Στην τελική ευθεία η διάνοιξη της Ψελλού στη Νέα Ελβετία στον τερματικό σταθμό του Μετρό: Ποια έργα θα γίνουν
06/09/2023 14:03
06/09/2023 14:03
Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ως προς την περιβαλλοντική αδειοδότηση του τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης και τη διάνοιξη του δρόμου
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού, ένα από τα σημαντικότερα συνοδά έργα του μετρό Θεσσαλονίκης στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, το οποίο θα διευκολύνει την ασφαλή συγκοινωνία των κατοίκων, επειδή θα εξυπηρετεί μεγάλη περιοχή της πόλης.
Στη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασής της, η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) ως προς την περιβαλλοντική αδειοδότηση του τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας και τη διάνοιξη της οδού Ψελλού. Το έργο, φορέας εκτέλεσης του οποίου είναι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, εκτός από τη διάνοιξη του συγκεκριμένου έργου περιλαμβάνει:
-Την κατασκευή των αντίστοιχων κόμβων σύνδεσης τους με την Ε.Ο Θεσσαλονίκης - Μουδανίων,
-Την κατασκευή του κόμβου σύνδεσης της οδού Ψελλού με την οδό Παπαναστασίου και
-Τον τερματικό σταθμό μετεπιβίβασης λεωφορείων Νέας Ελβετίας.
Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας η κίνηση από Πυλαία προς Καλαμαριά θα μελετηθεί με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ η αντίθετη κίνηση με μια λωρίδα κυκλοφορίας και επιπλέον σχεδιασμό λωρίδας άμεσης δεξιάς στροφής στην κίνηση προς Πυλαία.
Η συνολική διάρκεια κατασκευής του έργου υπολογίζεται σε οκτώ μήνες, το κόστος ανέρχεται σε 5 εκατ. ευρώ και, μεταξύ άλλων, προβλέπονται χωματουργικές εργασίες, αποξήλωση ασφαλτικών και αποκατάσταση στρώσεων και τοποθέτηση σήμανσης, ασφάλισης και φωτισμού.
Επιτακτική ανάγκη η διάνοιξη της Ψελλού
Όπως ανέφεραν υπηρεσιακοί παράγοντες στη διάρκεια της συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής, η διάνοιξη της οδού Ψελλού στη Νέα Ελβετία, είναι επιτακτική λόγω της κατασκευής στον ίδιο χώρο του τερματικού σταθμού του Μετρό Νέας Ελβετίας καθώς και του σταθμού μετεπιβίβασης των λεωφορείων, η συνύπαρξη των οποίων εγγυάται το πολύ υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών και ελαχιστοποίηση των χρόνων μετεπιβίβασης.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του Τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας Χριστίνα Αποστολίδου, οι δύο τερματικοί σταθμοί αναμένεται να γίνουν πόλοι έλξης μετακινήσεων και έτσι μεγάλο ποσοστό επιβατών από ανατολικές περιοχές όπως η Θέρμη, το Τριάδι και το ΙΚΕΑ αναμένεται να τους χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση.
Από την αντιπολίτευση επιφυλάξεις για το έργο εξέφρασε η περιφερειακή σύμβουλος Ανατολή Αγαθαγγελίδου από την παράταξη «Κοιτάμε Μπροστά», υποστηρίζοντας πως θα τσιμεντοποιηθεί το ρέμα Αλλατίνη και για το λόγο αυτό ζήτησε πληροφορίες για το ενδεχόμενο εναλλακτικών λύσεων ώστε να κρατηθεί το ρέμα και να μην εκδηλώνονται πλημμυρικά φαινόμενα.
Στο ερώτημα απάντησε η εκπρόσωπος της αρμόδιας υπηρεσίας, λέγοντας πως υπάρχει έγκριση για την οριοθέτηση του ρέματος, ενώ όσον αφορά την εναλλακτική λύση, υπήρχε πρόβλεψη να γίνει χωροθέτηση του τερματικού σταθμού των μέσων μετεπιβίβασης νότια της Ψελλού αλλά επιλέχθηκε τελικά η λύση να γίνουν μαζί για να γίνει πολυλειτουργικός σταθμός μαζί με τον σταθμό του Μετρό.
«Αυτή η πολυλειτουργικότητα είναι κάτι που πλέον βλέπουμε σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις δηλαδή να είναι ο σταθμός των λεωφορείων από πάνω και από κάτω να είναι ο σταθμός του Μετρό» είπε η ίδια.
Ενστάσεις διατύπωσε και ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Σωτήρης Αβραμόπουλος, σημειώνοντας πως στο εν λόγω έργο δεν υπάρχει πρόνοια για χώρους στάθμευσης των αυτοκινήτων που θα προσεγγίζουν τους σταθμούς μετεπιβίβασης.
Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ως προς την περιβαλλοντική αδειοδότηση του τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης και τη διάνοιξη του δρόμου
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού, ένα από τα σημαντικότερα συνοδά έργα του μετρό Θεσσαλονίκης στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, το οποίο θα διευκολύνει την ασφαλή συγκοινωνία των κατοίκων, επειδή θα εξυπηρετεί μεγάλη περιοχή της πόλης.
Στη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασής της, η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) ως προς την περιβαλλοντική αδειοδότηση του τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας και τη διάνοιξη της οδού Ψελλού. Το έργο, φορέας εκτέλεσης του οποίου είναι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, εκτός από τη διάνοιξη του συγκεκριμένου έργου περιλαμβάνει:
-Την κατασκευή των αντίστοιχων κόμβων σύνδεσης τους με την Ε.Ο Θεσσαλονίκης - Μουδανίων,
-Την κατασκευή του κόμβου σύνδεσης της οδού Ψελλού με την οδό Παπαναστασίου και
-Τον τερματικό σταθμό μετεπιβίβασης λεωφορείων Νέας Ελβετίας.
Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας η κίνηση από Πυλαία προς Καλαμαριά θα μελετηθεί με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ η αντίθετη κίνηση με μια λωρίδα κυκλοφορίας και επιπλέον σχεδιασμό λωρίδας άμεσης δεξιάς στροφής στην κίνηση προς Πυλαία.
Η συνολική διάρκεια κατασκευής του έργου υπολογίζεται σε οκτώ μήνες, το κόστος ανέρχεται σε 5 εκατ. ευρώ και, μεταξύ άλλων, προβλέπονται χωματουργικές εργασίες, αποξήλωση ασφαλτικών και αποκατάσταση στρώσεων και τοποθέτηση σήμανσης, ασφάλισης και φωτισμού.
Επιτακτική ανάγκη η διάνοιξη της Ψελλού
Όπως ανέφεραν υπηρεσιακοί παράγοντες στη διάρκεια της συνεδρίασης της Μητροπολιτικής Επιτροπής, η διάνοιξη της οδού Ψελλού στη Νέα Ελβετία, είναι επιτακτική λόγω της κατασκευής στον ίδιο χώρο του τερματικού σταθμού του Μετρό Νέας Ελβετίας καθώς και του σταθμού μετεπιβίβασης των λεωφορείων, η συνύπαρξη των οποίων εγγυάται το πολύ υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών και ελαχιστοποίηση των χρόνων μετεπιβίβασης.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του Τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας Χριστίνα Αποστολίδου, οι δύο τερματικοί σταθμοί αναμένεται να γίνουν πόλοι έλξης μετακινήσεων και έτσι μεγάλο ποσοστό επιβατών από ανατολικές περιοχές όπως η Θέρμη, το Τριάδι και το ΙΚΕΑ αναμένεται να τους χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση.
Από την αντιπολίτευση επιφυλάξεις για το έργο εξέφρασε η περιφερειακή σύμβουλος Ανατολή Αγαθαγγελίδου από την παράταξη «Κοιτάμε Μπροστά», υποστηρίζοντας πως θα τσιμεντοποιηθεί το ρέμα Αλλατίνη και για το λόγο αυτό ζήτησε πληροφορίες για το ενδεχόμενο εναλλακτικών λύσεων ώστε να κρατηθεί το ρέμα και να μην εκδηλώνονται πλημμυρικά φαινόμενα.
Στο ερώτημα απάντησε η εκπρόσωπος της αρμόδιας υπηρεσίας, λέγοντας πως υπάρχει έγκριση για την οριοθέτηση του ρέματος, ενώ όσον αφορά την εναλλακτική λύση, υπήρχε πρόβλεψη να γίνει χωροθέτηση του τερματικού σταθμού των μέσων μετεπιβίβασης νότια της Ψελλού αλλά επιλέχθηκε τελικά η λύση να γίνουν μαζί για να γίνει πολυλειτουργικός σταθμός μαζί με τον σταθμό του Μετρό.
«Αυτή η πολυλειτουργικότητα είναι κάτι που πλέον βλέπουμε σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις δηλαδή να είναι ο σταθμός των λεωφορείων από πάνω και από κάτω να είναι ο σταθμός του Μετρό» είπε η ίδια.
Ενστάσεις διατύπωσε και ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Σωτήρης Αβραμόπουλος, σημειώνοντας πως στο εν λόγω έργο δεν υπάρχει πρόνοια για χώρους στάθμευσης των αυτοκινήτων που θα προσεγγίζουν τους σταθμούς μετεπιβίβασης.
ΣΧΟΛΙΑ