ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στη δημοσιότητα νέα βίντεο λίγα λεπτά μετά το δυστύχημα στα Τέμπη - Δείτε τα συγκλονιστικά ντοκουμέντα

Επιβάτες φωνάζουν ζητώντας βοήθεια, ενώ εγκλωβισμένοι βγάζουν κραυγές

 28/02/2024 18:44

Στη δημοσιότητα νέα βίντεο λίγα λεπτά μετά το δυστύχημα στα Τέμπη - Δείτε τα συγκλονιστικά ντοκουμέντα

Τα λάθη, τις παραλείψεις και τη συγκάλυψη των ευθυνών και των ανθρώπων που αυτές βαρύνουν καταγγέλλουν και σήμερα, 28 Φεβρουαρίου 2024 έναν χρόνο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, οι συγγενείς, οι φίλοι των θυμάτων και οι επιζήσαντες.

Οι κραυγές των εγκλωβισμένων

«Βοήθεια!», «Από κάτω!», «Είμαστε από κάτω, βοήθεια!», ακούγονται να φωνάζουν οι εγκλωβισμένοι επιβάτες του τρίτου βαγονιού, λίγο μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων και ενώ βλέπουν τη φωτιά να πλησιάζει προς το μέρος τους.

«Τι μπορούμε να κάνουμε;», αναρωτιούνται όσοι έχουν καταφέρει να βγουν ήδη από την αμαξοστοιχία και τραβούν το βίντεο που φέρνει στη δημοσιότητα το Live News του Mega.

Όπως επισημαίνει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, αστυνομικός συντάκτης του «Βήματος» και των «Νέων», υπάρχουν μαρτυρίες που επιβεβαιώνουν ότι κάποια άτομα κάηκαν από τη φωτιά.

«Επιβάτες άκουγαν άλλους επιβάτες να φωνάζουν βοήθεια, οι οποίοι στη συνέχεια βρέθηκαμ χωρίς τις αισθήσεις τους ή απανθρακωμένοι», επισημαίνει και υπενθυμίζει ότι από το πρώτο βαγόνι υπάρχει μόνο ένας διασωθείς, ενώ από το δεύτερο, το κυλικείο, υπάρχουν οι περισσότεροι νεκροί.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του, οι πραγματογνώμονες πέρα από τα αίτια της σύγκρουσης, έχουν χαρτογραφήσει που βρισκόταν ο κάθε επιβάτης.

Επίσης, από τις αναλύσεις που έκαναν έχουν διαπιστώσει ότι υπάρχουν 10-15 άτομα που δεν κάθισαν στις θέσεις τους την τελευταία στιγμή και ή σώθηκαν ή έχασαν τη ζωή τους.

Την ίδια στιγμή, παραμένει αγνοούμενη μία κοπέλα. Αν και έχουν γίνει μεγάλες προσπάθειες και αναλύσεις DNA δεν έχει προκύψει αντιστοίχιση.

Η αναχώρηση και η σύγκρουση

Στο δεύτερο βίντεο, που φέρνει στο φως το Live News, είναι η στιγμή της αναχώρησης του τρένου από τον σταθμό Λαρίσης.

Η αμαξοστοιχία αναχωρεί χωρίς οι επιβάτες να γνωρίζουν ότι οδηγούνται προς τον θάνατο. Μερικά λεπτά αργότερα γίνεται η σύγκρουση.

Από κάμερα της Ολυμπίας Οδού φαίνεται η έκρηξη που ακολούθησε και το μεγάλο μανιτάρι της φωτιάς.

«Σύμφωνα με μία θεωρία, υπήρξε διασπορά των λαδιών των μετασχηματιστών των δύο τρένων και ανατινάχθηκαν. Έχει όμως αμφισβητηθεί διότι δεν αναφλέγονται έτσι. Μάλιστα, η κατασκευάστρια εταιρεία στο ερώτημα που έγινε αν οφείλεται όντως εκεί η έκρηξη, αρνήθηκε να απαντήσει», επισημαίνει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος.

