STELMA: Η εταιρεία της Θεσσαλονίκης που βάφει το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου (βίντεο)
07/11/2023 13:15
07/11/2023 13:15
Της Μπέττυς Κυριακίδου
Τι συνδέει τον Πύργο του Άιφελ, το γαλλικό υποβρύχιο Le Terrible, τα διυλιστήρια του Κουβέιτ, τον σιδηρόδρομο της Πολωνίας και το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου;
Η απάντηση έχει ελληνική... υπηκοότητα και ακούει στο όνομα STELMA, μια εταιρεία της Θεσσαλονίκης που εξειδικεύεται στις υπηρεσίες αντιδιαβρωτικής προστασίας μεταλλικών επιφανειών, η οποία διαθέτει έναν εντυπωσιακό κατάλογο εμβληματικών εκτελεσθέντων έργων και πελάτες τις μεγαλύτερες βιομηχανίες και κατασκευαστικές επιχειρήσεις του κόσμου.
Συγκεκριμένα, αυτή την περίοδο η STELMA συμμετέχει στην κατασκευή του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου του κόσμου, του «Utopia of the Seas» της Royal Caribbean, το οποίο θα πλεύσει στα διεθνή ύδατα τον Ιούνιο του 2024.
Στο πλαίσιο του εν λόγω έργου, που υλοποιείται στα ναυπηγεία του Σεν Ναζέρ της Γαλλίας, η STELMA έχει αναλάβει την προστασία των επιφανειών των δεξαμενών και του μηχανοστασίου του πλοίου.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται άλλα τρία projects στη Γαλλία. Τα δύο αφορούν επίσης σε κρουαζιερόπλοια, ενώ το τρίτο πραγματοποιείται για λογαριασμό του γαλλικού πολεμικού ναυτικού και αφορά τη συμμετοχή της στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού πλοίου.
«Σημειώνεται ότι τα τελευταία 18 χρόνια έχουμε συνεχή και αδιάλειπτη συνεργασία με τα κρατικά ναυπηγεία Chantiers de l'Atlantique του Σεν Ναζέρ της Γαλλίας, έχοντας βάψει περίπου 25 κρουαζιερόπλοια μέχρι σήμερα», υπογραμμίζει ο Χρήστος Μαμαντζής, επιχειρησιακός διευθυντής της εταιρείας.
Την ίδια στιγμή, η STELMA εκτελεί έργα στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη, τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα που αφορούν τη συντήρηση των δεξαμενών, ενώ έχει αναλάβει τη συντήρηση και τον καθαρισμό των βαρέων μηχανημάτων και των υποδομών των ορυχείων Κοζάνης. Σήμερα το ανεκτέλεστο των έργων της ανέρχεται σε 11,5 εκατ. ευρώ.
Ο πρόεδρος και ιδρυτής της εταιρείας, Λευτέρης Μαμαντζής είναι ένας αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας, ο οποίος ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1967 ως εργάτης και αργότερα ως εργοδηγός στον τομέα των κατασκευών, σε έργα τόσο στην Ελλάδα όσο και σε αραβικές χώρες.
Η στρατιωτική θητεία του στο Ειδικό Τμήμα Αλεξιπτωτιστών έμελλε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη ζωή του. Αξιοποιώντας την εμπειρία του αυτή, καθώς και την τεχνική κατάρτισή του στον τομέα των κατασκευών αποφασίζει να ιδρύσει το 1990 τη STELMA, η οποία δραστηριοποιείται στη βαφή μεταλλικών επιφανειών σε ύψος και καλύπτει ένα κενό στην αγορά.
Τη δεκαετία του 1990 η STELMA αναλαμβάνει σημαντικά έργα κατασκευής αγωγών φυσικών αερίου, ενώ παράλληλα κερδίζει την εμπιστοσύνη τόσο του πολωνικού όσο και του βουλγαρικού σιδηροδρόμου, που της ανέθεσαν τη βαφή περισσότερων από 50.000 βαγονιών.
«Ήταν πολύ σημαντικά τα έργα αυτά για μας, καθώς ήταν τα πρώτα που συνδέθηκαν με την εξωστρέφεια της εταιρείας», αναφέρει ο Λευτέρης Μαμαντζής.
Το 2009 πραγματοποιείται η απογείωση της STELMA με την ανάληψη της βαφής του εμβλήματος του Παρισιού, του Πύργου του Άιφελ. Αποτελεί την πρώτη μη γαλλική εταιρεία που ανέλαβε αυτό το έργο, το οποίο αποτέλεσε το «διαβατήριό» της για την κατάκτηση της γαλλικής και εν γένει της διεθνούς αγοράς.
