Στη μάχη της προσέλκυσης τουριστών η ΠΚΜ, με φόντο την πανδημία
04/02/2021 13:15
04/02/2021 13:15
O προγραμματισμός δράσεων 2021 της ΠΚΜ για τον τουρισμό, με την αβεβαιότητα να κυριαρχεί και ειδικότερα oι ενέργειες που αφορούν στη συνεδριακή αγορά και οι συνέργειες με το TCB τέθηκαν επί τάπητος σε διαδικτυακή εκδήλωση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Με φόντο το δυσμενές περιβάλλον που διαμόρφωσε ο κορονοϊός, η επέλαση του οποίου σάρωσε τις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής το εφιαλτικό καλοκαίρι του 2020, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσα από ειδικές δράσεις επιχειρεί να…γυρίσει το παιχνίδι και να περιορίσει, όσο αυτό είναι δυνατόν, τις απώλειες της τουριστικής βιομηχανίας το προσεχές καλοκαίρι.
Με συγκριτικά πλεονεκτήματα τον ήλιο, τη θάλασσα, τις αποδράσεις στα βουνά, όπως ο Όλυμπος, τις ιδιαίτερες περιπατητικές διαδρομές, την πλούσια ιστορία, την γαστρονομία, τον πολιτισμό και τον αρχαιολογικό πλούτο της περιοχής, η ΠΚΜ επιχειρεί την ολική επαναφορά στις αγορές-στόχους.
Τους άξονες στους οποίους θα βασιστεί η τουριστική προβολή της περιοχής ανέπτυξε ο Αλέξανδρος Θάνος, τομεάρχης τουρισμού της ΠΚΜ
«Ο εφιάλτης κάποια στιγμή θα τελειώσει, χρειάζεται να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα», επεσήμανε. «Επικαιροποιούμε πλήρως το τουριστικό αφήγημα της περιοχής, θέλουμε να προωθήσουμε και μέσα από διεθνείς εκθέσεις, με τον καλύτερο τρόπο την περιοχή μέσα σε ένα απαιτητικό και ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, η προώθηση της νέας μας στρατηγικής θα τρέξει από τον Απρίλιο», σημείωσε.
«Θα συνεργαστούμε με την ένωση ξενοδόχων, την Aegean, την Fraport, τους θέλουμε όλους συμμέτοχους στην προσπάθεια προβολής της περιοχής. Τα σχέδιά μας για το Film Office δεν έχουν ανασταλεί αλλά προσωρινά έχουν πάει λίγο πίσω», πρόσθεσε.
«Μπορούμε να καταστήσουμε την Θεσσαλονίκη και τους νομούς – δορυφόρους της έναν ιδανικό προορισμό προσέλκυσης τουριστών», ανέφερε ο Γιάννης Ασλάνης πρόεδρος ΔΣ του TCB. «Η χρονιά είναι και θα είναι πολύ δύσκολη, προσπαθούμε μέσα σε αυτό το περιβάλλον, συνενώνοντας όλες τις δυνάμεις του τόπου μας, να στηρίξουμε το στρατηγικό πλάνο που έχουμε καταρτίσει», πρόσθεσε.
«Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργείς πρεσβευτές του τόπου σου που συνδυάζουν πολιτισμό και μνημεία» ανέφερε η Άννα Μυκονίου, πρόεδρος ΔΣ του κέντρου Πολιτισμού της ΠΚΜ. «Θέλουμε καθημερινά μέσα από πολιτιστικά δρώμενα να αναδεικνύουμε τα μνημεία μας, οργανώνουμε εκδηλώσεις (από όπερα μέχρι και Καραγκιόζη) οι οποίες στοχεύουν σε ένα ευρύ κοινό και υπηρετούν τον σκοπό αυτό», συμπλήρωσε.
«Η Θεσσαλονίκη και η Περιφέρεια Κ.Μακεδονίας διαθέτουν έναν μεγάλο αριθμό μνημείων τα οποία προστατεύονται και αναδεικνύονται καλύτερα όταν κοινωνικοποιούνται, έχουμε παρουσιάσει πάνω από 35 εκδηλώσεις σε τέτοια μνημεία (Ροτόντα, Επταπύργιο, κήποι της βίλας Αλλατίνη)», σημείωσε.
«Το Film Office είναι ένα αυτοτελές γραφείο της Περιφέρειας, θεσμοθετημένο που διευκολύνει και εξυπηρετεί τις οπτικοακουστικές παραγωγές (ταινίες, σειρές, διαφημίσεις)», υποστήριξε η Λίνα Μυλωνάκη, αναπληρώτρια προϊσταμένη του αυτοτελούς τοπικού γραφείου διευκόλυνσης οπτικοακουστικών παραγωγών.
