ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Στο τραπέζι η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ που είναι ανοιχτή από το 2017 - Στο λιμάνι στις αρχές Μαρτίου τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία

«Ενισχύσουμε τον ΟΑΣΘ και με προσωπικό καθώς προστίθενται 150 συμβασιούχοι ενώ υπάρχουν συζητήσεις και για ακόμη 40 νέους οδηγούς» ανέφερε ο υπουργός σε σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη

 27/02/2024 11:34

Θεσσαλονίκη: Στο τραπέζι η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ που είναι ανοιχτή από το 2017 - Στο λιμάνι στις αρχές Μαρτίου  τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία

Αλκίνοος Βλαχόπουλος

Με την συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα αναμένεται να αντιμετωπιστεί το τεράστιο ζήτημα των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης καθώς και της έλλειψης οδηγών στα αστικά λεωφορεία της πόλης. Αυτό επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρας ο οποίος σήμερα το πρωί παραβρέθηκε σε σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη για το θέμα αυτό στα γραφεία του ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα δεν θα υπάρξει απαξίωση του δημοσίου τομέα και κατ΄ επέκταση του ΟΑΣΘ, αντίθετα γίνεται προσπάθεια ενίσχυσης τόσο σε οχήματα όσο και σε οδηγούς. "Έχει ζητηθεί από τον ΟΣΕΘ μια αποτύπωση των αναγκών της κοινωνίας όχι μόνο για το 2024 αλλά για τις επόμενες δεκαετίες στην πόλη και στην ΠΕ Θεσσαλονίκης" είπε.

Όπως τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αφού διαπιστωθεί το έργο που μπορεί να εκτελέσει με επάρκεια ο ΟΑΣΘ, δεδομένης της ενίσχυσης του Οργανισμού, θα υπάρχουν σχετικοί διαγωνισμοί προκειμένου να βρεθούν ιδιώτες που θα συμβάλουν στην επάρκεια του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη το οποίο δεν μπορεί να καλύψει έτσι κι αλλιώς ο ΟΑΣΘ.

Η ειδική εκκαθάριση

Ο κ. Σταϊκούρας στάθηκε ιδιαίτερα στην προσπάθεια να γίνει μια εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ, διαδικασίας που παραμένει ανοιχτή από το 2017. "Υπάρχει μια εκκρεμότητα στον ΟΑΣΘ που βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2017". Ο ίδιος τόνισε οτι υπάρχει δυσκολία εύρεσης ιδιωτών που θα μπορούν να καλύψουν το έλλειμμα του ΟΑΣΘ σήμερα, αφού στους περισσότερους διαγωνισμούς για ανάθεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου δεν εκδηλώνεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον ενώ συμμετέχει κατά βάση το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Κύκλοι του υπουργείου επισήμαναν πως το θέμα που έχει προκύψει από το 2017 δεν κρύβεται κάτω από το χαλί και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα. Προκειμένου να γίνει εκκαθάριση του ΟΑΣΘ θα πρέπει να γίνουν ορισμένες νομικές παρεμβάσεις όπως καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού και διευθέτηση του ζητήματος με τον Συνεταιρισμό "Ηρακλής".

110 ηλεκρικά λεωφορεία

"Το βασικό αντικείμενο της σημερινής συζήτησης δεν είναι ο σχεδιασμός του ΟΑΣΘ με βάση τις σημερινές ανάγκες αλλά με βάση το μέλλον". "Τους αμέσως επόμενους μήνες θα δείτε να κυκλοφορούν τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα φτάσουν από την Κίνα στις αρχές Μαρτίου. "Σύμφωνα με τον Υπουργό τον Μάιο ο συνολικός αριθμός λεωφορείων στην πόλη θα φτάσει τα 340. "Ενισχύσουμε τον ΟΑΣΘ και με προσωπικό καθώς προστίθενται 150 συμβασιούχοι ενώ υπάρχουν συζητήσεις και για ακόμη 40 νέους οδηγούς" ανέφερε.

Τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία βρίσκονται εν πλω για τη Θεσσαλονίκη. Αναμένεται να φτάσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις αρχές Μαρτίου. Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, σκοπός είναι τα συγκεκριμένα οχήματα να τεθούν σε πλήρη λειτουργία από τον Απρίλιο.

Αυτή την στιγμή τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που έρχονται από την Κίνα, βρίσκονται κοντά στην Ερυθρά Θάλασσα και αναμένεται να φτάσουν στην Ελλάδα αρχές Μαρτίου και συγκεκριμένα μέχρι τις 03/03/24.

Ωστόσο η λειτουργία των λεωφορείων δεν θα ξεκινήσει την επομένη της άφιξής τους. Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου τα 110 ηλεκτρικά οχήματα να ενταχθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ.

Τα οχήματα θα πρέπει πρώτα σύμφωνα με την νόμιμη διαδικασία που ακολουθείται, να εκτελωνιστούν και να περάσουν από τις φορολογικές αποθήκες. Αφού προστεθεί η τηλεματική και γίνουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια τόσο σε Αθήνα όσο σε Θεσσαλονίκη, θα τεθούν κανονικά σε κυκλοφορία.

Για να πραγματοποιήσουν τα πρώτα δρομολόγια τα συγκεκριμένα λεωφορεία θα πρέπει πρώτα να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία κατασκευής του σταθμού φόρτισης στο αμαξοστασίου του ΟΑΣΘ.

Υπενθυμίζεται ότι στις 18/02 υπεγράφη η σύμβαση ύψους 8,737 εκατομμυρίων ευρώ για την ολοκλήρωση του σταθμού φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων που αναμένεται να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη.

Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων τριών μηνών με στόχο την ασφαλή νυχτερινή στάθμευση των λεωφορείων στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη.

Τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία ξεκίνησαν το μεγάλο ταξίδι στις 04/02 από το Λιμάνι Lianyungang, στην επαρχία Τσιανγκσού της Κίνας, με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Μαζί με τα λεωφορεία έρχονται και επτά κινητά «power banks». Οι φορτιστές που φτάνουν μαζί με τα λεωφορεία θα τοποθετηθούν στο αμαξοστασίου της Σταυρούπολης πάνω σε ειδικές πλατφόρμες. Κάθε φορτιστής θα φορτίζει 2 λεωφορεία κάθε φορά.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ καθώς και της εταιρίας Deloitte.




Με την συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα αναμένεται να αντιμετωπιστεί το τεράστιο ζήτημα των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης καθώς και της έλλειψης οδηγών στα αστικά λεωφορεία της πόλης. Αυτό επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρας ο οποίος σήμερα το πρωί παραβρέθηκε σε σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη για το θέμα αυτό στα γραφεία του ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα δεν θα υπάρξει απαξίωση του δημοσίου τομέα και κατ΄ επέκταση του ΟΑΣΘ, αντίθετα γίνεται προσπάθεια ενίσχυσης τόσο σε οχήματα όσο και σε οδηγούς. "Έχει ζητηθεί από τον ΟΣΕΘ μια αποτύπωση των αναγκών της κοινωνίας όχι μόνο για το 2024 αλλά για τις επόμενες δεκαετίες στην πόλη και στην ΠΕ Θεσσαλονίκης" είπε.

Όπως τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αφού διαπιστωθεί το έργο που μπορεί να εκτελέσει με επάρκεια ο ΟΑΣΘ, δεδομένης της ενίσχυσης του Οργανισμού, θα υπάρχουν σχετικοί διαγωνισμοί προκειμένου να βρεθούν ιδιώτες που θα συμβάλουν στην επάρκεια του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη το οποίο δεν μπορεί να καλύψει έτσι κι αλλιώς ο ΟΑΣΘ.