Το 2015 η εταιρεία συμμετέχει στην κατασκευή του μεγαλύτερου διυλιστηρίου του κόσμου στο Κουβέιτ, όπου ανέλαβε την προστασία ορισμένων μεταλλικών επιφανειών, όπως οι σωληνώσεις, ο μεταλλικός σκελετός της υποδομής και κάποια δοχεία υπερυψηλής πίεσης.
Το 2017 -στο πλαίσιο της κατασκευής της σύγχρονης λιγνιτικής μονάδας Πτολεμαϊδα 5- η STELMA ανέλαβε τη βαφή του πύργου ψύξης της τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά με τη χρήση αποσπώμενων πλατφορμών, πιστοποιημένου προσωπικού και εναεριτών. Αποτέλεσε ένα δύσκολο και απαιτητικό έργο, καθώς εκτελέστηκε στα 180 μέτρα.
Το 2021 στο portfolio της STELMA έρχεται να προστεθεί ένα άλλο μεγάλο και απαιτητικό έργο: η βαφή του πλέον σύγχρονου πυρηνικού υποβρυχίου του γαλλικού πολεμικού ναυτικού «Le Terrible».
«Το έργο αυτό έχει ειδική βαρύτητα για μας, διότι το γαλλικό πολεμικό ναυτικό εμπιστεύτηκε σε μια εταιρεία που δεν ήταν γαλλική όχι μόνο να προστατεύσει ένα τόσο ευαίσθητο κομμάτι της άμυνάς της, αλλά και να εργαστεί σε μια πολεμική ναυτική βάση της. Ήταν ένα έργο πρόκληση για την εταιρεία μας, καθώς υλοποιήθηκε κάτω από δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες», εξηγεί ο Χρήστος Μαμαντζής.
«Πάντως, ορόσημο για την εταιρεία και για μένα προσωπικά αποτελεί το 2015, κατά το οποίο και τα δύο μου παιδιά απέκτησαν ενεργή ενασχόληση με τη STELMA και πλέον και οι τρεις σχεδιάζουμε την ανάπτυξή της», σημειώνει από την πλευρά του ο πρόεδρος της εταιρείας.
Στο «μέτωπο» των επενδύσεων, η STELMA υλοποιεί πρόγραμμα ύψους 3,5 εκατ, ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο έτος και αφορά την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, την αναβάθμιση των υποδομών, καθώς και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της εξωστρέφειάς της, η εταιρεία στοχεύει την επόμενη τριετία στην είσοδό της στις αγορές της Ολλανδίας και της Γερμανίας, καθώς και στην περαιτέρω επέκτασή της στη μεγάλη αγορά της Γαλλίας.
Η STELMA σήμερα διαθέτει θυγατρικές εταιρείες στη Βουλγαρία και στη Γαλλία και υποκαταστήματα σε Αθήνα, Πτολεμαΐδα, Γαλλία και Κουβέιτ.
Η εταιρική υπευθυνότητα αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες της φιλοσοφίας της STELMA. Ειδικότερα -στο επίπεδο της κοινωνίας- υλοποιεί φιλανθρωπικές δράσεις προς οργανισμούς, συλλόγους και την εκκλησία.
«Σε επίπεδο περιβάλλοντος, προχωρούμε στην ανακύκλωση και διαχείριση των αποβλήτων μας, που είναι βασικό προαπαιτούμενο όλων των συμβάσεων που εκτελούμε ως εταιρεία. Μάλιστα, προσδίδουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην υιοθέτηση νέων, σύγχρονων και οικολογικών μεθόδων αντιδιαβρωτικής προστασίας, όπως είναι η παγοβολή και η σπογγοβολή, για να μειώσουμε το αποτύπωμά μας στο περιβάλλον», τονίζει ο Χρήστος Μαμαντζής.
Περαιτέρω, στοχεύει έως το 2030 το 80% του εταιρικού στόλου των οχημάτων της να αποτελείται από οχήματα τεχνολογίας euro 6, euro 7 ή υβριδικής τεχνολογίας.
Σε επίπεδο προσωπικού, η εταιρεία φροντίζει για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων της, μέσω του αναβαθμισμένου ρόλου του τεχνικού ασφαλείας στα έργα που υλοποιεί. Επίσης, σε επίπεδο πρόληψης της υγείας του προσωπικού της, παρέχει ιδιωτικά ασφαλιστικά προγράμματα, συνεχή κατάρτιση και επιμόρφωση, καθώς και μαθήματα πρώτων βοηθειών.
Δείτε τη συνέντευξη του πρoέδρου και ιδρυτή της εταιρείας κ. Λευτέρη Μαμαντζή και του επιχειρησιακού διευθυντή κ. Χρήστου Μαμαντζή, στη δημοσιογράφο Μπέττυ Κυριακίδου, για το success story, τη διαδρομή και τους μελλοντικούς στόχους της STELMA.
Της Μπέττυς Κυριακίδου
Τι συνδέει τον Πύργο του Άιφελ, το γαλλικό υποβρύχιο Le Terrible, τα διυλιστήρια του Κουβέιτ, τον σιδηρόδρομο της Πολωνίας και το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου;
Η απάντηση έχει ελληνική... υπηκοότητα και ακούει στο όνομα STELMA, μια εταιρεία της Θεσσαλονίκης που εξειδικεύεται στις υπηρεσίες αντιδιαβρωτικής προστασίας μεταλλικών επιφανειών, η οποία διαθέτει έναν εντυπωσιακό κατάλογο εμβληματικών εκτελεσθέντων έργων και πελάτες τις μεγαλύτερες βιομηχανίες και κατασκευαστικές επιχειρήσεις του κόσμου.
Συγκεκριμένα, αυτή την περίοδο η STELMA συμμετέχει στην κατασκευή του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου του κόσμου, του «Utopia of the Seas» της Royal Caribbean, το οποίο θα πλεύσει στα διεθνή ύδατα τον Ιούνιο του 2024.
Στο πλαίσιο του εν λόγω έργου, που υλοποιείται στα ναυπηγεία του Σεν Ναζέρ της Γαλλίας, η STELMA έχει αναλάβει την προστασία των επιφανειών των δεξαμενών και του μηχανοστασίου του πλοίου.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται άλλα τρία projects στη Γαλλία. Τα δύο αφορούν επίσης σε κρουαζιερόπλοια, ενώ το τρίτο πραγματοποιείται για λογαριασμό του γαλλικού πολεμικού ναυτικού και αφορά τη συμμετοχή της στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού πλοίου.
«Σημειώνεται ότι τα τελευταία 18 χρόνια έχουμε συνεχή και αδιάλειπτη συνεργασία με τα κρατικά ναυπηγεία Chantiers de l'Atlantique του Σεν Ναζέρ της Γαλλίας, έχοντας βάψει περίπου 25 κρουαζιερόπλοια μέχρι σήμερα», υπογραμμίζει ο Χρήστος Μαμαντζής, επιχειρησιακός διευθυντής της εταιρείας.
Την ίδια στιγμή, η STELMA εκτελεί έργα στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη, τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα που αφορούν τη συντήρηση των δεξαμενών, ενώ έχει αναλάβει τη συντήρηση και τον καθαρισμό των βαρέων μηχανημάτων και των υποδομών των ορυχείων Κοζάνης. Σήμερα το ανεκτέλεστο των έργων της ανέρχεται σε 11,5 εκατ. ευρώ.
Ο πρόεδρος και ιδρυτής της εταιρείας, Λευτέρης Μαμαντζής είναι ένας αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας, ο οποίος ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1967 ως εργάτης και αργότερα ως εργοδηγός στον τομέα των κατασκευών, σε έργα τόσο στην Ελλάδα όσο και σε αραβικές χώρες.
Η στρατιωτική θητεία του στο Ειδικό Τμήμα Αλεξιπτωτιστών έμελλε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη ζωή του. Αξιοποιώντας την εμπειρία του αυτή, καθώς και την τεχνική κατάρτισή του στον τομέα των κατασκευών αποφασίζει να ιδρύσει το 1990 τη STELMA, η οποία δραστηριοποιείται στη βαφή μεταλλικών επιφανειών σε ύψος και καλύπτει ένα κενό στην αγορά.
Τη δεκαετία του 1990 η STELMA αναλαμβάνει σημαντικά έργα κατασκευής αγωγών φυσικών αερίου, ενώ παράλληλα κερδίζει την εμπιστοσύνη τόσο του πολωνικού όσο και του βουλγαρικού σιδηροδρόμου, που της ανέθεσαν τη βαφή περισσότερων από 50.000 βαγονιών.
«Ήταν πολύ σημαντικά τα έργα αυτά για μας, καθώς ήταν τα πρώτα που συνδέθηκαν με την εξωστρέφεια της εταιρείας», αναφέρει ο Λευτέρης Μαμαντζής.
Το 2009 πραγματοποιείται η απογείωση της STELMA με την ανάληψη της βαφής του εμβλήματος του Παρισιού, του Πύργου του Άιφελ. Αποτελεί την πρώτη μη γαλλική εταιρεία που ανέλαβε αυτό το έργο, το οποίο αποτέλεσε το «διαβατήριό» της για την κατάκτηση της γαλλικής και εν γένει της διεθνούς αγοράς.