«Στόχος μας είναι να προσελκύσουμε επενδύσεις από εταιρείες για να γυρίσουν κινηματογραφικές παραγωγές, παράλληλα προωθούμε και δράσεις εκπαίδευσης και κατάρτισης πάνω στις οπτικοακουστικές παραγωγές», ανέφερε. «Στην φάση που είμαστε τώρα δεν μπορούμε να χρηματοδοτούμε αυτοτελώς παραγωγές, διαμεσολαβούμε όμως και προσφέρουμε βοήθεια για να ελαχιστοποιήσουμε την γραφειοκρατία, γνωρίζουμε τις στρεβλώσεις του δημοσίου αλλά και τις απαιτήσεις μίας κινηματογραφικής παραγωγής, θέλουμε να λειτουργήσουμε σαν υπηρεσία μίας στάσης και να προσελκύσουμε επαγγελματίες για να κάνουν παραγωγές στην περιοχή μας παρέχοντάς τους και κίνητρα για τον σκοπό αυτόν», πρόσθεσε.
«Προβάλουμε παραγωγές που γυρίστηκαν στον τόπο μας και αναπτύσσουμε συνέργειες με κινηματογραφικές σχολές για να καλλιεργήσουμε μία νέα κουλτούρα», είπε. Στάθηκε και στα πλεονεκτήματα που έχει η χώρα και η Κ.Μακεδονία και τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν σαν μαγνήτης. «Ο παραγωγός παίρνει πίσω σχεδόν το 70% των δαπανών που θα πραγματοποιήσει, 40% από το ΕΚΟΜΕ και 30% από επιστροφές φόρων, οι αποστάσεις στην Κ.Μακεδονία είναι μικρές κάτι που προσφέρει ευελιξία σε μία μεγάλη παραγωγή στην οποία εμπλέκονται 150 άτομα, τα τοπία της περιοχής μπορούν να εξυπηρετήσουν κάθε είδους παραγωγή, έχουμε τεράστιο πολιτισμικό πλούτο, η περιοχή έχει κινηματογραφική κουλτούρα και μεγάλη κινηματογραφική ιστορία», σημείωσε. «Δεν εφησυχάζουμε λόγω της πανδημίας, στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης και συνέργειες με τους ανθρώπους του χώρου», κατέληξε.
O προγραμματισμός δράσεων 2021 της ΠΚΜ για τον τουρισμό, με την αβεβαιότητα να κυριαρχεί και ειδικότερα oι ενέργειες που αφορούν στη συνεδριακή αγορά και οι συνέργειες με το TCB τέθηκαν επί τάπητος σε διαδικτυακή εκδήλωση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Με φόντο το δυσμενές περιβάλλον που διαμόρφωσε ο κορονοϊός, η επέλαση του οποίου σάρωσε τις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής το εφιαλτικό καλοκαίρι του 2020, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσα από ειδικές δράσεις επιχειρεί να…γυρίσει το παιχνίδι και να περιορίσει, όσο αυτό είναι δυνατόν, τις απώλειες της τουριστικής βιομηχανίας το προσεχές καλοκαίρι.
Με συγκριτικά πλεονεκτήματα τον ήλιο, τη θάλασσα, τις αποδράσεις στα βουνά, όπως ο Όλυμπος, τις ιδιαίτερες περιπατητικές διαδρομές, την πλούσια ιστορία, την γαστρονομία, τον πολιτισμό και τον αρχαιολογικό πλούτο της περιοχής, η ΠΚΜ επιχειρεί την ολική επαναφορά στις αγορές-στόχους.
Τους άξονες στους οποίους θα βασιστεί η τουριστική προβολή της περιοχής ανέπτυξε ο Αλέξανδρος Θάνος, τομεάρχης τουρισμού της ΠΚΜ
«Ο εφιάλτης κάποια στιγμή θα τελειώσει, χρειάζεται να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα», επεσήμανε. «Επικαιροποιούμε πλήρως το τουριστικό αφήγημα της περιοχής, θέλουμε να προωθήσουμε και μέσα από διεθνείς εκθέσεις, με τον καλύτερο τρόπο την περιοχή μέσα σε ένα απαιτητικό και ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, η προώθηση της νέας μας στρατηγικής θα τρέξει από τον Απρίλιο», σημείωσε.
«Θα συνεργαστούμε με την ένωση ξενοδόχων, την Aegean, την Fraport, τους θέλουμε όλους συμμέτοχους στην προσπάθεια προβολής της περιοχής. Τα σχέδιά μας για το Film Office δεν έχουν ανασταλεί αλλά προσωρινά έχουν πάει λίγο πίσω», πρόσθεσε.
