήματα που προκύπτουν κατά την υλοποίηση των εργασιών για την κατασκευή του FlyOver. Στην σημερινή συνεδρίαση που διεξήχθη κεκλεισμένων των θυρών στην αίθουσα "Νικόλαος Μάρτης" του ΥΜΑΘ, συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, προκειμένου να υπάρξει μια πιο συντεταγμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν καταγραφεί από την έναρξη των εργασιών στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης. Η σύσκεψη που ξεκίνησε στις 09.30 π.μ., πραγματοποιείται μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου εργασιών του Συντονιστικού Οργάνου για την καταγραφή και προτεραιοποίηση των παρεμβάσεων αναφορικά με την κατασκευή του FlyOver.
Εκτός από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα , στην σημερινή σύσκεψη στο ΥΜΑΘ συμμετέχουν ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος, η Υφυπουργός Μεταφορών κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης κ. Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη κ. Μιχάλης Μπεκίρης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κ. Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης, η Διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης κα. Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Καλογερούδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Τόσκας, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού κ. Κώστας Κουτσούκος και ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ κ. Ντίνος Μπενρουμπή.
Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Σταϊκούρας, στο πλαίσιο του συνεδρίου του ΕΛΚ στην Θεσσαλονίκη την περασμένη εβδομάδα, είχε προαναγγείλει ανακοινώσεις σχετικά με πακέτο μέτρων, βασισμένο στα αιτήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στην πόλη εξαιτίας των έργων του Flyover. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που πραγματοποίησε πριν μερικές μέρες ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης, είχε προτείνει δέσμη 11 μέτρων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει στην πόλη μετά την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του υπέργειου οδικού άξονα.
ΣΧΟΛΙΑ