Το 2015 η εταιρεία συμμετέχει στην κατασκευή του μεγαλύτερου διυλιστηρίου του κόσμου στο Κουβέιτ, όπου ανέλαβε την προστασία ορισμένων μεταλλικών επιφανειών, όπως οι σωληνώσεις, ο μεταλλικός σκελετός της υποδομής και κάποια δοχεία υπερυψηλής πίεσης.
Το 2017 -στο πλαίσιο της κατασκευής της σύγχρονης λιγνιτικής μονάδας Πτολεμαϊδα 5- η STELMA ανέλαβε τη βαφή του πύργου ψύξης της τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά με τη χρήση αποσπώμενων πλατφορμών, πιστοποιημένου προσωπικού και εναεριτών. Αποτέλεσε ένα δύσκολο και απαιτητικό έργο, καθώς εκτελέστηκε στα 180 μέτρα.
Το 2021 στο portfolio της STELMA έρχεται να προστεθεί ένα άλλο μεγάλο και απαιτητικό έργο: η βαφή του πλέον σύγχρονου πυρηνικού υποβρυχίου του γαλλικού πολεμικού ναυτικού «Le Terrible».
«Το έργο αυτό έχει ειδική βαρύτητα για μας, διότι το γαλλικό πολεμικό ναυτικό εμπιστεύτηκε σε μια εταιρεία που δεν ήταν γαλλική όχι μόνο να προστατεύσει ένα τόσο ευαίσθητο κομμάτι της άμυνάς της, αλλά και να εργαστεί σε μια πολεμική ναυτική βάση της. Ήταν ένα έργο πρόκληση για την εταιρεία μας, καθώς υλοποιήθηκε κάτω από δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες», εξηγεί ο Χρήστος Μαμαντζής.
«Πάντως, ορόσημο για την εταιρεία και για μένα προσωπικά αποτελεί το 2015, κατά το οποίο και τα δύο μου παιδιά απέκτησαν ενεργή ενασχόληση με τη STELMA και πλέον και οι τρεις σχεδιάζουμε την ανάπτυξή της», σημειώνει από την πλευρά του ο πρόεδρος της εταιρείας.
Στο «μέτωπο» των επενδύσεων, η STELMA υλοποιεί πρόγραμμα ύψους 3,5 εκατ, ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο έτος και αφορά την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, την αναβάθμιση των υποδομών, καθώς και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της εξωστρέφειάς της, η εταιρεία στοχεύει την επόμενη τριετία στην είσοδό της στις αγορές της Ολλανδίας και της Γερμανίας, καθώς και στην περαιτέρω επέκτασή της στη μεγάλη αγορά της Γαλλίας.
Η STELMA σήμερα διαθέτει θυγατρικές εταιρείες στη Βουλγαρία και στη Γαλλία και υποκαταστήματα σε Αθήνα, Πτολεμαΐδα, Γαλλία και Κουβέιτ.
Η εταιρική υπευθυνότητα αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες της φιλοσοφίας της STELMA. Ειδικότερα -στο επίπεδο της κοινωνίας- υλοποιεί φιλανθρωπικές δράσεις προς οργανισμούς, συλλόγους και την εκκλησία.
«Σε επίπεδο περιβάλλοντος, προχωρούμε στην ανακύκλωση και διαχείριση των αποβλήτων μας, που είναι βασικό προαπαιτούμενο όλων των συμβάσεων που εκτελούμε ως εταιρεία. Μάλιστα, προσδίδουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην υιοθέτηση νέων, σύγχρονων και οικολογικών μεθόδων αντιδιαβρωτικής προστασίας, όπως είναι η παγοβολή και η σπογγοβολή, για να μειώσουμε το αποτύπωμά μας στο περιβάλλον», τονίζει ο Χρήστος Μαμαντζής.
Περαιτέρω, στοχεύει έως το 2030 το 80% του εταιρικού στόλου των οχημάτων της να αποτελείται από οχήματα τεχνολογίας euro 6, euro 7 ή υβριδικής τεχνολογίας.
Σε επίπεδο προσωπικού, η εταιρεία φροντίζει για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων της, μέσω του αναβαθμισμένου ρόλου του τεχνικού ασφαλείας στα έργα που υλοποιεί. Επίσης, σε επίπεδο πρόληψης της υγείας του προσωπικού της, παρέχει ιδιωτικά ασφαλιστικά προγράμματα, συνεχή κατάρτιση και επιμόρφωση, καθώς και μαθήματα πρώτων βοηθειών.
Δείτε τη συνέντευξη του πρoέδρου και ιδρυτή της εταιρείας κ. Λευτέρη Μαμαντζή και του επιχειρησιακού διευθυντή κ. Χρήστου Μαμαντζή, στη δημοσιογράφο Μπέττυ Κυριακίδου, για το success story, τη διαδρομή και τους μελλοντικούς στόχους της STELMA.
ΣΧΟΛΙΑ