Η ειδική εκκαθάριση

Ο κ. Σταϊκούρας στάθηκε ιδιαίτερα στην προσπάθεια να γίνει μια εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ, διαδικασίας που παραμένει ανοιχτή από το 2017. "Υπάρχει μια εκκρεμότητα στον ΟΑΣΘ που βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2017". Ο ίδιος τόνισε οτι υπάρχει δυσκολία εύρεσης ιδιωτών που θα μπορούν να καλύψουν το έλλειμμα του ΟΑΣΘ σήμερα, αφού στους περισσότερους διαγωνισμούς για ανάθεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου δεν εκδηλώνεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον ενώ συμμετέχει κατά βάση το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Κύκλοι του υπουργείου επισήμαναν πως το θέμα που έχει προκύψει από το 2017 δεν κρύβεται κάτω από το χαλί και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα. Προκειμένου να γίνει εκκαθάριση του ΟΑΣΘ θα πρέπει να γίνουν ορισμένες νομικές παρεμβάσεις όπως καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού και διευθέτηση του ζητήματος με τον Συνεταιρισμό "Ηρακλής".

110 ηλεκρικά λεωφορεία

"Το βασικό αντικείμενο της σημερινής συζήτησης δεν είναι ο σχεδιασμός του ΟΑΣΘ με βάση τις σημερινές ανάγκες αλλά με βάση το μέλλον". "Τους αμέσως επόμενους μήνες θα δείτε να κυκλοφορούν τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα φτάσουν από την Κίνα στις αρχές Μαρτίου. "Σύμφωνα με τον Υπουργό τον Μάιο ο συνολικός αριθμός λεωφορείων στην πόλη θα φτάσει τα 340. "Ενισχύσουμε τον ΟΑΣΘ και με προσωπικό καθώς προστίθενται 150 συμβασιούχοι ενώ υπάρχουν συζητήσεις και για ακόμη 40 νέους οδηγούς" ανέφερε.

Τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία βρίσκονται εν πλω για τη Θεσσαλονίκη. Αναμένεται να φτάσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις αρχές Μαρτίου. Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, σκοπός είναι τα συγκεκριμένα οχήματα να τεθούν σε πλήρη λειτουργία από τον Απρίλιο.

Αυτή την στιγμή τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που έρχονται από την Κίνα, βρίσκονται κοντά στην Ερυθρά Θάλασσα και αναμένεται να φτάσουν στην Ελλάδα αρχές Μαρτίου και συγκεκριμένα μέχρι τις 03/03/24.

Ωστόσο η λειτουργία των λεωφορείων δεν θα ξεκινήσει την επομένη της άφιξής τους. Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου τα 110 ηλεκτρικά οχήματα να ενταχθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ.

Τα οχήματα θα πρέπει πρώτα σύμφωνα με την νόμιμη διαδικασία που ακολουθείται, να εκτελωνιστούν και να περάσουν από τις φορολογικές αποθήκες. Αφού προστεθεί η τηλεματική και γίνουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια τόσο σε Αθήνα όσο σε Θεσσαλονίκη, θα τεθούν κανονικά σε κυκλοφορία.

Για να πραγματοποιήσουν τα πρώτα δρομολόγια τα συγκεκριμένα λεωφορεία θα πρέπει πρώτα να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία κατασκευής του σταθμού φόρτισης στο αμαξοστασίου του ΟΑΣΘ.

Υπενθυμίζεται ότι στις 18/02 υπεγράφη η σύμβαση ύψους 8,737 εκατομμυρίων ευρώ για την ολοκλήρωση του σταθμού φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων που αναμένεται να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη.

Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων τριών μηνών με στόχο την ασφαλή νυχτερινή στάθμευση των λεωφορείων στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη.

Τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία ξεκίνησαν το μεγάλο ταξίδι στις 04/02 από το Λιμάνι Lianyungang, στην επαρχία Τσιανγκσού της Κίνας, με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Μαζί με τα λεωφορεία έρχονται και επτά κινητά «power banks». Οι φορτιστές που φτάνουν μαζί με τα λεωφορεία θα τοποθετηθούν στο αμαξοστασίου της Σταυρούπολης πάνω σε ειδικές πλατφόρμες. Κάθε φορτιστής θα φορτίζει 2 λεωφορεία κάθε φορά.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ καθώς και της εταιρίας Deloitte.




ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία