Σταϊκούρας: Tέλος του 2025 η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά - Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών
02/12/2024 10:10
02/12/2024 10:10
Για τη γραμμή 4 του μετρό, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είπε ότι ο μετροπόντικας Νίκη «ξεκίνησε από το Γαλάτσι και φτάνει στον δεύτερο σταθμό, έχει διανύσει 600 μέτρα και θα φτάσει Ευαγγελισμό» ενώ ο μετροπόντικας Αθηνά «έχει ανοίξει πάνω από 2χλμ. και έχει φτάσει στου ζωγράφου. Οι δύο μετροπόντικες το 2026 θα έχουν συναντηθεί στον Ευαγγελισμό». «Το έργο εκτιμούμε ότι θα είναι έτοιμο στο τέλος της 10ετιας» πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.
Ερωτηθείς για τη συντήρηση τόσο του υφιστάμενου δικτύου του μετρό στην Αθήνα όσο και των συρμών, ο κ. Σταϊκούρας απάντησε «έχουν δοθεί 8 εκατ. ευρώ για να συντηρηθεί το μετρό. Για τους συρμούς στη θεσσαλονίικη έχουμε 18 και έχουμε παραγγείλει άλλους 15, στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ επισκευάζουμε 14 συρμούς, ξεκίνησε η επισκευή στον Βόλο και θα είμαστε έτοιμοι το 2026 και στις γραμμές 2 και 3 στους 52 συρμούς οι 20 παρελήφθησαν πριν από 25 χρόνια χωρίς ερ κοντίσιον και επισκευάζουμε υφιστάμενους κα ετοιμαζόμαστε για επόμενους και αυτό θέλει 3-4 χρόνια».
Ο Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε, επίσης, με αφορμήτις καταστροφές από την κακοκαιρία Bora, ότι «οι υποδομές στην Ελλάδα είχαν φτιαχτεί με άλλες κλιματικές συνθήκες, εδώ δεν είναι η υπέρβαση ενός φαινομένου. Κάνουμε τώρα πιο ανθεκτικές υποδομές, οι γέφυρες που κάναμε μετά τον Ιανό άντεξαν στον Ντάνιελ».
Για τη Θεσσαλία, ειδικότερα, είπε ότι «είμαστε στη διαδικασία να τρέξουμε 8 έργα τις επόμενες εβδομάδες ώστε να φτιάξουμε πιο ανθεκτικές υποδομές σε οδικά έργα» ενώ διευκρίνισε ότι «τα αντιπλημμυρικά είναι ευθύνη των περιφερειών, είναι ευθύνη δική μας όταν ανακηρυχθεί κάποιο έργο στρατηγικής σημασίας. Στην Αττική έχουμε επτά τέτοια έργα, κάποια θα παραδοθούν το 2025 και σε κάποια έχουμε εκπλήξεις, όπως με τα αττικόψαρα που δημιουργούν προβλήματα στη χρηματοδότηση».
Για τη γραμμή 4 του μετρό, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είπε ότι ο μετροπόντικας Νίκη «ξεκίνησε από το Γαλάτσι και φτάνει στον δεύτερο σταθμό, έχει διανύσει 600 μέτρα και θα φτάσει Ευαγγελισμό» ενώ ο μετροπόντικας Αθηνά «έχει ανοίξει πάνω από 2χλμ. και έχει φτάσει στου ζωγράφου. Οι δύο μετροπόντικες το 2026 θα έχουν συναντηθεί στον Ευαγγελισμό». «Το έργο εκτιμούμε ότι θα είναι έτοιμο στο τέλος της 10ετιας» πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.
Ερωτηθείς για τη συντήρηση τόσο του υφιστάμενου δικτύου του μετρό στην Αθήνα όσο και των συρμών, ο κ. Σταϊκούρας απάντησε «έχουν δοθεί 8 εκατ. ευρώ για να συντηρηθεί το μετρό. Για τους συρμούς στη θεσσαλονίικη έχουμε 18 και έχουμε παραγγείλει άλλους 15, στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ επισκευάζουμε 14 συρμούς, ξεκίνησε η επισκευή στον Βόλο και θα είμαστε έτοιμοι το 2026 και στις γραμμές 2 και 3 στους 52 συρμούς οι 20 παρελήφθησαν πριν από 25 χρόνια χωρίς ερ κοντίσιον και επισκευάζουμε υφιστάμενους κα ετοιμαζόμαστε για επόμενους και αυτό θέλει 3-4 χρόνια».
Ο Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε, επίσης, με αφορμήτις καταστροφές από την κακοκαιρία Bora, ότι «οι υποδομές στην Ελλάδα είχαν φτιαχτεί με άλλες κλιματικές συνθήκες, εδώ δεν είναι η υπέρβαση ενός φαινομένου. Κάνουμε τώρα πιο ανθεκτικές υποδομές, οι γέφυρες που κάναμε μετά τον Ιανό άντεξαν στον Ντάνιελ».
Για τη Θεσσαλία, ειδικότερα, είπε ότι «είμαστε στη διαδικασία να τρέξουμε 8 έργα τις επόμενες εβδομάδες ώστε να φτιάξουμε πιο ανθεκτικές υποδομές σε οδικά έργα» ενώ διευκρίνισε ότι «τα αντιπλημμυρικά είναι ευθύνη των περιφερειών, είναι ευθύνη δική μας όταν ανακηρυχθεί κάποιο έργο στρατηγικής σημασίας. Στην Αττική έχουμε επτά τέτοια έργα, κάποια θα παραδοθούν το 2025 και σε κάποια έχουμε εκπλήξεις, όπως με τα αττικόψαρα που δημιουργούν προβλήματα στη χρηματοδότηση».
ΣΧΟΛΙΑ