«Μπορούμε να καταστήσουμε την Θεσσαλονίκη και τους νομούς – δορυφόρους της έναν ιδανικό προορισμό προσέλκυσης τουριστών», ανέφερε ο Γιάννης Ασλάνης πρόεδρος ΔΣ του TCB. «Η χρονιά είναι και θα είναι πολύ δύσκολη, προσπαθούμε μέσα σε αυτό το περιβάλλον, συνενώνοντας όλες τις δυνάμεις του τόπου μας, να στηρίξουμε το στρατηγικό πλάνο που έχουμε καταρτίσει», πρόσθεσε.
«Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργείς πρεσβευτές του τόπου σου που συνδυάζουν πολιτισμό και μνημεία» ανέφερε η Άννα Μυκονίου, πρόεδρος ΔΣ του κέντρου Πολιτισμού της ΠΚΜ. «Θέλουμε καθημερινά μέσα από πολιτιστικά δρώμενα να αναδεικνύουμε τα μνημεία μας, οργανώνουμε εκδηλώσεις (από όπερα μέχρι και Καραγκιόζη) οι οποίες στοχεύουν σε ένα ευρύ κοινό και υπηρετούν τον σκοπό αυτό», συμπλήρωσε.
«Η Θεσσαλονίκη και η Περιφέρεια Κ.Μακεδονίας διαθέτουν έναν μεγάλο αριθμό μνημείων τα οποία προστατεύονται και αναδεικνύονται καλύτερα όταν κοινωνικοποιούνται, έχουμε παρουσιάσει πάνω από 35 εκδηλώσεις σε τέτοια μνημεία (Ροτόντα, Επταπύργιο, κήποι της βίλας Αλλατίνη)», σημείωσε.
«Το Film Office είναι ένα αυτοτελές γραφείο της Περιφέρειας, θεσμοθετημένο που διευκολύνει και εξυπηρετεί τις οπτικοακουστικές παραγωγές (ταινίες, σειρές, διαφημίσεις)», υποστήριξε η Λίνα Μυλωνάκη, αναπληρώτρια προϊσταμένη του αυτοτελούς τοπικού γραφείου διευκόλυνσης οπτικοακουστικών παραγωγών.
«Στόχος μας είναι να προσελκύσουμε επενδύσεις από εταιρείες για να γυρίσουν κινηματογραφικές παραγωγές, παράλληλα προωθούμε και δράσεις εκπαίδευσης και κατάρτισης πάνω στις οπτικοακουστικές παραγωγές», ανέφερε. «Στην φάση που είμαστε τώρα δεν μπορούμε να χρηματοδοτούμε αυτοτελώς παραγωγές, διαμεσολαβούμε όμως και προσφέρουμε βοήθεια για να ελαχιστοποιήσουμε την γραφειοκρατία, γνωρίζουμε τις στρεβλώσεις του δημοσίου αλλά και τις απαιτήσεις μίας κινηματογραφικής παραγωγής, θέλουμε να λειτουργήσουμε σαν υπηρεσία μίας στάσης και να προσελκύσουμε επαγγελματίες για να κάνουν παραγωγές στην περιοχή μας παρέχοντάς τους και κίνητρα για τον σκοπό αυτόν», πρόσθεσε.
«Προβάλουμε παραγωγές που γυρίστηκαν στον τόπο μας και αναπτύσσουμε συνέργειες με κινηματογραφικές σχολές για να καλλιεργήσουμε μία νέα κουλτούρα», είπε. Στάθηκε και στα πλεονεκτήματα που έχει η χώρα και η Κ.Μακεδονία και τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν σαν μαγνήτης. «Ο παραγωγός παίρνει πίσω σχεδόν το 70% των δαπανών που θα πραγματοποιήσει, 40% από το ΕΚΟΜΕ και 30% από επιστροφές φόρων, οι αποστάσεις στην Κ.Μακεδονία είναι μικρές κάτι που προσφέρει ευελιξία σε μία μεγάλη παραγωγή στην οποία εμπλέκονται 150 άτομα, τα τοπία της περιοχής μπορούν να εξυπηρετήσουν κάθε είδους παραγωγή, έχουμε τεράστιο πολιτισμικό πλούτο, η περιοχή έχει κινηματογραφική κουλτούρα και μεγάλη κινηματογραφική ιστορία», σημείωσε. «Δεν εφησυχάζουμε λόγω της πανδημίας, στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης και συνέργειες με τους ανθρώπους του χώρου», κατέληξε.
ΣΧΟΛΙΑ