Σταθμάρχες με «μπλοκάκι» προσέλαβε ο ΟΣΕ 10 ώρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη
02/03/2023 00:10
02/03/2023 00:10
Ενώ η χώρα συγκλονίζεται από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης, ένα έγγραφο του ΟΣΕ που αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ αναφέρει, ότι ο οργανισμός προχωρά στην πρόσληψη 73 νέων σταθμαρχών με «μπλοκάκι» για διάστημα έξι μηνών.
Η απόφαση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
Πιο αναλυτικά, σήμερα το πρωί στις 09:23 αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, με ημερομηνία 16 Φεβρουαρίου 2023, για «ανάθεση παροχής Υπηρεσιών της ειδικότητας του Σταθμάρχη για χρονικό διάστημα 6 μηνών».
Ειδικότερα, η απόφαση του ΔΣ του ΟΣΕ προβλέπει:
1) «την ανάθεση παροχής Υπηρεσιών της ειδικότητας του Σταθμάρχη, σε εξωτερικούς συνεργάτες (73) άτομα, για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών (ήτοι από 01.04.2023 μέχρι και 30.09.2023), οι οποίοι θα απασχοληθούν σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα με τις ανάγκες του Οργανισμού»,
2) «το κόστος απασχόλησής τους εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των επτακοσίων ογδόντα τριών χιλιάδων (783.000,00) ευρώ πλέον ΦΠΑ, ήτοι 970.920,00 ευρώ».
Η παραπάνω απόφαση έρχεται στο φως την ώρα που ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, κατήγγειλε σήμερα πως «όταν δε λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και ο ανθρώπινος παράγοντας υπεισέρχεται στη λειτουργία του τρένου και γίνονται όλα εμπειρικά και χειροκίνητα, αυξάνονται οι πιθανότητες ενός τέτοιου ενδεχομένου. Δεν λειτουργούσαν τα συστήματα καιρό τώρα, δεν είναι σήμερα μόνο. Δεν υπάρχουν ούτε φανάρια, δε βλέπουμε τίποτα».
Οι σταθμάρχες εργάζονται στα τυφλά, καθώς τα ηλεκτρονικά μέσα δεν λειτουργούν. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους τα συστήματα που θα υπεδείκνυαν τις θέσεις των τρένων και θα αποτελούσαν τη δικλείδα ασφαλείας για την αποτροπή ατυχημάτων, αγοράστηκαν αλλά δεν λειτούργησαν ποτέ. Όπως σημείωσε στο OPEN ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτας, «ο σταθμάρχης της Λάρισας, επειδή δεν έχουν τελειώσει τα συστήματα, τα οποία θα έπρεπε να έχουν τελειώσει εδώ και αρκετά χρόνια, βλέπει τον σταθμό του -την είσοδο και την έξοδο που διώχνει τα τρένα. Διαδρομή δε βλέπει κανείς. Υπάρχουν κάπου (σ.σ. τα συστήματα), και κάπου δεν δουλεύουν. Δυστυχώς, εδώ δεν έχουν ενεργοποιηθεί ακόμα. Αυτά τα συστήματα θα έπρεπε να έχουν τελειώσει από το 2004, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων».
Ενώ η χώρα συγκλονίζεται από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης, ένα έγγραφο του ΟΣΕ που αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ αναφέρει, ότι ο οργανισμός προχωρά στην πρόσληψη 73 νέων σταθμαρχών με «μπλοκάκι» για διάστημα έξι μηνών.
Η απόφαση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
Πιο αναλυτικά, σήμερα το πρωί στις 09:23 αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, με ημερομηνία 16 Φεβρουαρίου 2023, για «ανάθεση παροχής Υπηρεσιών της ειδικότητας του Σταθμάρχη για χρονικό διάστημα 6 μηνών».
Ειδικότερα, η απόφαση του ΔΣ του ΟΣΕ προβλέπει:
1) «την ανάθεση παροχής Υπηρεσιών της ειδικότητας του Σταθμάρχη, σε εξωτερικούς συνεργάτες (73) άτομα, για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών (ήτοι από 01.04.2023 μέχρι και 30.09.2023), οι οποίοι θα απασχοληθούν σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα με τις ανάγκες του Οργανισμού»,
2) «το κόστος απασχόλησής τους εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των επτακοσίων ογδόντα τριών χιλιάδων (783.000,00) ευρώ πλέον ΦΠΑ, ήτοι 970.920,00 ευρώ».
Η παραπάνω απόφαση έρχεται στο φως την ώρα που ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, κατήγγειλε σήμερα πως «όταν δε λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και ο ανθρώπινος παράγοντας υπεισέρχεται στη λειτουργία του τρένου και γίνονται όλα εμπειρικά και χειροκίνητα, αυξάνονται οι πιθανότητες ενός τέτοιου ενδεχομένου. Δεν λειτουργούσαν τα συστήματα καιρό τώρα, δεν είναι σήμερα μόνο. Δεν υπάρχουν ούτε φανάρια, δε βλέπουμε τίποτα».
Οι σταθμάρχες εργάζονται στα τυφλά, καθώς τα ηλεκτρονικά μέσα δεν λειτουργούν. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους τα συστήματα που θα υπεδείκνυαν τις θέσεις των τρένων και θα αποτελούσαν τη δικλείδα ασφαλείας για την αποτροπή ατυχημάτων, αγοράστηκαν αλλά δεν λειτούργησαν ποτέ. Όπως σημείωσε στο OPEN ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτας, «ο σταθμάρχης της Λάρισας, επειδή δεν έχουν τελειώσει τα συστήματα, τα οποία θα έπρεπε να έχουν τελειώσει εδώ και αρκετά χρόνια, βλέπει τον σταθμό του -την είσοδο και την έξοδο που διώχνει τα τρένα. Διαδρομή δε βλέπει κανείς. Υπάρχουν κάπου (σ.σ. τα συστήματα), και κάπου δεν δουλεύουν. Δυστυχώς, εδώ δεν έχουν ενεργοποιηθεί ακόμα. Αυτά τα συστήματα θα έπρεπε να έχουν τελειώσει από το 2004, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων».
ΣΧΟΛΙΑ