Παράλληλα, βίντεο από τα πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων φέρνει στο «φως» και η «Καθημερινή». 

«Το μεγάλο θερμικό φορτίο σε συνδυασμό με την άγνωστη καύσιμη ύλη δημιούργησε έντονη πυρκαγιά, που ξεκίνησε από το βαγόνι του κυλικείου και μεταδόθηκε στο επιβατικό βαγόνι Β2», αναφέρεται στο κείμενο συμπερασμάτων της «Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών-ΕΔΑΠΟ», με ημερομηνία Ιούλιος 2023.

Ξυλόλιο

Από έγγραφα που έχουν συμπεριληφθεί στη δικογραφία προκύπτει ότι στο σημείο ανιχνεύτηκε η χημική ουσία ξυλόλιο, ένας εύφλεκτος χημικός διαλύτης που χρησιμοποιείται για την παρασκευή χρωμάτων, αλλά και τη νόθευση καυσίμων. Η συγκεκριμένη χημική ουσία ανιχνεύτηκε, παρά το γεγονός ότι τα συντρίμμια είχαν απομακρυνθεί από το σημείο της σύγκρουσης και ο χώρος είχε καλυφθεί με χαλίκι.

Τον Αύγουστο σε υπόμνημα προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ορισμένοι συγγενείς θυμάτων έθεσαν μια σειρά από ερωτήματα ζητώντας απαντήσεις. «Γιατί αποκλείετε εκ προοιμίου τη μεταφορά παράνομου φορτίου από την εμπορική αμαξοστοιχία;», είναι το ένα από αυτά.

Νομικοί κύκλοι ανέφεραν στην «Κ» ότι είναι πιθανό το ζήτημα της έκρηξης και πυρκαγιάς να διαχωριστεί από την κύρια δικογραφία, ούτως ώστε να μπορέσει να ερευνηθεί ενδελεχώς δίχως να καθυστερήσει η ολοκλήρωση της ανάκρισης γι’ αυτό καθαυτό το σιδηροδρομικό δυστύχημα και τα αίτια που το προκάλεσαν.

Τα λάθη, τις παραλείψεις και τη συγκάλυψη των ευθυνών και των ανθρώπων που αυτές βαρύνουν καταγγέλλουν και σήμερα, 28 Φεβρουαρίου 2024 έναν χρόνο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, οι συγγενείς, οι φίλοι των θυμάτων και οι επιζήσαντες.

Οι κραυγές των εγκλωβισμένων

«Βοήθεια!», «Από κάτω!», «Είμαστε από κάτω, βοήθεια!», ακούγονται να φωνάζουν οι εγκλωβισμένοι επιβάτες του τρίτου βαγονιού, λίγο μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων και ενώ βλέπουν τη φωτιά να πλησιάζει προς το μέρος τους.

«Τι μπορούμε να κάνουμε;», αναρωτιούνται όσοι έχουν καταφέρει να βγουν ήδη από την αμαξοστοιχία και τραβούν το βίντεο που φέρνει στη δημοσιότητα το Live News του Mega.

Όπως επισημαίνει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, αστυνομικός συντάκτης του «Βήματος» και των «Νέων», υπάρχουν μαρτυρίες που επιβεβαιώνουν ότι κάποια άτομα κάηκαν από τη φωτιά.

«Επιβάτες άκουγαν άλλους επιβάτες να φωνάζουν βοήθεια, οι οποίοι στη συνέχεια βρέθηκαμ χωρίς τις αισθήσεις τους ή απανθρακωμένοι», επισημαίνει και υπενθυμίζει ότι από το πρώτο βαγόνι υπάρχει μόνο ένας διασωθείς, ενώ από το δεύτερο, το κυλικείο, υπάρχουν οι περισσότεροι νεκροί.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του, οι πραγματογνώμονες πέρα από τα αίτια της σύγκρουσης, έχουν χαρτογραφήσει που βρισκόταν ο κάθε επιβάτης.

Επίσης, από τις αναλύσεις που έκαναν έχουν διαπιστώσει ότι υπάρχουν 10-15 άτομα που δεν κάθισαν στις θέσεις τους την τελευταία στιγμή και ή σώθηκαν ή έχασαν τη ζωή τους.

Την ίδια στιγμή, παραμένει αγνοούμενη μία κοπέλα. Αν και έχουν γίνει μεγάλες προσπάθειες και αναλύσεις DNA δεν έχει προκύψει αντιστοίχιση.

Η αναχώρηση και η σύγκρουση

Στο δεύτερο βίντεο, που φέρνει στο φως το Live News, είναι η στιγμή της αναχώρησης του τρένου από τον σταθμό Λαρίσης.

Η αμαξοστοιχία αναχωρεί χωρίς οι επιβάτες να γνωρίζουν ότι οδηγούνται προς τον θάνατο. Μερικά λεπτά αργότερα γίνεται η σύγκρουση.

Από κάμερα της Ολυμπίας Οδού φαίνεται η έκρηξη που ακολούθησε και το μεγάλο μανιτάρι της φωτιάς.

«Σύμφωνα με μία θεωρία, υπήρξε διασπορά των λαδιών των μετασχηματιστών των δύο τρένων και ανατινάχθηκαν. Έχει όμως αμφισβητηθεί διότι δεν αναφλέγονται έτσι. Μάλιστα, η κατασκευάστρια εταιρεία στο ερώτημα που έγινε αν οφείλεται όντως εκεί η έκρηξη, αρνήθηκε να απαντήσει», επισημαίνει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος.

Παράλληλα, βίντεο από τα πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων φέρνει στο «φως» και η «Καθημερινή». 

«Το μεγάλο θερμικό φορτίο σε συνδυασμό με την άγνωστη καύσιμη ύλη δημιούργησε έντονη πυρκαγιά, που ξεκίνησε από το βαγόνι του κυλικείου και μεταδόθηκε στο επιβατικό βαγόνι Β2», αναφέρεται στο κείμενο συμπερασμάτων της «Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών-ΕΔΑΠΟ», με ημερομηνία Ιούλιος 2023.

Ξυλόλιο

Από έγγραφα που έχουν συμπεριληφθεί στη δικογραφία προκύπτει ότι στο σημείο ανιχνεύτηκε η χημική ουσία ξυλόλιο, ένας εύφλεκτος χημικός διαλύτης που χρησιμοποιείται για την παρασκευή χρωμάτων, αλλά και τη νόθευση καυσίμων. Η συγκεκριμένη χημική ουσία ανιχνεύτηκε, παρά το γεγονός ότι τα συντρίμμια είχαν απομακρυνθεί από το σημείο της σύγκρουσης και ο χώρος είχε καλυφθεί με χαλίκι.

Τον Αύγουστο σε υπόμνημα προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ορισμένοι συγγενείς θυμάτων έθεσαν μια σειρά από ερωτήματα ζητώντας απαντήσεις. «Γιατί αποκλείετε εκ προοιμίου τη μεταφορά παράνομου φορτίου από την εμπορική αμαξοστοιχία;», είναι το ένα από αυτά.

Νομικοί κύκλοι ανέφεραν στην «Κ» ότι είναι πιθανό το ζήτημα της έκρηξης και πυρκαγιάς να διαχωριστεί από την κύρια δικογραφία, ούτως ώστε να μπορέσει να ερευνηθεί ενδελεχώς δίχως να καθυστερήσει η ολοκλήρωση της ανάκρισης γι’ αυτό καθαυτό το σιδηροδρομικό δυστύχημα και τα αίτια που το προκάλεσαν.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία