Θεσσαλονίκη: Στην ουρά από τα ξημερώματα για ένα μαγικό χαρτάκι στο Κτηματολόγιο
05/08/2023 08:00
05/08/2023 08:00
Του Γιάννη Γκουμάκη
Από τα χαράματα και πιο νωρίς για ένα χαρτάκι εξυπηρέτησης «στήνονται» καθημερινά περισσότεροι από 100 πολίτες της Θεσσαλονίκης, με την ταλαιπωρία, τον εκνευρισμό και τη δυσφορία από την πολύωρη ορθοστασία και ζέστη να χτυπάει… κόκκινο στο Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης. Η ουρά στον προαύλιο χώρο του γραφείου, μέρα με τη μέρα, όλο και μεγαλώνει, πλησιάζοντας στην παύση των εργασιών για το Δεκαπενταύγουστο, με τους ανθρώπους που βρίσκονται εκεί για να γίνει η δουλειά τους, να δηλώνουν καθημερινά αγανακτισμένοι και δυσαρεστημένοι από τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα εξυπηρέτησης.
Στη Θεσσαλονίκη, όπως και στην Αθήνα, πολίτες, ιδιώτες και δικηγόροι, με τον καφέ τους ανά χείρας και με υπομονή, σχηματίζουν ουρές από πολύ νωρίς το πρωί, περιμένοντας να ανοίξει τις πόρτες του το γραφείο επί της οδού Τσιμισκή 136, στις 8.30. Η γκρίνια και ο εκνευρισμός δε λείπει ωστόσο, με τις προστριβές και τις διαφωνίες μεταξύ των πολιτών για τις θέσεις πιο κοντά στην πόρτα να είναι παρούσες καθημερινά.
«Είμαι εδώ από τις 5 το πρωί, έχω προβλήματα υγείας, έσκυψα μια στιγμή στο χαρτοφύλακα να πάρω ένα χαρτί και προχώρησες μπροστά μου; Δε ντρέπεσαι;» ακούγεται εκνευρισμένος κάποιος μεσήλικας να λογομαχεί με κάποια κυρία. «Συγγνώμη δε σας είδα, αλλά μπορείτε να μιλάτε καλύτερα», του αποκρίνεται εκείνη και η συζήτηση συνεχίζεται. Οι πόρτες ανοίγουν λίγο πριν τις 8.30 και σώζουν την εύφλεκτη λόγω διφωνιών και ζέστης, κατάσταση. Η ουρά φαίνεται να προχωρά γρήγορα και σταθερά, ενώ κόσμος συνεχίζει να καταφθάνει ακόμη και μετά τις 9.00, με την ελπίδα ότι θα εξυπηρετηθεί εγκαίρως.
«Έχω έρθει από τις 6 παρά 10 για μία μεταβίβαση. Ήρθα για να πάρω σειρά όσο πιο νωρίς γίνεται και είμαι πέμπτος στη σειρά. Σκέψου πόσο πιο νωρίς δηλαδή ήρθε ο πρώτος. Απίστευτη κατάσταση και το γραφείο ανοίγει στις 8.30. Δε γίνεται και να φύγεις από τη θέση σου γιατί ή θα στην πάρουν, ή θα τσακωθείς. Αν σου πάρουν τη θέση, τσάμπα κόπος. Ελπίζω σήμερα να εξυπηρετηθώ γιατί προχτές που ήρθα αργά, είχε μπροστά μου 80 άτομα. Σήμερα είναι πιο χαλαρά απ’ ότι βλέπω…». Αυτά δηλώνει στη makthes.gr,ο Κώστας, πολίτης της Θεσσαλονίκης που βρίσκεται πολλές ώρες στην ουρά.
