ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στη Θεσσαλονίκη η διήμερη συνάντηση για το Ευρωπαϊκό έργο JULIA

Αξιοποίηση και εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής στον τομέα των μεταφορών- Πιλοτική εφαρμογή και στη Θεσσαλονίκη

 04/07/2024 13:00

Στη Θεσσαλονίκη η διήμερη συνάντηση για το Ευρωπαϊκό έργο JULIA

Σήμερα και αύριο, 4 και 5 Ιουλίου 2024,  πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη και στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης ( ΕΚΕΤΑ),  η συνάντηση του Ευρωπαϊκού  έργου JULIA. 

Το έργο JULIA χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon EUROPE και βασικό του  αντικείμενο είναι η προώθηση της χρήσης τεχνολογιώντου EUSPA (space echnologies) στον τομέα των μεταφορών. Το έργο υλοποιείται  από τους εξής εταίρους: FACTUAL CONSULTING SL, KEITA MOBILITY FACTORY SL, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών του ΕKETA, NEMI MOBILITY SOLUTIONS SL, ROKUBUN SL, INIT INNOVATIVE INFORMATIKANWENDUNGEN IN TRANSP, Earth Pulse SL, EUROPEAN ROAD TRANSPORT TELEMATICS IMPLEMENTA, POLIS, Arrivad.o.o., ΟAΣΑ ΑΕ, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Hellenic Train ΑΕ και OSBORNE CLARKE. Η διάρκεια του έργου είναι 30 μήνες και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται περίπου στα 3 εκατ. ευρώ.

Οι βασικές τεχνολογίες του έργου είναι η απρόσκοπτη επικύρωση ταξιδιών δημόσιας συγκοινωνίας με το Galileo, όπου η κινητή συσκευή του χρήστη θα επικυρώνει αυτόματα το εισιτήριο με αυθεντικά δεδομένα θέσης. Θα χρησιμοποιηθούν αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης για τον βέλτιστο σχεδιασμό και λειτουργία δημόσιων συγκοινωνιών, παρέχοντας εξατομικευμένες λύσεις και ακριβή πληροφόρηση για τις αφίξεις. Η βελτίωση της αντιστοίχισης χαρτών GNSS θα επιτευχθεί μέσω AI, μειώνοντας τα σφάλματα γεω-σήμανσης. Η παρακολούθηση οχημάτων θα ενισχυθεί, προσφέροντας ασφάλεια με προειδοποιήσεις για γέφυρες, καθώς και μέτρα προσαρμογής ταχύτητας. Η διαδικασία παραλαβής σε υπηρεσίες DRT θα επιταχυνθεί με ακριβή δεδομένα GNSS. Οι διαδρομές αυτόνομων λεωφορείων θα αξιολογηθούν σε πραγματικό χρόνο. Τεχνητή Νοημοσύνη και υπολογιστική όραση θα βελτιώσουν την ασφάλεια των ποδηλατοδρόμων, ενώ η παρακολούθηση οχημάτων θα αυξήσει την ασφάλεια των πεζών με ακριβή δεδομένα GNSS. Τέλος, θα ενσωματωθούν πληροφορίες ποιότητας αέρα και θα παρακολουθούνται οι κλιματικές αλλαγές με το Copernicus και την τεχνητή νοημοσύνη. Το έργο θα έχει πιλοτικές εφαρμογές στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Αθήνα), Σλοβενία και Καταλονία (Ισπανία).

Ο ποδηλατόδρομος της Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου Julia χρησιμοποιήθηκε μία εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με την ονομασία LanePatrol, μέσω της οποίας καταγράφηκε κάθε κομμάτι του ποδηλατοδρόμου της Θεσσαλονίκης λαμβάνοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα μία φωτογραφία της κατάστασης και το στίγμα (τοποθεσία) του ποδηλατοδρόμου. Κάθε κομμάτι κατηγοριοποιήθηκε βάσει ορισμένων χαρακτηριστικών (π.χ. κατάσταση οδοστρώματος, είδος περιοχής κα) και εν συνεχεία αξιολογήθηκε η ασφάλεια που παρέχεται για τους χρήστες του ποδηλάτου, εμφανίζοντας τους την διαδρομή που επιλέγουν να διανύσουν με χρωματική διαβάθμιση βάσει του κατά πόσο ασφαλής είναι ο ποδηλατοδρόμος καθώς και εμφάνισης σχετικών εικονιδίων τα οποία εφιστούν την προσοχή των ποδηλατοχρηστών.

Έχοντας ολοκληρωμένη την εν λόγω εφαρμογή κινητού, σήμερα το απόγευμα και ώρα 19:00 με 21:00, στο πλαίσιο του έργου,  θα πραγματοποιηθεί μία βόλτα με ποδήλατα κατά μήκος του ποδηλατοδρόμου της Νέας Παραλίας, από τους συμμετέχοντες που απαρτίζουν το εν λόγω meeting με σκοπό τη χρήση της εφαρμογής.