«Είμαι δικηγόρος και βρίσκομαι εδώ από τις 6.30 για να πάρω σειρά. Δεν είναι η πρώτη φορά ωστόσο. Το κάνω σχεδόν όλο το καλοκαίρι, όπως και οι περισσότεροι δικηγόροι που ασχολούνται με καταθέσεις πράξεων και καταθέσεις τροπής προσημείωσης εκπροσωπώντας τράπεζες κλπ., όπως εμείς. Ευτυχώς εδώ έχεις το δικαίωμα να καταθέσεις μέχρι δύο φακέλους και από δύο και πάνω για το ίδιο ακίνητο- την ίδια υπόθεση. Για περισσότερους φακέλους διαφορετικών μεταξύ τους υποθέσεων, σου λένε πάρε νέο χαρτάκι και ξαναέλα. Δηλαδή αν εγώ έχω μια υπόθεση για την οποία πρέπει να κάνω έλεγχο στη βάση του κτηματολογίου για την ακίνητη περιουσία ενός πελάτη, αν έχω να εκδώσω αποσπάσματα ή να κάνω κάποια διόρθωση (πρόδηλο) όσων έχουν ήδη καταχωρηθεί στο Κτηματολόγιο και δεν είναι ορθά σύμφωνα με το υποθηκοφυλακείο, τρεις διαφορετικές υποθέσεις δηλαδή, δε θα μου φτάσει μία μέρα.Εγώ σου μιλάω από την πλευρά της τράπεζας τώρα», τονίζει η Ασημίνα, ασκούμενη δικηγόρος. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η ίδια, ένας ιδιώτης δεν θα κάνει τα ίδια πράγματα αλλά η ταλαιπωρία είναι εξίσου μεγάλη.
«Και ο ιδιώτης μπορεί να έχει έρθει εδώ για 3-4 διαφορετικά ακίνητα, άρα τόσους και φακέλους. Τεράστια ταλαιπωρία. Κάποιοι τους βλέπω παρακαλάνε να τους κρατήσει εκεί και να μη βγούνε να πάρουν ξανά χαρτάκι, κάποιοι τους πείθουν αν δεν έχει κόσμο πολύ να περιμένει, αλλά οι περισσότεροι φεύγουν και ξανάρχονται την επόμενη μέρα. Εντάξει, δεν παραπονιέμαι. Εδώ είναι καλύτερα από αλλού», ξεκαθαρίζει.
Μεγαλύτερο το πρόβλημα στο Κτηματολόγιο Νεάπολης – Από τις 3.00 τα ξημερώματα οι ουρές
«Στη Νεάπολη για παράδειγμα, δίνουν 25 νούμερα όλη τη μέρα, και εξυπηρετούν ένα φάκελο ανά νούμερο, μπορεί μέσα στη μέρα να εξυπηρετήσουν 22άτομα π.χ. και αν μείνεις με το χαρτάκι στο χέρι, πας για την επόμενη μέρα. Τραγική η κατάσταση. Αλλά έτσι είναι όλο το χρόνο. Στη Νεάπολη στήνονται από τις 3-4 τα ξημερώματα για να πάρουν χαρτάκι. Φαντάζεστε τι ταλαιπωρία έτσι; Εν τω μεταξύ εδώ έχει την αναμονή σε εξωτερικό χώρο. Εκεί είναι πολύ άσχημη η κατάσταση γιατί η σειρά είναι σε εσωτερικό χώρο, σε κτίριο που από πάνω έχει ταράτσα και φυσικά ο κλιματισμός δε φτάνει στο χώρο αναμονής, είναι για τα γραφεία. Οπότε φαντάζεστε τι ταλαιπωρία τραβάμε», καταλήγει η Ασημίνα.
Φτάνοντας στο Υποθηκοφυλακείο Νεάπολης, όπου λειτουργεί ταυτόχρονα και με τους ίδιους υπαλλήλους και γραφείο του Εθνικού Κτηματολογίου, η κατάσταση στον προαύλιο χώρο φαίνεται καλύτερη. Ωστόσο ανεβαίνοντας στο χώρο αναμονής από την εσωτερική σκάλα, η εικόνα μεταβάλλεται. Αν και επικρατεί κάποια ηρεμία και ο κόσμος είναι συγκριτικά λιγότερος, ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής είναι μεγαλύτερος και η κατάσταση λόγω ζέστης σε κλειστού χώρου, φαντάζει ανυπόφορη.
Ο κύριος Δημήτρης, κοντά στα 60 ήρθε όπως μας εκμυστηρεύεται από τις 4.00 τα ξημερώματα και έχει το νούμερο 12. «Αυτό σημαίνει πως 11 ακόμη άτομα ήρθαν εδώ πριν από εμένα για να λάβουν τη σειρά τους, δε ξέρω κι εγώ τι ώρα ήρθαν. Τώρα σκέψου το γραφείο άνοιξε στις 9.00 και η σειρά την ώρα που μιλάμε στις 9.30, είναι στο 4. Δηλαδή εγώ πρέπει να περιμένω τουλάχιστον άλλη μια ώρα. Από τις 4.00, πόσες ώρες είναι; Τουλάχιστον 6 ώρες μέχρι να φύγω από την ώρα που ήρθα. Μεροκάματο κανονικό δηλαδή, μέσα στη ζέστη, για να δώσω ένα συμπληρωματικό χαρτί σε ένα φάκελο παλιάς υπόθεσης μου. Πρώτη φορά και τελευταία, δεν ξανάρχομαι», δηλώνει.
Ο Γιώργος, δικηγόρος στο επάγγελμα, τονίζει παράλληλα πως η κατάσταση είναι ίδια από τη λήξη των μέτρων κατά της Covid-19 και δεν έχει αλλάξει κάτι, παρά τη δυσφορία των πολιτών. «Είναι πραγματικά τραγική η κατάσταση. Η αλήθεια είναι ότι έτσι είναι όλο τον καιρό. Εδώ πέρα αυτή την ώρα δε βλέπεις πολύ κόσμο όχι γιατί υπάρχει σωστή εξυπηρέτηση αλλά γιατί έχουν εφαρμόσει ένα άλλο σύστημα με χαρτάκια: βγάζουν τη μέρα 25 χαρτάκια, έρχεται ο άλλος από τα ξημερώματα και πιο νωρίς, στήνεται στην ουρά. Όταν συμπληρωθούν τα άτομα -άρα και τα χαρτάκια-, τελείωσε η μέρα. Μπορεί να έρθουν να στηθούν και από τις 3.00 το βράδυ και μέχρι τις 6.00 το πρωί να έχει συμπληρωθεί η 25αδα. Το οποίο σημαίνει ότι όποιος έρθει μετά, τσάμπα έρχεται. Δε θα εξυπηρετηθεί. Έχει τύχει να έρθω πολλές φορές και να φύγω πίσω, χωρίς να μπορέσω να εξυπηρετηθώ. Επίσης πολλές φορές μπορεί να εξυπηρετηθούν 20άτομα στη σειρά και να περάσει η ώρα και να μη μπορέσουν οι υπόλοιποι. Οπότε θα μετατεθούν για την επόμενη μέρα. Το τραγικό εδώ είναι ότι έχουν προσλάβει άτομα αλλά τα έχουν για το υποθηκοφυλακείο, δεν τα βγάζουν για το Κτηματολόγιο. Και η κατάσταση παραμένει τέτοια. Κάτι πρέπει να γίνει. Εδώ ο κόσμος περιμένει μέσα στη ζέστη, δεν έχει κλιματισμό στο θάλαμο αναμονής, πάρα μόνο στην εξυπηρέτηση. Όσοι περιμένουν, κάθονται μέσα στη ζέστη μέχρι να ακούσουν τον αριθμό τους. Όχι ότι ήταν καλύτερα πριν το καλοκαίρι, απλά τώρα μέσα στη ζέστη, η δυσφορία της αναμονής είναι μεγαλύτερη», επιμένει.
Σχέδιο της πολιτείας για μείωση της ταλαιπωρίας
Όπως έγινε γνωστό χτες Παρασκευή 4 Αυγούστου, δια στόματος Κωνσταντίνου Κυρανάκη, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει στα «σκαριά», ένα σύστημα που θα βάλει τέλος στα «χαρτάκια» και τις μεγάλες ουρές στο Κτηματολόγιο Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δήλωσε πως για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών μια νέα πλατφόρμα που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά. «Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν σε συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική», τόνισε σε δηλώσεις του ο Υφυπουργός.
Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» είναι παράλληλα η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων.
15/10/2023 09:35
Του Γιάννη Γκουμάκη
Από τα χαράματα και πιο νωρίς για ένα χαρτάκι εξυπηρέτησης «στήνονται» καθημερινά περισσότεροι από 100 πολίτες της Θεσσαλονίκης, με την ταλαιπωρία, τον εκνευρισμό και τη δυσφορία από την πολύωρη ορθοστασία και ζέστη να χτυπάει… κόκκινο στο Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης. Η ουρά στον προαύλιο χώρο του γραφείου, μέρα με τη μέρα, όλο και μεγαλώνει, πλησιάζοντας στην παύση των εργασιών για το Δεκαπενταύγουστο, με τους ανθρώπους που βρίσκονται εκεί για να γίνει η δουλειά τους, να δηλώνουν καθημερινά αγανακτισμένοι και δυσαρεστημένοι από τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα εξυπηρέτησης.
Στη Θεσσαλονίκη, όπως και στην Αθήνα, πολίτες, ιδιώτες και δικηγόροι, με τον καφέ τους ανά χείρας και με υπομονή, σχηματίζουν ουρές από πολύ νωρίς το πρωί, περιμένοντας να ανοίξει τις πόρτες του το γραφείο επί της οδού Τσιμισκή 136, στις 8.30. Η γκρίνια και ο εκνευρισμός δε λείπει ωστόσο, με τις προστριβές και τις διαφωνίες μεταξύ των πολιτών για τις θέσεις πιο κοντά στην πόρτα να είναι παρούσες καθημερινά.
«Είμαι εδώ από τις 5 το πρωί, έχω προβλήματα υγείας, έσκυψα μια στιγμή στο χαρτοφύλακα να πάρω ένα χαρτί και προχώρησες μπροστά μου; Δε ντρέπεσαι;» ακούγεται εκνευρισμένος κάποιος μεσήλικας να λογομαχεί με κάποια κυρία. «Συγγνώμη δε σας είδα, αλλά μπορείτε να μιλάτε καλύτερα», του αποκρίνεται εκείνη και η συζήτηση συνεχίζεται. Οι πόρτες ανοίγουν λίγο πριν τις 8.30 και σώζουν την εύφλεκτη λόγω διφωνιών και ζέστης, κατάσταση. Η ουρά φαίνεται να προχωρά γρήγορα και σταθερά, ενώ κόσμος συνεχίζει να καταφθάνει ακόμη και μετά τις 9.00, με την ελπίδα ότι θα εξυπηρετηθεί εγκαίρως.
«Έχω έρθει από τις 6 παρά 10 για μία μεταβίβαση. Ήρθα για να πάρω σειρά όσο πιο νωρίς γίνεται και είμαι πέμπτος στη σειρά. Σκέψου πόσο πιο νωρίς δηλαδή ήρθε ο πρώτος. Απίστευτη κατάσταση και το γραφείο ανοίγει στις 8.30. Δε γίνεται και να φύγεις από τη θέση σου γιατί ή θα στην πάρουν, ή θα τσακωθείς. Αν σου πάρουν τη θέση, τσάμπα κόπος. Ελπίζω σήμερα να εξυπηρετηθώ γιατί προχτές που ήρθα αργά, είχε μπροστά μου 80 άτομα. Σήμερα είναι πιο χαλαρά απ’ ότι βλέπω…». Αυτά δηλώνει στη makthes.gr,ο Κώστας, πολίτης της Θεσσαλονίκης που βρίσκεται πολλές ώρες στην ουρά.
«Είμαι δικηγόρος και βρίσκομαι εδώ από τις 6.30 για να πάρω σειρά. Δεν είναι η πρώτη φορά ωστόσο. Το κάνω σχεδόν όλο το καλοκαίρι, όπως και οι περισσότεροι δικηγόροι που ασχολούνται με καταθέσεις πράξεων και καταθέσεις τροπής προσημείωσης εκπροσωπώντας τράπεζες κλπ., όπως εμείς. Ευτυχώς εδώ έχεις το δικαίωμα να καταθέσεις μέχρι δύο φακέλους και από δύο και πάνω για το ίδιο ακίνητο- την ίδια υπόθεση. Για περισσότερους φακέλους διαφορετικών μεταξύ τους υποθέσεων, σου λένε πάρε νέο χαρτάκι και ξαναέλα. Δηλαδή αν εγώ έχω μια υπόθεση για την οποία πρέπει να κάνω έλεγχο στη βάση του κτηματολογίου για την ακίνητη περιουσία ενός πελάτη, αν έχω να εκδώσω αποσπάσματα ή να κάνω κάποια διόρθωση (πρόδηλο) όσων έχουν ήδη καταχωρηθεί στο Κτηματολόγιο και δεν είναι ορθά σύμφωνα με το υποθηκοφυλακείο, τρεις διαφορετικές υποθέσεις δηλαδή, δε θα μου φτάσει μία μέρα.Εγώ σου μιλάω από την πλευρά της τράπεζας τώρα», τονίζει η Ασημίνα, ασκούμενη δικηγόρος. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η ίδια, ένας ιδιώτης δεν θα κάνει τα ίδια πράγματα αλλά η ταλαιπωρία είναι εξίσου μεγάλη.
«Και ο ιδιώτης μπορεί να έχει έρθει εδώ για 3-4 διαφορετικά ακίνητα, άρα τόσους και φακέλους. Τεράστια ταλαιπωρία. Κάποιοι τους βλέπω παρακαλάνε να τους κρατήσει εκεί και να μη βγούνε να πάρουν ξανά χαρτάκι, κάποιοι τους πείθουν αν δεν έχει κόσμο πολύ να περιμένει, αλλά οι περισσότεροι φεύγουν και ξανάρχονται την επόμενη μέρα. Εντάξει, δεν παραπονιέμαι. Εδώ είναι καλύτερα από αλλού», ξεκαθαρίζει.
Μεγαλύτερο το πρόβλημα στο Κτηματολόγιο Νεάπολης – Από τις 3.00 τα ξημερώματα οι ουρές
«Στη Νεάπολη για παράδειγμα, δίνουν 25 νούμερα όλη τη μέρα, και εξυπηρετούν ένα φάκελο ανά νούμερο, μπορεί μέσα στη μέρα να εξυπηρετήσουν 22άτομα π.χ. και αν μείνεις με το χαρτάκι στο χέρι, πας για την επόμενη μέρα. Τραγική η κατάσταση. Αλλά έτσι είναι όλο το χρόνο. Στη Νεάπολη στήνονται από τις 3-4 τα ξημερώματα για να πάρουν χαρτάκι. Φαντάζεστε τι ταλαιπωρία έτσι; Εν τω μεταξύ εδώ έχει την αναμονή σε εξωτερικό χώρο. Εκεί είναι πολύ άσχημη η κατάσταση γιατί η σειρά είναι σε εσωτερικό χώρο, σε κτίριο που από πάνω έχει ταράτσα και φυσικά ο κλιματισμός δε φτάνει στο χώρο αναμονής, είναι για τα γραφεία. Οπότε φαντάζεστε τι ταλαιπωρία τραβάμε», καταλήγει η Ασημίνα.
Φτάνοντας στο Υποθηκοφυλακείο Νεάπολης, όπου λειτουργεί ταυτόχρονα και με τους ίδιους υπαλλήλους και γραφείο του Εθνικού Κτηματολογίου, η κατάσταση στον προαύλιο χώρο φαίνεται καλύτερη. Ωστόσο ανεβαίνοντας στο χώρο αναμονής από την εσωτερική σκάλα, η εικόνα μεταβάλλεται. Αν και επικρατεί κάποια ηρεμία και ο κόσμος είναι συγκριτικά λιγότερος, ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής είναι μεγαλύτερος και η κατάσταση λόγω ζέστης σε κλειστού χώρου, φαντάζει ανυπόφορη.
Ο κύριος Δημήτρης, κοντά στα 60 ήρθε όπως μας εκμυστηρεύεται από τις 4.00 τα ξημερώματα και έχει το νούμερο 12. «Αυτό σημαίνει πως 11 ακόμη άτομα ήρθαν εδώ πριν από εμένα για να λάβουν τη σειρά τους, δε ξέρω κι εγώ τι ώρα ήρθαν. Τώρα σκέψου το γραφείο άνοιξε στις 9.00 και η σειρά την ώρα που μιλάμε στις 9.30, είναι στο 4. Δηλαδή εγώ πρέπει να περιμένω τουλάχιστον άλλη μια ώρα. Από τις 4.00, πόσες ώρες είναι; Τουλάχιστον 6 ώρες μέχρι να φύγω από την ώρα που ήρθα. Μεροκάματο κανονικό δηλαδή, μέσα στη ζέστη, για να δώσω ένα συμπληρωματικό χαρτί σε ένα φάκελο παλιάς υπόθεσης μου. Πρώτη φορά και τελευταία, δεν ξανάρχομαι», δηλώνει.
Ο Γιώργος, δικηγόρος στο επάγγελμα, τονίζει παράλληλα πως η κατάσταση είναι ίδια από τη λήξη των μέτρων κατά της Covid-19 και δεν έχει αλλάξει κάτι, παρά τη δυσφορία των πολιτών. «Είναι πραγματικά τραγική η κατάσταση. Η αλήθεια είναι ότι έτσι είναι όλο τον καιρό. Εδώ πέρα αυτή την ώρα δε βλέπεις πολύ κόσμο όχι γιατί υπάρχει σωστή εξυπηρέτηση αλλά γιατί έχουν εφαρμόσει ένα άλλο σύστημα με χαρτάκια: βγάζουν τη μέρα 25 χαρτάκια, έρχεται ο άλλος από τα ξημερώματα και πιο νωρίς, στήνεται στην ουρά. Όταν συμπληρωθούν τα άτομα -άρα και τα χαρτάκια-, τελείωσε η μέρα. Μπορεί να έρθουν να στηθούν και από τις 3.00 το βράδυ και μέχρι τις 6.00 το πρωί να έχει συμπληρωθεί η 25αδα. Το οποίο σημαίνει ότι όποιος έρθει μετά, τσάμπα έρχεται. Δε θα εξυπηρετηθεί. Έχει τύχει να έρθω πολλές φορές και να φύγω πίσω, χωρίς να μπορέσω να εξυπηρετηθώ. Επίσης πολλές φορές μπορεί να εξυπηρετηθούν 20άτομα στη σειρά και να περάσει η ώρα και να μη μπορέσουν οι υπόλοιποι. Οπότε θα μετατεθούν για την επόμενη μέρα. Το τραγικό εδώ είναι ότι έχουν προσλάβει άτομα αλλά τα έχουν για το υποθηκοφυλακείο, δεν τα βγάζουν για το Κτηματολόγιο. Και η κατάσταση παραμένει τέτοια. Κάτι πρέπει να γίνει. Εδώ ο κόσμος περιμένει μέσα στη ζέστη, δεν έχει κλιματισμό στο θάλαμο αναμονής, πάρα μόνο στην εξυπηρέτηση. Όσοι περιμένουν, κάθονται μέσα στη ζέστη μέχρι να ακούσουν τον αριθμό τους. Όχι ότι ήταν καλύτερα πριν το καλοκαίρι, απλά τώρα μέσα στη ζέστη, η δυσφορία της αναμονής είναι μεγαλύτερη», επιμένει.
Σχέδιο της πολιτείας για μείωση της ταλαιπωρίας
Όπως έγινε γνωστό χτες Παρασκευή 4 Αυγούστου, δια στόματος Κωνσταντίνου Κυρανάκη, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει στα «σκαριά», ένα σύστημα που θα βάλει τέλος στα «χαρτάκια» και τις μεγάλες ουρές στο Κτηματολόγιο Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δήλωσε πως για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών μια νέα πλατφόρμα που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά. «Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν σε συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική», τόνισε σε δηλώσεις του ο Υφυπουργός.
Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» είναι παράλληλα η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων.
ΣΧΟΛΙΑ