Υπεύθυνος έργου: Josep Salanova



Σήμερα και αύριο, 4 και 5 Ιουλίου 2024,  πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη και στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης ( ΕΚΕΤΑ),  η συνάντηση του Ευρωπαϊκού  έργου JULIA. 

Το έργο JULIA χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon EUROPE και βασικό του  αντικείμενο είναι η προώθηση της χρήσης τεχνολογιώντου EUSPA (space echnologies) στον τομέα των μεταφορών. Το έργο υλοποιείται  από τους εξής εταίρους: FACTUAL CONSULTING SL, KEITA MOBILITY FACTORY SL, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών του ΕKETA, NEMI MOBILITY SOLUTIONS SL, ROKUBUN SL, INIT INNOVATIVE INFORMATIKANWENDUNGEN IN TRANSP, Earth Pulse SL, EUROPEAN ROAD TRANSPORT TELEMATICS IMPLEMENTA, POLIS, Arrivad.o.o., ΟAΣΑ ΑΕ, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Hellenic Train ΑΕ και OSBORNE CLARKE. Η διάρκεια του έργου είναι 30 μήνες και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται περίπου στα 3 εκατ. ευρώ.

Οι βασικές τεχνολογίες του έργου είναι η απρόσκοπτη επικύρωση ταξιδιών δημόσιας συγκοινωνίας με το Galileo, όπου η κινητή συσκευή του χρήστη θα επικυρώνει αυτόματα το εισιτήριο με αυθεντικά δεδομένα θέσης. Θα χρησιμοποιηθούν αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης για τον βέλτιστο σχεδιασμό και λειτουργία δημόσιων συγκοινωνιών, παρέχοντας εξατομικευμένες λύσεις και ακριβή πληροφόρηση για τις αφίξεις. Η βελτίωση της αντιστοίχισης χαρτών GNSS θα επιτευχθεί μέσω AI, μειώνοντας τα σφάλματα γεω-σήμανσης. Η παρακολούθηση οχημάτων θα ενισχυθεί, προσφέροντας ασφάλεια με προειδοποιήσεις για γέφυρες, καθώς και μέτρα προσαρμογής ταχύτητας. Η διαδικασία παραλαβής σε υπηρεσίες DRT θα επιταχυνθεί με ακριβή δεδομένα GNSS. Οι διαδρομές αυτόνομων λεωφορείων θα αξιολογηθούν σε πραγματικό χρόνο. Τεχνητή Νοημοσύνη και υπολογιστική όραση θα βελτιώσουν την ασφάλεια των ποδηλατοδρόμων, ενώ η παρακολούθηση οχημάτων θα αυξήσει την ασφάλεια των πεζών με ακριβή δεδομένα GNSS. Τέλος, θα ενσωματωθούν πληροφορίες ποιότητας αέρα και θα παρακολουθούνται οι κλιματικές αλλαγές με το Copernicus και την τεχνητή νοημοσύνη. Το έργο θα έχει πιλοτικές εφαρμογές στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Αθήνα), Σλοβενία και Καταλονία (Ισπανία).

Ο ποδηλατόδρομος της Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου Julia χρησιμοποιήθηκε μία εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με την ονομασία LanePatrol, μέσω της οποίας καταγράφηκε κάθε κομμάτι του ποδηλατοδρόμου της Θεσσαλονίκης λαμβάνοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα μία φωτογραφία της κατάστασης και το στίγμα (τοποθεσία) του ποδηλατοδρόμου. Κάθε κομμάτι κατηγοριοποιήθηκε βάσει ορισμένων χαρακτηριστικών (π.χ. κατάσταση οδοστρώματος, είδος περιοχής κα) και εν συνεχεία αξιολογήθηκε η ασφάλεια που παρέχεται για τους χρήστες του ποδηλάτου, εμφανίζοντας τους την διαδρομή που επιλέγουν να διανύσουν με χρωματική διαβάθμιση βάσει του κατά πόσο ασφαλής είναι ο ποδηλατοδρόμος καθώς και εμφάνισης σχετικών εικονιδίων τα οποία εφιστούν την προσοχή των ποδηλατοχρηστών.

Έχοντας ολοκληρωμένη την εν λόγω εφαρμογή κινητού, σήμερα το απόγευμα και ώρα 19:00 με 21:00, στο πλαίσιο του έργου,  θα πραγματοποιηθεί μία βόλτα με ποδήλατα κατά μήκος του ποδηλατοδρόμου της Νέας Παραλίας, από τους συμμετέχοντες που απαρτίζουν το εν λόγω meeting με σκοπό τη χρήση της εφαρμογής.

Υπεύθυνος έργου: Josep Salanova



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία